Μικρό ντίζελ Qashqai με αυτόματο κιβώτιο. Παλιότερα δεν υπήρχε, και τώρα μάλλον αποτελεί την καλύτερη έκδοση της γκάμας.

Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του, το Qashqai διέθετε μία μικρή και μία μεγαλύτερη πετρελαιοκίνητη έκδοση, που πλαισίωναν τους βενζινοκινητήρες. Στην επόμενη γενιά, αλλά και ύστερα από την τελευταία ανανέωση, ουσιαστικά όλοι οι κινητήρες άλλαξαν. Ακόμα και ο γνωστός 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας, αν και διατήρησε την ίδια χωρητικότητα, εντούτοις στην ουσία πρόκειται για ένα νέο σύνολο, το οποίο είναι αλλαγμένο σε ποσοστό 90%.

Όταν λοιπόν δοκιμάσαμε αυτό το πετρελαιοκίνητο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο (διαβάστε περισσότερα εδώ για το Qashqai 1.5D), ο κινητήρας αυτός μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Διαχρονικά, ωστόσο, το SUV της Nissan άφηνε το περιθώριο για ένα «αλλά», που αφορούσε την απουσία μιας αυτόματης εναλλακτικής. Βλέπετε, παλιότερα μόνο ο απελθών 1.600άρης ντίζελ προσφερόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), μετά όμως την πρόσφατη ανανέωση, το Qashqai χαρακτηρίζεται από έναν άκρως καλοδεχούμενο μηχανολογικό πλουραλισμό, όπου μεταξύ άλλων ο 1.500άρης ντίζελ συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο δοκιμάσαμε για πρώτη φορά στη βενζινοκίνητη παραλλαγή των 160 ίππων (διαβάστε περισσότερα εδώ για το Qashqai 1.3T 160ps DCT).

front

Στην πράξη ο συγκεκριμένος συνδυασμός μας κέρδισε με τη λειτουργία του. Αν εξαιρέσει κανείς μία μικρή υστέρηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κίνησης, στις υπόλοιπες συνθήκες όλα κυλούν απροβλημάτιστα. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, ο κατασκευαστής ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ./ώρα η αυτόματη έκδοση χρειάζεται 13 δλ., έναντι των 12,3 δλ. της χειροκίνητης έκδοσης. Η αλήθεια πάντως είναι ότι η εντύπωση που αποκομίζει ο οδηγός είναι εκείνη ενός πιο σβέλτου αυτοκινήτου από αυτό που συνεπάγονται οι εργοστασιακές επιδόσεις. Χάρη στην πυκνότερη κλιμάκωση των ενδιάμεσων σχέσεων, ο οδηγός δε μένει ποτέ ξεκρέμαστος, ενώ στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο η μακριά 7η αναλαμβάνει να διατηρεί χαμηλά τους ρυθμούς περιστροφής, περιορίζοντας τον (έτσι κι αλλιώς χαμηλό) παραγόμενο θόρυβο και την κατανάλωση. Η τελευταία σε αυτές τις συνθήκες είδαμε ότι μπορεί να κατέβει ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ η μέση τιμή κατανάλωσης της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 6,7 λίτρα/100 χλμ.

gearbox

Υπάρχει πάντως και πρόγραμμα ECO, όπου περιορίζεται ελαφρώς η απόδοση για χάρη της κατανάλωσης, ενώ μετακινώντας τον επιλογέα προς τα αριστερά ενεργοποιείται το σπορ πρόγραμμα, όπου το κιβώτιο δίνει προτεραιότητα σε υψηλότερους ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα. Αν μάλιστα ο οδηγός το επιθυμεί, μπορεί μετακινώντας τον επιλογέα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω να ανεβάζει ή να κατεβάζει, αντίστοιχα, τις σχέσεις.

dashboard

Αξιοσημείωτη είναι πάντως η διαφορά φιλοσοφίας της Nissan σε σχέση με άλλους κατασκευαστές στο θέμα των προγραμμάτων οδήγησης. Όταν άλλοι ομαδοποιούν λειτουργίες που αφορούν τον κινητήρα, το κιβώτιο, το τιμόνι (και ίσως άλλα υποσυστήματα) σε ένα μόνο διακόπτη, η Nissan ακολουθεί μια πιο ανεξαρτητοποιημένη λογική. Χαμηλά, αριστερά από το τιμόνι, βρίσκεται ο διακόπτης ECO, κάπου θαμμένη μέσα στα μενού των ρυθμίσεων στην οθόνη του πίνακα οργάνων βρίσκεται η επιλογή μεταβολής της αίσθησης του τιμονιού, ενώ -όπως είπαμε- ο οδηγός ενεργοποιεί το σπορ πρόγραμμα μετακινώντας τον επιλογέα.

rear

Άσχετα πάντως με τα κουμπιά που πρέπει να πατήσει κανείς, το Qashqai είναι σε κάθε περίπτωση ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, που δίνει προτεραιότητα στην ομοιογενή ποιότητα κύλισης. Η πίσω ανάρτηση θα αντιδράσει κάπως ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, κάτι πάντως που οφείλεται και στους 18άρηδες τροχούς της συγκεκριμένης έκδοσης.

Αναφορικά με τις εκδόσεις, τις τιμές και τους εξοπλισμούς, είναι απαραίτητη μία διευκρίνιση. Η αρχική τιμή των 22.430 ευρώ (έκδοση Energy) είναι ιδιαίτερα ελκυστική (μιας και η πλειονότητα των αυτόματων ντίζελ SUV του ανταγωνισμού ξεκινά από τα 27.000 με 28.000 ευρώ) και βρίσκεται σε παραπλήσιο επίπεδο με την αρχική βενζινοκίνητη έκδοση των 140 ίππων του Qashqai. Μόνο που τα 22.370 ευρώ αυτής αφορούν την έκδοση Accenta, όπου το αντίστοιχης έκδοσης κόστος του αυτόματου πετρελαιοκίνητου μοντέλου βρίσκεται στα 26.370 ευρώ. Δε θεωρούμε ότι ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Energy είναι φτωχός, το σύστημα πολυμέσων όμως περιλαμβάνεται στην επόμενη έκδοση Accenta, ενώ το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος υπάρχει στην πλουσιότερη έκδοση N-Connecta των 27.990 ευρώ._ Σ. Τ.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Πετρελαίου, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.461 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι/3.750 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 260 Nm/2.000 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.394x1.806x1.590 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.646 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 430 λτ.

ΒΑΡΟΣ*: 1.400 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 13 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 183 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,6 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (WLTP)*: 138 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: Από 22.430 ευρώ

 

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Qashqai

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά