Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε το Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Η άνεση αλλά και τα εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά, για χαμηλότερη κατανάλωση χωρίς όμως συμβιβασμούς σε απόδοση και αυτονομία, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της plug-in υβριδικής έκδοσης του C5 Aircross που αποτελεί πλέον τη ναυαρχίδα του μοντέλου – αλλά και της γκάμας Citroen εν τω συνόλω της.

Το Citroen C5 Aircross ήρθε να βάλει τέλος σε μία παράδοση πολλών δεκαετιών για τον Γάλλο κατασκευαστή που ήθελε την κορωνίδα της γκάμας του να αποτελείται από κάποιο 4θυρο avant-garde μοντέλο. Από τις αρχές του 2018, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, και ειδικότερα από τα τέλη της ίδιας χρονιάς και μετά, όταν και ξεκίνησε η εμπορική του διάθεση στις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου, τη σκυτάλη στην κορυφή της «πυραμίδας Citroen» πήρε ένα SUV μεσαίου μεγέθους που ήρθε να ενσαρκώσει με τον πλέον ιδανικό τρόπο τους βασικούς κατασκευαστικούς -και όχι μόνο- πυλώνες του Γάλλου κατασκευαστή, όπως ο εκλεπτυσμένος σχεδιασμός και η άνεση.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Με τις «τάσεις» όμως, αλλά και γενικότερα τις εξελίξεις, στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα να κατευθύνονται ολοταχώς στην… πρίζα, οι Γάλλοι έρχονται σήμερα να αθροίσουν στην παλέτα των διαθέσιμων επιλογών στη γκάμα του ναυαρχίδας τους μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, «δίπλα» στις ήδη γνωστές ντίζελ και βενζίνης, η οποία δίνει και τυπικά το έναυσμα ώστε κάθε νέο μοντέλο της Citroen που θα δούμε να παρουσιάζεται από εδώ και στο εξής να διαθέτει τουλάχιστον μία εξηλεκτρισμένη έκδοση.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Οπτικά, οι διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις της σειράς είναι περιορισμένες δίνοντας όμως με τη δέουσα διακριτικότητα το οικολογικό στίγμα της κατασκευής. Σημείο αναφοράς εδώ, πέραν των μπλε πινελιών και ενθέτων στον εμπρός προφυλακτήρα και στα πλευρικά προστατευτικά Airbumb, είναι τα λογότυπα (σε στιλ πρίζας!) «ḧybrid» και «ḧ» στην πίσω πόρτα και τα εμπρός φτερά, αντίστοιχα. Φυσικά, το «παρών» δίνει και η απαραίτητη θυρίδα φόρτισης στην πίσω αριστερή πλευρά του αμαξώματος, η οποία βρίσκεται εγκατεστημένη συμμετρικά με το γνώριμο πορτάκι της τάπας βενζίνης, που με τη σειρά του απαντάται πίσω και δεξιά.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Στο εσωτερικό τον βασικό πόλο έλξης σε σχέση με τα υπόλοιπα αδέλφια της γκάμας έρχεται να συνθέσει ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τα προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες του «μικτού» συστήματος κίνησης γραφικά του, μαζί ασφαλώς με εκείνα της «8άρας» οθόνης του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα – και φυσικά επιμέρους λεπτομέρειες, όπως ο διακόπτης επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης (Electric, Hybrid, Sport) και  η χαρακτηριστική φωτεινή μπλε ένδειξη, πίσω από τον frameless εσωτερικό καθρέπτη, η οποία είναι ορατή απ’ έξω ώστε το C5 Aircross PHEV να μπορεί να αναγνωριστεί στην κυκλοφορία ως όχημα που κινείται σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Από εκεί και πέρα, η καμπίνα του επαναφορτιζόμενου SUV των Γάλλων εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται για τον μοντέρνο σχεδιασμό της, για τα γνώριμα υψηλά επίπεδα άνεσης που παρέχει, ως μέρος της δέσμης μέτρων Advanced Comfort της Citroen, αλλά και για τους απόλυτα επαρκείς χώρους που απλόχερα προσφέρει σε 5 ενήλικους. Εν προκειμένω, τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα με το μαλακό αφρώδες υλικό πάχους 15 χλστ. στην επιφάνειά τους, συνεχίζουν και εδώ να εξασφαλίζουν… ατσαλάκωτες μετακινήσεις, την ώρα που τα τρία ανεξάρτητα στο πίσω μέρος, κάτω από τα οποία βρίσκεται «κρυμμένη» η μπαταρία ιόντων λιθίου, διατηρούν τη δυνατότητά τους να μετακινούνται κατά τη διαμήκη άξονα του οχήματος σε μια διαδρομή μήκους 15 εκατ. αυξομειώνοντας έτσι την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 460 στα 600 λίτρα – με την πλήρη δε αναδίπλωσή τους δημιουργείται μία επίπεδη επιφάνεια που επιτρέπει την φόρτωσης αντικειμένων με μήκος έως και 1,9 μ.  

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Όπως συμβαίνει και με τα ομογάλακτα plug-in υβριδικά μοντέλα του Groupe PSA, το C5 Aircross PHEV «πατά» και αυτό στο δάπεδο EMP2 του ομίλου ενσωματώνοντας στα σωθικά του γνώριμες λύσεις. Και κατ’ αρχήν, έναν θερμικό κινητήρα (με τούρμπο ασφαλώς) της οικογένειας PureTech με χωρητικότητα 1,6 λίτρων και μέγιστη ισχύ 180 ίππων. Η εν λόγω μονάδα συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα – ο τελευταίος βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το εξηλεκτρισμένο e-EAT8 αυτόματο κιβώτιο – με ονομαστική απόδοση 80 kW, δηλαδή 109 ίππους. Συνδυαστικά, η μέγιστη αποδιδόμενη ισχύς φτάνει στους 225 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται με τη σειρά της στα 320 Nm. Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια αντλείται από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης (200V) με χωρητικότητα 13,2 kWh. Όπως είναι φυσικό, ο χρόνος για την πλήρη φόρτισή της εξαρτάται άμεσα από το είδος της πηγής. Για παράδειγμα, σε απλή οικιακή πρίζα 8A ο χρόνος που απαιτείται είναι 7 ώρες, ενώ με ασφάλεια 14A το διάστημα πέφτει στις 4 ώρες - με τη χρήση δε Wallbox με ισχύ 7,4 kW (32Α) σε μόλις 2 ώρες.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Στο δρόμο το C5 Aircross PHEV προτάσσει ένα αρκετά συγκροτημένο προφίλ. Στην πόλη και με την μπαταρία να διαθέτει επαρκή αποθέματα ενέργειας, το γαλλικό SUV αξιοποιεί στο ακέραιο τον ηλεκτροκινητήρα του «κυλώντας» με παροιμιώδη άνεση, και δίχως ίχνος θορύβου στην καμπίνα χάρη και στα «ενισχυμένα» τζάμια που απομονώνουν τους επιβάτες από κάθε εξωτερική ηχητική πηγή. Με τον χαρακτηριστικό προειδοποιητικό ήχο που εκπέμπει για λόγους ασφαλείας το αυτοκίνητο έως τα 30 χλμ./ώρα, το C5 Aircross PHEV μπορεί εύκολα στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης (Electric) να εξυπηρετήσει με μηδενικές εκπομπές ρύπων τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες εντός πόλης για διαδρομές που κάλλιστα μπορούν να φτάσουν σε μήκος τα 40-45 πραγματικά χιλιόμετρα (σ.σ.: οι επίσημα πιστοποιημένες τιμές κάνουν λόγο για έως 55 χλμ.), πριν την αναγκαστική… επίσκεψη στην πρίζα. Φυσικά, το όποιο αποτέλεσμα σε επίπεδο «ηλεκτρικής αυτονομίας» κρίνεται εν πολλοίς από το στιλ οδήγησης και τις εκάστοτε συνθήκες – ήτοι από την πίεση στο πεντάλ γκαζιού ή την κλίση του δρόμου.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Από εκεί πέρα, εκτός του κλεινού άστεως, το οποίο αποτελεί ένα εξίσου δημοφιλές… τερέν για το γαλλικό SUV, το C5 Aircross PHEV ξεδιπλώνει μια αρκετά ευχάριστη συμπεριφορά που βάζει στο επίκεντρό της την άνεση – και εν γένει την ποιότητα κύλισης. Πράγματι, το επαναφορτιζόμενο SUV δεν… φορτίζει τους επιβάτες του, με την μαλακή σε ρύθμιση ανάρτηση να προσφέρει εξαιρετικό «ρολάρισμα» στον αυτοκινητόδρομο, σβήνοντας συγχρόνως πολύ αποτελεσματικά τα κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων στους πολύπαθους επαρχιακούς δρόμους της χώρας μας. Σε κάθε περίπτωση καθοριστικός εδώ είναι  ο ρόλων της ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions ή, αλλιώς, του «μαγικού χαλιού», όπως αρέσκονται να την αποκαλούν οι δημιουργοί της. Επί της ουσίας, η εν λόγω ανάρτηση διαθέτει τα γνώριμα ελατήρια και αμορτισέρ με τη διαφορά ότι τα κλασσικά bump stops των τελευταίων, τα οποία συναντάμε στις συμβατικές διατάξεις, έχουν δώσει τη θέση τους σε δευτερεύοντα αμορτισέρ. Ή σε «υδραυλικά μαξιλάρια», αν προτιμάτε, τα οποία εξασφαλίζουν καλύτερο έλεγχο των ταλαντώσεων. Σε πιο σβέλτους ρυθμούς με τους κινητήριους τροχούς υπό γωνία, το C5 Aircross PHEV δεν θα πει «όχι», όμως το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι και οι αισθητές κλίσεις υπό πίεση δεν θα προδιαθέσουν για κάτι περισσότερο.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, οι 225 ίπποι και η ροπή των 320 Nm της «μικτής» μονάδας κίνησης εξασφαλίζουν σε όλες τις συνθήκες την απαραίτητη ικμάδα στο αμάξωμα των 1,8 περίπου τόνων (το «0-100», για παράδειγμα, ολοκληρώνεται σε 8,9 δλ.), πολλώ δε μάλλον στο πρόγραμμα Sport, στο οποίο οι δύο κινητήρες συνεργάζονται ιδανικά προκειμένου να προσφέρουν τη μέγιστη συνδυαστική απόδοσή τους. Άξια αναφοράς εδώ είναι τόσο τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, ακόμα και με… φουλ γκάζι, όσο και ο τρόπος λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων με τα «επικουρικά» paddles πίσω από το τιμόνι που είναι εκεί για όλους όσοι θέλουν να έχουν την κατάσταση στα… χέρια τους. Σε ότι αφορά την κατανάλωση υγρού καυσίμου και με την μπαταρία να διαθέτει στα «σωθικά» της επαρκή αποθέματα ισχύος, το C5 Aircross PHEV θα καταναλώσει σε μία διαδρομή που περιλαμβάνουν κίνηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο αλλά και επαρχιακό δίκτυο, κατά μέσο όρο 4,5 λιτ./100 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, κινούμενος κανείς με αγχολυτικούς ρυθμούς και την αρωγή της λειτουργίας Brake του κιβωτίου, η οποία ενισχύει την επιβράδυνση του οχήματος στο άφημα του γκαζιού, και επομένως την ποσότητα της ενέργειας που ανακτάται, η κατανάλωση βενζίνης στο πρόγραμμα Hybrid μπορεί κάλλιστα να πέσει ακόμα και κάτω από την τιμή «4». Με την μπαταρία πλήρως αποφορτισμένη, υπολογίστε μια κατανάλωση που κυμαίνεται πέριξ των 7 με 7,5 λιτ./100 χλμ.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Με βάση όλα τα παραπάνω είναι σαφές ότι το νέο Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid δεν απευθύνεται στον οδηγό με σπορτίφ ανησυχίες, αλλά σε εκείνους που αναζητούν ένα σύγχρονο, ταχύ, ευκολοδήγητο, ευρύχωρο και προπάντων εξαιρετικά άνετο SUV της μεσαίας κατηγορίας με υψηλές περιβαλλοντικές ανησυχίες και μειωμένες απαιτήσεις σε υγρό καύσιμο. Και όλα αυτά σε ένα ανταγωνιστικό εξοπλιστικό και οικονομικό πακέτο. Εν προκειμένω, το νέο C5 Aircross PHEV είναι διαθέσιμο στη χώρα μας στις εκδόσεις Feel, Shine και Shine Pack, οι οποίες κοστίζουν αντίστοιχα 43.500, 45.100 και 45.800 ευρώ, σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ακόμα και η βασική διαθέτει πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την γνώριμη σουίτα του γαλλικού εργοστασίου σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, συν διζωνικό εξοπλισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης > 1.6 PureTech Ισχύς βενζινοκινητήρα > 180 ίπποι Ισχύς ηλεκτροκινητήρα > 80 kW Συνδυαστική ισχύς > 225 ίπποι Ροπή > 320 Nm Κιβώτιο > Αυτόματο 8 σχέσεων Μπαταρία > 13,2 kW Χρόνος φόρτισης > 2 ώρες σε Wallbox 7,4 kW 0-100 χλμ./ώρα* > 8,9 δλ. Ηλεκτρική αυτονομία > 55 χλμ. (WLTP) Μέση κατανάλωση καυσίμου > 1,4 λιτ./100 χλμ. (WLTP) Μέση κατανάλωση δοκιμής > 4,5 λιτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2 > από 32 g/km (WLTP) Τιμή > Από 43.500 ευρώ

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου