Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Corsa 1.5D 102 PS

Σε ένα «τερέν» στο οποίο ο ανταγωνισμός δεν αστειεύεται, η νέα γενιά του Opel Corsa έρχεται να δηλώσει βροντερό «παρών». Με περισσότερους άσσους στο μανίκι και με υψηλότερες προσδοκίες σε σχέση με το παρελθόν.

Η έκτη γενιά του γερμανικού μοντέλου (σ.σ.: εξ ου και η ονομασία Corsa F) ρίχνεται ξανά και με περισσότερες πλέον αξιώσεις στην πολυσυλλεκτική αρένα της κατηγορίας B, ταυτόχρονα με το ομόσταβλο Peugeot 208, από το οποίο και δανείζεται τόσο πάτωμα, όσο και το σύνολο των επιμέρους μηχανικών μερών του. Κάτι απόλυτα αναμενόμενο μετά την απορρόφηση των Γερμανών από το Russelsheim από τους Γάλλους εκ Παρισίων του Groupe PSA, που τώρα, χάρη στην επικείμενη συγχώνευσή του με την Fiat Chrysler Automobiles, είναι έτοιμο να ανοίξει ακόμα περισσότερο τα εμπορικά και επιχειρηματικά φτερά του κοιτώντας τόσο κατά… Ιταλία μεριά, όσο και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Opel Corsa 1.5D 102 PS

Σε σχέση με το μοντέλο-δότη, το νέο Opel Corsa όχι μόνο δείχνει, αλλά και είναι αντίστοιχο σε μέγεθος και εξωτερικές αναλογίες. «Πατώντας» πάνω στο πολυδιαφημισμένο πλέον δάπεδο CMP των Γάλλων, το γερμανικό «μωρό» είναι μακρύτερο, σχεδόν κατά 40 χλστ. σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη (σ.σ.: από αυτά τα 28 χλστ. «δαπανώνται» στο μεταξόνιο), ξεπερνώντας έτσι το άτυπο για την κατηγορία φράγμα των 4 μ. – την ίδια όμως στιγμή και με γνώμονα τη δημιουργία ενός πιο αθλητικού προφίλ είναι αισθητά πιο «χαμηλό» σε σχέση με το Corsa E. Οπτικά, το σύνολο κερδίζει το μάτι συνδυάζοντας με αρκετή θα λέγαμε επιτυχία τις «μετρημένες» γερμανικές φόρμες με τη γαλλική κομψότητα, καθώς το καλλίγραμμο σχήμα της πίσω κολώνας, η απέριττη μάσκα και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα τύπου μπούμερανγκ καταφέρνουν να διαμορφώσουν σε συνδυασμό με τη χαρακτηριστική διχρωμία του αυτοκινήτου μας μία προσωπικότητα χαμηλού αισθητικού… ρίσκου που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη.  

Opel Corsa 1.5D 102 PS

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το εσωτερικό, το οποίο αποκλίνει των χαρακτηριστικών σχεδιαστικών επιλογών που συναντά κανείς στο «208». Εδώ, οι Γερμανοί στιλίστες υιοθέτησαν διαφορετικές λύσεις, με το τιμόνι να είναι μεγάλο σε διάμετρο και τον πίνακα οργάνων αναλογικό σε ενδείξεις. Η απτή ποιότητα της καμπίνας δεν εγείρει ενστάσεις σε κανένα της σημείο, κάτι που απερίφραστα μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για τον εξοπλισμό, που εμπλουτίζεται ήδη από τη βασική έκδοση με αρκετά ηλεκτρονικά «καλούδια» υποβοήθησης της οδήγησης – όπως είναι, για παράδειγμα, τα συστήματα διατήρησης λωρίδας, ανάγνωσης σημάτων, κόπωσης οδηγού και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ηχητική ειδοποίηση σύγκρουσης.

Opel Corsa 1.5D 102 PS

Εκεί όπου το νέο Opel Corsa υστερεί έναντι πολλών ανταγωνιστών του είναι στον τομέα των χώρων στο πίσω κάθισμα, με τον «αέρα» τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι να αποτελούν, σε συνδυασμό με το στενό άνοιγμα των πίσω θυρών, την αχίλλειο φτέρνα του αυτοκινήτου. Σε αντίθεση, οι θέσεις για μικροαντικείμενα στην καμπίνα στέκονται στο… ύψος των περιστάσεων, ακριβώς όπως συμβαίνει και με την αποθηκευτική ικανότητα των 309 λίτρων (χωρίς ρεζέρβα) του χώρου φόρτωσης στο πίσω μέρος. Από εκεί και πέρα, οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν τις δέουσες ανέσεις, με τον οδηγό, πάρα τη μέτρια ορατότητα προς τα πίσω, να βρίσκει εύκολα τη θέση που ταιριάζει στο σωματότυπό του.

Opel Corsa 1.5D 102 PS

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συναντά κανείς τον γνώριμο από ουκ ολίγα μοντέλα του Groupe PSA 1.500άρη ντίζελ κινητήρα της οικογένειας BlueHDi, ο οποίος διαθέτει 16βάλβιδη κεφαλή, 2ΕΕΚ και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 102 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm στις 1.750 σ.α.λ. – για την περίσταση δε συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με σχετικά μεγάλες διαδρομές. Στην πράξη, παρά τις «ταπεινές» περγαμηνές του, ο 1.500άρης καταφέρνει να κινήσει απροβλημάτιστα το γερμανικό «χάτς», χωρίς φυσικά να προκαλεί ρίγη με τον τρόπο που ξεδιπλώνει την ισχύ του. Μέσα στην πόλη, το Corsa 1.5D δεν θα αντιμετωπίσει κανένα απολύτως πρόβλημα, αρκεί ο δείκτης του στροφόμετρου να βρίσκεται πάνω από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ στα «ανοιχτά» τα αποθέματα του κινητήρα αρκούν ώστε να κινείται κανείς σβέλτα και με περισσή ασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση, βασικό ατού του BlueHDi είναι οι απαιτήσεις του σε καύσιμο, οι οποίες κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 6,0 λιτ./100 χλμ.

Opel Corsa 1.5D 102 PS

Οδηγικά, το πετρελαιοκίνητο Corsa 1.5D επωφελείται της νέας πλατφόρμας πάνω στην οποία είναι δομημένο, αλλά και τις δίαιτας που έχει υποστεί σε καίρια σημεία του αμαξώματος, αναδεικνύοντας εν πολλοίς ένα ευχάριστο ταμπεραμέντο στο δρόμο. Χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ (σε αυτό συνηγορεί και το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι), διαθέτει σχετικά σφικτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, οι οποίες περιορίζουν τις κλίσεις τις στροφές – για τους πιο απαιτητικούς μάλιστα διαθέσιμη είναι η έκδοση GS-Line, με τα έξτρα και πιο σφικτά ελατήρια-αμορτισέρ. Σε ότι αφορά την άνεση, οι 16άρες ζάντες, που συνδυάζονται στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με ελαστικά 195/55, συνδράμουν καθοριστικά ώστε να απορροφώνται σε μεγάλο βαθμό οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς οι κινητήριοι τροχοί να χάνουν αναίτια την ελκτική ή/και την πλευρική τους πρόσφυση. Τέλος, τα φρένα του αυτοκινήτου (δίσκοι εμπρός/πίσω) αποδεικνύονται δυνατά και με αίσθηση που δύσκολα θα βρει επικριτές.

Opel Corsa 1.5D 102 PS

Πόσο κοστίζει το νέο Opel Corsa με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα; Η βασική έκδοση Edition αποτιμάται από την ελληνική αντιπροσωπεία στα 15.980 €, ενώ αμέσως μετά θα βρει κανείς τις Elegance και GS-Line, με κόστος 16.980 € και 17.280 €, αντίστοιχα. Καμία δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κλιματισμό (το κόστος του ανέρχεται στα 280 € σε όλες τις εκδόσεις), ούτε ηλεκτρονικό χειρόφρενο και keyless start, τα οποία κοστολογούνται αντιστοίχως στα 100 € και 150 €. Από εκεί και πέρα, το infotainment, σε συνδυασμό με 5άρα οθόνη, είναι στάνταρ στην Edition, με την 7άρα και το Mirrorlink System να απαντώνται στις άλλες δύο. Τέλος, η βασική έκδοση «φορά» ατσάλινες ζάντες με διάμετρο 16 ιντσών, σε αντίθεση με τις Elegance και GS-Line, οι οποίες υιοθετούν αντίστοιχες αλουμινένιες - οι 17άρες είναι διαθέσιμες, ανάλογα με τον τύπο που θα επιλέξει κανείς για τις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις, με έξτρα κόστος 300 ή 400 €.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας > 1.5D Κυβισμός >1.499 κ.εκ. Κύλινδροι > 4 Μεγ. ισχύς > 102 ίπποι/3.500 σ.α.λ. Μεγ. ροπή > 250 Nm/1.750 σ.α.λ. Κιβώτιο > Χειροκίνητο 6 σχέσεων 0-100 χλμ./ώρα > 10,2 δλ. Τελική ταχύτητα > 188 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση δοκιμής > 6.0 λιτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2 > 88-85 gr/χλμ. Μήκος > 4.060 χλστ. Πλάτος > 1.765 χλστ. Ύψος > 1.435 χλστ. Μεταξόνιο > 2.538 χλστ. Χώρος αποσκευών > 309 λίτρα Τιμή: Από 15.980 €

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου