Δοκιμές Test

Audi A1 Sportback 1.0 TFSI ULTRA S Tronic

Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Audi προσθέτει στην γκάμα της έναν 3κύλινδρο κινητήρα, και σίγουρα η επιλογή του ομίλου VAG να συνδυάσει το ξεκίνημα της καριέρας του νέου 1.000άρη TFSI με την premium μάρκα του αποτελεί σαφή ένδειξη του ρόλου του εν λόγω συνόλου στο άμεσο μέλλον.

ΜΕΤΑ την εδραίωσή του στα αυτοκινητικά δεδομένα, το downsizing δείχνει να περνά στην επόμενη φάση του με λύσεις που διεισδύουν σε στεγανά δεκαετιών. Η κυρίαρχη τάση σήμερα θέλει την περαιτέρω μείωση της χωρητικότητας των κινητήρων να συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση του αριθμού των κυλίνδρων, οπότε τα 3κύλινδρα σύνολα πληθαίνουν με γεωμετρική πρόοδο, βρίσκοντας μάλιστα τη θέση τους ακόμα και σε μοντέλα κατασκευαστών κύρους και διαμορφώνοντας μια πραγματικότητα που πριν από λίγα χρόνια θα έμοιαζε αδιανόητη.

Είναι, λοιπόν, σειρά του ομίλου VAG να μπει στο παιχνίδι με έναν νέο, 3κύλινδρο 1.000άρη TFSI, ο οποίος κάνει το ντεμπούτο του κάτω από το καπό του ανανεωμένου Α1 ως βασική επιλογή στην γκάμα των βενζινοκινητήρων, αντικαθιστώντας τον αντίστοιχο μέχρι τώρα 1.2 TFSI των 86 ίππων.

Η μέθοδος των τριών

Βάση του νέου κινητήρα, που διευρύνει την οικογένεια της σειράς ΕΑ211, αποτέλεσε το 3κύλινδρο σύνολο που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στα μικρά up!, Mii και Citigo. Βέβαια, η μετάβαση από την ατμοσφαιρική στην εξαναγκασμένη τροφοδοσία συνοδεύτηκε από μια σειρά σημαντικών επεμβάσεων, ώστε πρακτικά οι όποιες ομοιότητες να περιορίζονται στη διατήρηση βασικών στοιχείων της αρχιτεκτονικής, όπως είναι η χωρητικότητα, οι διπλοί εκκεντροφόροι και οι τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Από εκεί και πέρα, τη θέση του ψεκασμού πολλαπλών σημείων έχει πάρει σύστημα άμεσου ψεκασμού και, φυσικά, έχει προστεθεί υπερσυμπιεστής, της BorgWarner εν προκειμένω, που λόγω του μονού αριθμού κυλίνδρων είναι κλασικού τύπου μονής εισαγωγής, και όχι twin scroll, ο οποίος απαιτεί ομοιόμορφη ροή και στις δύο εισόδους του υπερτροφοδότη, άρα και τον ίδιο αριθμό κυλίνδρων.

Σε ό,τι αφορά το σύστημα ψύξης, θα σημειώσουμε πως μεταξύ άλλων διαθέτει ενσωματωμένο κύκλωμα στην πολλαπλή εισαγωγής ώστε να προσφέρει ταχύτερη ψύξη των επιστρεφόμενων καυσαερίων, προς όφελος της απόδοσης και της απόκρισης. Επιπλέον, υπάρχει διαφορετικό κύκλωμα ψύξης για την κυλινδροκεφαλή και τον κορμό, έτσι ώστε κατά την εκκίνηση του κινητήρα να παραμένει αρχικά κλειστή η ροή του νερού στον κορμό και να υπάρχει ταχύτερη θέρμανση του λαδιού, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο στη μείωση των τριβών και των απωλειών. Η απόδοση της αρχικής έκδοσης που φιλοξενείται στο Α1 φτάνει τους 95 ίππους και τα 16,3 χλγμ. ροπής, όμως είναι σίγουρο πως θα ακολουθήσουν και ισχυρότερες παραλλαγές, οι οποίες σταδιακά θα στείλουν στη «σύνταξη» τον 1.2 TFSI, παίρνοντας τη θέση του και στα μεγαλύτερα μοντέλα του ομίλου, όπως τα Α3 και Golf.

Στην πράξη

Αφήνοντας στην άκρη τα όσα αποτυπώνονται στο χαρτί, θα εστιάσουμε στα πρακτικά δεδομένα, σημειώνοντας κατ' αρχάς την ιδιαίτερα θετική εικόνα σε επίπεδο χαρακτηριστικών λειτουργίας. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στο κομμάτι της απαλοιφής των κραδασμών, που λάμπουν διά της απουσίας τους, ενώ αντίστοιχα προσεγμένη είναι και η διαμόρφωση του ήχου, δίνοντας μια ιδιαίτερα πολιτισμένη για τα δεδομένα των 3κύλινδρων συνόλων χροιά, τη στιγμή που η ηχομόνωση στην περίπτωση του Α1 φιλτράρει αποτελεσματικά τα ακούσματα που τελικά φτάνουν στην καμπίνα. Όσο για τα χαρακτηριστικά απόδοσης, θα σταθούμε στην ευστροφία σε όλη την κλίμακα στροφών, αλλά και στη γεμάτη απόκριση μεταξύ των 1.500-3.000 σ.α.λ., η οποία αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη μέσα στην πόλη. Αυτό μας κάνει να πιστεύουμε πως ακόμα πιο ταιριαστό θα είναι το στάνταρντ μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων με την πιο αραιή κλιμάκωση, που θα επιτρέπει να βρίσκεσαι σε αυτό το εύρος στροφών για μεγαλύτερο διάστημα.

Από την άλλη πλευρά, το 7άρι S Tronic που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αναμφίβολα κολακεύει το κομμάτι των επιδόσεων. Σημειώστε πως, απέναντι από το άμεσα ανταγωνιστικό αυτόματο Mini One με τον δυνατότερο 3κύλινδο 1.200άρη των 102 ίππων, το Α1 χάνει μόνο στη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση, όντας όμως παντού ταχύτερο στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, και ιδιαίτερα σε αυτές με επιλεγμένες τις μεγαλύτερες σχέσεις σε χαμηλές στροφές, ενώ κερδίζει καθολικά τη μάχη με το χρονόμετρο και απέναντι στο 500 TwinAir των 105 ίππων. Τα παραπάνω, μάλιστα, συνδυάζονται και με ένα απόλυτα ικανοποιητικό αντίκρισμα στην κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., προσφέροντας ακόμα ένα στοιχείο υπεροχής έναντι των προαναφερθέντων αντιπάλων (Mini One: 8.0, 500 TwinAir: 9,2).

Προσθέτοντας την παράμετρο του αποτελεσματικού οδηγικού προφίλ του Α1, που βέβαια δε διαφοροποιείται σε αυτήν την έκδοση, καθώς και το ατού της κορυφαίας για την κατηγορία ποιότητας, μπορούμε να μιλάμε για μια καθ' όλα ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία, αν και στη βάση της γκάμας του μικρού Audi, συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον._ 4Τ

 

ΥΠΕΡ/ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ/ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A1

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου