top icon
Test Drive

Δοκιμάζουμε το Audi Q5 40 TDI Hybrid quattro Stronic

To Q5 της Audi ανανεώνεται και μας αποδεικνύει γιατί η πετρελαιοκίνηση συνεχίζει να προσφέρει οφέλη, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με μεγάλα SUV.

To μεγάλο SUV της Audi (αν και για να ακριβολογούμε, από πλευράς μεγέθους βρίσκεται στο μέσον της γκάμας του Γερμανού κατασκευαστή, κάτω από τα θηριώδη Q7 και Q8) ξεκίνησε την καριέρα του το 2008, ενώ η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2017, κάτι που σημαίνει ότι είχε φθάσει πλέον η ώρα για ένα φρεσκάρισμα.

Σε αυτό το ανανεωμένο λοιπόν Q5 που έφθασε και επίσημα στην ελληνική αγορά, μην περιμένετε ριζοσπαστικές αλλαγές, με τις επεμβάσεις να εντοπίζονται στην οκταγωνική singleframe μάσκα, τους αεραγωγούς, τα φώτα ημέρας, τα μαρσπιέ, αλλά και το πίσω μέρος όπου πάντως την τιμητική τους έχουν τα έξτρα φώτα τεχνολογίας OLED.

Audi Q5

Με 4,68 μ. μήκος, το ανανεωμένο Q5 (που προσφέρεται και στην δυναμικότερη παραλλαγή του Sportback αμαξώματος) είναι τώρα 19 χλστ. μακρύτερο κάτι που οφείλεται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, ενώ το πλάτος, ύψος και μεταξόνιο έχουν διατηρηθεί αμετάβλητα. Έτσι δημιουργείται μία πολύ ευρύχωρη καμπίνα με άφθονους χώρους για τους πέντε επιβαίνοντες (παρά το αρκετά ογκώδες κεντρικό τούνελ), με το συρόμενο πίσω κάθισμα να δίνει μία ευχέρεια στην διαμόρφωση.

Το πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων (που αυξάνεται μέχρι τα 580 λίτρα όταν το κάθισμα μετακινηθεί προς τα εμπρός) μπορεί χάρις στις ανακλινόμενες πλάτες των καθισμάτων να φθάσει μέχρι τα 1.520 λίτρα. Από εκεί και πέρα στο εσωτερικό οι αλλαγές εστιάζονται σε επιμέρους λεπτομέρειες. Μία αόρατη αλλά πολύ σημαντική αλλαγή αφορά στην κεντρική μονάδα του συστήματος πολυμέσων ΜΙΒ3, καθώς προσφέρει δεκαπλάσια υπολογιστική ισχύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Στην θέση του πίνακα οργάνων βρίσκεται το virtual cockpit των 12,3 ιντσών με τρία διαφορετικά μοτίβα απεικόνισης των πληροφοριών. Έξτρα ο οδηγός μπορεί να παραγγείλει ένα head up display, ενώ στάνταρ είναι η ΜΜI οθόνη των 10,1 ιντσών, όπου προσφέρονται ψηφιακές υπηρεσίες διασύνδεσης.

Audi Q5

Η γκάμα του Audi Q5

Ρίχνοντας μία ματιά στα μηχανικά σύνολο με τα οποία εισάγεται το Q5 στην ελληνική αγορά, επικροτούμε την επιλογή της αντιπροσωπείας να βασιστεί στους ντίζελ κινητήρες (35 TDI 163 ίππων και 40 TDI 204 ίππων), ενώ για τους εταιρικούς χρήστες και το εξηλεκτρισμένο ρεύμα της εποχής υπάρχει η plug in έκδοση 50 TFSI e, των 299 ίππων. Όλες οι εκδόσεις πλην της plug in, είναι ήπια υβριδικές (με ένα mhev σύστημα 12V με μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και γεννήτρια με ιμάντα) και συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο.

Στην προκειμένη περίπτωση του ντίζελ των 204 ίππων, το επιπλέον μπόνους σε σχέση με την αρχική έκδοση των 163 ίππων, πέρα από την επιπλέον δύναμη, είναι η ύπαρξη της τετρακίνησης. Το αποτέλεσμα είναι ένα άκρως ολοκληρωμένο σύνολο, το οποίο είναι έτοιμο να κάνει τα πάντα με … premium αποτελεσματικότητα.

Παρά το βάρος που πλησιάζει τους 1,9 τόννους, τα 7,6 δλ. που χρειάζονται για τα 0-100 χλμ. είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων του κινητήρα, η μέση κατανάλωση (με την μικρή συνεισφορά του mhev που σύμφωνα με την εταιρεία είναι της τάξεως των 0,3 λτ./100 χλμ.) διατηρείται κατά μέσο όρο λίγο πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ. ή γύρω στα 7 λτ./100 χλμ. στο ταξίδι στον ανοικτό δρόμο, ακόμα και με πλήρες φορτίο (όπου μάλιστα η δυνατότητα ρυμούλκησης φθάνει τους 2,4 τόννους), με τις εκπομπές CO2 να βρίσκονται στα 164 γρ./χλμ. (χάρις και στο σύστημα twin dosing adblue).

Audi Q5

Η απολαυστική κύλιση του Audi Q5

Στον δρόμο στρίβει από ευχάριστα έως και σπορτίφ, ελέω των σφιχτότερων ρυθμίσεων της έκδοσης S line. Όταν ο οδηγός παρασυρθεί από τις δυνατότητες της ανάρτησης, τότε επεμβαίνει το torque vectoring και η τετρακίνηση, διατηρώντας τα περιθώρια πρόσφυσης αυτής της διόλου ευκαταφρόνητης μάζας. Το ταξίδι είναι απλά απολαυστικό και ήσυχο (ποιος ντίζελ), ενώ δεν λείπουν οι offroad ικανότητες ειδικά εάν προστεθεί η αερανάρτηση με τις δυνατότητες αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος.

Να διευκρινίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η τετρακίνηση είναι γενιάς quattro ultra, κάτι που σημαίνει ότι βασίζεται σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη, προκειμένου να περιορίζεται το βάρος και η κατανάλωση (σε σύγκριση πάντα με ένα πατροπαράδοτο σύστημα με κεντρικό διαφορικό), προσφέροντας αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των μικροϋβριδικών χαρακτηριστικών λειτουργίας του μηχανικού συνόλου.

Σε μία εποχή ολοένα και εντονότερων «ηλεκτρικών καταιγίδων», όλα τα παραπάνω συνηγορούν ακόμα υπέρ του ντίζελ (σε ότι αφορά την κατανάλωση και την αυτονομία) σε ένα τέτοιο επιβλητικό SUV, με το Q5 να αποτελεί το premium αλατοπίπερο μιας συνταγής που πάντοτε μας άρεσε έτσι όπως την «σέρβιρε» η Audi._4T.

Audi Q5

Audi Q5 40 TDI Hybrid quattro Stronic

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.968 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι/3.800-4.200 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/1.750-3.250 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Δίσκοι
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.682×1.893×1.622 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.820 χλστ.
ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 520 – 1.520 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.880 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,6 δλ.*
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 222 χλμ./ώρα*
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,2 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 164 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 58.800 ευρώ (S line: 60.650)
*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Audi Q5 TDI mhev
  • Audi Q5
  • Audi Q5
  • Audi Q5
  • Audi Q5
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ