Η Opel έρχεται για μια ακόμα φορά να αποδείξει πως οι κινητήρες ντίζελ δεν είναι πανάκεια.

Η Opel δεν άφησε τίποτε στην τύχη όταν αποφάσισε, στα τέλη του 2015, να παρουσιάσει για πρώτη φορά τη νεότερη γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου της. Η αναθεωρημένη πλατφόρμα με το χαμηλότερο βάρος και τις πιο συμπαγείς σε σχέση με το παρελθόν εξωτερικές της διαστάσεις, το πιο αθλητικό παρουσιαστικό εντός και εκτός, αλλά και η… αφθονία τεχνολογιών που καθιστούν με το καλημέρα τις μετακινήσεις των επιβατών, πέρα από άνετες, ακόμα πιο ασφαλείς, ήταν και παραμένουν μέχρι και σήμερα μερικά μόνο από τα όπλα στη φαρέτρα του δεύτερου πιο δημοφιλούς μοντέλου της Opel στην εγχώρια αγορά. Το «πακέτο» του νέου Astra παρουσιάζεται ακόμα πιο ελκυστικό για τους θιασώτες του κατηγορίας C, χάρη και στην ποικιλία κινητήρων, που περιλαμβάνουν όχι μία, αλλά τρεις στο σύνολο εκδόσεις ντίζελ, όλες στην κλάση των 1,6 λίτρων και δύο βενζίνης, με τον «μικρό» να περιορίζεται στη βάση της πυραμίδας στους 3 κυλίνδρους και στα μόλις 999 κ.εκ. και τον αμέσως μεγαλύτερο της δοκιμής μας, στην καθιερωμένη, εδώ και πολλές δεκαετίες, άτυπη «συνομοταξία» των 1,4 λίτρων.

Φυσικά, όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες τέσσερις επιλογές της γκάμας, ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1.399 κ.εκ. της GM, ο οποίος κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής της Opel που έχει την έδρα της στην Ουγγαρία, είναι εφοδιασμένος με υπερσυμπιεστή καυσαερίων διαθέτοντας για την περίσταση αλουμινένιο μπλοκ, επιλογή που έχει επιφέρει μια σημαντική μείωση του βάρους του κατά 22 κιλά σε σχέση με τον 1.400άρη του παρελθόντος. Σε επίπεδο απόδοσης, ο 16βάλβιδος Ecotec παράγει 150 ονομαστικούς ίππους σταθερά από τις 5.000 έως και τις 5.600 σ.α.λ. σε συνδυασμό με 230 Nm ροπής, που κάνουν… αμείωτα την εμφάνισή τους από τις 2.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Πίσω από το πηδάλιο και με σύμμαχο το σαφέστερο, σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς Astra, όχι όμως και κορυφαίο σε αίσθηση, χειροκίνητο «6άρι» της Opel, ο Ecotec επιβραβεύει τον κόπο, αλλά και όλους σχεδόν τους ισχυρισμούς των δημιουργών του.