Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε το MINI One D Clubman

Το MINI Clubman ανανεώθηκε στα σημεία ενδυναμώνοντας το προφίλ μιας ιδιαίτερης πρότασης του Βρετανού κατασκευαστή που εξακολουθεί να απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν στιλ, σπορτίφ συμπεριφορά, αλλά και χώρους στη συσκευασία του ενός.

Το 6-πορτο Clubman δεν ήταν ποτέ ένα MINI σαν όλα τ’ άλλα. Όπως ακριβώς συνέβη βέβαια και με την πιο «περιπετειώδη» έκδοση Countryman - ένα αυτοκίνητο που δικαίως έχει κάθε λόγο να κοιτά στα μάτια τις γνωστές και μη εξαιρετέες προτάσεις της κατηγορίας των premium SUV. Στην περίπτωση του Clubman, λοιπόν, τα πράγματα είναι «αλλιώς» τόσο σε σχέση με τις 3θυρες και 5θυρες hatchback εκδοχές, όσο και απέναντι στο «ξεσκούφωτο» Cabrio, καθώς η shooting brake εκδοχή του βρετανικού μοντέλου (ή μήπως η στέισον βάγκον;) με τις χαρακτηριστικές πόρτες στο πίσω μέρος επιχειρεί μέσα από το δικό της πρίσμα να συνδυάσει το τερπνό μετά του ωφελίμου – δηλαδή το μοναδικό στιλ και την απολαυστική συμπεριφορά στο δρόμο που χρόνια τώρα αποτελούν το σήμα κατατεθέν των μοντέλων του Βρετανού κατασκευαστή, με τη χρηστικότητα και τους παραπανήσιους αποθηκευτικούς χώρους.

MINI One D Clubman

Οπτικές διαφοροποιήσεις

Τι το διαφορετικό όμως έχει να προσφέρει σήμερα το ανανεωμένο MINI Clubman; Χωρίς να αλλοιώσουν στο παραμικρό το σχεδιαστικό DNA του μοντέλου, οι στιλίστες της εταιρείας επενέβησαν «στα σημεία» με τη μάσκα με το μονοκόμματο πλαίσιο να είναι πλέον πιο πλατιά. Από εκεί και πέρα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα με το χαρακτηριστικό στρογγυλό σχήμα και τους έξτρα προβολείς LED έρχονται να δώσουν τον δικό τους τόνο, ενώ πίσω τα φώτα LED είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της σειράς – όχι όμως και η γνώριμη Union Jack διαμόρφωση του εσωτερικού τους. Ο αλλαγές στο εξωτερικό «πακέτο» συμπληρώνονται από τις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες (από 16 έως και 18 ίντσες), καθώς και από τις νέες αποχρώσεις Indian Summer Red, British Racing Green και MINI Yours Enigmatic Black (εναλλακτικά, αντί της απόχρωσης του αμαξώματος, η οροφή και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών μπορούν να βάφονται σε μαύρο, λευκό ή ασημί χρώμα).

MINI One D Clubman

Στο εσωτερικό…

…του ανανεωμένου Clubman η MINI δεν έφερε τα πάνω-κάτω επεμβαίνοντας με την ίδια διακριτικότητα σε θέματα που άπτονται της συνδεσιμότητες, του εξοπλισμού άνεσης, αλλά και της εξατομίκευσης της καμπίνας με νέα καλούδια και χαρακτηριστικά. Από εκεί και πέρα, όλα τα υπόλοιπα παραμένουν ως είχαν με τον αεροπορικού τύπου κόκκινο διακόπτη για την εκκίνηση του κινητήρα να βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα, το σπορ τριάκτινο τιμόνι να χαρίζει στα χέρια του οδηγού μια «πλούσια» αίσθηση και την χαρακτηριστική στρογγυλή πολύ-οθόνη στο μέσον του ταμπλό (6,5 ιντσών στη βασική έκδοση, 8,8 στις πλουσιότερες) να είναι ευανάγνωστη απεικονίζοντας ένα πλήθος ενδείξεων και πληροφοριών που ελέγχονται όχι με την αφή, αλλά με φυσικούς διακόπτες και με την αρωγή ενός περιστροφικού διακόπτη – ο τλευταίος βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω από τον επιλογέα του «διπλόδισκου» για την περίσταση κιβωτίου, δίπλα ακριβώς από το ηλεκτρικό χειρόφρενο.

MINI One D Clubman

Οι χώροι…

που προσφέρει το MINI Clubman επαρκούν απόλυτα για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με τον πέμπτο όμως να χρειάζεται να συμβιβαστεί κάπως εξαιτίας του περιορισμένου ωφέλιμου πλάτους της καμπίνας στο πίσω μέρος. Ο χώρος αποσκευών του αυτοκινήτ0υ με το «τετράγωνο» σχήμα, το χαμηλό κατώφλι και τις χαρακτηριστικές και συμμετρικές δύο πόρτες που πρακτικά είναι αδύνατον να ανοίξουν όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο κοντά σε άλλο όχημα, έχει χωρητικότητα 360 λίτρα με τα πίσω καθίσματα να βρίσκονται στην κανονική τους θέση – ωστόσο, με την πλήρη αναδίπλωσή τους οι μέγιστες μεταφορικές ικανότητες του ΜΙΝΙ Clubman «ανεβαίνουν» αισίως στα 1.250 λίτρα.

MINI One D Clubman

Ο κινητήρας…

…της έκδοσης One D δεν είναι άλλος από τον 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα του BMW Group χωρητικότητας 1,5 λίτρων, που πλέον έχουμε «δει» και γνωρίσει σε βάθος σε ουκ ολίγα μοντέλα του ομίλου. Με 116 ίππους διαθέσιμους στους 4.000 σ.αλ. και 270 Nm ροπής να δίνουν το «παρών» από τις 1.750 σ.α.λ., το Clubman της δοκιμής δεν δυσκολεύεται να κινηθεί σβέλτα και… αρχοντικά, χάρη και στο εξαιρετικό στον τρόπο που λειτουργεί, αλλά προαιρετικό, 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – επιλογή που θεωρούμε ως μονόδρομο με δεδομένο τον χαρακτήρα της κατασκευής. Εντός όλης η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση, με τα αποθέματα «ψηλά» να επαρκούν απόλυτα τόσο στο ταξίδι όσο και εκεί που το εθνικό δίκτυο δίνει τη θέση του στο επαρχιακό. Τα 10,8 δλ. για το «0-100» που υπόσχεται ο κατασκευαστής κάθε άλλο παρά… θεωρία είναι, ενώ σε ανάλογα ικανοποιητικά επίπεδα κυμαίνεται και η δίψα του 3κύλιδρου σε καύσιμο – η μέση τιμή κινείται πέριξ της ένδειξης «7» με τα 8 και 9 λίτρα να «έρχονται» σε πραγματικά σπορτίφ ρυθμούς οδήγησης εκτός αστικού ιστού.

MINI One D Clubman

Πίσω από το τιμόνι

Στο δρόμο, παρά το παραπανήσιο όγκο και μέγεθος σε σχέση μ’ ένα 5θυρο MINI (+270 χλστ. σε μήκος και +100 χλστ. σε μεταξόνιο), τo Clubman παραμένει το ίδιο πειθήνιο - και τηρουμένων των αναλογιών, το ίδιο διασκεδαστικό. Το τιμόνι του είναι βαρύ και «διαισθαντικό» συνεχίζοντας να εκτελεί με χαρακτηριστική ακρίβεια τις εντολές του οδηγού, ενώ την ίδια στιγμή, η ανάρτηση δεν εμφανίζει σημάδια ενδοτικότητας εξασφαλίζοντας παράλληλα πολύ μικρές κλίσεις με τους κινητήριους τροχούς υπό γωνία. Η υποστροφή θα έρθει μόνο στην υπερβολή και με τα ηλεκτρονικά προστατευτικά απενεργοποιημένα, με την ουρά να παραμένει εσκεμμένα σε αδράνεια ακόμα και στις απότομες μεταφορές βάρους. Σε επίπεδο άνεσης, η εικόνα είναι ανάλογα ικανοποιητική, και μόνο οι μεγάλες και έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων είναι σε θέση να διαταράξουν την γαλήνη των επιβατών στην καμπίνα – κι αυτό εξαιτίας των «χαμηλών» ελαστικών με τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

MINI One D Clubman

Συνολικά…

…το ΜΙΝΙ Clubman αποτελεί στην έκδοση One D τον ιδανικό αντίλογο απέναντι στις mainstream αλλά και premium συνάμα μικρο-μεσαίες προτάσεις της αγοράς, διαθέτοντας εν πολλοίς την χαρακτηριστική σχεδιαστική και οδηγική φινέτσα της οικογένειας MINI - εκτός βέβαια από βελτιωμένους χώρους σε σχέση με τον 5θυρο αδελφό του. Από πλευράς κόστους σίγουρα δεν πρόκειται για ευκαιρία, με την βασική έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων να έχει αφετηρία τα 27.820 ευρώ και την αυτόματη τα 31.773 ευρώ – ποσά που μπορούν να «ανέβουν» από λίγο έως… πολύ, ανάλογα με το επιλεχθέν επίπεδο εξοπλισμού και τα εξατομικευμένα καλούδια τα οποία είναι διατεθειμένος να αθροίσει κανείς._Χ.Α.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου