Σε μία κατηγορία στην οποία οι προτάσεις του είδους τείνουν να μοιάζουν… επικίνδυνα μεταξύ τους, η Mercedes επιμένει να επενδύει στο διαφορετικό.

Η Mercedes ήταν από τις πρώτες εταιρείες που προσπάθησε (και κατάφερε εντέλει) να δώσει ένα διαφορετικό σχεδιαστικό «χρώμα» στην κατηγορία των 4θυρων αυτοκινήτων παρουσιάζοντας πριν από 15 περίπου χρόνια την CLS – ένα μοντέλο που επιχείρησε να παντρέψει την αισθητική των fastback αμαξωμάτων με εκείνη των κουπέ. Το όλο εγχείρημα κάθε άλλο παρά απαρατήρητο πέρασε, και ως εκ τούτου, επαναλήφθηκε με ανάλογο τρόπο και μεθοδολογία το 2013, όταν το γερμανικό εργοστάσιο έφερε στο φως την πρώτη γενιά της μικρότερης CLA. Έξι χρόνια μετά, το αστέρι της Στουτγάρδης επανέρχεται με την δεύτερη εκδοχή του 4θυρου κουπέ μοντέλου του εξακολουθώντας να ποντάρει σ’ ένα κοινό που συνειδητά γυρνά την πλάτη του τόσο στον όρο «σεντάν», όσο και στα πολυφορεμένα πλέον 5θυρα, τύπου χάτσμπακ, αμαξώματα.

Mercedes CLA 180 d

Η νέα CLA βασίζεται -που αλλού;- στο δάπεδο της νέας A-Class, από την οποία, ως γνωστόν, έχουν ήδη προκύψει, πέραν της έκδοσης Shooting Brake, η 5θυρη και η 4θυρη εκδοχή του Βενιαμίν μοντέλου της Mercedes.  Σε σχέση με την τελευταία ωστόσο, η νεότερη CLA είναι μακρύτερη κατά 14 σχεδόν εκατοστά, διατηρώντας ωστόσο το ίδιο ακριβώς μήκος μεταξονίου (2.729 χλστ.). Όπως είναι προφανές, οι παραπανήσιοι αυτοί… πόντοι συναντώνται στο πίσω μέρος του αμαξώματος με την εξαιρετική για την κατηγορία αεροδυναμική (σ.σ.: ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,23), κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες του χώρου φόρτωσης, που για την περίσταση φτάνουν στα 460 λίτρα, έναντι 420 λίτρων της 4θυρης παραλλαγής. Από εκεί και πέρα, το 4θυρο κουπέ των Γερμανών, όντας πιο αθλητικό σε παρουσιαστικό στην απευθείας αντιπαράθεση του με την έκδοση Sedan, είναι πιο φαρδύ και «χαμηλό» κατά 34 χλστ. και 7 χλστ., αντίστοιχα.

Mercedes CLA 180 d

Στο εσωτερικό οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι πρακτικά ανύπαρκτες. Και στην περίπτωση της νέα CLA τις εντυπώσεις στην προσεγμένη σε κάθε της πτυχή καμπίνα κλέβει ο… ψηφιακός κόσμος, με το σύστημα πολυμέσων MBUX της Mercedes και τις δύο «κολλητές» οθόνες να κλέβουν με το καλημέρα την παράσταση. Ανάλογα με την έκδοση (και το πορτοφόλι, ασφαλώς) μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε έναν συνδυασμό οθονών με διαγώνιο 7 ίντσες ή εναλλακτικά από μία των 7’’ και μία των 10,25’’, ενώ η κορυφαία δυνατότητα είναι εκείνη με τις δύο οθόνες των 10,25’’. Από εκεί και πέρα και με δεδομένη την παρουσία ενός πλήθους συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών παραμένουν επαρκείς. Εντούτοις, χάρη στην πιο έντονη κλίση της οροφής του αυτοκινήτου στο πίσω μέρος, ο αέρας για τα κεφάλια επιβατών με ύψος άνω του 1,8 μ. θα προβληματίσει.

Mercedes CLA 180 d

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής με το ταμπελάκι «CLA 180 d» πίσω αριστερά φιλοξενείται ο γνωστός πλέον 1.500άρης ντίζελ κινητήρας της εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και ροπή 260 Nm, συνδυαζόμενος για την περίσταση με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με paddles στο τιμόνι και 7 στο σύνολο σχέσεις. Μπορεί τα παραπάνω αριθμητικά μεγέθη να μην… συγκινούν και τόσο, εντούτοις η σωστή κατανομή της ροπής στις χαμηλο-μεσαίες στροφές και η «μελετημένη» κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου με την κάπως απότομη «ρευστότητα» στην καθημερινή χρήση καταφέρνουν να χαρίζουν στην πετρελαιοκίνητη CLA την απαραίτητη ζωντάνια εντός πόλης αλλά και υψηλές μ.ω.τ. στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο. Από πλευράς απαιτήσεων σε καύσιμο, ο 1.500άρης δύσκολα θα ξεπεράσει με σβέλτους ρυθμούς κίνησης την ένδειξη 7, με τη μέση τιμή σε μικτές συνθήκες να φλερτάρει την τα 6,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Mercedes CLA 180 d

Σε μία προφανή προσπάθεια να προσδώσουν ένα πιο αθλητικό οδηγικό ταμπεραμέντο σε σχέση με τις υπόλοιπες παραλλαγές αμαξώματος της οικογένειας «Α», οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας εξοπλίζουν την νέα CLA με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα «αθροίζοντας» σε αυτή το σύστημα διεύθυνσης Direct Steer καθώς κι ένα σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος με διαφορετικό προγραμματισμό. Πράγματι, κινούμενοι εκτός των στενών ορίων της πόλης, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς τόσο τον διαφορετικό βαθμό παρεμβατικότητας του ηλεκτρικού φύλακα-αγγέλου, όσο και τον καλύτερο τρόπο που αντιμετωπίζονται οι αλλαγές πορείας του αυτοκινήτου στα «σφικτά» κομμάτια του επαρχιακού δικτύου. Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση έχει ικανοποιητική απόσβεση και μόνο στις έντονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων θα δείξει κάπως τη δυσαρέσκειά της. Από εκεί και πέρα, η CLA φρενάρει με σθένος και αποτελεσματικότητα σε κάθε σενάριο, με το τιμόνι της να είναι άμεσο, όχι όμως και τόσο «αισθαντικό» θα περίμενε κανείς, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport που μπορεί ανά πάς στιγμή να επιλέξει ο οδηγός μέσω του Drive Select.

Mercedes CLA 180 d

Συνολικά και με τιμή εκκίνησης το ποσό των 35.250 ευρώ για την έκδοση με το αυτόματο 7G-DCT κιβώτιο, η νέα CLA έρχεται να συνθέσει ακόμα και στην έκδοση βάσης με τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα των 116 ίππων τον «τρίτο δρόμο» για όσους αναζητούν μία premium πρόταση με σπορτίφ οδηγικές νότες και σχεδίαση στο άνω τιμολογιακό – και όχι μόνο - άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας._Χ.Α.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας> 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός> 1.461 κ.εκ. Μέγιστη ισχύς> 116 ίπποι/4.000 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή> 260 Nm/1.750-2.500 σ.α.λ. Κίνηση> Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο> Διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις 0-100 χλμ./ώρα> 10,7 δλ. Τελική ταχύτητα> 205 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση δοκιμής> 6,7 λιτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2> 105-110 gr/χλμ. Μήκος> 4.688 χλστ. Πλάτος> 1.830 χλστ. Ύψος> 1.439 χλστ. Μεταξόνιο> 2.729 χλστ. Χώρος αποσκευών> 460 λίτρα

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά