Το αειθαλές Jeep Cherokee ανέκαθεν αποτελούσε την βιτρίνα της αμερικανικής εταιρίας. Πλέον, με αρκετές αλλαγές σε εμφάνιση και μηχανικά μέρη σε σχέση με το μοντέλο του 2014, έρχεται να προτάξει τα στήθη του και στην Ευρώπη σε μία κατηγορία στην οποία ο ανταγωνισμός δεν αστειεύεται.

Μπορεί να ξεκίνησε την καριέρα του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού το μακρινό 1974 ως ένα δίπορτο(!) και σκληροτράχηλο 4x4 μοντέλο, σήμερα εντούτοις η πέμπτη κατά σειρά γενιά του Jeep Cherokee δεν είναι παρά ένα «τυπικό» δείγμα γραφής των σύγχρονων και εξευγενισμένων - σε χαρακτηριστικά, απόδοση και συμπεριφορά στο δρόμο - Sport Utility Vehicles. Με τη διαφορά πάντα ότι διαθέτει, όπως και στο παρελθόν, το κάτι παραπάνω εκεί όπου η άσφαλτος δίνει τη θέση της στο χώμα.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Έχοντας αποτάξει, χάρη στη συμβολή της FCA, κάμποση από την αμερικανική «λογική» του μοντέλου που παρέδωσε τη σκυτάλη στα τέλη του 2013, το Jeep Cherokee ανανεώθηκε αισθητικά το φθινόπωρο του 2018 και με νέο παρουσιαστικό και ευρωπαϊκό πλέον «αέρα» σε μηχανικά μέρη και τεχνολογίες, συνέχισε την εμπορική του πορεία στη γηραιά ήπειρο σε μία κατηγορία όπου τον πρώτο λόγο σε πωλήσεις είχε και εξακολουθεί να έχει μέχρι και σήμερα το γερμανικό κατεστημένο των Audi, BMW και Mercedes.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Όλα αυτά μάλλον δεν ανησυχούν το αμερικανικό «τζιπ», που στη νεότερη εκδοχή του έβαλε οριστικά στο ράφι τις αμφιλεγόμενες σχεδιαστικές επιλογές του παρελθόντος, όπως τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, και πλέον με μικρές πινελιές ανανέωσης στην παραδοσιακή μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, μπήκε δυναμικά στην αρένα της κατηγορίας των πολυτελών SUV. Μολαταύτα, το Jeep Cherokee ποντάρει πολύ περισσότερο στις αλλαγές ουσίας που κρύβονται κάτω από τις φρεσκαρισμένες εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος των 4.423 χλστ. και 1.952 κιλών στην έκδοση AWD της δοκιμής μας.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Μία από αυτές είναι και ο κινητήρας ντίζελ της ιταλικής οικογένειας Multijet των 2,2 λίτρων, ο οποίος ήρθε να αντικαταστήσει τον αντίστοιχο 2λιτρο αποτελώντας πλέον και τη μοναδική επιλογή κινητήριου συνόλου στη χώρα μας. Ο 4κύλινδρος της FCA διαθέτει φυσικά τούρμπο και με την αρωγή συστήματος άμεσου ψεκασμού του καυσίμου αποδίδει 195 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 450 Nm στις 2.000 σ.α.λ. συνδυαζόμενος με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων που υπογράφει η ZF. Στην πράξη, όπως αποτυπώνεται και στις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις η δύναμη δεν του λείπει (0-100 χλμ./ώρα: 8,8 δλ., τελική ταχύτητα: 202 χλμ./ώρα), ούτε ασφαλώς και η απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Εντούτοις, δεν πρόκειται για τα πλέον αθόρυβα μηχανικά σύνολα του είδους, με τη χροιά του να είναι περισσότερο τραχιά απ’ ότι θα περίμενε κανείς στη συγκεκριμένη κατηγορία. Σε ότι αφορά την οικονομία, κανείς δεν μπορεί να περιμένει θαύματα από έναν κινητήρα με επαρκή ισχύ, ο οποίος έχει να κινήσει ένα αμάξωμα δύο σχεδόν τόνων – και μάλιστα τετρακίνητο. Στο δια ταύτα, με χαλαρούς ρυθμούς ταξιδιού, ο MTJ ΙΙ θα καταναλώσει κοντά στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε μικτές συνθήκες η ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου φλερτάρει την τιμή «10», όσο σύνεση κι αν επιδείξει κανείς με το δεξί του πόδι.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Το δε κιβώτιο συμπεριφέρεται με τρόπο ανάλογο του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στην καθημερινή οδήγηση ουδέποτε θα προβληματίσει, παρά την τάση του να κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα πριν κάθε αλλαγή. Από εκεί και πέρα, σε πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης, στο πρόγραμμα D δεν διαθέτει την ταχύτητα που συναντά κανείς σε αυτόματα κιβώτια του ανταγωνισμού. Ως αντιστάθμισμα, ο οδηγός μπορεί να πάρει την… κατάσταση στα χέρια του πραγματοποιώντας ο ίδιος τις αλλαγές των σχέσεων, είτε μέσω του χαρακτηριστικού επιλογέα, είτε με την αρωγή των δύο paddles που βρίσκονται πίσω από τα οριζόντια μπράτσα του δερμάτινου και θερμαινόμενου για την περίσταση τιμονιού.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Εκτός από τον κινητήρα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα μετάδοσης, καθώς πλέον υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας του ανανεωμένου Jeep Cherokee και με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Οι τετρακίνητες δε εκδόσεις προσφέρονται με τρία διαφορετικά «πακέτα μετάδοσης» της κίνησης στους τροχούς. Πιο συγκεκριμένα, το «παρών» δίνει το σύστημα Jeep Active Drive I, όπως αυτό  με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο δεν απαιτεί καμία επέμβαση από τον οδηγό. Υπό κανονικές συνθήκες, τα τελευταίο στέλνει όλη τη διαθέσιμη ροπή του ντίζελ κινητήρα στους εμπρός τροχούς, ενώ παρακολουθεί την ταχύτητα του μπροστινού και του πίσω άξονα. Εάν το σύστημα εντοπίσει ότι ο εμπρόσθιος άξονας κινείται γρηγορότερα από τον οπίσθιο, θα μεταφέρει ροπή μέσω της μονάδας μεταφοράς στον πίσω άξονα, έως ότου οι ταχύτητες τους εξισωθούν.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Το Jeep Active Drive II προσφέρει ό,τι και το προηγούμενο με τη διαφορά, όμως, ότι εδώ υπάρχει και κατ’ επιλογή δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, με λόγο 2,91:1, που επιτρέπει μεταξύ άλλων αυξημένη ικανότητα αναρρίχησης και ρυμούλκησης. Στη δεύτερη αυτή εκδοχή του συστήματος το «πακέτο» περιλαμβάνει και Hill Descent Control. Ο τρίτος τύπος μετάδοσης, o οποίος φέρει την ονομασία Jeep Active Drive Lock και είναι διαθέσιμος στην Ευρώπη στην έκδοση Trailhawk, προσθέτει στην Active Drive II εκδοχή ένα μπλοκέ πίσω διαφορικό, καθώς και το σύστημα Selec-Speed, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει την ταχύτητα κίνησης που επιθυμεί (από 1 έως 9 χλμ./ώρα) όταν το αυτοκίνητο αναρριχάται σε εκτός δρόμου διαδρομές. Αξίζει εδώ να αναφερθεί πως όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του Jeep Cherokee είναι εφοδιασμένες με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Selec-Terrain, το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα λειτουργίας: τα Auto, Snow, Sport και Sand/Mud.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Πίσω από το τιμόνι το Jeep Cherokee δεν θυμίζει σε τίποτα τα «αμερικάνικο» παρελθόν του έχοντας ευρωπαϊκό και στιβαρό… βάδισμα. Οι αναρτήσεις του είναι, τηρουμένων των αναλογιών, σφικτές σε ρυθμίσεις, αλλά και με διαδρομές ώστε το αυτοκίνητο να γέρνει λογικά στην άσφαλτο και συγχρόνως να «καταπίνει» τις λακκούβες ή τις όποιες ανωμαλίες κατά την κίνησή του στο χώμα. Εδώ, οι δυνατότητες είναι υψηλές, με την μόνη τροχοπέδη να τίθεται από το πέλμα των ελαστικών, που έχουν σαφή προσανατολισμό στη χρήση σε άσφαλτο – σημειωτέον, ότι ο εξοπλισμός δεν περιλαμβάνει εφεδρικό τροχό, αλλά κιτ επισκευής. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι είναι βαρύ, όμως όχι και τόσο «αιχμηρό» σε αίσθηση σε περίπτωση που αναζητήσει το κάτι παραπάνω σε δρόμους με στροφές.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Στον καίριο πλέον τομέα της ασφάλειας και της υποβοήθησης της οδήγησης, το Jeep Cherokee προσφέρει στην έκδοση Limited ένα πλήρες πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει, πέραν των καθιερωμένων «αξεσουάρ», όπως οι αερόσακοι και το ESC, σύστημα αυτόματης πέδησης, αναγνώρισης πεζών, παρακολούθησης τυφλού σημείου, υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας με δυνατότητα φρεναρίσματος, καθώς και adaptive cruise control.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Στο εσωτερικό, οι επεμβάσεις και αλλαγές είναι περιορισμένες σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Η ποιότητα κατασκευής σε απτό επίπεδο είναι υψηλή, με τη συνολική εικόνα να ενισχύεται από τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τον ευχάριστο στο σύνολό του σχεδιασμό. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι η 7άρα οθόνη στο μέσον του πίνακα οργάνων (ανάμεσα στις αναλογικές ενδείξεις για την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα) και η μεγαλύτερη οθόνη των 8,4 για την περίσταση ιντσών του συστήματος infotainment (λέγε με UConnect). Από εκεί και πέρα, χωρίς να διεκδικεί βραβεία με τους διαθέσιμους χώρους στο πίσω κάθισμα, το Jeep Cherokee είναι σε θέση να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικους και υψηλόσωμους επιβάτες, μαζί με τις αποσκευές τους χάρη στη χωρητικότητα των 570 λίτρων του σχετικού χώρου στο πίσω μέρος.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

Το Jeep Cherokee με τον 2,2 MTJ πετρελαιοκινητήρα κοστίζει στη χώρα μας στην έκδοση Limited 59.400 ευρώ (σ.σ.: η αντίστοιχη προσθιοκίνητη τιμολογείται 4.000 ευρώ πιο χαμηλά). Το πακέτο εξοπλισμού που το συνοδεύει είναι αν μη τι άλλο πλούσιο περιλαμβάνοντας, πέραν των προαναφερθέντων στοιχείων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, καλούδια και αξεσουάρ, όπως το keyless entry, οι αισθητήρες βροχής, οι ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα κλειδαριές και καθρέπτες, οι εμπρός προβολείς τύπου LED, οι 18άρες ζάντες αλουμινίου, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τα δερμάτινα καθίσματα (τα εμπρός είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα), ο κλιματισμός δύο ζωνών, το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, καθώς κι ένα ηχοσύνολο με 9 ηχεία, ενισχυτή και subwoofer.

Jeep Cherokee 2.2MTJ 195 PS AWD

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ > Ντίζελ, 4κύλινδρος σε σειρά ΚΥΒΙΣΜΟΣ > 2.184 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ > 195 ίπποι/3.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ > 450 Nm/2.000 σ.α.λ. ΚΙΒΩΤΙΟ > Αυτόματο 9 σχέσεων ΜΕΤΑΔΟΣΗ > Τετρακίνηση Jeep Active Drive I με Selec Terrain 0-100 χλμ./ώρα > 8,8 δλ. ΤΕΛ. ΤΑΧΥΤΗΤΑ > 202 χλμ./ώρα ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 > 175 gr/χλμ. ΜΕΣ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ > 9,8 λιτ./100 χλμ. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) > 4.623x1.859x1.681 ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ > 2.708 χλστ. ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ > 570 λίτρα ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΚΑΥΣΙΜΟΥ > 60 λίτρα ΕΛΑΣΤΙΚΑ > 225/55 R18 ΤΙΜΗ > 59.400 ευρώ (Limited)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Πιστεύετε πως μετά την πανδημία...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά