top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: Nissan Juke 1.2 DIG-T 135 PS

Το Juke, χάρη σε μια τονωτική ένεση στον κινητήρα, ο οποίος πλέον αποδίδει 135 ίππους, δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τον ανταγωνισμό, κάτι που αντικατοπτρίζεται στις επιδόσεις. 

Δύσκολα μπορεί να πιστέψει κανείς ότι έχουν περάσει επτά χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το μικρό SUV της Nissan. Η πολύ προχωρημένη εμφάνιση του Juke αντιστέκεται σθεναρά στο πέρασμα του χρόνου, μιας και ακόμα και σήμερα συνεχίζει να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε μοντέλο του ανταγωνισμού. Αρχικά, λοιπόν, η εταιρεία αυτήν την εμφάνιση την πλαισίωσε με έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα (μιας και ο 1.500άρης ντίζελ παραμένει διαχρονικά μια σταθερή αξία), ο οποίος βασιζόταν περισσότερο στην αρκετά πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου, παρά στη χωρητικότητα των 1,6 λίτρων, προκειμένου να επιτύχει ένα καλό αποτέλεσμα από πλευράς επιδόσεων.

Μετά την παρουσίαση του ανανεωμένου μοντέλου, το Juke υιοθέτησε το πνεύμα του downsizing, χάρη στο 1.200άρη τούρμπο κινητήρα του. Οι 115 ίπποι δεν μπορούν επ’ ουδενί να θεωρηθούν λίγοι, βλέπουμε όμως τώρα πια ότι ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των μικρών SUV προσφέρει σε πολλές περιπτώσεις ιπποδυνάμεις της τάξης των 130, των 140 ή ακόμα και των 170 ίππων. Μιας και δεν υπάρχουν, λοιπόν, κάποιες πληροφορίες αναφορικά με τη νέα γενιά του Juke ή την προοπτική τοποθέτησης της έκδοσης του συγκεκριμένου κινητήρα με 130 ίππους (τον φοράει το Kadjar), η ελληνική αντιπροσωπεία έχει τη λύση. Αυτή αφορά την παράλληλη τοποθέτηση ενός μικρού εγκεφάλου, ο οποίος επεμβαίνει στη λειτουργία της κεντρικής μονάδας διαχείρισης του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι μια βελτίωση της απόδοσης κατά 17,5% στην ισχύ και κατά 8,5% στη ροπή, κάτι που τελικά μεταφράζεται σε 135 ίππους και 210 Nm ροπής.

Η βελτίωση των επιδόσεων του “πουσαρισμένου” Juke

Πριν από λίγο καιρό είχαμε δοκιμάσει την αντίστοιχη μετατροπή στο Qashqai (διαβάστε εδώ περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά), η οποία μας είχε αφήσει θετικές εντυπώσεις. Εδώ όμως τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, μιας και τόσο στην επιτάχυνση από στάση όσο και στις ρεπρίζ η βελτίωση είναι αρκετά εντυπωσιακή (ειδικά μάλιστα με τις δύο τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου), παρά το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αποδίδεται σε ασυνήθιστα υψηλούς ρυθμούς περιστροφής (για τα δεδομένα των σύγχρονων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων). Η συγκεκριμένη «προσθήκη» δείχνει πως ταιριάζει γάντι στο κόμπακτ και σχετικά ελαφρύ αμάξωμα του Juke, χαρίζοντάς του ακόμα περισσότερη ζωντάνια στον τρόπο με τον οποίον αντιδρά στις εντολές του δεξιού πεντάλ, χωρίς μάλιστα κάποια αξιοσημείωτη επιβάρυνση στην κατανάλωση. Έτσι, ο νεανικός χαρακτήρας του Juke με την πολύ ευχάριστη οδική συμπεριφορά αναδεικνύεται περαιτέρω.

Μην περιμένετε, πάντως, να αναγνωρίσετε αυτήν την ενδυναμωμένη εκδοχή από κάποιο ειδικό σήμα. Εξωτερικά δεν υπάρχουν αλλαγές, κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό, στο οποίο συνεχίζουμε να γκρινιάζουμε για τα ίδια θέματα, αναφορικά με το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών και τη θέση οδήγησης με το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι.

Με δεδομένη, λοιπόν, τη βελτίωση στις επιδόσεις, το κόστος είναι απόλυτα λογικό. Αυτό ανέρχεται στα 500 ευρώ για τον εγκέφαλο, ενώ υπάρχει (ανάλογα με τον εξουσιοδοτημένο έμπορο/επισκευαστή) και μια πολύ μικρή επιβάρυνση για την τοποθέτηση. Αξίζει να σημειώσουμε, τέλος, ότι η συγκεκριμένη βελτίωση μπορεί να γίνει στις αντίστοιχες εκδόσεις των Qashqai και Pulsar, που εφοδιάζονται με τον κινητήρα 1.2 DIG-T και χειροκίνητο κιβώτιο.

ΜΟΝΤΕΛΟ

1.2 DIG-T 115 PS

1.2 DIG-T 135 PS

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.197

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

115/4.500

135/5.100

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

190/2.000

210/3.800

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.135×1.765×1.565

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.530

Χώρος αποσκ. (λτ.)

354-1.189

Τιμή (ευρώ)

από 17.950

+ 500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

11

10,5

0-1.000 μ. (δλ.)

32,7

32,6

50-80 χλμ./ώρα με 3η δλ.)

4,9

4,2

80-110 χλμ./ώρα με 3η/4η/5η (δλ.)

6,2/8/10,6

5,4/6,5/8,8

120-140 χλμ./ώρα με   5η /6η (δλ.)

11,2/15,8

7,8/10,7

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

8,6

8,7

*ΤΙΜΕΣ 4ΤΡΟΧΟΙ 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ