Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε: Volvo V40 CrossCountry T3 Auto

Το Volvo V40 μπαίνει στο δεύτερο κύκλο της καριέρας του με μια σειρά διακριτικών αισθητικών παρεμβάσεων αλλά και μια πιο σημαντική τεχνολογική ανανέωση σε κινητήρες και μετάδοση.

Μετά από τρία χρόνια παρουσίας και έχοντας πλέον καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς παίκτες μεταξύ των μικρομεσαίων premium χάτσμπακ, ήρθε η ώρα για το ενδιάμεσο φρεσκάρισμα του V40, με τους Σουηδούς να μην επιμένουν τόσο στο αισθητικό κομμάτι, όσο σε αλλαγές που δηλώνουν τη συνέχιση της προσπάθειας για σταδιακή τεχνολογική αυτονόμηση. Η διαπίστωση επομένως των διαφορών μεταξύ του ανανεωμένου μοντέλου και του προκατόχου του χρειάζεται ένα καλά εκπαιδευμένο μάτι και αρκετή προσοχή καθώς οι όποιες επεμβάσεις δεν έχουν επιφέρει αλλαγές στη σιλουέτα ή στις γραμμές του σουηδικού χάτσμπακ όντας περιορισμένες σε μικρά στοιχεία στους προφυλακτήρες. Αντίστοιχα αμετάβλητη είναι η εικόνα και η αίσθηση σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό, το φινίρισμα αλλά και τη γενικότερα ποιοτική προσέγγιση στο εσωτερικό.

Τα παραπάνω φυσικά ισχύουν σε απόλυτη αναλογία και για την crossover εκδοχή του V40 με την ονομασία CrossCountry, όπως αυτή της δοκιμής μας, οπότε θα εστιάσουμε σε αυτά που διαμορφώνουν την ουσιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με χθες. Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με την προς τα κάτω διεύρυνση της γκάμας των βενζινοκίνητων εκδόσεων του V40 CrossCountry, στη βάση της οποίας προστίθεται ο κωδικός Τ3. Ωστόσο, αυτός πλέον δε συνδέεται με το γνωστό μέχρι σήμερα 1.600αρη κινητήρα με τη σφραγίδα της Ford που βρίσκαμε στις αντίστοιχες εκδόσεις των Volvo, αλλά με ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο άμεσου ψεκασμού 1.5 λίτρων που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από τους Σουηδούς και προστίθεται στην οικογένεια Drive-E των πιο πρόσφατων κινητήριων συστημάτων της Volvo. Βάση του νέου κινητήρα έχει αποτελέσει το ήδη γνωστό 2λιτρο Drive-E σύνολο από το οποίο προέρχονται αρκετά βασικά στοιχεία καθώς οι δύο κινητήρες έχουν την ίδια διάμετρο εμβόλων και μοιράζονται κοινές τεχνολογίες για μείωση των απωλειών αλλά και του βάρους. Οι τιμές απόδοσης δεν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, όμως η ζυγαριά γέρνει υπέρ του νέου κινητήρα καθώς η ισχύς έχει ανέβει από τους 150 στους 152 ίππους ενώ η ροπή από τα 240 στα 250 Nm.

Αντίστοιχη αλλαγή με αυτήν του κινητήρα έχει γίνει και στη μετάδοση, με τη συγκεκριμένη έκδοση να συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα εντελώς νέο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής που έχει σαν βασικά χαρακτηριστικά τις κόμπακτ διαστάσεις αλλά και το χαμηλό βαθμό απωλειών. Στην πράξη, το νέο πακέτο κινητήρα-μετάδοσης προσφέρει μια καθόλα ολοκληρωμένη εικόνα σε επίπεδο χαρακτηριστικών λειτουργίας αλλά και απόδοσης. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.500αρης δείχνει ζωντανός από χαμηλά, με γραμμικότητα σε όλο το φάσμα στροφών αλλά και ευρωστία ακόμα και μέχρι το όριο περιστροφής, τη στιγμή που το αυτόματο κιβώτιο συνδυάζει την αμεσότητα στην απόκριση και την ταχύτητα στις αλλαγές με μια εν γένει προοδευτική και ποιοτική λειτουργία που ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Θα σημειώσουμε μάλιστα πως παρά την υιοθέτηση μιας αρκετά μακριάς κλιμάκωσης - η οποία φαίνεται πως προσανατολίζεται στην διαμόρφωση ενός πιο ταξιδιάρικου χαρακτήρα ευνοώντας την μείωση της κατανάλωσης αλλά και την βελτίωσης της άνεσης σε υψηλές ταχύτητες – το πακέτο των επιδόσεων παρουσιάζει μια καθόλα ολοκληρωμένη εικόνα με βάση και τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Θα σημειώσουμε για παράδειγμα πως απέναντι στο άμεσα ανταγωνιστικό Audi Q3 1.4TFSI Stronic με την αρκετά πιο κοντή κλιμάκωση το V40 είναι ουσιαστικά ισοπάλο στην επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα: Q3 8,7 δλ., V40 8,8 δλ.) ενώ ακολουθεί από κοντά στις ρεπρίζ με μεσαίες σχέσεις, χάνοντας καθαρά μόνο με τις πολύ μακριές 5η και 6η. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως για τα 80-110 χλμ./ώρα με 3η και 4η σχέση το V40 απαιτεί 5,2 και 6,5 δλ. όταν το Q3 χρειάζεται 4,7 και 5,9 δλ. αντίστοιχα, ενώ για τα 120-140 χλμ./ώρα με 5η και 6η σχέση οι χρόνοι για το V40 είναι 8,4 και 11,9 δλ. όταν για το Q3 είναι αντίστοιχα 7,3 και 9,8 δλ. αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, το V40 γέρνει έστω και οριακά τη ζυγαριά προς την πλευρά του σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας κυμαίνεται στα 9,3 λιτ./100χλμ. όταν η αντίστοιχη του Q3 είναι 9,5 λιτ./100χλμ.

Από εκεί και πέρα το ανανεωμένο V40 CrossCountry διατηρεί αμετάβλητο το γνώριμο μέχρι σήμερα ομοιογενές, σίγουρο και αποτελεσματικό οδηγικό προφίλ, που ενισχύεται περεταίρω και από το ιδιαίτερα πλούσιο, ακόμα και για την premium κατηγορία, τεχνολογικό πακέτο συστημάτων ασφάλειας της Volvo. Με βάση τα παραπάνω, το V40 CrossCountry T3 που πλέον αποτελεί και τη βασική έκδοση της γκάμας του (στην ανανεωμένη γενιά έχει καταργηθεί το πετρελαιοκίνητο D2 των 1.6 λίτρων), έχει όλα τα στοιχεία ώστε να συνεχίσει τη μέχρι σήμερα πετυχημένη πορεία σε μια αναμφίβολα απαιτητική κατηγορία, από τη στιγμή μάλιστα που έχει και το σημαντικό ατού ενός άκρως ελκυστικού οικονομοτεχνικού πακέτου._4Τ

Κυβισμός (κ.εκ.)
1498
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
152/5000
Ροπή (Nm./σ.α.λ.)
250/1700-4000
Κιβώτιο
Αυτόματο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσω
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Διάσταση ελαστικών
225/50/17
ΜxΠxΥ (χλστ.)
4370x1783x1458
Μεταξόνιο (χλστ.)
2646
Χώρος αποσκ. (λτ.)
335
Βάρος (κιλά)
1293
Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τιμή (ευρώ)
26.700 (21.900 με απόσυρση και πρόσθετη έκπτωση έως 30/9/2015)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)
 
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,8
0 - 400 μ. (δλ.)
16,4
0 - 1.000 μ. (δλ.)
30,2
50 - 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)
4,5
80 - 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)
6,5/8,9
120 - 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)
8,4/11,9
120 - 0 χλμ./ώρα (μ.)
56,6
Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)
9,3
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: V40

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου