top icon
Ειδικές Διαδρομές

Porsche 911 Turbo 50 Years: Βαριά κληρονομιά

Αποκάλυψη της Porsche 911 Spirit 70, μιας δημιουργίας του τμήματος Heritage Design και οδήγηση μιας από τις πιο ξεχωριστές εκδόσεις της γενιάς 992: της επετειακής Turbo με το νούμερο 74 στις πόρτες!

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος
Φωτογραφίες: Hendryk Meyer, Porsche, Μ. Σαλ.

Κάθε συνάντηση με την Porsche συνοδεύεται από μια ξεχωριστή εμπειρία. Όπως παρατηρεί εύστοχα ο Σ.Χ., η εταιρεία ανέκαθεν υπήρξε υπόδειγμα στις παρουσιάσεις της – και ευτυχώς, αυτό παραμένει αληθινό και σήμερα.

Η πρόσκληση αυτή ήταν ιδιαίτερη από κάθε άποψη και συνοδευόταν από αυστηρή μυστικότητα, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του event. Στις αρχές Φεβρουαρίου, βρεθήκαμε στο Βερολίνο για μια αποκλειστική, παγκόσμια πρώτη παρουσίαση ενός μοντέλου που θα αποκαλυπτόταν επισήμως στις 23 Απριλίου, στην Έκθεση Auto Shanghai 2025.

Porsche

Για μια Porsche 911(992) Turbo 50 Years, όπως αυτή της δοκιμής μας, θα πρέπει να έχετε διαθέσιμο μπάτζετ από… 403.350 ευρώ και αν την επιλέξετε με το Heritage Design Package 50 Years Turbo, επιπλέον 23.813 ευρώ.

Ο λόγος για την 911 Spirit 70, ένα μοντέλο που συμπίπτει με τη συμπλήρωση δέκα ετών του ιδιαίτερου τμήματος της Porsche με την κωδική ονομασία Heritage Design. Η αποκάλυψή της έγινε σε ένα σκηνικό εμπνευσμένο από τα ’70s, στο ξεχωριστό venue «Prince Charles» του Βερολίνου, με το αυτοκίνητο να δεσπόζει στο εντυπωσιακό χρώμα Olive Neo.

Ωστόσο, όπως γνωρίζουν όσοι παρακολουθούν την «4Τροχίτικη» εμμονή μας, όσο εντυπωσιακή κι αν είναι μια στατική παρουσίαση, ειδικά για τόσο σπάνια μοντέλα, τίποτα δεν συγκρίνεται με την εμπειρία της οδήγησης. Και αυτή δεν έλειψε. Στα χέρια μας βρέθηκε μια μοναδική εκδοχή της 992 Turbo, με ισχύ 650 ίππων και ειδική διαμόρφωση από το τμήμα Heritage Design, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 50 χρόνια της 911 Turbo. Μια «50 Years Edition» που αποτύπωνε με ακρίβεια τη φιλοσοφία της Porsche στο σήμερα.

Το «0000» από τα 1.974 αντίτυπα

Πώς ξεκίνησε, όμως, η ιστορία της Turbo; Τον Οκτώβριο του 1974, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και εν μέσω πετρελαϊκής και οικονομικής κρίσης, η Porsche τόλμησε να παρουσιάσει την πρώτη 911 Turbo, με τον κωδικό 930. Ήταν μια έκδοση που ανέβαζε τον πήχη σε επίπεδο επιδόσεων, σπορ αίσθησης και, για τα δεδομένα της εποχής, καθημερινής χρηστικότητας. Πενήντα χρόνια μετά, το 2024, η Porsche τίμησε το μοντέλο που άλλαξε τα δεδομένα, παρουσιάζοντας την ειδική επετειακή έκδοση 911 Turbo 50 Years, βασισμένη στην 911 Turbo S και διαμορφωμένη από το τμήμα Heritage Design. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, και μάλιστα στην κορυφαία, πιο συλλεκτική εκδοχή του, μας περίμενε εκείνο το πρωινό έξω από το ξενοδοχείο Telegraphenamt, στο Βερολίνο. Στο πλευρό μας από νωρίς και ο Hendryk Meyer, ένας ταλαντούχος φωτογράφος με εξαιρετική διάθεση, που συμμετείχε στην παρουσίαση αποκλειστικά για λογαριασμό μας.

Porsche

Στην ολιγομελή διεθνή αποστολή, μόνο εμείς είχαμε αιτηθεί να συνδυάσουμε τη στατική παρουσίαση με φωτογράφιση σε δράση, πάντα υπό την επιμέλεια του τμήματος Heritage Design. Έτσι, με τον Hendryk μαζί μας, η ευκαιρία έγινε ακόμη πιο ξεχωριστή.

Τοποθετούμε με φούρια τα αυτοκόλλητα του περιοδικού δίπλα από το μεγάλο, στρογγυλό με το No 74 στις πόρτες της πιο αναγνωρίσιμης σιλουέτας στην ιστορία των σπορ αυτοκινήτων. Στην περίπτωσή μας, τα τεράστια αυτοκόλλητα «PORSCHE» στα πλαϊνά και το «turbo» στα επιβλητικά πίσω φτερά παραπέμπουν ξεκάθαρα στην 911 RSR Turbo –την αγωνιστική πρόδρομο της Turbo παραγωγής– η οποία είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1973.

Porsche

Η «δική» μας δεν είναι βαμμένη στο αποκλειστικό χρώμα Turbonite, που δημιουργήθηκε ειδικά για τις Porsche Turbo και εφαρμόζεται σε αυτή την επετειακή έκδοση. Αντίθετα, έρχεται στο Aventurine Green Metallic – μια εντυπωσιακή απόχρωση που αφορά τη Heritage Design εκδοχή και την είχαμε ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε online, όταν διαβάζαμε για την επετειακή έκδοση. Πρόκειται, άλλωστε, για το αντίτυπο με αριθμό «0000» – και έχουμε στα χέρια μας τα κλειδιά του!

Ξεχωριστές είναι και οι ζάντες αλουμινίου τύπου Heritage, αν και λόγω εποχής το δικό μας αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ένα εντυπωσιακό σετ μαύρων ζαντών, συνδυασμένο με χειμερινά ελαστικά Goodyear Ultra Grip M+S. Διατηρείται όμως και εδώ η παρουσία του κεντρικού μπουλονιού, που υπογραμμίζει τον καθαρόαιμο χαρακτήρα της κατασκευής.

Στον βασικό εξοπλισμό της Porsche 911 Turbo 50 Years περιλαμβάνονται η σπορ εξάτμιση με μαύρες απολήξεις, η σπορ ανάρτηση PASM χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά, καθώς και οι Matrix LED προβολείς με το σύστημα Porsche Dynamic Light System Plus.

Porsche

«Πετώντας» πάνω από τη «Γέφυρα των κατασκόπων» ή, ακριβολογώντας, την Glienicke, που συνδέει το Βερολίνο με το γειτονικό Πότσνταμ.

Ανοίγουμε… τις πύλες του Παραδείσου και εισβάλλουμε στο εσωτερικό, όπου συνεχίζεται το αφιέρωμα στην ιστορία της Turbo. Το καρό μοτίβο κυριαρχεί στα καθίσματα και σε τμήματα του ταμπλό, χαρίζοντας ρετρό χαρακτήρα και μια αισθητική που ξυπνά μνήμες. Όπως και στο αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό, τα χρυσά λογότυπα «turbo 50» υπογράφουν αυτή την ιδιαίτερη έκδοση, σύμφωνα με τη φιλοσοφία των Heritage Design μοντέλων. Οι λεπτομέρειες είναι παντού: στις ζώνες ασφαλείας, στα χειριστήρια του τιμονιού, στις διακοσμητικές ραφές, στις επενδύσεις από μαύρο δέρμα με ένθετα και στο ανάγλυφο έμβλημα της Porsche στο σπορ τιμόνι GT. Το σύνολο συνθέτει ένα κόκπιτ στο οποίο θα ήθελες να βρίσκεσαι κάθε μέρα της ζωής σου: είτε για καθημερινή χρήση (μόλις 10,9 μέτρα κύκλος στροφής – ακούγεται αστείο, αλλά εκτιμάται) είτε για απολαυστική οδήγηση σε πίστα ή σε κάποια από τις κορυφαίες ειδικές διαδρομές του κόσμου.

Αυτό είναι, άλλωστε, το μυστικό της 911: η απόλυτη ισορροπία μεταξύ καθημερινής ευχρηστίας και αγωνιστικής ψυχής. Γι’ αυτό και δικαίως θεωρείται το κορυφαίο σπορ μοντέλο όλων των εποχών.

Στη «γέφυρα των κατασκόπων»

Τα βαριά μπουφάν –λόγω εποχής– και ο φωτογραφικός εξοπλισμός τακτοποιούνται στα 128 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο εμπρός μέρος και, εν μέρει, στα 264 λίτρα πίσω από τα εμπρός καθίσματα (χώρος που, με ορισμένες προϋποθέσεις, μπορεί να φιλοξενήσει ακόμη και δύο μικρά παιδιά). Στην κορυφαία θέση οδήγησης, με 18 ρυθμίσεις σε διαφορετικές κατευθύνσεις, η προσαρμογή γίνεται με χαρακτηριστική ευκολία. Όλα έτοιμα για να ξεκινήσει ένα περίπου δίωρο γεμάτο από την εμπειρία της επετειακής 992 Turbo.

Porsche

Εκμεταλλευόμαστε τις πολύ πρωινές ώρες της ημέρας και το γεγονός ότι μία από τις πιο αγαπημένες μας πόλεις στην Ευρώπη, το Βερολίνο, ακόμα κοιμάται, για μερικές λήψεις δίπλα σε μερικά από τα πιο εμβληματικά της σημεία: την Πύλη του Βρανδεμβούργου, τον Καθεδρικό Ναό, το Μνημείο του Τείχους αλλά και το Μνημείο του Ολοκαυτώματος. Στη συνέχεια, αναχωρούμε για διαδρομές στην ευρύτερη περιοχή του Πότσνταμ – πόλη στην οποία κατοικεί και ο φωτογράφος μας. Η τοπική του γνώση μάς δίνει την αίσθηση πως «το έχουμε το θέμα», πριν καν ξεκινήσουμε.

Η Porsche 911 Turbo 50 Years, όπως ήδη αναφέρθηκε, βασίζεται στην 911 Turbo S – κάτι που σημαίνει ότι εφοδιάζεται με τον επίπεδο (boxer) 6κύλινδρο κινητήρα 3,7 λίτρων, με διπλή υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας (VTG). Η απόδοσή του φτάνει τους 650 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και τα 800 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ. Με βάρος 1.640 κιλά, επιτυγχάνεται εντυπωσιακός λόγος ισχύος προς βάρος: 2,52 κιλά/ίππο! Η μετάδοση περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (PDK).

Porsche

Η τετράδα των Heritage Design μοντέλων της Porsche ξεκίνησε με την αφιερωμένη στα 50s 911 Targa 4S, συνεχίστηκε με την 911 Sport Classic, βασισμένη στη δεκαετία του 1960, και τώρα με την 911 Spirit 70. Το νούμερο-«κλειδί» για το μέλλον…
το «80».

Στα τμήματα της Autobahn όπου το όριο ταχύτητας… απουσιάζει, το αυτοκίνητο αποκαλύπτει μια εντελώς διαφορετική πλευρά. Από «καθωσπρέπει κυρία» μεταμορφώνεται σε καθαρόαιμο θηρίο, με την απόδοση να απογειώνεται πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. (ο κόφτης επεμβαίνει στις 7.200 σ.α.λ.). Με το Sport Chrono Package, αυτό το GT επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, φτάνει τα 160 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ. και τα 200 χλμ./ώρα σε μόλις 8,9 δλ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 330 χλμ./ώρα.

Αξιοσημείωτες και οι ρεπρίζ: για παράδειγμα, στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 1,6 δευτερόλεπτα, τιμή που παραπέμπει σε supercar.

Ο 6κύλινδρος κινητήρας, τοποθετημένος παραδοσιακά στο πίσω μέρος, συνεργάζεται υποδειγματικά με ένα από τα κορυφαία αυτόματα κιβώτια της αγοράς. Στην αυτόματη λειτουργία η απόδοσή του είναι υποδειγματική, ενώ στη χειροκίνητη επιλογή (M) τα paddles επιτρέπουν ακόμη πιο άμεση και απολαυστική σύνδεση με τη μελωδία και τη δύναμη του κινητήρα. Ένας συνδυασμός που δύσκολα συγκρίνεται.

Porsche

Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει τον κλασικό σχεδιασμό με τη σύγχρονη τεχνολογία. Η οθόνη υψηλής ανάλυσης 12,65 ιντσών αποτυπώνει τις ενδείξεις σε αναλογική μορφή, με λευκούς δείκτες και γραμμές κλίμακας. Οι πράσινοι αριθμοί παραπέμπουν στην ιστορική Porsche 356, ενώ η ονομασία του μοντέλου ενσωματώνεται με διακριτικό τρόπο στο πλήρως ψηφιακό στροφόμετρο.

«Ναι, αλλά τι γίνεται με το ηλεκτρικό τιμόνι;» θα αναρωτηθούν πολλοί. Στην περίπτωση αυτής της επετειακής, συλλεκτικής έκδοσης, σχεδιασμένης για κάθε μέρα αλλά και για μια ζωή, το σύστημα δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα. Αντιθέτως, είναι τόσο πλούσιο σε αίσθηση και πληροφορία, που πολλά από τα επικριτικά σχόλια που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο φαντάζουν υπερβολικά – αν όχι άστοχα.

Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση κατά 42 χιλιοστά στο εμπρός μετατρόχιο σε σχέση με την Turbo S, η οποία ενισχύει περαιτέρω την ακρίβεια του ήδη κορυφαίου εμπρός συστήματος. Τα στάνταρντ κεραμικά φρένα διατηρούν αμείωτη την απόδοση, ανεξαρτήτως ταχύτητας και θερμοκρασίας, χαρίζοντας ένα σύστημα πέδησης με εξαιρετική αίσθηση και σταθερότητα, παρά τα 1.640 κιλά του αμαξώματος (χωρίς επιβάτες και αποσκευές), που δεν τα λες λίγα για αυτοκίνητο με αυτές τις επιδόσεις.

Porsche

Σε καρό μοτίβο με την κωδική ονομασία «Pascha» το εσωτερικό της 911 Spirit 70, με την ιδιαίτερη αυτή έκδοση να μην έχει πολλές τεχνικές παρεμβάσεις, αφού άλλωστε μιλάμε για… GTS (!) έκδοση.

Η διαφορά στη συμπεριφορά μεταξύ των προγραμμάτων Sport και Sport+ είναι αισθητή, χωρίς όμως να οδηγεί σε υπερβολικές αντιδράσεις. Δεν υπάρχουν ουρλιαχτά, νευρικότητα ή σκληρές ρυθμίσεις ανάρτησης όπως σε άλλα υπεραυτοκίνητα με πιο «μπρουτάλ» χαρακτήρα. Ανήκει φυσικά και αυτή στην ίδια κατηγορία, αλλά το κάνει με τον δικό της, πιο πολιτισμένο, all-around τρόπο. Η τετρακίνηση και το συνολικό στήσιμο εξασφαλίζουν εκπληκτικά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ για τις επιδόσεις… ούτε λόγος.

Καθώς ο ρυθμός πέφτει, ο Hendryk τσεκάρει το υλικό της ημέρας και χαμογελά. Υπάρχει όμως ακόμη μία έκπληξη: γνωρίζοντας την αδυναμία μας στην εναέρια λήψη, έχει ήδη σχεδιάσει το επόμενο σημείο. «Έχεις δει την ταινία Η γέφυρα των κατασκόπων του Στίβεν Σπίλμπεργκ; Θα περάσουμε από εκεί για μερικά ακόμη πλάνα με το drone. Θα σου αρέσει πολύ αυτό το σποτ», λέει.

Porsche

Και πράγματι. Η γέφυρα Glienicke, που πήρε το όνομά της από το κοντινό παλάτι, δεσπόζει πάνω από τον ποταμό Χάβελ και ενώνει το Βερολίνο με το Πότσνταμ. Για δεκαετίες αποτέλεσε σύμβολο του Ψυχρού Πολέμου και της διαίρεσης της Γερμανίας. Εκεί γράφουμε τον επίλογο αυτής της εμπειρίας, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δημιουργούμε μία ακόμη εικόνα-καρτ ποστάλ, με την Turbo να διασχίζει αρχοντικά τη γέφυρα και εμάς να την ερωτευόμαστε ξανά… μέσα σε λίγες μόνο ώρες.

Το παντοτινό διαμάντι της αυτοκίνησης…

…στα καλύτερά του! Αυτό είναι η επετειακή 992 Turbo 50 Years. Η κορωνίδα προς το παρόν στην οικογένεια της 911, και μάλιστα με την υπογραφή του τμήματος Heritage Design της Porsche. Η συγκεκριμένη έκδοση εκπροσωπεί ό,τι πιο αυθεντικό και εμβληματικό παραμένει στον πυρήνα της 911 ακόμη, έστω κι αν η συζήτηση για μια νέα τάξη πραγμάτων έχει ήδη ανοίξει με την έλευση των υβριδικών εκδόσεων (η αρχή έγινε με την GTS).

Porsche

Και επειδή κανείς δεν γνωρίζει τι θα φέρουν τα επόμενα χρόνια, αν σε 30, 40 ή 50 χρόνια θα συζητάμε ακόμη για υπερσυμπιεστές και άλλα «καλούδια» που αγαπήσαμε, ας σταθούμε στη στιγμή. Ας απολαύσουμε το τώρα. Αυτά τα κοσμήματα που μας προσφέρουν εταιρείες όπως η Porsche. Μέχρι το επόμενο!

Porsche

Salouros_911Spirit70_Event_062-Verbessert-RR

Πίσω από τα φώτα

Στο περιθώριο της εκδήλωσης μιλήσαμε με δύο βασικούς πυλώνες του τμήματος Heritage Design της Porsche: τον «αρχηγό» και ψυχή του τμήματος, Boris Apenbrink (Director Limited Series & Options), και τον σχεδιαστή Thorsten Klein (Style Porsche Project Manager).

Porsche 911-Spirit-interview-IMG_E0023

Ποιο είναι το βαθύτερο νόημα, ο σκοπός αυτών των Heritage μοντέλων, όπως της ολοκαίνουργιας 911 Spirit 70; Ένα υπερσύγχρονο αυτοκίνητο με ιστορικές λεπτομέρειες; Κάτι παραπάνω από αυτό; Β.Α. – Τ.Κ. Η στρατηγική μας βασίζεται στον συνδυασμό: από τη μία πλευρά, στην καινοτομία –όπως για παράδειγμα το υβριδικό σύστημα στη νέα GTS– και από την άλλη, στην παράδοση. Κοιτάζουμε πίσω και ανακαλύπτουμε πόσο υπέροχα ήταν τα θέματα, τα υλικά, τα σχέδια, τα χρώματα και τα μοντέλα του παρελθόντος – και πώς μπορούμε να τα επανεντάξουμε στο σήμερα.

Όταν ξεκινήσαμε πριν από δέκα χρόνια, είχαμε ως καθήκον να δημιουργήσουμε κάτι σαν το καλύτερο άλμπουμ με τα «best of». Σκεφτείτε τη μουσική: τα αγαπημένα σας τραγούδια, όλα συγκεντρωμένα, αλλά σε μορφή αυτοκινήτου. Έτσι, αποφασίσαμε ότι η στρατηγική μας θα στηρίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: τις δεκαετίες του ’50, του ’60, του ’70 και του ’80, και όλα όσα συνέβαιναν τότε. Τι γινόταν στη μουσική, στην τέχνη, στον κινηματογράφο. Τι θυμάται ο κόσμος. Μερικές φορές είναι προσωπικές αναμνήσεις, άλλες φορές πρόκειται για αφηγήσεις των πατεράδων και των παππούδων τους.

Ίσως το αυτοκίνητο που είχε ο πατέρας τους, εκείνο με το οποίο πήγαν μαζί για πρώτη φορά διακοπές – και θυμούνται με νοσταλγία τις στιγμές που έζησαν. Όλα αυτά συνθέτουν τη βασική ιδέα πίσω από τα Heritage Design Models.

↳ Οι πηγές της έμπνευσης;
Β.Α. Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων. Μουσική, κινηματογράφος, γενικότερα οι τέχνες, η μόδα, διάσημοι άνθρωποι αλλά και αντικείμενα. Για παράδειγμα, στη Γερμανία της δεκαετίας του ’70 όλοι θυμούνται ότι τα τηλέφωνα που μπορούσε κανείς να έχει στο σπίτι ήταν αποκλειστικά πορτοκαλί, πράσινα ή γκρι – και φυσικά… πάντα από την Telecom (γέλια). Δεν υπήρχε τίποτε άλλο διαθέσιμο. Όλα αυτά μάς απασχολούν και μας εμπνέουν. Είναι στοιχεία που προσπαθούμε να επαναφέρουμε στη μνήμη του κόσμου μέσα από τα Heritage μοντέλα μας.

↳ Όταν συγκρίνετε την τρέχουσα 911 με την πρώτη γενιά, τι είδους συναισθήματα σας προκαλεί η σύγκριση; Ποια είναι η αγαπημένη σας γενιά;
Β.Α. Πάντα λέμε ότι η καλύτερη 911 είναι… η επόμενη! Έχω μια 964 του 1991 και η γυναίκα μου έχει το G Model – ακόμη παλαιότερο. Μου αρέσει πολύ η εμφάνιση, ο ήχος, η μυρωδιά αυτών των αυτοκινήτων, όλα τους. Όμως προσωπικά προτιμώ τις σύγχρονες εκδόσεις. Ο συνδυασμός που επιτυγχάνουν τα νέα μοντέλα πραγματικά με συναρπάζει. Αν έπρεπε να ξεχωρίσω μία, η αγαπημένη μου είναι η 964.

↳ Ποια είναι η δική σας αγαπημένη δεκαετία;
Β.Α. Γεννήθηκα το 1979 και νιώθω ότι ήρθα λίγο αργά… γιατί μου αρέσουν πολλά από τη δεκαετία του ’70. Αλλά η αγαπημένη μου εποχή είναι τα ’80s – τα έζησα ως παιδί και τα απόλαυσα. Ακόμη και τώρα, όταν οδηγώ, ακούω μουσική από έναν ραδιοφωνικό σταθμό που λέγεται 80s80s – και η γυναίκα μου δεν σταματά να αναρωτιέται γιατί ακούω αυτή την… παλιά μουσική!

↳ Υπάρχει έντονο εμπορικό ενδιαφέρον για τα Heritage Design μοντέλα;
Β.Α. Σαφώς το ενδιαφέρον βρίσκεται σε διαρκή άνοδο. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η «τετράδα» των Heritage Design μοντέλων ξεκίνησε με την 911 Targa 4S, η οποία κυκλοφόρησε σε 992 αντίτυπα, συνεχίστηκε με την 911 Sport Classic, που περιορίστηκε σε 1.250, ενώ η 911 Spirit 70, την οποία είδατε σήμερα για πρώτη φορά, θα παραχθεί σε 1.500 αντίτυπα. Βέβαια, η τελική απόφαση για τον αριθμό παραγωγής προκύπτει πάντα μέσα από συνεργασία και προτάσεις των αρμόδιων τμημάτων της εταιρείας.

↳ Κάτι για το μέλλον; Ποιο θα είναι το επόμενο μοντέλο αυτού του τόσο ξεχωριστού τμήματος;
Β.Α. – Τ.Κ. Το επόμενο μοντέλο από το τμήμα Heritage Design της Porsche θα είναι εμπνευσμένο από τη δεκαετία του ’80! Θα παραμείνουμε στην 911 ως βάση, αλλά αυτή τη φορά θα τη δούμε σε όλα τα αμαξώματα: κάμπριο, τάργκα, κουπέ και… ένα επιπλέον που δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη (σ.σ.: Speedster, ίσως;). Έχουμε επίσης επιλέξει και το ύφασμα που θα καθορίσει την αισθητική κατεύθυνση: θα κινηθούμε γύρω από το σκωτσέζικο Tartan, σε μια εντελώς custom made εκδοχή για το νέο μας αυτοκίνητο. Το λογότυπο, όπως είναι φυσικό, θα είναι το «80». Όλα τα υπόλοιπα θα παραμείνουν… έκπληξη.

↳ Ποια είναι η γνώμη σας για τον Singer; Παρόμοιο, αλλά ταυτόχρονα και τόσο διαφορετικό;
Β.Α. – Τ.Κ. Όλες αυτές οι εταιρείες restomod, όπως ο Singer, ανήκουν στο ευρύτερο σύμπαν της Porsche και πραγματικά κάνουν εξαιρετική και πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά. Εκτιμούν την προσοχή στη λεπτομέρεια, την τεχνολογία που κρύβεται πίσω από την κατασκευή, τον ποιοτικό σχεδιασμό των μοντέλων της Porsche. Υπάρχουν, λοιπόν, αρκετά κοινά στη φιλοσοφία μας – και φυσικά δεν τους αντιμετωπίζουμε ως ανταγωνιστές. ◆

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Αποκάλυψη της Porsche 911 Spirit 70, μιας δημιουργίας του τμήματος Heritage Design και οδήγηση μιας από τις πιο ξεχωριστές εκδόσεις της γενιάς 992: της επετειακής Turbo με το νούμερο 74 στις πόρτες!
  • Porsche 911-50-Years-Spirit-70-006_Dashboard
  • Salouros_911Spirit70_Event_062-Verbessert-RR
  • Porsche 911-50-Years-Spirit-70-250204_HM_081326
  • Porsche 911-50-Years-Spirit-70-250204_HM_090658
  • Porsche 911-50-Years-Spirit-70-250204_HM_091101
  • Porsche 911-50-Years-Spirit-70-250204_HM_094637
  • Porsche 911-50-Years-Spirit-70-250204_HM_103053
  • Porsche 911-Spirit-interview-IMG_E0023
  • ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ