Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε το Seat Leon FR

Το Leon FR έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην μικρή έκδοση των 150 ίππων και την κορυφαία με τον κωδικό Cupra των 290, όντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο!

Η 3η γενιά του Seat Leon αποτελεί μία από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς. Η νεανική, αλλά παράλληλα διακριτική του εμφάνιση, σε συνδυασμό με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά σχεδόν σε όλες του τις εκδόσεις, το καθιστούν μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία. Παράλληλα, ένα από τα πλεονεκτήματα του Leon είναι το γεγονός ότι προσφέρεται με μία μεγάλη γκάμα από κινητήρες, είτε βενζίνης, είτε πετρελαίου, για όλα τα γούστα! Το μοναδικό κενό, αν μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι υπήρχε κάτι τέτοιο, έρχεται να καλύψει η έκδοση με τον κωδικό FR. Η συγκεκριμένη εκδοχή τοποθετείται ανάμεσα στην εκδοχή με τον βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. απόδοσης 150 ίππων, και την κορυφαία της σειράς με τον κωδικό Cupra των 290 ίππων. Τα χαρακτηριστικά FR ανέκαθεν παρέπεμπαν σε σπορ κατασκευές της ισπανικής εταιρίας, και κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην τελευταία του γενιά με τον κινητήρα των 1.800 κ.εκ. απόδοσης 180 ίππων.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι περιορισμένες, ακολουθώντας το πνεύμα και τη φιλοσοφία του διακριτικού χαρακτήρα. Οι περισσότερο μυημένοι θα τις εντοπίσουν στις ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών, στη διπλή απόληξη της εξάτμισης και το σήμα FR στην εμπρός μάσκα και τον πίσω προφυλακτήρα. Από εκεί και πέρα, η ειδοποιός διαφορά είναι καλά κρυμμένη κάτω από το εμπρός καπό. Ο λόγος για τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.800 κ.εκ. απόδοσης 180 ίππων, ο οποίος και έρχεται για να μεταμορφώσει το Leon. Το συγκεκριμένο σύνολο μόνο άγνωστο μας δεν είναι, αφού το έχουμε συναντήσει τόσο στο νέο Polo GTI, όσο και στην νεότερη εκδοχή του Ibiza Cupra. Απλά στην περίπτωση του FR η ισχύς έχει μειωθεί από τις 192 στους 180 ίππους, οι οποίοι και εμφανίζονται από τις 5.100 έως και τις 6.200 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 250 Nm στο φάσμα των 1.250 – 5.000 σ.α.λ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το FR να έχει εξαιρετικές επιδόσεις, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 7,5 δλ., την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 226 χλμ./ώρα.

Στο εσωτερικό του Leon, οι αλλαγές είναι αρκετές αλλά διακριτικές. Αυτές εντοπίζονται καταρχήν στο δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τις κόκκινες ραφές που φέρει το λογότυπο FR. Αντίστοιχα, κόκκινες ραφές συναντάμε τόσο στα καθίσματα τύπου μπάκετ που συνδυάζουν δέρμα και ύφασμα, αλλά και στον επιλογέα των έξι σχέσεων. Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος και πλήρης, χωρίς να λείπει απολύτως τίποτα! Στον τομέα της ασφάλειας διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με επιπλέον το XDS το οποίο και προσομειώνει τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν ο αυτόματος κλιματισμός, το cruise control, τα καλούδια συνδεσιμότητας όπως θύρες USB, AUX και bluetooth, αλλά και σε επίπεδο οδηγικής συμπεριφοράς η σπορ ανάρτηση, αλλά και το Drive Profile της ισπανικής εταιρίας που αλλάζει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα.

Όπως σε κάθε Leon, από τη στιγμή που θα περάσεις στο εσωτερικό του σχεδόν άμεσα θα βρεις την ιδανική θέση οδήγησης. Κάθεσαι σχετικά χαμηλά, το τιμόνι και ο επιλογέας είναι στην ιδανική θέση. Το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει μικρές διαδρομές και πιο σφικτή αίσθηση σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις. Από την πρώτη στιγμή, ο κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητα και τη ροπή του στις χαμηλές στροφές. Ειδικά από τις 2.000 σ.α.λ. και έπειτα, ο κινητήρας ανεβάζει εντυπωσιακά και μάλιστα χωρίς κομπιάσματα. Το στοιχείο που τον διαφοροποιεί σε σχέση με αρκετά υπερτροφοδοτούμενα σύνολα της εποχής, είναι το γεγονός ότι το 4κύλινδρο σύνολο αποδίδει το ίδιο γραμμικά σχεδόν μέχρι το όριο περιστροφής του, όντας γεμάτος, με δύναμη σε πολύ μεγάλο εύρος στροφών. Βέβαια, σε σχέση με τα Ibiza Cupra και Polo GTI δεν προσφέρει την ίδια εκρηκτικότητα, αφού εκτός από τη ελαφρώς μικρότερη ισχύ διαθέτει και μεγαλύτερο βάρος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεσαι ότι σου λείπει η δύναμη. Κάπως έτσι, στον επαρχιακό δρόμο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με γρήγορους ρυθμούς, αλλά το εξαιρετικό πλαίσιο του Leon δεν έχει κανένα πρόβλημα να διαχειριστεί την αυξημένη ιπποδύναμη. Αυστηρά ουδέτερο, με ελαφρές τάσεις υποστροφής στο όριο, προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ενεργητικής ασφάλειας. Μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα, με απόλυτη ασφάλεια, χωρίς να εκτεθείς σε κανένα σημείο, ακόμα και αν υπερβάλλεις. Ακόμα και σε εκείνο το σημείο, η ελαφρά υπερστροφή θα έρθει πολύ προοδευτικά, με το σύστημα ευστάθειας που δεν απενεργοποιείται πλήρως να σε κόβει πριν η γωνία ανοίξει επικίνδυνα. Και αυτό την ίδια ώρα που η ανάρτηση αντιδρά ιδανικά στρίβοντας, αλλά και κατά τη μετακίνηση στην πόλη, όντας σφικτή αλλά χωρίς σε καμία περίπτωση να κουράζει τους επιβαίνοντες.

Η έκδοση του Leon με τον κωδικό FR δεν είναι μυστικό ότι αποτελεί ακόμα μία ολοκληρωμένη πρόταση από την ισπανική εταιρία. Γρήγορο και αποτελεσματικό, συνδυάζει την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, με δυνατότητες σπορ κατασκευής στον επαρχιακό δρόμο. Και το σημαντικότερο; Σε εξαιρετική τιμή, αφού η χειροκίνητη έκδοση στην πεντάθυρη έκδοση κοστίζει 19.950 ευρώ, και αυτή με το αυτόματο DSG 21.500. Παράλληλα, για όσους προτιμούν το τρίθυρο αμάξωμα, το FR προσφέρεται στην τιμή των 19.600 ευρώ στη χειροκίνητη έκδοση και στα 21.300 με το DSG._Π.Τ.

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Leon

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου