top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Smart Fortwo Brabus

Με δεδομένο ότι η τρίτη γενιά του Smart είναι η καλύτερη όλων, επιβιβαζόμαστε στο κορυφαίο της γκάμας, το Brabus, και γινόμαστε τα κακά παιδιά της πόλης…

Η πρώτη μας επαφή μαζί του ήταν πέρυσι τον Αύγουστο, σε οβάλ -και όχι μόνο- συνθήκες πίστας στο Αλντενχόφεν της Γερμανίας, αλλά και σε δημόσιο δρόμο. Μας άφησε καλές εντυπώσεις, σε βαθμό μάλιστα που δεν περιμέναμε… Ίσως να έπρεπε όμως, αφού από την πρώτη μας επαφή ήδη με το «απλό» Smart διαπιστώναμε ότι τίποτα δε θυμίζει τα μοντέλα της πρώτης και της δεύτερης γενιάς. Πρόκειται με διαφορά για το πιο ολοκληρωμένο όλων των εποχών, από τη βάση του, οπότε πώς να μην ισχύει το ίδιο και για το Brabus; Εντός έδρας πια, εισβάλλουμε στο μαύρο Fortwo, και κάτι νιώθουμε ότι αλλάζει μέσα μας. Πάμε να αναστατώσουμε την πόλη με αυτόν τον…

… Pocket rocket

Έτσι ακριβώς μας το είχαν χαρακτηρίσει κατά την παρουσίασή του στη Γερμανία, και ακριβώς αυτό είναι. Πύραυλος τσέπης με τα διακριτικά του βελτιωτικού οίκου Brabus, που έχει παίξει το ρόλο του τόσο στην εμφάνιση όσο -το κυριότερο- και στην πράξη. Εξωτερικά, λοιπόν, τα διακριτικά «Brabus» -εμπρός, πίσω και στις ιδιαίτερες ζάντες- σε κάνουν να υποπτευθείς ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει με αυτό το Smartάκι, το οποίο παράλληλα ξεχωρίζει από τους προφυλακτήρες εμπρός/πίσω στο χρώμα του αμαξώματος, τον πίσω διαχύτη και, φυσικά, τις διπλές εξατμίσεις. Ανοίγοντας τις δύο πόρτες του, το μάτι πάει στο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, το οποίο διαθέτει και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, ενώ σχεδιαστικά η Brabus βρίσκεται και πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου, το χειρόφρενο και τα σπορ πεντάλ.

Αυτά με την εμφάνιση. Πάμε και στην πράξη τώρα… Πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων, όπου παραδοσιακά βολεύονται τα μοτέρ των Smart -πλέον και των Renault Twingo-, βρίσκεται ο γνωστός 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 898 κ.εκ. Εν προκειμένω, η απόδοσή του έχει σκαρφαλώσει από τους 90 ίππους της νορμάλ έκδοσης στους 109 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και με τη ροπή να αγγίζει τα 170 Nm, που είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Δεν είναι όμως τα συγκεκριμένα νούμερα που το διαφοροποιούν. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το εξαιρετικό ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «twinamic» των 6 σχέσεων, το οποίο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη σπορ αίσθηση, αποκαλύπτοντας ακόμα περισσότερο τις αρετές του κινητήρα και γενικότερα του συνόλου. Σημειώστε εδώ ότι το ήδη καλό κιβώτιο αυτής της γενιάς Smart στην έκδοση Brabus έχει δεχθεί σημαντικές τροποποιήσεις από τους τεχνικούς της εταιρείας, με αποτέλεσμα να είναι 40% ταχύτερο στις αλλαγές σε σχέση με αυτό που εφοδιάζει τα «απλά» μοντέλα, ενώ οι σχέσεις είναι κοντύτερες, και επιπλέον διαθέτει τη λειτουργία Race Start και καλή εκκίνηση…

Το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, και ταυτόχρονα βαθύ πάτημα του φρένου. Απότομη απελευθέρωση του συστήματος πέδησης, και η γρήγορη εκκίνηση έχει ως αποτέλεσμα το Smart Brabus να επιταχύνει από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 165 χλμ./ώρα. (Αντίστοιχα νούμερα για το Forfour Brabus: 10,5 δλ. και 180 χλμ./ώρα). Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η πίεση ψεκασμού καυσίμου έχει αυξηθεί κατά 2 bar σε σχέση με των «απλών» υπερτροφοδοτούμενων Smart. Τι γίνεται όμως με την κατανάλωσή του; Μπορεί οι εργοστασιακές προβλέψεις να αναφέρουν 4,5-4,6 λίτρα/100 χλμ. ως μέση, αλλά τις ημέρες τις δοκιμής μας δεν πέσαμε εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ όταν ανεβάζαμε ρυθμό φλερτάραμε συνεχώς με τα 8 λίτρα. Καλά τα νέα, λοιπόν, όσον αφορά το πακέτο κινητήρα-κιβωτίου. Πέραν αυτών, ωστόσο, υπάρχει και το ζητούμενο «ανάρτηση», όπου πάντα χώλαινε το εν λόγω Smart. Αλλαγές έχουν γίνει και γίνονται αισθητές ήδη από την πρώτη σβέλτη στροφή πίσω από το τιμόνι του. Σημειώστε, συγκριτικά με το «νορμάλ», 10 χλστ. χαμηλότερη ρύθμιση στη σπορ ανάρτηση, αλλά και διαφορές στη ρύθμιση της εμπρός αντιστρεπτικής, με στόχο τον περιορισμό των κλίσεων, με το ESP να λειτουργεί εξαιρετικά όταν ανεβαίνει ο ρυθμός. Παρ’ όλα αυτά, ο τομέας της ανάρτησης εξακολουθεί να μην αποτελεί σημείο αναφοράς για το μοντέλο, αν και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι είναι σημαντικά βελτιωμένος. Αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης, οι πληροφορίες που φτάνουν στον οδηγό είναι σαφέστατα περισσότερες από τις ήδη ικανοποιητικές της τρίτης -και μόνο- γενιάς Smart, σε επίπεδο μάλιστα που να σε προκαλεί να το στρίψεις σε διαδρομές που δε θα το σκεφτόσουν ποτέ με ένα Smart. Στην αίσθηση που αποκομίσαμε συνέβαλαν και τα σωστά ελαστικά της Yokohama (185/50 R 16 εμπρός και 205/40 R 17 πίσω), τα οποία δούλευαν εξαιρετικά τόσο στο σβέλτο ρυθμό όσο και ταξιδεύοντας μαζί του, με μόνο τους πρόβλημα το πέρασμα από σαμαράκια και λακκούβες, εξαιτίας του πολύ χαμηλού προφίλ τους.

Επίλογος με τα δύσκολα: 21.160 ευρώ…

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πλέον μιλάμε για ένα σωστά στημένο σύνολο, με το οποίο μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα, ακόμα και να ταξιδέψεις άνετα και με ασφάλεια, και όχι απλώς να είσαι ένα «κακό παιδί» της πόλης με… κακές συνήθειες και προβληματικό χαρακτήρα. Τα πράγματα άλλαξαν πολύ προς το καλύτερο, αλλά έχουν και το αντίστοιχο τίμημα. Είναι… πολλά τα λεφτά για ένα τόσο θεωρητικό μοντέλο, ακόμα και αν αυτό είναι στην καλύτερη φάση και έκδοση της ιστορίας του. Δε θα μπούμε στη διαδικασία να αναφέρουμε πόσα μοντέλα και ποιων κατηγοριών διατίθενται με 21.000+ ευρώ, αλλά είναι πολλά και εξαιρετικά ολοκληρωμένα._ 4Τ


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Μπορεί η γκάμα του Smart Fortwo να ξεκινάει από τα 9.990 ευρώ για την έκδοση των 61 ίππων, από τα 12.260 για εκείνη με τους 71 και από τα 13.290 για το 90άρι, το Smart Brabus των 109 ίππων όμως κοστίζει 21.160 ευρώ, όντας φθηνότερο μόνο από το ηλεκτρικό (23.120 ευρώ). Σημειώστε επίσης ότι αν εκτός από Brabus το επιθυμείτε και Cabrio, τότε πρέπει να διαθέσετε 25.790 ευρώ. Πρότασή μας; Αν κάνετε την κίνηση, υπολογίστε μπάτζετ επιπέδου 22.000 ευρώ, το οποίο αφορά το Forfour Brabus. Εξοπλιστικά, τώρα, η έκδοση της δοκιμής μας (Xclusive) διαθέτει μεταξύ άλλων σπορ θερμαινόμενα, ρυθμιζόμενα σε ύψος καθίσματα επενδεδυμένα με διάτρητο δέρμα nappa, ταμπλό με επένδυση μαύρου δέρματος, το πακέτο Led & Sensor και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι. Οι τιμές για τις εκδόσεις Χclusive διαμορφώνονται στα 25.972 και τα 26.863 ευρώ για τις εκδόσεις Smart Fortwo Coupe Brabus και Smart Fourfor Brabus, αντίστοιχα.


+ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

ΤΙΜΗ


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


SMART FORTWO BRABUS

ΤΙΜΗ 21.160 ευρώ (22.000*) (25.790**)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός (κ.εκ.) 898

Μέγ. ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 109/5.750

Μέγ. ροπή (ίπποι/σ.α.λ.) 170/2.000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

Πίσω Άξονας DeDion

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

Τελική ταχύτητα χλμ./ώρα 165 (180*)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,5 (10,5*)

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.) 102 (104**)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜxΠxY (χλστ.) 2.695×1.663×1.555 χλστ. (3.945/1.665/1.554*)

Μεταξόνιο (χλστ.) 1.873

Χώρος αποσκευών (λίτρα) 260-340 (185-975*)

Βάρος (κιλά) 995 (1.095*)

*Forfour **Cabrio και Forfour


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ