Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 Hybrid Facelift

Tο ανανεωμένο Suzuki Swift έρχεται με βελτιώσεις στο υβριδικό σύστημά του και εφοδιασμένο με νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Η ονομασία "Swift" είναι μια από τις πλέον οικείες στο αγοραστικό κοινό εδώ και αρκετές δεκαετίες, με τη Suzuki να φροντίζει ώστε το μικρό της hatchback να διατηρεί τον πυρήνα της προσωπικότητάς του, προσαρμοσμένο στις επιταγές της εκάστοτε εποχής. Έπειτα από 3 χρόνια και περισσότερες από 745.000 πωλήσεις έως το τέλος του 2019, η στιγμή της ανανέωσης έφτασε, με τη facelift εκδοχή του Suzuki Swift, να εστιάζει στη βελτίωση του ήπια υβριδικού συστήματος, στην προσθήκη επιπλέον τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας και φυσικά, σε μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις. Το Suzuki Swift Hybrid λοιπόν, εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λίτρων ισχύος 83 ίππων και συνδυάζεται σε κάθε περίπτωση με ένα 12βολτο ήπια υβριδικό σύστημα, ενώ στην περίπτωση της δοκιμής μας διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων.

Suzuki Swift Hybrid Facelift

Μικρή αισθητική διαφοροποίηση

Οι εξωτερικές αλλαγές του νέου Suzuki Swift Hybrid, σε σύγκριση με το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2017, δεν είναι μεγάλες. Το μικρό μέγεθος και η ευχάριστη εικόνα συνεχίζουν να αποτελούν σήμα κατατεθέν, με τους Ιάπωνες να προχωρούν σε στοχευμένες διαφοροποιήσεις. Για να τονιστεί ο δυναμικός χαρακτήρας του Swift Hybrid, η τρισδιάστατη εμπρός μάσκα απέκτησε διακοσμητική λωρίδα από χρώμιο. Ακόμη, ανανεωμένη είναι η σχεδίαση στις δίχρωμες -στην περίπτωση της κορυφαίας από πλευράς εξοπλισμού, έκδοσης GLX που οδηγήσαμε- ζάντες αλουμινίου, ενώ το λογότυπο "Hybrid" στο πίσω μέρος, αποκαλύπτει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το ιαπωνικό hatchback διατίθεται με 4 επιπλέον προτάσεις διχρωμίας αμαξώματος, εκτός φυσικά από τις υπάρχουσες 7 δυνατότητες σε επίπεδο μονοχρωμίας.

Suzuki Swift Hybrid Facelift

Αντίστοιχα μικρές είναι και οι παρεμβάσεις στο εσωτερικό του Suzuki Swift Hybrid Facelift, όπου οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές πλαισιώνονται από διακοσμητικές προσθήκες ασημί χρώματος. Τα καλαίσθητα και ευκρινή όργανα κυλινδρικού σχήματος, συνεχίζουν να είναι παρόντα στο χώρο εμπρός από τον οδηγό, ενώ μια οθόνη TFT 4,2 ιντσών προβάλλει πληροφορίες όπως κατανάλωση, ροπή ή αναλογία πατήματος γκαζιού/φρένου. Επιπλέον, η οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό είναι εύχρηστη, προσφέροντας εύκολη διασύνδεση με smartphone και έλεγχο στα υπόλοιπα συστήματα συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου. Το μικρό μέγεθος του Swift, που μεταξύ άλλων συνεπάγεται χαμηλό βάρος, το οποίο στην περίπτωση της έκδοσης που οδηγήσαμε δεν ξεπερνά τα 900 κιλά, συνεπάγεται ορισμένες παραχωρήσεις σε επίπεδο χώρων. Οι πίσω επιβάτες θα αισθανθούν άνετα είτε εντός πόλης είτε σε ταξίδι, όμως συνολικά δύσκολα το Swift θα εξυπηρετήσει περισσότερα από 4 άτομα, τη στιγμή που η χωρητικότητα αποσκευών των 265 λίτρων (947 αν πέσουν τα καθίσματα), είναι κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Suzuki Swift Hybrid Facelift

Υβριδική αναβάθμιση

Οι άνθρωποι της Suzuki έδωσαν έμφαση στη βελτίωση του ήπια υβριδικού συστήματος 12V με το οποίο εφοδιάζεται το Swift. Βλέπετε, η ιαπωνική μάρκα πήρε την απόφαση να εφοδιάσει το σουπερμίνι της με τέτοιο σύστημα από το 2017, ακολουθώντας ξεχωριστή πορεία από την πλειοψηφία των υπόλοιπων κατασκευαστών. Με τα υβριδικά συστήματα να κερδίζουν διαρκώς έδαφος, η επιλογή αυτή δικαίωσε τους ανθρώπους της Suzuki, οι οποίοι φρόντισαν ώστε το Swift να διαθέτει σε πια όλες του τις εκδόσεις, ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης.

Στο επίκεντρο βρίσκονται μια ηλεκτρογεννήτρια-μίζα (Integrated Starter Generator - ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί ειδικά για εξοικονόμηση χώρου και βέλτιστη κατανομή βάρους, που είναι ζωτικής σημασίας ειδικά σε περιπτώσεις μικρών αυτοκινήτων, όπως το Swift. Μάλιστα, η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αυξηθεί από 3 σε 10 Ah, με στόχο την περαιτέρω μείωση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη λειτουργία του συστήματος, σε περιπτώσεις που το αυτοκίνητο επιβραδύνει, είτε όταν ο οδηγός φρενάρει ή είτε όταν δεν πατάει γκάζι (διαδικασία cruising), η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική, φορτίζοντας την μπαταρία. Η επιπλέον ισχύς που προκύπτει, επιστρέφει κατά την κίνηση μέσω της ηλεκτρογεννήτριας -η οποία αναλαμβάνει και τη λειτουργία Start&Stop,- υπό μορφή υποβοήθησης στη λειτουργία του συνόλου. Αυτό επιφέρει αυξημένη ροπή  και μείωση σε κατανάλωση και εκπομπή ρύπων, που στην περίπτωση της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο που οδηγήσαμε, περιορίζεται στα 88 γραμμάρια CO2/χλμ., γεγονός που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Suzuki Swift Hybrid Facelift

Με περισσότερα συστήματα ασφαλείας

Το Swift Hybrid διαθέτει και νέα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, που εντάσσονται στο Suzuki Safety Support. Στα ήδη υπάρχοντα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, Προειδοποίησης Εκτροπής και Hill Hold, προστέθηκαν τα συστήματα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου, Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας. Στο δρόμο, τα συγκεκριμένα συστήματα παρεμβαίνουν βοηθητικά και δεν τρομάζουν τον οδηγό, προσφέροντας ένα "τρίτο μάτι" που είναι πάντοτε ευπρόσδεκτο, ειδικά σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας ή κίνησης σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Φυσικά, το ανανεωμένο Swift διαθέτει και κάμερα οπισθοπορείας, η οποία αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρηστική στις διαδικασίες παρκαρίσματος, ειδικά σε μικρό χώρο.

Suzuki Swift Hybrid Facelift

Επί του πρακτέου

Η απόδοση 4κύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,2 λίτρων του  Suzuki Swift Hybrid FL, έχει διαφοροποιηθεί. Η ισχύς του είναι 83 ίπποι (έναντι 90 της προηγούμενης έκδοσης), τη στιγμή που η ροπή έχει μειωθεί μεν στα 108 Nm (από 120) όμως εμφανίζεται στις 2.800, αντί για τις 4.000 στροφές, εξασφαλίζοντας πιο ελαστική λειτουργία. Αυτό έχει θετική επίδραση και στη μέση κατανάλωση, καθώς το Swift Hybrid FL "ζητούσε" 6,4 λίτρα/100 χλμ., την ώρα που με πιο προσαρμοσμένη οδήγηση, μπορεί να πέσει άνετα κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Από εκεί και έπειτα, το Swift διατηρεί το χαρακτήρα του ως ένα ευχάριστο αυτοκίνητο, χαρακτηρισμό στον οποίο παίζει σημαντικό ρόλο το χαμηλό βάρος των 865 κιλών. Από εκεί και έπειτα, το τιμόνι είναι άμεσο και υπακούει τον οδηγό, όντας όσο ελαφρύ χρειάζεται για την ξεκούραστη κίνηση εντός πόλης, η οποία παραμένει από τα δυνατά σημεία του Swift.

Suzuki Swift Hybrid Facelift

Στον ανοιχτό δρόμο, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης είναι τέτοιες, που προδιαθέτουν τον οδηγό να ευχαριστηθεί λίγο παραπάνω, κυρίως "πατώντας" στο μικρό αλλά στιβαρό πλαίσιο, τη στιγμή που η έκδοση GLX διαθέτει δισκόφρενα τόσο εμπρός όσο και πίσω. Φυσικά, αυτό δε συνεπάγεται πως το Suzuki Swift Hybrid διαθέτει σπορ χαρακτηριστικά, κάτι άλλωστε που δεν υποστηρίζεται από τις επιδόσεις του (0-100 χλμ. σε 13,1'' . Άλλωστε, για αυτό τον σκοπό η Suzuki διαθέτει ξεχωριστή έκδοση, με την χαρακτηριστική ονομασία Sport.

Συνοψίζοντας, το ανανεωμένο Suzuki Swift διατηρεί όλα τα στοιχεία που το έκαναν διαχρονικά αγαπητό, έχοντας προσαρμοστεί αναλόγως στις ανάγκες της εποχής. Η έννοια "value for money" δεν επαρκεί για να αναδείξει τη δυναμική του μικρού ιαπωνικού αυτοκινήτου, το οποίο συνδυάζει τα περισσότερα στοιχεία που επιθυμεί ένας οδηγός, από ένα όχημα πόλης, μεταξύ των οποίων και τεχνολογία τελευταίας γενιάς, όπως αυτή προκύπτει από το ήπια υβριδικό σύστημα.

Το Suzuki Swift Hybrid Facelift στην έκδοση 2WD με το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που οδηγήσαμε (υπάρχει συνδυασμός με έκδοση 4WD ή αυτόματο κιβώτιο CVT) προσφέρεται σε εκδόσεις GL, GL+ και GLX. Η τιμή του ξεκινά από 13.350 ευρώ, ενώ η έκδοση GLX που οδηγήσαμε, κοστολογείται στα 16.210 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Suzuki Swift Hybrid Facelift Engine

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.197 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 83 ίπποι/6.000 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 107 Nm/2.800 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα Μακφέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας TΡΟΧΟΙ: 185-55/R16  ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.845Χ1.735x1.495 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.450 ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 265 λίτρα 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 13,1 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,4 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 88 γρ./χλμ.  ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16.210 ευρώ

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου