Δοκιμές Παρουσιάσεις

Τοyota Prius - πράξη 4η

Η 4η γενιά του Toyota Prius είναι εδώ, έχοντας ως σήμα κατατεθέν τη νέα, ξεχωριστή εμφάνιση, αλλά και τις αισθητές μηχανικές βελτιώσεις.

Παρουσιάστηκε στην Ισπανία η 4η γενιά του υβριδικού Toyota Prius, ένα αυτοκίνητο που σίγουρα δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο. Προσανατολισμένο στην αισθητική του υδρογονοκίνητου Mirai, το νέο Prius ξεχωρίζει τόσο από τον ανταγωνισμό, όσο και από τους προκατόχους του. Πέραν της αισθητικής, πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο της ιαπωνικής εταιρείας που χρησιμοποιεί τη νέα σειρά δαπέδων ΤNGA (Toyota New Global Architecture), που προκύπτουν από το συνδυασμό διάφορων γκρουπ εξαρτημάτων, προσφέροντας ευελιξία και οικονομία κλίμακας στην παραγωγή. Χάρη στο νέο δάπεδο το Prius έχει αποκτήσει νέα, χαμηλότερη θέση οδήγησης, χαμηλότερο κέντρο βάρους (κατά 25 χλστ.), ενώ στην οδήγηση αποδεικνύεται πως βελτιωμένη είναι τόσο η δυναμική συμπεριφορά του, όσο και η άνεση που προσφέρει η διαφοροποιημένη ανάρτηση (με διπλά ψαλίδια πίσω). Εξ ολοκλήρου επανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό, όπου ξεχωρίζει η επαγωγική (χωρίς καλώδια) θήκη φόρτισης κινητού!

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο έχουν υποστεί μια σειρά βελτιώσεων με στόχο τη μείωση των θερμοδυναμικών απωλειών, αλλά και των τριβών, πράγμα που πετυχαίνουν στο ακέραιο: Με βαθμό απόδοσης 40%, ο κινητήρας 1,8 λίτρων είναι το αποδοτικότερο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας! Βελτιώσεις είχαμε και στο υβριδικό σύστημα, με μειώσεις των ηλεκτρικών απωλειών και νέα, κατά 10% μικρότερη και αποδοτικότερη μπαταρία (γεγονός που άφησε περιθώριο για αύξηση της χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ κατά 56 λίτρα). Εκτός αυτού, το σύστημα υποστηρίζεται περισσότερο από την μπαταρία και έτσι, παρόλο που η συνολική ισχύς μειώθηκε στους 122 ίππους, αυτό δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, που περιορίζεται στα 3,0 λίτρα/100 χλμ., με την εκπομπή CΟ2 να μην ξεπερνά τα 70 γρ./χλμ.

Στο δρόμο, το νέο Prius δείχνει άμεσα τις διαφορές, όντας πολύ πιο ευχάριστο οδηγικά, αλλά και πιο ήσυχο στην αστική κίνηση. Όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι το σύστημα μετάδοσης εξακολουθεί να αντιδρά με έντονο ήχο, όμως πλέον οι στροφές του κινητήρα συμβαδίζουν με την αίσθηση επιτάχυνσης, συμβάλλοντας ακόμα περισσότερο στην άνεση.

Παρά τις σημαντικές βελτιώσεις που υπέστη, η νέα γενιά Prius πωλείται σε χαμηλότερες τιμές στη χώρα μας, έχοντας παράλληλα μεγαλύτερο στάνταρντ εξοπλισμό. Οι τιμές ξεκινούν από τα 27.180 ευρώ στην έκδοση Active, 28.900 ευρώ στην έκδοση Style και φτάνουν τα 31.030 στην έκδοση Lounge.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: GT86

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου