top icon
Test Drive

Δοκιμάζουμε το Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG 7 4X4

Tο νέο Skoda Kodiaq βρίσκεται στην ελληνική αγορά και το οδηγούμε, στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.0 TDI ισχύος 150 ίππων, που συνδυάζεται με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Το Skoda Kodiaq είχε ανέκαθεν αυξημένη βαρύτητα για την τσεχική μάρκα και η ανανεωμένη του εκδοχή, ακολουθεί τον ίδιο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του.

Έχοντας παρουσιαστεί το 2016, το μεγάλο SUV της Skoda υπήρξε το πρώτο μοντέλο με το χαρακτηριστικό “q” ως κατάληξη στην ονομασία, το οποίο σηματοδοτούσε τη νέα σελίδα σε μια κατηγορία, που είχε ήδη αρχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά.

Ακόμη, το Skoda Kodiaq που διαθέτει έως και διαρρύθμιση 7 θέσεων, ήταν το πρώτο SUV της εταιρείας με ισχυρή έκδοση RS, ενσωματώνοντας με αυτόν τον τρόπο και τις σπορ καταβολές της μάρκας.

Η στιγμή της ανανέωσης έφτασε και λίγους μήνες μετά από την παρουσίασή του στις Άλπεις, το μεγάλο τσεχικό SUV βρέθηκε στα χέρια μας επί ελληνικού εδάφους.

Εν προκειμένω, δοκιμάσαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση του Skoda Kodiaq 2.0 TDI που αποδίδει 150 ίππους, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων και τετρακίνηση (4Χ4).

Skoda Kodiaq: Ανανέωση χωρίς μεταμόρφωση

Οι διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση και στο εσωτερικό του Skoda Kodiaq Facelift έγιναν με γνώμονα τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό, χωρίς πάντως να διαφοροποιούν την προσωπικότητά του μεγάλου τσεχικού SUV.

Η σχεδίαση παραμένει σύγχρονη, χωρίς ρηξικέλευθα στοιχεία εντυπωσιασμού. Στοιχεία όπως ο ανασχεδιασμός των εμπρός προφυλακτήρων ή του πίσω σπόιλερ,  η ανύψωση των πλευρικών σημείων του καπό πάνω από τους θόλους των τροχών και η εξαγωνική μάσκα που έχει αναχθεί σε σήμα-κατατεθέν των μοντέλων της Skoda, προσφέρουν τη ζητούμενη εικόνα ανανέωσης στο Kodiaq.

Τα παραπάνω εξυπηρετούν και πρακτικό σκοπό, αφού ο νέος σχεδιασμός συμβάλλει στη βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31), η οποία συνεισφέρει και σε τομείς όπως κατανάλωση και εκπομπή ρύπων.

Skoda Kodiaq 04

Ανάλογη είναι και η εικόνα στην καμπίνα, όπου η πρακτικότητα έχει τον πρώτο λόγο ενώ η καλή ποιότητα, χαρακτηριστικό εκ των ων ουκ άνευ στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μεγάλων SUV, είναι φανερή με την πρώτη ματιά και αίσθηση.

Το πακέτο 45 λύσεων υπό την ονομασία “Simply Clever”, όπως η θήκη για ομπρέλες ή για τάμπλετ στα προσκέφαλα των καθισμάτων οδηγού-συνοδηγού, προσφέρει ποικιλία επιλογών που μπορούν να καταστήσουν την μετακίνηση καθαυτή, ή την παραμονή εντός του Kodiaq κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, πιο άνετη.

Βέβαια, σε πρώτο πλάνο έρχονται η άνεση και η ευρυχωρία.  Όπως είχαμε συνηθίσει και στο προηγούμενο Skoda Kodiaq, οδηγός, συνοδηγός και επιβάτες, θα καθίσουν  αναπαυτικά και με χαρακτηριστική άνεση.

Τα εμπρός καθίσματα, που στις πιο πολυτελείς εκδόσεις διαθέτουν εκτός από εξαερισμό και λειτουργία μασάζ, είναι βολικά.

Skoda Kodiaq 016Ταυτόχρονα, ο οδηγός θα βρει με ευκολία την ιδανική θέση οδήγησης, η οποία ούσα τοποθετημένη ψηλά, προσφέρει εποπτική εικόνα στο δρόμο.

Η καλή εκμετάλλευση του ζωτικού χώρου, χάρη και στις δυνατότητες που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.790 χιλιοστών του Skoda Kodiaq, έχει βοηθήσει ώστε οι πίσω επιβάτες, να μπορούν να ταξιδέψουν πολύ άνετα.

Το μεγάλο SUV της Skoda έχει και δυνατότητα διαμόρφωσης 7θέσιας καμπίνας, προφανώς μειώνοντας τον χώρο αποσκευών.

Ο οποίος, βάσει και της συνολικής φιλοσοφίας που διέπει το Kodiaq, είναι υπεραρκετός, αφού κυμαίνεται από 835 (πενταθέσια διάταξη) έως 2.065 (με αναδιπλωμένες πλάτες καθισμάτων) λίτρα.

Skoda Kodiaq 08

Η τεχνολογία του Skoda Kodiaq

Η ανανεωμένη εκδοχή του Skoda Kodiaq ακολουθεί την “θερμική” οδό, αφού σε αντίθεση με τις τάσεις της εποχής, το τσεχικό SUV δε διαθέτει υβριδικά συστήματα, παρά μόνο εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πάντως, το ανανεωμένο Kodiaq κάθε άλλο παρά βρίσκεται πίσω σε τεχνολογικές λύσεις, όπως καταδεικνύουν τα εξελιγμένα συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης οδηγού.

Το πολυχρηστικό τιμόνι προσφέρει έλεγχο σε ποικιλία συστημάτων, με την αρχιτεκτονική του συστήματος “πίνακας οργάνων (διαστάσεις έως 10,25 ίντσες)-κεντρική οθόνη (έως 9,2 ιντσών)” να είναι ιδιαίτερα εργονομική και άνετη στη χρήση.

Ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί να εξοικειωθεί με τις λειτουργίες του συστήματος συνδεσιμότητας, το οποίο περιλαμβάνει λύσεις τρίτης γενιάς του Volkswagen Group, που έχουν ως επίκεντρο την οθόνη αφής.

Skoda Kodiaq 011

Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq διαθέτει και μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Στο επίκεντρο βρίσκεται το Travel Assist, που εστιάζει στην υποβοήθηση κατά τη δ διάρκεια της μετακίνησης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα  Adaptive Lane Assist, Emergency Assist, Park Assist, Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, Predictive Cruise Control και το βελτιωμένο Traffic Sign Recognition.

H κάμερα οπισθοπορείας και τα συστήματα Area View, Park Assist και Trailer Assist, παρέχουν σημαντική βοήθεια κατά τις διαδικασίες παρκαρίσματος ή μεταφοράς τρέιλερ, που αποτελεί μια πολύ πιθανή ενέργεια σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.

Skoda Kodiaq 018

Skoda Kodiaq: Στην πράξη

Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq προσφέρεται, καταρχήν, στη χώρα μας, σε εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης (1.5 TSI) και πετρελαίου (2.0 TDI), που αποδίδουν 150 ίππους.

Στη διάθεσή μας είχαμε την πετρελαιοκίνητη εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG και τετρακίνηση.

Η εντύπωση που είχαμε αποκομίσει, δεν αλλάζει σε μεγάλο βαθμό στους ελληνικούς δρόμους.

Ο πετρελαιοκινητήρας του Kodiaq παρουσιάζει στρωτή όσο και αθόρυβη λειτουργία, καθώς δεν ενοχλεί τους επιβάτες στην καμπίνα και θα γίνει αντιληπτός, όχι όμως ενοχλητικά, μόνο εφόσον η ταχύτητα ανέβει αρκετά.

Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ η καλή απόκριση του μοτέρ από χαμηλά (ροπή 360 Nm μεταξύ 1.700-2.750 σ.α.λ.), βοηθά ώστε το δίλιτρο σύνολο να κινείται με άνεση σε κάθε περίσταση.

Skoda Kodiaq 019

Σε περιφερειακούς δρόμους ή την εθνική οδό, η παραμονή στο Skoda Kodiaq είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, με το αυτόματο 7άρι DSG να παίζει το ρόλο του, αφού συνδυάζεται ιδανικά με το κινητήριο σύνολο.

Φυσικά, οι ρυθμίσεις όσον αφορά στην αλλαγή σχέσεων έχουν προσαρμοστεί στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και απέχουν από τις αντίστοιχες μιας έκδοσης “RS”, με την έμφαση σε κάθε περίπτωση να δίνεται στην άνεση.

Προφανώς, το μέγεθος του νέου Kodiaq (μήκος 4.697 χλστ., πλάτος 1.882 χλστ.) δεν καθιστά τη μετακίνηση εντός πόλης σε παιχνίδι, ωστόσο είναι δεδομένο πως ο αγοραστής ενός οχήματος με τέτοιο μέγεθος, το γνωρίζει καλά.

Ακόμη και έτσι πάντως, η οδήγηση σε τέτοιο περιβάλλον δε θα είναι κουραστική, γεγονός στο οποίο βοηθά και το τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης, χάρη στην οποία το μεγάλο SUV  της Skoda είναι άμεσο και ευκολοδήγητο όταν η ένδειξη του κοντέρ παραμένει πιο χαμηλά, ενώ παραμένει άμεσο και γίνεται πιο ακριβές, σε μεγαλύτερες ταχύτητες.

Skoda Kodiaq 05

Από την άλλη, ευχάριστη είναι και η μετακίνηση εκτός δρόμου. Η απόσταση 189 χιλιοστών από το έδαφος και η τετρακίνηση, συντελούν ώστε ο οδηγός να μη χρειάζεται να σκεφτεί ιδιαίτερα μια εξόρμηση στο χώμα, αφού το Kodiaq δε θα δυσκολευτεί ακόμη και σε πιο κακοτράχαλους δρόμους.

Οι αναρτήσεις (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) παίζουν το ρόλο τους ώστε το Skoda Kodiaq να επιδεικνύει αξιοσημείωτη ισορροπία σε άσφαλτο και χώμα, χωρίς αυτό να υποσκελίζει την άνεση.

Όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, οι κλίσεις του μεγάλου και ψηλωμένου αμαξώματος θα παραμείνουν σε λογικά πλαίσια, προσδίδοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό.

Ωστόσο σε κάθε περίπτωση, ο τελευταίος πρέπει να θυμάται πως στο Kodiaq, η άνεση υπερισχύει των απόλυτων επιδόσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο ρυθμίσεων και στησίματος.

Παράλληλα, τα φρένα (δισκόφρενα εμπρός και πίσω) είναι αποδοτικά, δεν παρουσιάζουν κόπωση και συμβάλλουν στη συνολική θετική εικόνα της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στην κατανάλωση, οι εργοστασιακές μετρήσεις για το Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 ps 4Χ4 DSG αναφέρουν 5,8 λίτρα/100 χλμ.

Στην περίπτωση της δοκιμής μας η τιμή δε βρέθηκε τόσο χαμηλά, αφού σκόπιμα επιδιώξαμε και ορισμένες “ατασθαλίες”, όμως τα 7,8 λίτρα/100 χλμ. κρίνονται αναμενόμενα για μια έκδοση πετρελαίου και ικανοποιητικά, για αυτοκίνητο τέτοιου όγκου.

Φυσικά, κατά την κίνηση στην πόλη η τιμή της κατανάλωσης ανέβηκε, φλερτάροντας μοιραία με τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Skoda Kodiaq 015

Η τιμολογιακή πλευρά του νέου Skoda Kodiaq

Σε περασμένες δεκαετίες, το “value for money” είχε συνδυαστεί με οικονομικά προσιτά οχήματα, που όμως είχαν και ορισμένες ελλείψεις σε επίπεδο τεχνολογίας ή πολυτέλειας.

Σήμερα αυτό δεν ισχύει, με τα μοντέλα της Skoda να αποτελούν φωτεινό παράδειγμα. Στο ίδιο μήκος κύματος, το νέο Kodiaq διαθέτει όλα όσα απαιτούνται από ένα σύγχρονο μεγάλο SUV.

Το Skoda Kodiaq FL 2.0 TDI 150 DSG 7 4X4 προσφέρεται στην έκδοση εξοπλισμού Ambition (ζάντες 17 ιντσών, φιμέ κρύσταλλα, αναδιπλούμενο πίσω υποβραχιόνιο κ.α.) , με τιμή 38.400 ευρώ.

Η συγκεκριμένη είναι από τις πιο “γεμάτες” εκδόσεις του Kodiaq, αφού η τιμή της αντίστοιχης δικίνητης έκδοσης ξεκινά από 33.500 ευρώ.

Skoda Kodiaq 021

Ως βασική έκδοση του ανανεωμένου Skoda Kodiaq θεωρείται η βενζινοκίνητη 1.5 TSI ισχύος 150 ίππων, που κοστολογείται στα 28.450 ευρώ.

Το Skoda Kodiaq FL προσφέρεται σε εκδόσεις εξοπλισμού Ambition, Style και Sportline.

Εν κατακλείδι, η ανανεωμένη εκδοχή του Skoda Kodiaq κρατά ψηλά τη σημαία, αφού προσφέρει ένα πλήρες πακέτο από πλευράς κινητήρα-κιβωτίου, με μεγάλες  δυνατότητες κίνησης εντός και εκτός δρόμου αλλά κυρίως, άφθονους χώρους για 5 έως 7 επιβάτες, στοιχείο που είναι βασικό προαπαιτούμενο στα μεγάλα SUV και όλα αυτά, με προσιτό για τα δεδομένα της κατηγορίας, κόστος.

Skoda Kodiaq 010

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.968 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/3.000-4.200σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 360 Nm/1.700-2.750 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλοί σύνδεσμοι > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.697×1.882×1.661 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.790 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 835-2.065 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.785 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 200 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,8 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 153 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 28.450 ευρώ > ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 38.400 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Skoda Kodiaq
  • Skoda Kodiaq 011
  • Skoda Kodiaq 023
  • Skoda Kodiaq 017
  • Skoda Kodiaq 014
  • Skoda Kodiaq 021
  • Skoda Kodiaq 022
  • Skoda Kodiaq 08
  • Skoda Kodiaq 016
  • Skoda Kodiaq 07
  • Skoda Kodiaq 015
  • Skoda Kodiaq 06
  • Skoda Kodiaq 05
  • Skoda Kodiaq 04
  • Skoda Kodiaq 018
  • Skoda Kodiaq 02
  • Skoda Kodiaq 019
  • Skoda Kodiaq 01
  • Skoda Kodiaq 010
  • Skoda Kodiaq 020
  • Skoda Kodiaq 013
  • Skoda Kodiaq 012
  • Skoda Kodiaq 024
  • Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

    Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ