Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε: Fiat 500X 1.4 Multiair 170hp 4x4 AT9

Mε κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.400 κ.εκ. απόδοσης 170 ίππων, η συγκεκριμένη είναι η ισχυρότερη εκδοχή του Fiat 500X.

Το Fiat 500X αποτελεί αναμφίβολα την πλέον διαφορετική και ξεχωριστή στιλιστικά πρόταση στην κατηγορία των crossover, με τη σχεδίαση του να αποτελεί ένα από σημαντικότερα πλεονεκτήματα του. Η ισχυρότερη έκδοση της γκάμας είναι αυτή με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. Multiair, απόδοσης 170 ίππων, η οποία και συνδυάζεται με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων. Ως γνωστόν, το 500Χ με την τετρακίνηση είναι διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Cross, και την πιο ακριβή Cross Plus, η οποία και διαθέτει μία σειρά από διαφοροποιήσεις που του προσφέρουν έναν πιο off road χαρακτήρα. Αυτές εντοπίζονται στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με ενσωματωμένη προστατευτική πόδια, τα πλαστικά πλαϊνά μαρσπιέ και τις ράγες οροφής. Περνώντας στο εσωτερικό, δεν εντοπίζονται αλλαγές σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, με τον σχεδιασμό να είναι ευχάριστος και νεανικός. Η ποιότητα κατασκευής είναι παραπάνω από ικανοποιητική, με χρήση συνδυασμού μαλακών και σκληρών πλαστικών υλικών. Τα καθίσματα είναι άνετα, αν και θα θέλαμε καλύτερη πλευρική στήριξη. Οι χώροι είναι επαρκείς, ενώ το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 350 λίτρα.

Όπως είναι λογικό, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον κινητήρα, τον οποίο έχουμε γνωρίσει στο παρελθόν σε διάφορα μοντέλα της Alfa Romeo. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο άμεσου ψεκασμού έχει κυβισμό 1.400 κ.εκ. και για την περίσταση αποδίδει 170 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., την ώρα που η ροπή αγγίζει τα 250 Nm διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ. Ο τρόπος λειτουργίας του δεν ενθουσιάζει. Νωχελικός χαμηλά, αρχίζει και αποδίδει απλά ικανοποιητικά μετά τις 2.000 σ.α.λ.. Σε αυτό δεν βοηθάει και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων, του οποίου η λειτουργία μόνο ικανοποιητική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Οι σχέσεις δεν αλλάζουν με τον επιθυμητό τρόπο, κάποιες τις κρατάει περισσότερη ώρα, ενώ σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιεί την 1η και την 9η. Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπει στον κινητήρα να ξεδιπλώσει τις αρετές του, ενώ εκτοξεύει τη μέση κατανάλωση στα 12 λίτρα! Σε αυτό βέβαια, συμβάλλει και η κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Στο δρόμο, το τετρακίνητο 500Χ των περίπου 1.500 κιλών, μπορεί να δείχνει το βάρος του, ενώ με την τετρακίνηση στο όριο θα υποστρέψει. Παρόλα αυτά, εκμεταλλευόμενος το πολύ καλό πλαίσιο μπορείς να κινηθείς γρήγορα και πάνω από όλα με ασφάλεια, με τις όποιες αντιδράσεις του αμαξώματος εύκολα ελεγχόμενες.

Δεν το έχουμε κρύψει ότι η ιδανική έκδοση του 500X είναι αυτή με την πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. και απόδοση 120 ίππων. Όμως, αν για εσάς είναι απαραίτητη η κίνηση στους τέσσερις τροχούς, τότε έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε μία πετρελαιοκίνητη έκδοση αλλά με χωρητικότητα 2.000 κ.εκ. (με ό,τι σημαίνει αυτό) και μία βενζινοκίνητη του οποίου η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Επιλογή, όχι ιδιαίτερα εύκολη ή απλή._Π.Τ.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 500X

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου