top icon
Παρουσιάσεις

Toyota Corolla: Την οδηγούμε στη Μαδρίτη!

Λίγους μήνες πριν την επίσημη παρουσίαση της νέας Toyota Corolla, οδηγούμε στη Μαδρίτη ένα μοντέλο προπαραγωγής του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως.

Παρουσιάστηκε στη Γενεύη ως το επόμενο Auris, αλλά στη συνέχεια μας συστήθηκε ως Corolla. Κίνηση εντυπωσιασμού ή ουσίας, λίγη σημασία έχει, αφού σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μοντέλα παγκοσμίως. Από το 1966 έως και σήμερα, οι πωλήσεις της Corolla έχουν ξεπεράσει τις 43.000.000 μονάδες, γεγονός που την καθιστά το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία. Μπορεί να επενδύθηκαν εκατομμύρια στο project του Auris, αλλά εν τέλει προτιμήθηκε “στροφή” στο παρελθόν και σε μία ονομασία που δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, και φυσιολογικά προώθηση. Καλεσμένοι της Toyota Hellas, ήμασταν ένα από τα μέσα που είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να οδηγήσουν τη νέα Toyota Corolla, έστω και αν επρόκειτο για μοντέλο προπαραγωγής.

Όπως μας ανέφεραν οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας, η επαναφορά του ονόματος συμπίπτει με τη χρήση του δαπέδου TNGA (Toyota New Global Architecture) στην κατηγορία C, εν ολίγοις την πλατφόρμα που έκανε ντεμπούτο στο C-HR, πριν περάσει και στη νεότερη γενιά του Prius.

Αυτό που επιθυμούσε το τμήμα μάρκετινγκ είναι η χρήση ενός και μόνο ονόματος σε όλες τις αγορές του πλανήτη. Έτσι, φυσιολογικά η ονομασία Corolla θεωρήθηκε η πλέον αναγνωρίσιμη και αυτομάτως επιβεβλημένη. Η νέα Corolla, λοιπόν, θα είναι διαθέσιμη σε τρία αμαξώματα (χάτσμπακ, στέσιον βάγκον και σεντάν), ενώ εμείς στη Μαδρίτη είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τις δύο πρώτες.

Οι άνθρωποι της Toyota σχεδιάζοντας την Corolla στόχευαν στην αναβάθμισή της σε συγκεκριμένους τομείς, όπως στην ασφάλεια και την οδηγική ευχαρίστηση, συνδυάζοντάς τα με ένα δυναμικό-σπορ στυλ. Η χρήση της νέας πλατφόρμας έχει σαν αποτέλεσμα η Corolla του 2019 να είναι κατά 60% πιο άκαμπτη σε σχέση με αυτήν της προηγούμενης γενιάς, την ώρα που μετά από εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως αλουμίνιο, διατηρεί χαμηλό βάρος. Με γνώμονα στα σπορτίφ χαρακτηριστικά, ο κινητήρας και τα καθίσματα των επιβατών είναι πιο χαμηλά τοποθετημένα, κάτι που έχει “φέρει” και κατά 10 χλστ. χαμηλότερα το κέντρο βάρους.

Διαφοροποιημένες είναι και οι διαστάσεις της σε σχέση με το Auris που αντικαθιστά, όντας 40 χλστ. μακρύτερη, 30 χστ. πιο φαρδιά και με το μεταξόνιο να είναι 40 χλστ. μεγαλύτερο. Παράλληλα, το ύψος της είναι 25 χλστ. χαμηλότερο σε σχέση με του Auris, κάτι που δεν επηρεάζει τον αέρα για το κεφάλι των επιβατών, αφού όπως αναφέραμε παραπάνω τα καθίσματα είναι πιο χαμηλά τοποθετημένα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Corolla Touring Sports διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο από την 5θυρη έκδοση, γεγονός που έχει ευεργετικά αποτελέσματα στους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό, αλλά και σε αυτόν των αποσκευών, με τη χωρητικότητα του τελευταίου να αγγίζει τα 598 λίτρα. Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, η ιαπωνική εταιρεία παραμένει πιστή στο πλάνο της, μην προσφέροντας πετρελαιοκίνητη έκδοση. Από εκεί και πέρα η μοναδική συμβατική πρόταση περιλαμβάνει μια έκδοση με το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.200 κ.εκ., απόδοσης 116 ίππων. Η γκάμα θα συμπληρώνεται από υβριδικά σύνολα και μάλιστα περιλαμβάνει και τη νέα πρόταση των Ιαπώνων με έναν δίλιτρο κινητήρα που σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 180 ίππους, ο οποίος θα πλαισιώσει αυτόν των 1,8 λίτρων (122 ίπποι), που έχει δεχθεί μία σειρά επεμβάσεων, με στόχο τη βελτίωση τη λειτουργίας του.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες τεχνικούς, το νέο υβριδικό σύστημα έχει κατασκευαστεί για την ευρωπαϊκή αγορά και τις απαιτήσεις της. Το κιβώτιο παραμένει το γνωστό ecvt, με διαφοροποιημένες παραμέτρους, αλλά και σειριακή λειτουργία έξι σχέσεων. Μάλιστα, στην Toyota έχουν προχωρήσει σε μια σειρά από αλλαγές στο αμάξωμα, στις τσιμούχες των παραθύρων, στο πάτωμα, μέχρι και τους θόλους, βελτιώνοντας τα επίπεδα θορύβου κατά 80%. 

Από εκεί και πέρα, στον τομέα της ανάρτησης, έχουν επιλεχθεί γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, και μία τελείως νέα ανάρτηση πίσω με διπλά ψαλίδια, η οποία μάλιστα θα προσφέρεται σε όλες τις εκδόσεις της Corolla. Προαιρετικά το ιαπωνικό μοντέλο θα εξοπλίζεται και με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση AVS (Adaptive Variable Suspension).

Κάτι που διαφοροποιεί την Corolla σε σχέση με το Auris, είναι και η ενσωμάτωση στη χαρτογράφησή της διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, και μάλιστα σε όλες τις εκδόσεις! Τα βασικά προγράμματα είναι τρία (Eco, Normal, Sport S), ενώ στις εκδόσεις με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση είναι διαθέσιμα επιπλέον δύο (Sport S+ και Custom).

Και οι δύο εκδόσεις που είχαμε στη διάθεσή μας στη Μαδρίτη, καθώς ήταν μοντέλα προπαραγωγής, έφεραν αυτοκόλλητα στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Παρόλ’ αυτά, δεν μπορούσαν να κρυφτούν οι έντονες διαφορές τους σε σχέση με το Auris. Με την πρώτη ματιά, η νέα Corolla είναι πιο φαρδιά, με τους ελαφρώς πρησμένους θόλους να γεμίζουν από τους τροχούς των 18 ιντσών με τους οποίους ήταν εφοδιασμένη η εκδοχή που είχαμε στη διάθεσή μας. Σαφώς πιο εκσυγχρονισμένη και όμορφη σχεδιαστικά, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τόσο στη χάτσμπακ, όσο και στην Touring Sport εκδοχή της. Αντίστοιχα αναβαθμισμένη, όμως, είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Μοντέρνα σχεδίαση για τον πίνακα οργάνων, μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στη κεντρική κονσόλα και χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι τα στοιχεία που διακρίνεις. Οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι αυξημένοι, αν και δεν ισχύει το ίδιο για τους πίσω. Μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες, αλλά αυτοί που βρίσκονται πίσω έχουν σχετικά περιορισμένο χώρο για τα γόνατα. Φυσικά, περί επιπέδου εξοπλισμού και τιμών ούτε λόγος από τους ανθρώπους της Toyota, αλλά η δίλιτρη υβριδική εκδοχή που οδηγήσαμε στη Μαδρίτη, διέθετε όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, και μάλιστα με τα περισσότερα από αυτά όπως το Active Cruise Control, το σύστημα αποφυγής λωρίδας και πρόσκρουσης, να αναμένεται να περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων! 

Πίσω από το τιμόνι της έκδοσης με τον νέο δίλιτρο κινητήρα των 180 ίππων, η πρώτη αίσθηση είναι σαφώς θετική και διαφορετική σε σχέση με το Auris. Καταρχάς, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Κάθεσαι χαμηλά με τα πάντα τοποθετημένα στη σωστή θέση και με ιδανική ορατότητα. Η απόσβεση της ανάρτησης είναι εξαιρετική στην καλή ισπανική άσφαλτο, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται και δεν καταπονούν τους επιβάτες, αν και για πιο ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να την οδηγήσουμε και στους ελληνικούς δρόμους. Η συγκεκριμένη ρύθμιση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τα ελαστικά σε ζάντες των 18 ιντσών ίσως να μην είναι και η πλέον ενδεδειγμένη για τη χώρα μας. Όμως, στην Ισπανία αναμφίβολα μοιάζει ιδανική. Ο νέος κινητήρας διαθέτει δύναμη από χαμηλά. Με το ecvt κιβώτιο σε αυτόματη λειτουργία μετακινείσαι με άνεση στην πόλη, χωρίς να σε ενοχλεί η λειτουργία του και με τα επίπεδα θορύβου να είναι εξαιρετικά χαμηλά. Όταν βέβαια βρεθείς στον αυτοκινητόδρομο ή στον επαρχιακό δρόμο και πιέσεις το πεντάλ της βενζίνης, η εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά, με αυξημένο πλέον θόρυβο από το κιβώτιο. Η Corolla επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά για μοντέλο της κατηγορίας (σημειώστε ότι τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε περίπου 8 δλ.), και δεν αισθάνεσαι ότι σου λείπει η δύναμη. Αυτό που σε εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η ολική μεταμόρφωσή της στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Καμία σχέση με το άχρωμο Auris, αφού το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση και αντίστοιχη αίσθηση. Την ίδια ώρα, οι ρυθμίσεις του εμπρός συστήματος επιτρέπουν στον οδηγό να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού σημαδεύουν οι κινητήριοι τροχοί. Η νέα Corolla είναι πιο επικοινωνιακή με τον οδηγό, διαθέτει πολύ καλύτερη απόκριση και αντιδράσεις, παραμένοντας φιλική και προβλέψιμη ακόμα και κοντά στο όριο, όντας πλέον πολύ πιο κοντά στον ανταγωνισμό.

Η επίσημη παρουσίασή της είναι προγραμματισμένη για τον Φεβρουάριο του 2019, μήνα που θα αρχίσουν και οι πωλήσεις της. Από την πλευρά μας, μετά την πρώτη σύντομη επαφή μας, αυτό που μπορούμε να σημειώσουμε με βεβαιότητα είναι πως δεν πρόκειται για ένα βελτιωμένο Auris, αλλά για μία πλήρως αναβαθμισμένη και σύγχρονη πρόταση, σύμφωνη με τα υψηλά στάνταρ της κατηγορίας, που θα διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά._ Π. Τ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ