top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 135 PS

Το Nissan Pulsar, χάρη σε μια τονωτική ένεση στο βενζινοκινητήρα, ο οποίος πλέον αποδίδει 135 ίππους, προσθέτει στα προτερήματά του ακόμα περισσότερη σβελτάδα. 

Με το Pulsar η ιαπωνική εταιρεία ουσιαστικά επέστρεψε στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Μετά την κατάργηση των Almera και Primera, η Nissan επέλεξε να εκπροσωπηθεί σε αυτές τις κατηγορίες διά της πλαγίας οδού. Μιας οδού που σε μεγάλο βαθμό χρειάστηκε να διαμορφώσει η ίδια, με την εδραίωση του Qashqai. Όταν λοιπόν το ιαπωνικό crossover βρήκε τα εμπορικά του πατήματα, έστρωσε το δρόμο για την κλασική, μικρομεσαία χάτσμπακ παραλλαγή του. Το Pulsar, μάλιστα, από τα πρώτα κιόλας βήματα της καριέρας του υιοθέτησε τη λογική του downsizing, χάρη στο 1.200άρη βενζινοκινητήρα, που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας με τη Renault.

Οι 115 ίπποι του κινητήρα με τον κωδικό «DIG-T» δεν μπορούν επ’ ουδενί να θεωρηθούν λίγοι, βλέπουμε όμως τώρα πια ότι ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ έχει ανεβάσει τον πήχη της δύναμης. Ακόμα και μέσα στο πλαίσιο του γκρουπ Nissan-Renault, βλέπουμε την τελευταία να έχει υιοθετήσει σε ορισμένες περιπτώσεις (όπως στα Megane και Kadjar) δυνατότερες παραλλαγές του συγκεκριμένου κινητήρα. Τώρα πια, όμως, χάρη στην παρέμβαση της ελληνικής αντιπροσωπείας, το Pulsar δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τον ανταγωνισμό. Στην προκειμένη περίπτωση, το «σκάλισμα» του κινητήρα αφορά την παράλληλη τοποθέτηση ενός μικρού εγκεφάλου, ο οποίος επεμβαίνει στη λειτουργία της κεντρικής μονάδας διαχείρισης του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι βελτίωση της απόδοσης κατά 17,5% στην ισχύ και κατά 8,5% στη ροπή, κάτι που τελικά μεταφράζεται σε 135 ίππους και 210 Nm ροπής.

Το Pulsar γίνεται πιο σβέλτο

Πριν από λίγο καιρό είχαμε δοκιμάσει την αντίστοιχη μετατροπή στο Juke (διαβάστε εδώ περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά), η οποία μας είχε αφήσει πολύ θετικές εντυπώσεις. Εδώ όμως τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, μιας και τόσο στην επιτάχυνση από στάση όσο και στις ρεπρίζ η βελτίωση είναι αρκετά εντυπωσιακή, παρά το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αποδίδεται σε ασυνήθιστα υψηλούς ρυθμούς περιστροφής (για τα δεδομένα των σύγχρονων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων).

Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο οποίο είχε γίνει η μετατροπή είναι το ίδιο ακριβώς που είχαμε δοκιμάσει όταν είχε πρωτοέρθει το Pulsar στη χώρα μας, κάτι που  σημαίνει ότι στο οδόμετρο είχαν προστεθεί σχεδόν 40.000 χλμ. Το συνολικό αποτέλεσμα του πιο «απελευθερωμένου» κινητήρα και της τονωτικής ένεσης το αντιλαμβάνεσαι αμέσως. Οι αντιδράσεις στις εντολές του δεξιού πεντάλ είναι άμεσες, κάτι που γίνεται ακόμα πιο αντιληπτό σε υψηλότερες ταχύτητες, αν και η αλήθεια είναι ότι το κοντέρ δε φημίζεται για την ακρίβειά του.

Ίσως βέβαια κάποιος να αναρωτηθεί πόση σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο. Η απάντηση δε θα πρέπει να αναζητηθεί στις υψηλότερες ταχύτητες, αλλά στις βελτιωμένες ρεπρίζ, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε ένα ασφαλέστερο προσπέρασμα. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα έχει να κάνει και με την κατανάλωση, η οποία οριακά μειώθηκε (από τα 7,8 λτ./100 χλμ. της στάνταρντ έκδοσης στα 7,4 λτ./100 χλμ. της βελτιωμένης έκδοσης), κάτι που μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι ο κινητήρας πιέζεται λιγότερο.

Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφοροποίηση σε αυτά που ξέραμε γύρω από το Pulsar. Η οδική συμπεριφορά δίνει σαφή προτεραιότητα στο θέμα της άνεσης, κάτι που ισχύει και για την καμπίνα, με τις χωροταξικές προϋποθέσεις που εξασφαλίζει για επιβάτες και αποσκευές. Παρά τα χιλιόμετρα που κουβαλούσε στην πλάτη του το συγκεκριμένο Pulsar, τίποτε δεν πρόδιδε κάποια καταπόνηση στα υλικά, στη συναρμογή και στη συνολική κατασκευή.

Καταλήγοντας, λοιπόν, τα συμπεράσματα από τη δοκιμή του βελτιωμένου Pulsar είναι απολύτως θετικά, ειδικά από τη στιγμή που η βελτίωση στις επιδόσεις συνοδεύεται από ένα απόλυτα λογικό κόστος. Αυτό ανέρχεται στα 500 ευρώ για τον εγκέφαλο, ενώ υπάρχει (ανάλογα με τον εξουσιοδοτημένο έμπορο/επισκευαστή) και μια πολύ μικρή επιβάρυνση για την τοποθέτηση.

NISSAN PULSAR

1.2 DIG-T 115 PS

1.2 DIG-T 135 PS

Κυβισμός (κ.εκ.)

1197

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

115/4.500

135/5.100

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

190/2.000

210/3.800

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.387×1.768×1.520

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.700

Χώρος αποσκ. (λτ.)

385

Τιμή (ευρώ)

Από 14.990

+ 500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

11,2

10

0-1.000 μ. (δλ.)

32,8

31,3

50-80 χλμ./ώρα με 3η δλ.)

4,8

4,4

80-110 χλμ./ώρα με 3η/4η/5η (δλ.)

5,7/7,8/10,3

5/6,7/9,1

120-140 χλμ./ώρα με   5η/6η (δλ.)

9,4/14,5

7,8/10,8

Μέση κατ. (λτ./100 χλμ.)

7,8

7,4

*ΤΙΜΕΣ 4ΤΡΟΧΟΙ 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ