Η κορυφαία εκδοχή του Τ-Roc αποκτά ισχυρό κινητήρα, σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις εκδόσεις «R».

Οι περιπτώσεις των SUV που αποκτούν σπορτίφ χαρακτηριστικά πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα, εμφανίζοντας μια νέα τάση σε μια κατηγορία που δείχνει να αποκτά συγκεκριμένη δυναμική. Η τελευταία και νεότερη περίπτωση είναι αυτή του VW T-Roc, με το compact SUV να αποκτά το χαρακτηριστικό «R» και μαζί όλα εκείνα τα στοιχεία που συνοδεύουν τις σκληροπυρηνικές εκδόσεις της γερμανικής εταιρείας. Τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είχαν γίνει γνωστά αρκετούς μήνες νωρίτερα, αλλά πλέον έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για να πάρουμε μία γεύση από τις δυνατότητες της νεότερης δημιουργίας του τμήματος «R».

VW T-ROC R

Στη Νίκαια της νότιας Γαλλίας, με τις διαδρομές της περιοχής να βγάζουν έντονο άρωμα από Ράλλυ Μόντε Κάρλο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο T-Roc R. Οι πρώτες κουβέντες από τον οικοδεσπότη μας, τον επικεφαλής του τμήματος, Jost Capito, ήταν ξεκάθαρες. Στόχος δεν είναι μόνο η πρακτικότητα, η διαφοροποίηση και ο ελιτίστικος-σπορτίφ χαρακτήρας, αλλά και η δημιουργία μιας κατασκευής με έντονα, δυναμικά χαρακτηριστικά. Ο 60χρονος Γερμανός, πρώην επικεφαλής της VW Motorsport την εποχή που κυριαρχούσε στο WRC, δίνει σήμερα μεγάλη έμφαση στα οδηγοκεντρικά στοιχεία. Για αυτόν ακριβώς το λόγο σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του T-Roc R είχε ο Γερμανός οδηγός αγώνων Benny Leuchter, όπως φυσικά και η πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Σε κάθε περίπτωση, όπως μας διαβεβαίωσε ο Capito, το T-Roc R είναι μόνο η αρχή σε μία σειρά από μοντέλα που θα ακολουθήσουν.

VW T-ROC R

Πίσω στο C-SUV της VW, η σχεδίασή του δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, αφού μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με το Golf R, γεγονός που σημαίνει ότι έχουν και κοινά μηχανικά μέρη. Ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος TSI έχει πάρει θέση κάτω από το εμπρός καπό αποδίδοντας 300 ίππους, αλλά και 400 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 έως και τις 5.200 σ.α.λ., την ώρα που η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του γνωστού συστήματος τετρακίνησης 4Motion, ενώ θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη. Οι επιδόσεις του είναι εκρηκτικές, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται μόλις έπειτα από 4,8 δευτερόλεπτα, και μάλιστα με χρήση launch control.

VW T-ROC R

Αντίστοιχα συγγενικά στοιχεία με το Golf R συναντάμε και στο σχεδιασμό του T-Roc R. Ο διαφοροποιημένος εμπρός προφυλακτήρας με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, την κυψελωτή μάσκα και τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα προσδίδουν πιο άγρια εικόνα στο γερμανικό C-SUV, ενώ τα έντονα πλαϊνά μαρσπιέ και ο πίσω διαφοροποιημένος προφυλακτήρας με το διαχύτη και τις τέσσερις εξατμίσεις ενισχύουν την επιθετική του εικόνα. Διακριτική αλλά όμορφη πινελιά αποτελούν οι ελαφρώς πρησμένοι και τονισμένοι θόλοι των τροχών, που στη βασική έκδοση φιλοξενούν τροχούς 18 ιντσών. Στη δική μας περίπτωση, το T-Roc R διέθετε τα ελαστικά της Continental με ζάντες 19 ιντσών σε σκούρο χρώμα γραφίτη, αλλά και τις απολήξεις της εξάτμισης που φέρουν την υπογραφή της Akrapovic και συμπεριλαμβάνονται επίσης στον επιπλέον εξοπλισμό.

VW T-ROC R

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού, αρχικά το βλέμμα πέφτει στα τύπου μπάκετ καθίσματα, με το λογότυπο «R» να ξεχωρίζει. Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή είναι αυτές που έχουμε συνηθίσει από τη VW, αλλά, με εξαίρεση μικρές πινελιές, οι διαφορές δεν είναι σημαντικές σε σχέση με μία πλούσια έκδοση του T-Roc. Αυτές εντοπίζονται στο flat bottom τιμόνι με το λογότυπο «R», τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι, τη μαύρη οροφή και τους συνδυασμούς διχρωμίας στο εσωτερικό. Φυσικά, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ στο κέντρο ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών, η οποία παρέχει όλες τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Μέσω αυτής, αλλά και ενός περιστροφικού διακόπτη ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής των διάφορων προγραμμάτων οδήγησης. Μέσω του Driving Profile Selection, μπορεί ο οδηγός να επιλέξει μία σειρά από παραμέτρους που εντοπίζονται στον κινητήρα, στο σύστημα διεύθυνσης, στην απόκριση στο γκάζι και στη λειτουργία της ανάρτησης. Το τελευταίο ισχύει στην περίπτωση που το T-Roc R είναι εφοδιασμένο με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC, κάτι που διέθετε το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας στα βουνά πάνω από τη Νίκαια.

VW T-ROC R

Η περιοχή και οι διαδρομές της νότιας Γαλλίας έχουν τη δική τους ιστορία, με αρκετές από αυτές να αποτελούν μέρος των ειδικών διαδρομών του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Γεγονός που προκαλεί για γρήγορη οδήγηση, αρκεί βεβαίως να το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Καταιγίδα και ομίχλη ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του καιρού, γεγονός που έκανε τις συνθήκες εξαιρετικά αντίξοες. Το πρώτο στοιχείο που εξυμνεί κανείς είναι η άνεση της ανάρτησης. Έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Comfort, τίποτα δε διαταράσσει την ηρεμία στο εσωτερικό του T-Roc R, με την ανάρτηση να απορροφά της ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαρακτηριστική ευκολία. Η διαφορά στην απόσβεση και τη λειτουργία της είναι εμφανής ανάμεσα σε Comfort και Normal, με την τελευταία να είναι και η πλέον ενδεδειγμένη, ενώ η επιλογή Race συνιστάται για οδήγηση στην πίστα. Σίγουρα δεν μπορείς να τη χαρακτηρίσεις μαλακή, αλλά σφιχτή, διαβάζοντας όσο χρειάζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα προσφέρει χαμηλές κλίσεις στις στροφές, παρά το ψηλότερο κέντρο βάρους λόγω αμαξώματος. Η ισχύς του κινητήρα, αλλά ακόμα περισσότερο η λειτουργία του 2λιτρου TSI δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Σε όποιο αμάξωμα και αν τον έχουμε συναντήσει, διακρίνεται για τη δύναμη και την εξαιρετική απόκριση σε όλο το εύρος στροφών. Οι μικρές ευθείες ανάμεσα στις στροφές στα γαλλικά βουνά εκμηδενίζονται σε χρόνο dt, και ευτυχώς που το T-Roc R εφοδιάζεται στη βασική του έκδοση με τα φρένα της έκδοσης Performance του Golf R. Σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, η επιτάχυνση είναι καταιγιστική, και αναμφίβολα δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα hot hatch. Στις βρεγμένες επιφάνειες τα περιθώρια πρόσφυσης αποδεικνύονται εξαιρετικά υψηλά, και συνειδητοποιήσαμε το πόσο γρήγορα κινούμασταν μόνο έπειτα από μία κλεφτή ματιά στον πίνακα οργάνων.

VW T-ROC R

Αναμφίβολα, το ρόλο της παίζει η καλή γαλλική άσφαλτος, αλλά ακόμα περισσότερο η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion λειτουργεί υποδειγματικά, ενώ σύμφωνα με τους τεχνικούς της γερμανικής εταιρείας, όταν εμφανίζεται υποστροφή, είναι ρυθμισμένο να στέλνει μεγαλύτερο μέρος της ισχύος στους πίσω τροχούς. Κάτι που διαπιστώσαμε προς το τέλος της ημέρας, όταν η βροχή κόπασε. Ουδέτερο, ακολουθεί την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός με το πολύ καλό σε αίσθηση και βάρος σύστημα διεύθυνσης, σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα χωρίς κόπο. Μάλιστα, καταφέρνει με εξαιρετικά επιδέξιο τρόπο να κρύβει το βάρος των 1.575 κιλών, ακόμα και σε διαδρομές με συνεχόμενες στροφές που μεταφράζονται σε απότομη αλλαγή πορείας και μεταφοράς βάρους.

Στη χώρα μας το VW T-Roc R θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του μήνα όταν και θα γνωστοποιηθεί η τιμή πώλησης του. Το κόστος κτήσης δεν πρόκειται να είναι χαμηλό, αφού στη Γερμανία αναμένεται να κοστίζει 43.995 ευρώ. Σίγουρα, δεν πρόκειται για μια κατασκευή που αποκρίνεται σε μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού. Πρόκειται για μια ειδική έκδοση που συνδυάζει με επιτυχία τις αρετές και τις ανέσεις ενός οχήματος «ελεύθερου χρόνου», με τις επιδόσεις και τα δυναμικά στοιχεία ενός hot hatch, διατηρώντας ένα διττό χαρακτήρα._ Π. Τ.

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά