Όταν απέναντί σου βρίσκονται τα δύο πιο δημοφιλή μοντέλα pick-up όχι μόνο της ελληνικής αγοράς, αλλά και της παγκόσμιας, ζυγίζεις τα πράγματα διαφορετικά...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ρόλο παίζει το γεγονός ότι τα βαριά τους ονόματα (Hilux και Navara) τα ακούς στα αυτιά σου από δεκαετίες, ενώ οι εικόνες από την πολλαπλών ρόλων χρήση τους παντού στον κόσμο είναι πλέον διαχρονικές. Το παραπάνω ισχύει ακόμα περισσότερο για το pick-up της Toyota, που βρίσκεται στην γκάμα της εταιρείας από το 1968 και μετρά οκτώ γενιές, μαζί με αυτήν που σας παρουσιάζουμε. Επιπλέον, κύρια σημασία έχει το ότι είναι 1ο σε ταξινομήσεις από καταβολής της κατηγορίας των pick-up, αριθμώντας συνολικά 18,5 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής (το 2015 το μερίδιό του στην Ευρώπη ξεπέρασε το 23%). Αρκετά νεώτερο το Navara, εμφανίστηκε ως ονομασία το 1997, αξιοποιώντας τη 40χρονη εμπειρία του εργοστασίου από τα φορτηγάκια και τα μικρά μοντέλα ανοιχτής καρότσας. Από τότε, στην τρίτη του γενιά σήμερα και με το διακριτικό «ΝΡ300», δεν έχει λείψει από το οπλοστάσιο της Nissan. Στην αγορά μας τα δύο pick-up έχουν πολύ μεγάλη διείσδυση, κατέχοντας από κοινού το 58,5% των ταξινομήσεων της κατηγορίας τους το 2015. Ασφαλώς, ανάλογη είναι η πορεία τους και φέτος...

Ομάδα που κερδίζει...

... δεν αλλάζει, λέει η παροιμία, οπότε οι δύο μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές δεν είχαν κανένα λόγο να επέμβουν στο -δικαιωμένο από το αγοραστικό τους κοινό- χαρακτήρα των αυτοκινήτων τους, ρισκάροντας την αλλοίωσή τους. Η Τοyota δούλεψε πολύ καλά στον τομέα του εσωτερικού και της άνεσης για τον οδηγό και τους επιβάτες, καταλήγοντας σε ένα ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο μοντέλο, που θα μπορούσε πιθανώς να φλερτάρει και μια μερίδα κατόχων SUV. Ασφαλώς, με την ίδια λογική κινήθηκαν και στη Nissan, καταλήγοντας σε ένα εσωτερικό που θυμίζει τα επιβατικά μοντέλα X-Trail και Qashqai, έχοντας και ποιότητα εφάμιλλη αυτών. Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης, η αίσθηση του επιβλητικού είναι εκ των ων ουκ άνευ. Οι ευμεγέθεις γρίλιες της μάσκας, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και ο ογκώδης προφυλακτήρας χαρακτηρίζουν το Hilux. Ανάλογα δυναμικά είναι και τα σχεδιαστικά στοιχεία του Navara, που αντλούν την έμπνευσή τους κυρίως από το αμερικανογενές (και αρκετά ογκωδέστερο) Titan.

Aναρτήσεις

Η όγδοη γενιά του Hilux ήρθε με επανασχεδιασμένες αναρτήσεις και με αμορτισέρ μεγαλύτερης διαμέτρου, τα οποία προσφέρουν 20% μεγαλύτερη διαδρομή τροχών σε σχέση με τον προκάτοχο, αλλά και αυξημένη ικανότητα έλξης και μεταφοράς φορτίων. Στην Toyota δεν άλλαξαν φιλοσοφία, παραμένοντας στα διπλά ψαλίδια εμπρός και στον άκαμπτο πίσω άξονα με τα φύλλα σούστας. Όπως είπαν, δεν υιοθέτησαν πίσω άξονα με ελικοειδή ελατήρια, επειδή σε κάποιες χώρες που τους ενδιαφέρουν πολύ εμπορικά το φορτώνουν αρκετά επάνω από τα όρια ωφέλιμου φορτίου. Στον αντίποδα, από αυτήν τη γενιά και μόνο στις διπλοκάμπινες εκδόσεις του, το Navara έχει μια νέα λογική για την πίσω ανάρτηση, που πλέον αποτελείται από άξονα πέντε συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια και είναι κατά 20 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη. Στόχος η αποτελεσματική καταπολέμηση των κραδασμών και η βελτιστοποίηση του ελέγχου των πίσω τροχών, ιδιαίτερα όταν δε μεταφέρεται φορτίο.

Νέοι κινητήρες

Αμφότερα τα κορυφαία pick-up έφτασαν στις αγορές προορισμού τους με νέους κινητήρες, περισσότερο φιλικούς προς το περιβάλλον και με οικονομικότερη λειτουργία. Στην Τoyota αντικατέστησαν τους γνώριμους πετρελαιοκινητήρες των 2,5 και των 3,0 λίτρων της προηγούμενης γενιάς με τον ολοκαίνουργιο 2.4 D-4D, ο οποίος είναι ελαφρύτερος, με μειωμένες τριβές και με τεχνολογία αιχμής. Παρά τη μείωση της χωρητικότητάς του στα 2.393 κ.εκ., έχει ισχύ 150 ίππων στις 3.400 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm από τις 1.600 σ.α.λ., αλλά και βελτιωμένη απόδοση στις μεσαίες στροφές. Στο δρόμο αποδεικνύεται πολιτισμένος για το επίπεδο της κατηγορίας του, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 5 σχέσεων της προηγούμενης γενιάς έχει δώσει τη θέση του σε ένα αντίστοιχο των 6. Φυσικά, διαθέσιμο με το μοντέλο είναι και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο, επίσης των 6 σχέσεων. Σύμφωνα με την Τoyota, η κατανάλωση σε καύσιμο και οι εκπομπές καυσαερίων εμφανίζονται μειωμένες κατά 9%. Από την πλευρά της Nissan, ο νέος κινητήρας του Νavara έχει χωρητικότητα επίσης μειωμένη σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς. Τα 2.298 κ.εκ. του 4κύλινδρου μηχανικού συνόλου παράγουν 160 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 403 Nm ροπής, διαθέσιμης από τις 1.500 σ.α.λ. Η βασική διαφορά του από το παρελθόν είναι οι χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων και η φιλικότητα προς το περιβάλλον, ενώ το εργοστάσιο δηλώνει πως είναι 24% αποδοτικότερος από εκείνον των 2,5 λίτρων που αντικαθιστά. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος και με γραμμική λειτουργία στο δρόμο, αν και λίγο θορυβώδης, συνδυάζεται δε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Διατηρώντας την παράδοση της ισχυρής έκδοσης, ώστε η Nissan να διαθέτει και ένα από τα ταχύτερα pick-up, το Navara προσφέρεται και με διπλό τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Η επιλογή αυτή ανεβάζει την απόδοση του μοντέλου στους 190 ίππους, με 450 Nm ροπής.

Σε πάνε παντού

Για την ακρίβεια, σε οδηγούν όπου ζητήσεις εκτός δρόμου. Με την τετρακίνηση, τις κοντές σχέσεις και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (277 χλστ.), το Hilux μπορεί να τα βγάλει πέρα σε κάθε είδος διαδρομής, όσο δύσβατη κι αν είναι. Επιπρόσθετα, διαθέτει ενεργό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (A-TRC), σύστημα ελέγχου ταχύτητας στις απότομες κατηφόρες (DAC), σύστημα HAC για το ξεκίνημα σε ανηφόρα (HAC) και σύστημα για να μην ταλαιπωρούνται οι επιβάτες σε ανώμαλο δρόμο (Pitch & Bounce Control). Τα ίδια ισχύουν και για το νέο Navara, με τα συστήματα ελέγχου κίνησης σε κατωφέρεια και ανωφέρεια (Hill Descent Control & Hill Start Assist), που δε σε τρομάζει ό,τι κι αν βρει στο δρόμο του. Τα 223 χλστ. απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν, σε συνδυασμό πάντα και με τον κοντό εμπρός πρόβολο, γοητευτικές περιπλανήσεις σε χωματόδρομους, αλλά και σε εδάφη που δε θα ήθελες ούτε να περπατήσεις. Φυσικά, το γνωστό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα επιλεκτικής τετρακίνησης της Nissan δίνει για ακόμα μία φορά το «παρών». Για πιο περιπετειώδεις καταστάσεις, το πίσω διαφορικό κλειδώνει με ένα απλό πάτημα του σχετικού μπουτόν, που βρίσκεται και αυτό εγκατεστημένο στη βάση της κονσόλας.

Αμαξώματα

Το νέο Toyota Hilux διατίθεται στη χώρα μας σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος, δικίνητες και τετρακίνητες, όλες με τον 2.4 ντίζελ κινητήρα των 150 ίππων: ως διθέσιο Single Cab με μεγάλη καρότσα, 4θέσιο Extra Cab με τις μικρές πίσω πόρτες που ανοίγουν αντίστροφα και 5θέσιο 4θυρο Double Cab, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Το νέο Nissan Navara, με διαφοροποιημένη στρατηγική, δεν προσφέρεται σε δικίνητες εκδόσεις, αλλά μόνο σε τετρακίνητες. Οι επιλογές αμαξώματος είναι δύο, 4θέσια King Cab με μικρές πίσω πόρτες και 4θυρη Double Cab. Κοινός παρονομαστής ο 2.3 ντίζελ κινητήρας των 160 ίππων, που στην ισχυρότερή του έκδοση (190 ίπποι) συνδυάζεται μόνο με το Double Cab αμάξωμα.

Καρότσας το ανάγνωσμα...

Με αναγκαίο κακό τους χωροταξικούς περιορισμούς που επιβάλλει το Double Cab αμάξωμα, ο σημαντικά μειωμένος χώρος φόρτωσης που απομένει για κάθε pick-up σε σχέση με τις Single Cab εκδόσεις θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο τετράγωνος, αλλά και βαθύς, ενώ οι θόλοι των πίσω τροχών να είναι όσο γίνεται πιο μαζεμένοι. Με βάση τα προαναφερθέντα, δύσκολα θα αφήσoυν ανικανοποίητο κοινό οι χώροι φόρτωσης των Double Cab εκδόσεων των νέων Hilux και Navara. Στο pick-up της Toyota, το μέγιστο πλάτος του χώρου φόρτωσης έχει αυξηθεί από 1.544 σε 1.645 χλστ., ενώ το μήκος του ανέρχεται στα 1.525 χλστ. και το ύψος του στα 480 χλστ. Στο μοντέλο της Nissan ισχύουν τα αντίστοιχα, με τη στιβαρή πίσω πόρτα με μέγιστο άνοιγμα 1.560 χλστ. να εκτείνεται επίσης σε σχεδόν όλο το πλάτος της καρότσας. Το συνολικό μήκος του χώρου φόρτωσης του νέου Navara ανέρχεται στα 1.578 χλστ., ενώ το πλάτος μεταξύ των δύο θόλων φθάνει τα 1.130 χλστ. και το ύψος του τα 474 χλστ. Τα δύο pick-up έχουν και παραπλήσιο ωφέλιμο φορτίο, που κυμαίνεται από 1.045 έως 1.115 κιλά για το Hilux και από 1.047 έως 1.062 κιλά για το Navara. Εξυπακούεται πως σε αμφότερα το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης έχει αυξηθεί έως και τους 3,5 τόνους.

Στο προκείμενο...

Το Hilux παραμένει σκληροτράχηλο, με το χαρακτήρα που το γνωρίσαμε και τους μεγαλύτερης διατομής δοκούς στο τύπου σκάλας πλαίσιό του να το καθιστούν κατά 20% πιο άκαμπτο. Η αυξημένη συνολική ακαμψία του έχει αναμενόμενα θετικές επιπτώσεις στη λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Το τιμόνι και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς, ειδικά το δεύτερο, που είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας και προσεγγίζει πλέον περισσότερο την αίσθηση επιβατικού αυτοκινήτου. Ακριβές είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων του Navara, όμως οι σχετικά μεγάλες διαδρομές του επιλογέα τού αφαιρούν κάτι από την αίσθησή του. Εκεί που το pick-up της Nissan ξεχωρίζει είναι στη νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Ήταν μια καλοδεχούμενη αλλαγή, όπως διαπιστώσαμε τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο, αφού έχει εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τις ανεπιθύμητες ταλαντώσεις του αμαξώματος, τόσο κατά τον εγκάρσιο άξονα όσο και κατά το διαμήκη, συμβάλλοντας ευεργετικά και σε σχέση με την άνεση των επιβατών. Αυτό σαφώς ενισχύει την προσωπικότητα του μοντέλου, που παραδοσιακά εμφανίζεται πιο τολμηρό σε σχεδίαση και με πιο σπορτίφ εικόνα από το Hilux. Όμως, το μοντέλο της Toyota, με σχεδόν αθόρυβο για τα δεδομένα της κατηγορίας κινητήρα, έχει να αντιπαραβάλει ένα τιμόνι που σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς φορτηγάκι με ανοιχτή καρότσα, ενώ η συμπεριφορά του στο δρόμο τελικά δεν απέχει ιδιαίτερα από εκείνη ενός SUV. Κλείνοντας, θα λέγαμε πως και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, φτάνοντας στο ζητούμενο από λίγο διαφορετικούς δρόμους._ 4Τ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Στην αγορά, τα δύο pick-up μοντέλα ακολουθούν διαφορετική εμπορική πολιτική, από την προηγούμενη κιόλας γενιά τους. Το Toyota Hilux καλύπτει και το κάτω άκρο της κατηγορίας, με δικίνητες και τετρακίνητες μονοκάμπινες εκδόσεις (Single Cab), ενώ το Nissan Navara ξεκινά από την έκδοση King Cab (4θέσια με μικρές πίσω πόρτες) και προσφέρεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Η βασική έκδοση του Hilux (Single Cab 4x2 Standard) κοστίζει 23.185 ευρώ, με τη βασική τετρακίνητη μονοκάμπινη (Single Cab Comfort) να ανέρχεται στα 27.785 ευρώ. Η τετρακίνητη Extra Cab του pick-up της Toyota τιμάται 29.595 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη του Nissan Navara (King Cab Pro, από την οποία ξεκινά το μοντέλο) στοιχίζει 27.790 ευρώ. Αντίστοιχα, η βασική έκδοση Double Cab του Hilux (με το επίπεδο εξοπλισμού Advance) αποκτάται με 32.035 ευρώ, ενώ για την Double Cab Pro του Nissan Navara απαιτούνται 28.990 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός και των δύο μοντέλων δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα μικρομεσαίο ή και μεσαίο επιβατικό, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει επτά αερόσακους, air condition, διακόπτες eco και power στην κεντρική κονσόλα, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, αισθητήρες φώτων και φώτα ημέρας.

NISSAN NAVARA

ΥΠΕΡ/ANEΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ/ ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΕΑ/ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΟΝΟΚΑΜΠΙΝΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

 

ΤΟΥΟΤΑ ΗΙLUX

ΥΠΕΡ/ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ/ΕΠΙΛΟΓΕΑΣ ΚΙΒΩΤΙΟΥ/ΑΘΟΡΥΒΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΚΑΤΑ/ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΙ ΘΟΡΥΒΟΙ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ, ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου