top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Skoda Yeti 1.6 TDI DSG

Το 2009 η Skoda εισήλθε στην κατηγορία των SUV και τη χρονιά που μας πέρασε ανανεώθηκε στα σημεία. Μπορεί να χρειάστηκε να περιμένουμε μερικούς μήνες, αλλά έχουμε πλέον στα χέρια μας το ανανεωμένο Yeti.

Το 2009 η Skoda εισήλθε στην κατηγορία των SUV και τη χρονιά που μας πέρασε ανανεώθηκε στα σημεία. Μπορεί να χρειάστηκε να περιμένουμε μερικούς μήνες, αλλά έχουμε πλέον στα χέρια μας το ανανεωμένο Yeti, σε μια έκδοση μάλιστα που αναμένεται να είναι από τις πλέον δημοφιλείς. Και αυτό γιατί φοράει 1.600άρη ντίζελ κινητήρα και, σε αντίθεση με το στάνταρντ χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων, εδώ έχουμε να κάνουμε με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Αν αναρωτιέστε για τη μετάδοση της κίνησης, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πλέον οι τετρακίνητες εκδόσεις (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς) φέρουν την ονομασία «Outdoor» και συνδυάζονται τόσο με τον 1.8 TSI όσο και με τον 2.0 TDI σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης.


Εξωτερικά και εσωτερικά

Σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις, εδώ δε θα έλεγε κανείς ότι το νυστέρι μπήκε βαθιά. Εντούτοις, το ανανεωμένο μοντέλο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, μιας και το χαρακτηριστικό γνώρισμα του προηγούμενου Yeti, οι ψηλά τοποθετημένοι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης, πλέον είναι παραλληλόγραμμοι και βρίσκονται στη βάση του προφυλακτήρα, ενώ, αν αναρωτιέστε για τις προστατευτικές ποδιές, αυτές βρίσκονται μόνο στις εκδόσεις Outdoor (έξτρα χρέωση 300 ευρώ). Επεμβάσεις έγιναν και στην ουρά, η οποία ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα των υπόλοιπων μοντέλων της Skoda, ενώ μικροαλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό. Υπάρχουν πλέον κάποιες έξυπνες λεπτομέρειες, το κυριότερο χαρακτηριστικό όμως παραμένει η μεταβλητότητα του εσωτερικού, χάρη στα varioFlex πίσω καθίσματα και στην ανακλινόμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού (με αυτά η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ μπορεί να εκτοξευθεί από τα 405 στα 1.760 λίτρα).


Κινητήρας – κιβώτιο

Το 1.600άρι ντίζελ προσφέρεται σε δύο «οικολογικά» επίπεδα. Το «ηπιότερο» επίπεδο Greentec της αυτόματης έκδοσης περιλαμβάνει Start/Stop, ανάκτηση ενέργειας πέδησης και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, ενώ το υψηλότερο επίπεδο Greenline της χειροκίνητης έκδοσης περιλαμβάνει επιπλέον αεροδυναμικές επεμβάσεις, χαμηλωμένη ανάρτηση και μακρύτερες σχέσεις. Έτσι, το 1.6 TDI Greentec DSG εκπέμπει 132 γρ./χλμ. CO2, με κατανάλωση 5 λίτρα/100 χλμ., αν και στην πράξη η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 7,1 λίτρα/100 χλμ.

Η προοπτική ενός χειροκίνητου κιβωτίου με 5 μακριές σχέσεις δεν προδιαθέτει, ειδικά από τη στιγμή που ο κινητήρας δεν καταθέτει κάτι το ιδιαίτερο σε απόδοση. Η πυκνότερη διάταξη του DSG είναι σαφώς πιο καλοδεχούμενη, υποστηρίζει καλύτερα τον κινητήρα και το μόνο στοιχείο που χαλάει τη συνολική εικόνα είναι αυτή η βαριά αίσθηση κατά το ξεκίνημα, κάτι που δυσκολεύει στο παρκάρισμα, ειδικά σε κεκλιμένο οδόστρωμα.


Οδική συμπεριφορά

Από εκεί και πέρα, το Yeti, όπως και πριν, κινείται εξαιρετικά. Η οδική συμπεριφορά δε θυμίζει SUV μεγάλου ύψους, καθώς η κατευθυντικότητα είναι πολύ καλή και οι κλίσεις δεν ενοχλούν. Το τιμόνι έχει σωστή αίσθηση, η άνεση ικανοποιεί, και μόνο κατά τη βόλτα σε ομαλούς χωματόδρομους θα γίνει αντιληπτό το 55άρι προφίλ των ελαστικών.


Τιμή-συμπέρασμα

Το κόστος ξεκινάει από τα 20.460 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση), ενώ το αυτόματο κιβώτιο προσθέτει 2.400 ευρώ. Ενώ, λοιπόν, το Yeti ξεκίνησε την καριέρα του ως ένα SUV, στην προκειμένη περίπτωση γίνεται crossover, καθώς μπορεί να ελίσσεται μεταξύ μικρομεσαίων, SUV, ακόμα και MPV μοντέλων. Μπορεί το αντίπαλο δέος να είναι, φυσικά, το Nissan Qashqai, το φρεσκαρισμένο Yeti όμως με τον μπαλαντέρ του αυτόματου κιβωτίου μπορεί να σταθεί απέναντί του.


SKODA
YETI 1.6 TDI DSG

ΚΥΒΙΣΜΟΣ κ.εκ 1.598

ΙΣΧΥΣ ίπποι/σ.α.λ. 105/4.400

ΡΟΠΗ χλγμ./σ.α.λ. 25,5/1.500

0-100 χλμ./ώρα* δλ. 12,3

80-110 χλμ./ώρα* με 4η/5η δλ. 6,7/7,5

120-140 χλμ./ώρα* με 5η/6η δλ. 9/9,3

120-0 χλμ./ώρα* μ. 56,3

ΒΑΡΟΣ κατ./4Τ κιλά 1.370/1.428

Μ. ΚΑΤ. λτ./100 χλμ.* 7,1

CO2 γρ./χλμ. 132

ΤΙΜΗ ευρώ 25.990 (22.860 με έκπτωση και απόσυρση)

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ