top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε VW Passat Variant 1.6 TDI DSG

Μπορεί να μην έχει την λάμψη του σεντάν, η στέισον εκδοχή όμως του Passat διαθέτει μία ευρυχωρία υπεράνω οικογενειακής κριτικής.

Ονομάζεται Variant και παραδοσιακά (για τα εγχώρια δεδομένα) βρίσκεται στην σκιά των άλλων εκδόσεων που φέρουν το όνομα Passat, απευθυνόμενο  σε οικογενειάρχες που βάζουν πάνω από όλα την ευχρηστία.
Το γενναιόδωρο άνοιγμα της πίσω πόρτας αποκαλύπτει ένα «διαμέρισμα» 650 λτ. (λες και δεν ήταν ήδη αρκετά μεγάλος, η τελευταία γενιά του μοντέλου φρόντισε να προσθέσει ακόμη 47 λτ.). Αν πρόκειται να χρειαστείτε κάτι παραπάνω, τότε η αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων αυξάνει την χωρητικότητα στα 1.780 λτ. Όπως είναι φυσικό σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, ο διαθέσιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από πλουσιοπάροχος.

Η υπόλοιπη καμπίνα είναι ένα τυπικό δείγμα ανώτερης ποιότητας Γερμανικών προδιαγραφών, με μία κομψή αισθητική που αποφεύγει τις σχεδιαστικές υπερβολές μοντέλων του ανταγωνισμού. Ειδικής μνείας πάντως χρίζει ο (έξτρα) ψηφιακός πίνακας οργάνων που δίνει στον οδηγό, αρκετές δυνατότητες μορφοποίησης των απεικονίσεων. 

Κάτω από το καπό της βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης βρίσκεται ο γνωστός 1600αρης TDI του ομίλου, ο οποίος στην συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 120 ίππους (η επόμενη διαθέσιμη εναλλακτική αφορά τον 2λιτρο κινητήρα των 150 ίππων). Παρά τα 250 Nm. που είναι κάπως λιγότερα σε σχέση με αυτά που αποδίδει η αφρόκρεμα των καλών 1600ηδων ντίζελ (πάνω από 320 Νm. σε πολλές περιπτώσεις), η ελαστικότητα είναι αρκετά καλή για την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, ενώ στον ανοικτό δρόμο η διατήρησή μιας μ.ω.τ. της τάξεως των 150 χλμ./ώρα είναι παιχνιδάκι. Σε όλα αυτά καταλυτική είναι η συνεισφορά του έξτρα ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, που φορούσε το variant της δοκιμής. Εκμεταλλεύεται αποτελεσματικότερα την δύναμη του κινητήρα, με την κατανάλωση να διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Στο δρόμο το Variant ξεδιπλώνει τα ίδια χαρακτηριστικά που έχουμε συναντήσει στην τελευταία γενιά του Passat.  Mπορεί η σχετικά σφικτή απόσβεση να αφήνει κάποιες ανωμαλίες να γίνουν αισθητές στο εσωτερικό της καμπίνας, η πρόσφυση όμως και η σιγουριά που εμπνέει στις στροφές σε κάνουν ώρες ώρες να απορείς εάν πραγματικά οδηγείς ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.

Το κόστος της αρχικής έκδοσης Trendline ξεκινάει από τα 25.990 ευρώ (24.560 ευρώ με απόσυρση), ενώ το DSG χρεώνεται με 2.550 ευρώ._4Τ

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.598

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

120/3.600 – 4.000

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

250/1.750 – 3.500

Κιβώτιο

Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός

Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

Διάσταση ελαστικών

215/55 R17

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.767 x 1.832 x 1.477

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.791

Χώρος αποσκ. (λτ.)

650 –  1.780

Βάρος (κιλά)

1.425

Εκπομπή CO2  (γρ./χλμ.)

104

Τιμή (ευρώ)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

10,7

0 – 400 μ. (δλ.)

17,5

0 – 1.000 μ. (δλ.)

32,2

50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

3,8

80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

5,7/7,7

120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

6,7/8,9

120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)

58,7

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

7,5

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ