top icon
Παρουσιάσεις

Παρουσιάστηκε στο Τορίνο το νέο Fiat Fiorino

Η κλασική «συνταγή» της συνεργασίας με το group PSA ακολουθήθηκε και νέο μικρό επαγγελματικό της ιταλικής εταιρείας. 

Το Fiorino, ωστόσο, έχει έντονο ιταλικό «χρώμα», αφού στηρίζεται στο πάτωμα του Grande Punto, το εσωτερικό του είναι ξεκάθαρα Fiat, ενώ ιταλικοί είναι και οι κινητήρες. Το βαρύ όνομα των προκατόχων του αυτοκινήτου διατηρήθηκε στο ακέραιο, ώστε να παραπέμπει στην καλή παράδοση του μικρού επαγγελματικού.

Πρόκεται για ένα ελαφρύ, ευέλικτο και ευκολοδήγητο όχημα, σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να εκτελεί μεταφορές κυρίως μέσα στο αστικό περιβάλλον, χωρίς όμως να δυσανασχετεί στον αυτοκινητόδρομο. Προς αυτή την κατεύθυνση, καθοριστικό ρόλο παίζει το μέγεθος του αυτοκινήτου που δεν ξεπερνάει αυτό ενός μοντέρνου σουπερμίνι (3.864×1.716×1.721 χλστ. και μεταξόνιο 2.513), καθώς και ο κύκλος στροφής του, που βρίσκεται οριακά κάτω από τα 10 μέτρα (9,95 μ.). Ο χώρος φόρτωσης μπορεί να μεταβληθεί από 2,5 ως 2,8 κ.μ. με τη βοήθεια του αναδιπλούμενου καθίσματος του συνοδηγού και το ωφέλιμο φορτίο φθάνει τα 610 κιλά.

Στα μηχανικά μέρη, ο κινητήρας που έχει ενδιαφέρον για τις ελληνικές μεγαλουπόλεις είναι ο οκταβάλβιδος 1.4 των 73 ίππων που κινεί με σχετική άνεση το όχημα, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οδηγώντας το φορτωμένο. Φυσικά, ο εξαιρετικός 1.3 multijet με τα 19,4 χλγμ. ροπής στις 1.750 σ.α.λ., που γνωρίζουμε από το Panda, είναι η ενδεδειγμένη λύση για το Fiorino, αλλά ας όψεται η… καταραμένη νομοθεσία απαγόρευσης του ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Στο δρόμο, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται υποδειγματικά για van αυτής της κατηγορίας, με το τιμόνι να δίνει αίσθηση επιβατικού αυτοκινήτου. Η πίσω ανάρτηση (ημιάκαμπτος άξονας) αναπηδά κάπως στις ανωμαλίες όταν το Fiorino είναι άδειο, αλλά παίρνει το… αίμα της πίσω όταν είναι φορτωμένο, όπου απλώς εντυπωσιάζει. Σε τελική ανάλυση, γι’ αυτή τη χρήση προορίζεται. Οι τιμές του αυτοκινήτου δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, αλλά πρέπει να υπολογίζουμε γύρω στο 8-10% φθηνότερα από το Doblo. Εμείς, για όσους τυχερούς μπορούν, ψηφίζουμε ντίζελ. Ο βενζινοκινητήρας τα βγάζει πέρα καλά στην περίπτωση του Fiorino, αλλά είναι συμβιβασμός για τέτοια αυτοκίνητα, όπως κι αν το δει κανείς._Σ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ