Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε το Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 ps DCT

Από τη δυναμική παρουσία του Ford Puma στην αγορά δε θα μπορούσε να λείψει μια έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, η οποία βρίσκεται στη χώρα μας.

Η νέα γενιά του Ford Puma, που διαθέτει πλέον χαρακτήρα crossover, βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiesta, παρουσιάστηκε αρχικά μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο. Η σειρά για το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων δεν άργησε να έρθει, οπότε από τη στιγμή που έφτασε στη χώρα μας, ήταν θέμα χρόνου να βρεθεί και στα χέρια μας για μια πρώτη επαφή.

Ford Puma Auto

Αυτόματα κιβώτια: Από εξαίρεση... κανόνας!

Η αυτοκίνηση έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια και μαζί με αυτή, έχουν διαφοροποιηθεί και οι απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού. Τα SUV αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, ενώ εσχάτως τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, ακολουθούν τον ίδιο δρόμο. Σε αυτό το πλαίσιο, το νέο Ford Puma, που έτσι και αλλιώς έκανε στροφή 180 μοιρών, αφού από ένα coupe της δεκαετίας του '90 μετατράπηκε σε υπερσύγχρονο crossover, δε θα μπορούσε παρά να ακολουθήσει την εξέλιξη, αποκτώντας και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Auto Gearbox

Αυτή η επιλογή δεν έγινε τυχαία από τους ανθρώπους της Ford, αφού τα στατιστικά καταγράφουν διαρκή αύξηση της ζήτησης για αυτόματα κιβώτια. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως η αναλογία πωλήσεων επιβατικών μοντέλων Ford με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, μεταβλήθηκε από 91,4%-8,6% το 2017, σε 68,4%-31,6% το 2020. Κοινώς, σχεδόν 1 στα 3 νέα αυτοκίνητα Ford διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο, ενώ πριν από μόλις 3 χρόνια, αυτή η αναλογία ήταν σχεδόν 1 στα 10. Όπως έχουν δείξει οι έρευνες της Ford, μεγαλύτερη ζήτηση για αυτόματο κιβώτιο υπάρχει αναφορικά με τα μικρά και μεσαία αυτοκίνητα του Blue Oval, στα οποία εντάσσεται και το νέο Puma.

Το νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (Dual Clutch Transmission-DCT) του Ford Puma, συνδυάζεται αποκλειστικά με την 3κύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1.0 EcoBoost, που αποδίδει 125 ίππους. Οι 7 σχέσεις του, βοηθούν ώστε οι αλλαγές να γίνονται ακόμη πιο ομαλά, συνεισφέροντας παράλληλα σε μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων, που ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή, έχουν αναχθεί στο "Ιερό Δισκοπότηρο" των κατασκευαστών. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Ford λοιπόν, το Puma με αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει μικτή κατανάλωση 6 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπή 137 γραμμαρίων CO2/χλμ. με πρωτόκολλο WLTP.

Ford Puma Auto

Στην πράξη

Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT του Ford Puma είναι όσο ομαλή περιμέναμε. Η πιο πυκνή, λόγω των 7 ταχυτήτων, κλιμάκωση, προσφέρει στον οδηγό την ασφάλεια πως ανά πάσα στιγμή το κιβώτιο θα διαθέτει την κατάλληλη σχέση, προσφέροντας την απαραίτητη ροπή για απρόσκοπτη κίνηση.

Σε διαδικασία ταξιδιού, το εν λόγω κιβώτιο βοηθά ώστε οι επιβάτες να αισθάνονται άνετα, ενώ οι αυτόματες αλλαγές σχέσεων σαφώς και αποτελούν μια ευπρόσδεκτη χείρα βοηθείας προς τον οδηγό. Αν αυτό ισχύει κατά την κίνηση σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, αντιλαμβάνεστε πόσο μεγαλύτερη είναι η χρησιμότητά του εντός πόλης. Άλλωστε, αυτό ήταν το κύριο στοιχείο που θα μπορούσε να αναζητήσει ένας οδηγός, που είχε ήδη την εμπειρία της γνωριμίας με το αυτοκίνητο σε έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο. Εντός πόλης λοιπόν, το αυτόματο κιβώτιο DCT λειτουργεί χωρίς δισταγμούς και παίζει το ρόλο του, ώστε το B-SUV της Ford να είναι αρκούντως ευέλικτο και ζωντανό, κάνοντας τη συνύπαρξη μαζί του ιδιαίτερα ευχάριστη. Οι αυξομειώσεις ρυθμού που προκύπτουν από την αυξημένη κίνηση δεν συνιστούν πρόβλημα, αφού οι αλλαγές σχέσεων γίνονται "γλυκά" και δεν ενοχλούν τους επιβάτες, ενώ ανάλογα εύκολη είναι και η διαδικασία στάθμευσης.

Ford Puma Auto

Και αν ο οδηγός επιδιώξει το κάτι παραπάνω; Το Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη θα ανταποκριθεί προσδίδοντας εμπιστοσύνη και χωρίς να εκτοξεύει τη μέση κατανάλωση, η οποία μένει άνετα κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Πέραν της καθαρά αυτόματης ρύθμισης, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής αλλαγής σχέσεων από τον οδηγό, μέσω paddles. Και αυτή η ρύθμιση στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, αφού οι αλλαγές γίνονται άμεσα και χωρίς να δημιουργούν κόμπιασμα στη λειτουργία του κινητήρα. Επιπλέον ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ οδήγησης Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail, κατά τις οποίες ο τρόπος αλλαγής σχέσεων μεταβάλλεται ανάλογα με την εκάστοτε λειτουργία (για παράδειγμα στο ECO ζητούμενο είναι η βελτιωμένη κατανάλωση ενώ στην Sport, οι βέλτιστες επιδόσεις στο δρόμο). 

Ford Puma Auto

Παράλληλα, ο βραβευμένος τρικύλινδρος κινητήρας ισχύος 125 ίππων και ροπής 210 Nm από τις 1.750 στροφές, διακρίνεται για την καλή του απόδοση, όντας ιδιαίτερα εύστροφος στα χαμηλότερα κλιμάκια, γεγονός που τον καθιστά "υπάκουο" σε κάθε "εντολή" του οδηγού με το γκάζι. Πάντως, ο ήχος του γίνεται αρκετά αντιληπτός, ιδιαίτερα όσο αυξάνονται οι στροφές και ο ρυθμός. Χάρη στον σφικτό ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τις επεμβάσεις στα αμορτισέρ, οι αναρτήσεις συνεισφέρουν στη δημιουργία ενός ομοιογενούς συνόλου, που ακόμη και αν ο οδηγός του επιδιώξει να κινηθεί πιο σβέλτα, θα ανταποκριθεί πλήρως. Σε αυτό παίζουν ρόλο τόσο οι τροχοί 17 ιντσών, που βοηθούν στην απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου, όσο και το τιμόνι, το οποίο έχει άμεση απόκριση και μεταφέρει στον οδηγό, τις κατάλληλες πληροφορίες από το οδόστρωμα, όπως μας έχει συνηθίσει η Ford (βλ. Fiesta, Focus).

Ford Puma Auto

Εκδόσεις

Από εκεί και έπειτα, όπως ήταν λογικό το αυτόματο Ford Puma, δε διαθέτει σημαντικές διαφορές από τα "χειροκίνητα" αδελφάκια του. Στην ελληνική αγορά προσφέρεται ουσιαστικά στις εκδόσεις ST-Line (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), ST-Line Χ και ST-Line Vignale. Η έκδοση που οδηγήσαμε, ξεχώριζε από τα ειδικά λογότυπα "ST-Line" και στοιχεία όπως ο εμπρός προφυλακτήρας ST-Line, ενώ πίσω ο διαχύτης είχε το ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, τη στιγμή που η απόληξη της εξάτμισης έχει επίστρωση χρωμίου.

Ford Puma Auto

Στο εσωτερικό, το Puma "μας" διέθετε όλα τα απαραίτητα καλούδια που συμβαδίζουν με την εποχή, συμβατότητα με Apple Car Play και Android Auto. Ο έλεγχος των παραπάνω συστημάτων γίνεται μέσω οθόνης αφής 8 ιντσών, με το σύστημα SYNC 3 να διακρίνεται για την ευκολία στη χρήση του. Παράλληλα, ο πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών είναι ευανάγνωστος, προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό για δεδομένα όπως κατανάλωση, αυτονομία κλπ. Επιπλέον, το Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 ST-Line της δοκιμής μας, εφοδιαζόταν με συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως: Active Park Assist, αισθητήρες εμπρός-πίσω, Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Alert κ.α.

Συνολικά λοιπόν, η έκδοση του Ford Puma 1.0 Ecoboost 125 με το αυτόματο κιβώτιο DCT, βάζει το δικό της λιθαράκι στην πλήρη εικόνα του αυτοκινήτου, το οποίο πλέον προσφέρει απαντήσεις σε κάθε ερώτημα από πλευράς των αγοραστών, σε υψηλό μάλιστα επίπεδο. Η τιμή του, στην έκδοση ST-Line της δοκιμής μας, είναι 23.756 ευρώ.

Ford Puma Auto

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 3 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 125 ίπποι/6.000 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 210 Nm/1.750 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα Μακφέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας TΡΟΧΟΙ: 215-55/R17 ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.186Χ1.805x1.537 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.588 ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 402 λίτρα 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,2 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 187 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,7 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 138 γρ./χλμ.  ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 23.756 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου