top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Kia Picanto 1.0 T-GDI 100 PS X-Line – VW Crossup! 1.0 TSI 90 PS

Δε μιλάμε απλώς για την εμπροσθοφυλακή των στρατευμάτων πόλης, αλλά για τις ειδικές δυνάμεις αυτής! Τα «ψηλωμένα» και υπερτροφοδοτούμενα Kia Picanto X Line και VW cross up! σε μια μάχη εντός και εκτός των τειχών της, για την ανάδειξη του απόλυτου συνδυασμού.

Μακριά από εμάς οι εθνικιστικές, πατριωτικές ή εμπρηστικές -αν προτιμάτε- προτροπές. Στην προκειμένη περίπτωση αναφερόμαστε στην κορυφαία μάχη της εποχής ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα πόλης. Άλλωστε, τα δύο σύνολα της συγκριτικής δοκιμής τα έχουμε ήδη ξεχωρίσει από τις παρουσιάσεις τους, όπου οι δοκιμές και οι απευθείας συγκρίσεις με το σκληρό ανταγωνισμό της «Α» μας δικαιώνουν σε απόλυτο βαθμό. Η άφιξη του Kia Picanto με τον καλό 3κύλινδρο T-GDI των 998 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων μας έβαλε στην πρίζα, ενώ η πιο ψηλή του έκδοση, η X Line, έφερε στο μυαλό μας την αντίστοιχη cross του VW up!, με τον TSI των 999 κ.εκ. σε αυτήν την περίπτωση να αποδίδει 90 ίππους. Μικρά στο μάτι, αλλά…

Θαυματουργά και ελκυστικά!

Με την «απλή» έκδοση του νέου Kia Picanto να αποτελεί ήδη την επιλογή μας στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, έφτασε η ώρα να επιβιβαστούμε και στην ισχυρότερη εκδοχή του, την οποία δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ούτε στην πρώτη παρουσίαση του μοντέλου, οπότε η περιέργεια στα ύψη. To Picanto X Line είναι συγκριτικά με το «απλό» 7,5 εκ. μακρύτερο, 3 εκ. φαρδύτερο και 1,5 εκ. ψηλότερο, χάρη στη νέα ανάρτησή του, η οποία του χαρίζει αυξημένη κατά 1,5 εκ. απόσταση από το έδαφος και κάποια πιο SUV χαρακτηριστικά σύμφωνα με την εταιρεία, αφού η συνολική απόστασή του από το έδαφος είναι 156 χλστ. Σταθερό στα 2.400 χλστ. παραμένει το μεταξόνιο. Απέναντί του, το αντίστοιχο μικρό της VW, το cross up!, έχει μήκος 3.628 χλστ., πλάτος 1.649 χλστ., ύψος 1.516 χλστ. και μεταξόνιο 2.411 χλστ. Έτσι, και σε αυτήν την περίπτωση, μιλάμε για +28 χλστ. ως προς το μήκος, -8 χλστ. ως προς το πλάτος, +12 χλστ. ως προς το ύψος αλλά και 4 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, πάντα σε σχέση με το «απλό» up! Την ίδια ώρα, η ανάρτησή του είναι και κατά 15 χλστ. ψηλότερη, με τη συνολική απόσταση από το έδαφος στα 162 χλστ.

Παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις τους, και τα δύο μοντέλα διακρίνονται για την εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών τους χώρων. Τομέας που άλλωστε αποτελεί ζητούμενο ακόμα και σε τόσο μικρά αυτοκίνητα, με τα οποία θα περάσει κανείς αρκετά χρόνια εντός πόλης. Σε ό,τι αφορά την τελευταία γενιά του Kia Picanto, η αύξηση των διαθέσιμων χώρων σε σχέση με του προκατόχου του είναι εμφανής, κάτι που διαπιστώνεις κυρίως όταν καθίσεις στις πίσω θέσεις. Θυμίζουμε ότι πλέον η πίσω κολόνα του δεν είναι τόσο κεκλιμένη, ενώ, σε συνδυασμό με τα επιπλέον 10 χλστ. που έχει πάρει ο πίσω πρόβολος (520 χλστ.), η αίσθηση της παραπάνω ευρυχωρίας εξηγείται και αριθμητικά. Κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών των 255 λίτρων, τιμή που φτάνει τα 1.010 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Τα υλικά του ταμπλό είναι σκληρά αλλά προσεγμένα στη συναρμογή τους, ενώ η ματιά πηγαίνει αμέσως στο κέντρο, πάνω στην 7άρα οθόνη αφής, με δυνατότητα συνδεσιμότητας με Android και Apple smartphone.

Πολύ κοντά η αίσθηση αλλά και η ουσία στο εσωτερικό του Cross up!, με τις μεταξύ τους διαφορές να είναι απειροελάχιστες όσον αφορά την ευρυχωρία. Πάντως το μοντέλο της Kia επικρατεί στα σημεία, και ειδικότερα χάρη σε λεπτομέρειες όπως είναι οι λίγες παραπάνω έξυπνες θέσεις για μικροαντικειμένα, αλλά και στο πορτ μπαγκάζ, το οποίο στην περίπτωση του μοντέλου της VW, ενώ είναι και αυτό από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, υπολείπεται ελάχιστα, προσφέροντας 251 λίτρα και έως 959 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Στα μείον του γερμανικού μικρού είναι τα ανακλινόμενα πίσω παράθυρα, αν και η ορατότητα από αυτά είναι εξαιρετική γιατί είναι μεγάλα. Τέλος, οι περισσότερες γυαλιστερές επιφάνειες μέσα στο cross up! και σαφέστατα η πιο δύσκολη εξοικείωση με τις λειτουργίες που προσφέρονται στον οδηγό μέσα από την οθόνη των 5 ιντσών δίνουν μια πρώτη νίκη στο Kia Picanto X Line.

«1.000αράκια», σου λέει…

Οι εποχές έχουν αλλάξει, και μπορεί ο ρομαντισμός μας να μας κάνει συχνά πυκνά να θυμόμαστε με νοσταλγία τα παλιά, αλλά η εξέλιξη των ειδών αξίζει το σεβασμό μας. Εκτός λοιπόν από τα άλματα προόδου που έχουν γίνει στους τομείς της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας, τα οποία ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει, πολλά εργοστάσια πλέον έχουν στη φαρέτρα τους κάποια «μοτεράκια», τα οποία κάνουν τον υποκοριστικό προσδιορισμό μας να νιώθει άβολα. Ο λόγος για κινητήρες όπως αυτοί των αυτοκινήτων της συγκριτικής μας δοκιμής, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν τα μετατρέπουν σε πυραύλους, αλλά σε κάνουν να νιώθεις ότι είσαι μέσα σε κάτι πολύ μεγαλύτερο και ανώτερο από αυτό που επιβιβάστηκες. H «είδηση» των σελίδων μας βρίσκεται κάτω από το καπό των δύο αυτοκινήτων!

Στην περίπτωση του Kia, εκεί βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000άρης T-GDI που είδαμε στο Ceed, στο Rio αλλά και στα αντίστοιχα Hyundai, απόδοσης 100 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. (και 120 σε άλλα μοντέλα των Κορεατών) και μέγιστης ροπής 172 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Αντίστοιχα, κάτω από το πορτοκαλί καπό φιλοξενείται ο γνωστός TSI, επίσης με 3 κυλίνδρους και υπερτροφοδότηση, που αποδίδει 90 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ., ενώ σε κάθε περίπτωση συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.

Εντός πόλης δε νιώθεις ούτε για μία στιγμή ότι χρειάζεσαι κάτι παραπάνω ή διαφορετικό. Εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τη μεγάλη ροπή και των δύο, ενώ, αν συνηθίσεις τη λειτουργία τους, μπορείς να πετύχεις και σχετικά καλές τιμές κατανάλωσης, οπότε ο συνδυασμός ιδανικός. Σε τέτοιες διαδρομές μάλιστα, μέσα στα στενά της αστικής καθημερινότητας, όποιος ισχυριστεί ότι καταλαβαίνει αμέσως προς τα πού γέρνει η πλάστιγγα, στην κυριολεξία ψεύδεται, με τα δύο αυτοκίνητα να είναι απίστευτα κοντά στην πράξη αλλά και στην ουσία. Το Kia αρχίζει να εμφανίζει την υπεροχή των επιπλέον 10 ίππων καθώς και των +12 Nm ροπής όταν βγεις εκτός πόλης, κάτι που επιβεβαιώνουν και τα όργανα μετρήσεων.

Στο Ακραίφνιο, λοιπόν, το Picanto 1.0 X Line επιταχύνει από 0 και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10 δλ., με την απόσταση των 1.000 μέτρων να καλύπτεται σε 32,1 δλ. (158,3 χλμ./ώρα). Την ίδια ώρα το cross up! χρειάζεται 10,5 δλ. και 32,4 δλ. (147 χλμ./ώρα), αντίστοιχα, ενώ καθολική είναι η επικράτηση του μικρού της Kia σε σε όλες τις τιμές ρεπρίζ. Σημειώστε ενδεικτικά εκείνες με 4η σχέση στο κιβώτιο, όπου χρειάζεται 7,7 δλ. για τα 80-110 χλμ./ώρα και 7 δλ. για τα 120-140 χλμ./ώρα, με τα αντίστοιχα νούμερα για το VW να είναι 8,6 και 8,9 δλ. Καλή η αίσθηση αλλά και η απόδοση του συστήματος πέδησης και των δύο μοντέλων, με την απουσία δισκόφρενων στο πίσω μέρος του cross up! να επηρεάζει ενδεχομένως ακόμα ένα αποτέλεσμα υπέρ του Picanto X Line (56,5 μέτρα έναντι 57,7 του VW στο «120-0»). Κλείνοντας την αναφορά μας στις μετρήσεις, σημειώστε ότι και τα δύο σύνολα είναι του 1 τόνου, με τον Κορεάτη να ζυγίζει 993 κιλά και τον Γερμανό 1.048 κιλά, ενώ σαφέστατα θα μπορούσαμε να ήμασταν ακόμα πιο σίγουροι στα συμπεράσματά μας, αν η VW ανακοίνωνε τις σχέσεις κιβωτίου και την τελική σχέση μετάδοσης των μοντέλων της. Όσον αφορά το πάντα σημαντικό ερώτημα, ειδικά για αστικά πολυεργαλεία, που έχει να κάνει με το πόσο «καίνε», οι μέσες τιμές του συγκριτικού μας σε πόλη, επαρχιακό και εθνικό δίκτυο ήταν πολύ κοντά, με το Kia στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. και το VW στα 7,1 λίτρα/100 χλμ. – σημειωτέον πως τα συγκεκριμένα νούμερα υποχωρούν αισθητά στον ανοιχτό δρόμο, με 5η σχέση στο κιβώτιό τους…

Εκεί βέβαια αποκαλύπτεται και η μοναδική μας οδηγική ένσταση για τα δύο αυτά μοντέλα, που έχει να κάνει με μια ενοχλητική ηχητική χροιά των 3κύλινδρων συνόλων στην καμπίνα τους. Στο σημείο αυτό αναρωτιέσαι πώς θα ήταν με μία επιπλέον σχέση στα κιβώτιά τους, κάτι όμως που, κακά τα ψέματα, θα ανέβαζε και άλλο την ήδη υψηλή τιμή τους (βλ. Το Χρώμα του Χρήματος).

Οδηγώντας το κορυφαίο Picanto, λοιπόν, σημειώνεις αμέσως την καλή απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και την εξαιρετική απόδοση του κινητήρα, τόσο ψηλά όσο και χαμηλά. Επειδή το σύνολο είναι πολύ καλό, θα ήθελες περισσότερες πληροφορίες από το -ηλεκτρικό- σύστημα διεύθυνσης για να είσαι απόλυτα ικανοποιημένος, αν και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι στο συγκεκριμένο τομέα είναι αρκετά βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν. Αποζημιώνεσαι ωστόσο από την καλή αίσθηση των φρένων και το στήσιμο της ανάρτησης. Αξιοσημείωτη σε αυτόν τον τομέα είναι η ύπαρξη αντιστρεπτικής δοκού εμπρός αλλά και στο πίσω μέρος, όπου μάλιστα έχει γίνει και δουλειά από τους ανθρώπους της Kia, έτσι ώστε να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι όποιες κλίσεις. Αναφέρουν χαρακτηριστικά 2% επιπλέον ακαμψία εμπρός και 5% πίσω. Εκεί, λοιπόν, που περιμένεις ότι ίσως να εμφανίζονται ακόμα περισσότερες κλίσεις λόγω του αυξημένου ύψους από το έδαφος, η λειτουργία της ανάρτησης αποδεικνύεται ιδανική, συνδυάζοντας την άνεση για την πόλη (κάτι που δεν ισχύει στην πιο σκληρή έκδοση GT Line) αλλά και τη σωστή συμπεριφορά όταν ανέβει ο ρυθμός.

Απέναντί του, το Cross up!, όπως και η πλειονότητα των μοντέλων του είδους, περιορίζεται σε ημιάκαμπτο πίσω χωρίς αντιστρεπτική, χωρίς αυτό πάντως να σημαίνει πως υπολείπεται σε οδηγικό επίπεδο. Παρουσιάζει, παρ’ όλα αυτά, περισσότερες κλίσεις, κάτι το οποίο ίσως να οφείλεται και στη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αφού η ανάρτησή του είναι πιο σκληρή στις «κακοτοπιές» της πόλης. Σε καμία περίπτωση όμως δε νιώθεις να «κοπανάει» ή ότι γέρνει σε τέτοιο σημείο που θα αγχώσει ή θα προβληματίσει τον οδηγό του. Σαφέστατα, πάντως, εν προκειμένω η μη ψηλωμένη TSI έκδοση είναι πιο σωστή και πιο κοντά στα οδηγικά μας «θέλω». Η αίσθηση των κιβωτίων είναι αρκετά καλή και στα δύο σύνολα, με τον Κορεάτη όμως να επικρατεί έστω και οριακά σε ακόμα έναν τομέα.

Η αξία του ηττημένου δίνει δόξα στον νικητή!

Όταν επικρατείς στις απλές εκδόσεις αλλά και στις ιδιαίτερες, όπως είναι οι δύο ψηλωμένες αυτών των σελίδων, τότε δικαιωματικά είσαι ο βασιλιάς της πόλης! Ο λόγος για το νέο Kia Picanto, το οποίο κατακτά δικαιωματικά τη νίκη σε ακόμα μία μάχη, και αυτήν τη φορά απέναντι σε έναν σπουδαίο αντίπαλο, με σαφέστατα την πιο ολοκληρωμένη γκάμα αυτοκινήτου πόλης της εποχής (από e-up!, eco up! έως και GTI). Είναι αυτός ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του νέου Kia Picanto που μας αρέσει, και φυσικά ο νέος κινητήρας που απογειώνει την πρόταση των Κορεατών._4Τ


KIA PICANTO X LINE 1.0 100 PS ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ VW CROSS UP! 1.0 90 PS ΥΠΕΡ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ (+ 6 ΧΛΣΤ.) ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΩΝ ΠΙΣΩ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ