top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: BMW X4 xDrive 20d

Με χαμηλότερο κόστος κτήσης και χρήσης, η BMW X4 αποτελεί την πλέον προσιτή έκδοση της σειράς διατηρώντας πάντα έντονο το στοιχείο της διαφορετικότητας.

Η ιδέα εξ’ αρχής ήταν ξεκάθαρη. Η δημιουργία μίας μικρότερης και πιο κόμπακτ σε διαστάσεις Χ6 και όπερ εγένετο η X4. Το SUV Coupe της BMW διατίθεται στην ελληνική αγορά συνολικά σε έξι εκδόσεις, τρεις βενζίνης και τρεις πετρελαίου. Στη διάθεση μας, βρέθηκε η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον μικρότερο και πλέον κατάλληλο για την ελληνική πραγματικότητα, δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 190 ίππων. Βέβαια, κατά πόσο μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς προσιτή και κατάλληλη μία έκδοση που έχει τιμή εκκίνησης περί τα 54.000 ευρώ στην Ελλάδα του σήμερα, είναι μια άλλη ιστορία. Αισθητικά, η X4 αναμφίβολα διαφέρει και ξεχωρίζει. Μπορεί να θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την X6, αλλά τα περισσότερα από τα μοντέλα της οικογένειας Χ έχουν κοινά σημεία μεταξύ τους. Στη δική μας περίπτωση, σε κόκκινο χρώμα και πατώντας στους τεράστιους τροχούς των 19 ιντσών δείχνει επιβλητική, αν και το αισθητικό είναι εν τέλει τελείως υποκειμενικό.

Ο δίλιτρος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί στην X4 είναι το γνωστό TwinTurbo 4κύλινδρο άμεσου ψεκασμού σύνολο, που αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 και 400 Nm ροπής, και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Τα νούμερα είναι αρκετά εντυπωσιακά, αλλά αυτό που έχει σημασία η αίσθηση που αποκομίζει κανείς πίσω από το τιμόνι της X4. Κατά τη μετακίνηση στην πόλη μετακινείσαι με άνεση, εκμεταλλευόμενος τη ροπή από χαμηλά, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τις πυκνές σχέσεις του να παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στον αυτοκινητόδρομο, όπου και μπορείς να κινηθείς με μεγάλη Μ.Ω.Τ. διαθέτοντας υψηλά στάνταρ ενεργητικής ασφάλειας. Την ίδια ώρα, η λειτουργία της ανάρτησης είναι αυτή που περιμένεις από μία κατασκευή του είδους, συνδυάζοντας άνεση, αλλά και σφικτή αίσθηση. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν ο θόρυβος κατά την κύλιση, σε αντίθεση με αυτόν του κινητήρα που διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Από τη στιγμή, όμως, που θα ζητήσεις το κάτι παραπάνω και πιέζοντας το δίλιτρο σύνολο, αρχίσεις και συνειδητοποιείς το μεγάλο βάρος της κατασκευής. Ο κινητήρας των 190 ίππων αδυνατεί να προσφέρει σπορ χαρακτηριστικά και επιδόσεις στο αμάξωμα που ξεπερνάει τα 1.800 κιλά. Σε πιο σφικτή διαδρομή παρατηρείς ότι ο κινητήρας έχει μικρό ωφέλιμο εύρος εκμεταλλεύσιμης ισχύς, με αποτέλεσμα να μην αναδεικνύονται οι δυνατότητες του εξαιρετικού πλαισίου. Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις της X4, το πλαίσιο, η ανάρτηση και το άμεσο – ακριβές σύστημα διεύθυνσης μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική οδική συμπεριφορά στο SUV-Coupe της γερμανικής εταιρίας, μόνο που στην περίπτωση μας ο κινητήρας δεν μπορεί να ακολουθήσει. Φυσικά και θα κινηθεί κανείς με άνεση και χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα στην καθημερινή του μετακίνηση, αλλά όσοι πιο ανήσυχοι θα ήθελαν κάτι παραπάνω.

Παρότι στον τομέα της κατανάλωσης δεν κατάφερε να επιβεβαιώσει τα 5,6 λίτρα/100 χλμ. που αναφέρει η γερμανική εταιρεία, εντούτοις στη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί της, στην οποία περιλαμβανόταν και η διαδικασία των μετρήσεων, δεν ξεπέρασε τα 8,5 λίτρα. Κι αυτό χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα ευγενικοί με το γκάζι, γεγονός που σημαίνει ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες και με λίγη προσπάθεια, θα μπορούσε να μειωθεί αισθητά. Δεν είναι μυστικό, λοιπόν, ότι η X4 με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα είναι η πλέον προσιτή σε επίπεδο χρήσης σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη εκδοχή της σειράς. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κουπέ σχεδιασμός της Χ4 παραπέμπει σε σπορτίφ προσανατολισμούς, εντούτοις η άνεση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με την πολύ καλή και ασφαλή οδική συμπεριφορά και τη σχετικά χαμηλή κατανάλωση είναι στοιχεία που συνθέτουν περισσότερο ένα μοντέλο με χαρακτήρα GT._Π.Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.995 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 190 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/1.750 – 2.500 σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα: 8,7 δλ.*

50-80 χλμ./ώρα με 3η: 3,8 δλ.*

80-110 χλμ./ώρα με 4η: 5,4 δλ.*

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η: 6,1/6,2 δλ.*

120-0: 57,1 μ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 212 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,5 λίτρα/100 χλμ.*

CO2: 131 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 53.950 ευρώ

*Μετρήσεις 4Τ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ