Με καθηλωτική εμφάνιση, υψηλή ποιότητα και σύγχρονη υβριδική τεχνολογία που του δίνει… φτερά, το Jaecoo 7 SHS μπαίνει δυναμικά στο χάρτη των επαναφορτιζόμενων SUV.
Κείμενο: Γιάννης Καλογερόπουλος
Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης
Οι αλλαγές που έχει επιφέρει η ηλεκτροκίνηση στην αγορά του αυτοκινήτου μπορεί να έχει δημιουργήσει σύγχυση σε αρκετούς αγοραστές, αλλά από την άλλη έχει διαμορφώσει ένα έφορο και αναμφίβολα προηγμένο τεχνολογικά τοπίο, που εκπλήσσει άπαντες με τις εκτελέσεις που οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας… σερβίρουν αυτό το διάστημα. Ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής είναι και το νεόφερτο Jaecoo 7 SHS που σε αυτή την plug-in hybrid εκδοχή του υπόσχεται αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.200 χιλιόμετρα.

Η εταιρεία ίσως είναι άγνωστη σε πολλούς και όχι άδικα, καθώς μετρά μόλις δύο χρόνια πορείας, με την επίσημη ίδρυσή της να είναι το 2023, κάνοντας εμπορική πρεμιέρα ένα έτος μετά. Μαζί με την αδελφή εταιρεία Omoda βρίσκονται υπό τη σκέπη του κινεζικού κολοσσού Chery. Αν και τα γεννητούρια έγιναν στην πόλη Γουχού της Κίνας, δεν κρύβει τις ευρωπαϊκές της βλέψεις, από την πρώτη στιγμή, αφού το όνομα αποτελεί ένα συνδυασμό της γερμανικής λέξης «Jager» που σημαίνει κυνηγός και της αγγλικής λέξης cool, για την οποία η εξήγηση περιττεύει.

ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ
Κάτι που διαπιστώνεις με την πρώτη ματιά, ειδικά αν αυτή αφορά το εμπρός μέρος του Jaecoo 7. Αυτή η επιβλητική μάσκα, με τις κάθετες γρίλιες, είναι δίχως άλλο καθηλωτική. Δένει αρμονικά με τα λεπτά φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα στο πάνω μέρος εμπρός, αλλά και τα «pixel» σχεδίασης φώτα στις άκρες του προφυλακτήρα. Μαζί με το πλατύ, σχεδόν επίπεδο καπό δημιουργούν μια όψη επιβλητική, κάτι που ισχύει και για την εν γένει εικόνα του.

Η τετραγωνισμένη λογική της σχεδίασης δεν ερμηνεύεται από άχαρες γραμμές, αλλά κομψές καμπύλες που αγκαλιάζουν κάθε… γωνιά του Jaecoo 7. Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί χάλυβας υψηλής αντοχής, με αποτέλεσμα ένα στιβαρό αμάξωμα, που παρέχει υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας, όπως μαρτυρά και το άψογο αποτέλεσμα των πέντε αστέρων που απέσπασε στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται ο εξοπλισμός υποβοήθησης οδηγού, με 20 συστήματα ADAS, τα οποία παρεμβαίνουν αποτελεσματικά αυξάνοντας τα επίπεδα ασφάλειας, αλλά συνοδεύονται με έναν ήχο όχι και τόσο ευχάριστο.
ΑΝΕΤΟ…
Περνώντας στο εσωτερικό του Jaecoo 7, διαπιστώνεις ότι υπάρχει μια πιο λιτή προσέγγιση από τους σχεδιαστές. Χωρίς έντονες υπερβολές, με την απουσία του κλασικού λεβιέ επιλογής ταχυτήτων από την κεντρική κονσόλα, που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, εξοικονομώντας χώρο στην κονσόλα για δύο smartphone και τα λοιπά αντικείμενα της καθημερινότητας, αλλά και τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 14,8 ιντσών που είναι κάθετα τοποθετημένη να κυριαρχούν.

Δυο ποτηροθήκες πιο πίσω και κάποια φυσικά χειριστήρια για την επιλογή του τρόπου κίνησης, των προγραμμάτων οδήγησης, του κλειδώματος των θυρών, αλλά και τα αλάρμ συμπληρώνουν την εικόνα, που ολοκληρώνει ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που επιπλέον ψύχεται για να διατηρεί δροσερό ότι απαιτείται. Η κομψή γέφυρα που δημιουργείται από την κεντρική κονσόλα και «κρύβεται» ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είναι ικανή να φιλοξενήσει ακόμα περισσότερα πράγματα και μάλιστα ακόμα και μεγάλου μεγέθους.

Ψηφιακή και με καλή ευκρίνεια είναι και η οθόνη του πίνακα οργάνων. Το λογισμικό της Qualcomm που τρέχει το σύστημα είναι γρήγορο και παρέχει πολλές δυνατότητες στο infotainment, το οποίο όμως απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης προκειμένου να αξιοποιήσεις όλες τις δυνατότητές του. Στα εντυπωσιακά του ανήκει σίγουρα και η πραγματική απεικόνιση τού περιβάλλοντος με κάμερες 560 μοιρών. Χωροταξικά το Jaecoo 7 προσφέρει εξαιρετική άνεση για τέσσερα ακόμα και πέντε ενήλικα άτομα, με αποσκευές 500 λίτρων, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.672 χλστ.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά όπως αρμόζει σε ένα μεγάλο SUV μήκους 4,5 μέτρων και απολαμβάνει κορυφαία άνεση από τα όμορφα καθίσματα με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις και την καλή ποιότητα επενδύσεων. Στις έξυπνες λύσεις που έχει εφαρμόσει η Jaecoo στο εσωτερικό, είναι και η ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος του συνοδηγού από το πλάι της πλάτης στο εσωτερικό τμήμα, για να δίνει πρόσβαση στον οδηγό. Συνολικά η καμπίνα είναι προσεγμένη, με καλής ποιότητας υλικά, μαλακά στην υφή, που δημιουργούν μια αρκούντως premium εικόνα.
ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΟ…
Το υβριδικό σύστημα του Jaecoo 7 SHS (Super Hybrid System) συνδυάζει έναν τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Miller με θερμοδυναμική απόδοση 44,5% και δυο ηλεκτροκινητήρες 150 kW (204 ίπποι) και 62 kW (84 ίπποι), με τον δεύτερο όμως να μην παρέχει ισχύ στους τροχούς, αφού λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια. Η συνολική απόδοση ανέρχεται στους 347 ίππους και 525 Nm ροπής. Τιμή υψηλή που την αντιλαμβάνεσαι άμεσα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ και ειδικότερα όταν η μετάδοση της κίνησης περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Με τέρμα γκάζι δεν θα δυσκολευτεί να σπάσει την πρόσφυση των μεγάλων σε διάσταση τροχών 19 ιντσών και να ταλαιπωρήσει τα ελαστικά 235/50 πρώτης τοποθέτησης Kumho Ecsta PS71. Ενδεικτικά ολοκληρώνει την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ., ενώ φαίνεται ιδιαίτερα ζωηρό στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις που διευκολύνει τη διαδικασία προσπέρασης. Δεν κρύβει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του και την έφεση να διατηρεί χαμηλά τους δείκτες κατανάλωσης.

Το έξυπνο υβριδικό σύστημα ρυθμίζεται αυτόματα ή και χειροκίνητα από τον οδηγό, ενώ σε «δύσκολες» συνθήκες, όπου ο δείκτης της μπαταρίας των 18,3 kWh πέσει χαμηλά, αναλαμβάνει -αφού ρωτήσει και πάρει έγκριση- πρωτοβουλία για να επιλέξει την καλύτερη δυνατή λύση με γνώμονα την οικονομία. Έτσι, στέλνει και ενέργεια στην μπαταρία εν κινήσει προκειμένου να αυξήσει τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας, μέσω της γεννήτριας ή και παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα.

Λειτουργεί αποτελεσματικά, όπως αποδεικνύουν και τα νούμερα, καθώς με 60άρι ρεζερβουάρ βενζίνης και μπαταρία πλήρως γεμάτη, μπορεί να καλύψει 1.200 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό. Κάτι που επιβεβαίωσε πρόσφατα μάλιστα, σε ειδική αποστολή που πραγματοποίησε η Jaecoo επί ελληνικού εδάφους και κατάφερε να κάνει 1.504 χιλιόμετρα πηγαίνοντας από τη μία άκρη της χώρας στην άλλη, χωρίς ανεφοδιασμό.

Η μέση κατανάλωση με την μπαταρία να έχει αποθέματα ενέργειας και σε υβριδικό πρόγραμμα είναι εύκολα κάτω από τα 4-5 λτ./100 χλμ., ενώ με άδεια μπαταρία ανεβαίνει κάπου ανάμεσα στα 6-7 λτ./100 χλμ. Φυσικά, ο ιδανικός και αναμφίβολα πιο αποδοτικός τρόπος λειτουργίας ενός plug-in hybrid μοντέλου, είναι να κινείται με τακτικές φορτίσεις και αποθέματα μπαταρίας, που του εξασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση, αλλά και περισσότερο νεύρο σε επίπεδο επιδόσεων.

Όσον αφορά τη δυνατότητα φόρτισης, διαθέτει φορτιστή 6,6 kW, που του επιτρέπει πλήρη φόρτιση σε τρεις ώρες σε wallbox, αλλά υποστηρίζει και ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα 40 kW, που μεταφράζεται σε 20 λεπτά για να ανακτήσει το 80% της ενέργειας της μπαταρίας. Στον δρόμο δείχνει ένα ακόμα από τα πολλά καλά του πρόσωπα, με την ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, να είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση. Περνάει με άνεση πάνω από κάθε κακοτεχνία και ισοπεδώνει όλα τα κατσαρά των δρόμων μας, με το στιβαρό πλαίσιο να συμβάλει σε αυτόν τον τομέα.

Κάτι που διαπιστώνεις και εκτός δρόμου, που μπορεί να μην είναι το βασικό πεδίο δράσης του, αλλά με 20 εκατοστά καθαρό ύψος από το έδαφος, μπορεί να το βάλει στο ρεπερτόριο του. Αυτό που πιθανότατα θα προβληματίσει περισσότερο είναι άμεση απόκρισή του, όσο και αν ακούγεται αντιφατικό, γιατί είναι αυτή που πολλές φορές θα σπάσει την πρόσφυση και την εν γένει ομοιογένεια που επιδεικνύει στην άσφαλτο, με πιο ήπια προσέγγιση στο πεντάλ της ισχύος φυσικά. Σε κάθε περίπτωση, ταξιδεύει ήσυχα, χωρίς θορύβους από τον κινητήρα ή από τον αέρα που χαϊδεύει το τετραγωνισμένο αμάξωμά του. Το τιμόνι μπορεί να μην ενθουσιάζει με την αίσθηση που προσφέρει, αλλά στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και παρέχει την πληροφόρηση που αναζητά ο οδηγός από ένα μεγάλο SUV, ενώ και τα φρένα είναι δυνατά.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Η Jaecoo που έρχεται στη χώρα μας από την O&J Automotive Ελλάς, του ομίλου Emil Frey που εισάγει τα Mercedes-Benz και smart στην Ελλάδα, κάνει δυνατή είσοδο στην ελληνική αγορά με το 7 SHS. Κερδίζει αρχικά τις εντυπώσεις με την επιβλητική αισθητική του, όσο και με την ποιότητα, την ευρυχωρία και την άνεση που προσφέρει, αλλά και την πλούσια τεχνολογία του, που ίσως ξεπερνάει τις γνώσεις πολλών από τους χρήστες του, καθιστώντας κάπως δύσχρηστο, αρχικά τουλάχιστον, αφού σε βάθος χρόνου αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο.
Ταξιδευτής μεγάλων αποστάσεων, πώς αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί με αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.200 χιλιόμετρα και άνεση υψηλού επιπέδου από την ανάρτηση. Η τιμή που ξεκινάει από τα 36.900 ευρώ (με όφελος Jaecoo 2.590€) είναι το κερασάκι σε αυτή την εύγευστη… τούρτα, με την εγγύηση επτά ετών για μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη και οκτώ για την μπαταρία να ολοκληρώνει το πακέτο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
JAECOO 7 SHS
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ β/κ και η/κ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.499 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ (β/κ) 143 ίπποι
ΡΟΠΗ (β/κ) 215 Nm
ΙΣΧΥΣ (η/κ) 150 kW (204 ίπποι)
ΡΟΠΗ (η/κ) 310 Nm
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 347 ίπποι
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΡΟΠΗ 525 Nm
ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο δύο σχέσεων
ΜΠΑΤΑΡΙΑ 18,3 kWh
ΜΗΚ. x ΠΛ. x ΥΨ. 4.500x1.865x1.670 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.672 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 500-1.265 λίτρα
ΒΑΡΟΣ 1.870 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 8,5 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 180 χλμ./ώρα
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP (β/κ) 0,7 λτ./100 χλμ.
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP (β/κ) 6,0* λτ./100 χλμ.
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (β/κ) 6,5* λτ./100 χλμ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ 80+
ΦΟΡΤΙΣΗ AC (6,6 kW) 0%-100% 3 ώρες
ΦΟΡΤΙΣΗ DC (40 kW) 0%-80% 20 λεπτά
ΤΙΜΗ Από 36.900 ευρώ (με όφελος JAECOO 2.590€)
*ΜΕ ΑΔΕΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ

JAECOO 7 SHS
ΥΠΕΡ
ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΠΟΙΟΤΗΤΑ
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
ΧΩΡΟΙ
ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
ΚΑΤΑ
ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΟΙ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΟΙ ΗΧΟΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ






