top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το υγραεριοκίνητο Subaru Forester 2.0 LPfi

H υγραεριοκίνηση δεν αποτελεί μόνο μια λύση ανάγκης σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά συγχρόνως και μια εναλλακτική πρόταση με… άποψη.

H υγραεριοκίνηση δεν αποτελεί μόνο μια λύση ανάγκης σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά και μια εναλλακτική πρόταση με… άποψη. Πολύ περισσότερο, όταν συνοδεύεται από την επίσημη σφραγίδα της αντιπροσωπίας!
 
Πενία… τέχνας κατεργάζεται; Κακά τα ψέματα, η συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής της βενζίνης, θέλοντας και μη, έχει συντείνει πλέον καθοριστικά προς την κατεύθυνση… εκτόξευσης του καθημερινού κόστους μετακίνησης του τετράτροχου συντρόφου μας, κάτι που -μοιραία- έχει ήδη ωθήσει ολοένα και περισσότερους προς την κατεύθυνση αναζήτησης «εναλλακτικών» μορφών καυσίμων. Καυσίμων, με άλλα λόγια, που όχι μόνο θα κοστίζουν λιγότερο, ελαφραίνοντας κατά τι τον ήδη βεβαρημένο προϋπολογισμό μας, αλλά συγχρόνως θα συνεισφέρουν το μέγιστο δυνατό και σε περιβαλλοντικό επίπεδο.
 
Ένα από αυτά είναι και το υγραέριο, ένα καύσιμο απόλυτα ασφαλές και ιδιαίτερα προσιτό σε κόστος, που την ίδια στιγμή, όντας περιβαλλοντικά «ευαίσθητο» αλλά και εξόχως δημοφιλές στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, μπορεί να καταστεί συμβατό με κάθε σύγχρονο -και όχι μόνο- βενζινοκινητήρα. Έχουμε και λέμε, λοιπόν: Το υγραέριο κοστίζει μόλις 0,67 ευρώ το λίτρο, τη στιγμή που η τιμή της βενζίνης φλερτάρει… απροκάλυπτα το 1,5 ευρώ, ενώ πλεονεκτεί, και μάλιστα ξεκάθαρα, σε σχέση με την τελευταία και σε ό,τι αφορά τις εκπομπές CO. Υπό το πρίσμα αυτό, η πρόταση της δοκιμής μας φαντάζει σήμερα ως η ιδανική επιλογή, πόσο μάλλον λαμβάνοντας υπόψη μας την ισχύουσα προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπίας της Subaru, η οποία, κατόπιν σχετικού αιτήματος του αγοραστή, εγκαθιστά χωρίς επιπλέον επιβάρυνση όλο το «μηχανισμό» υγραεριοκίνησης με την αγορά κάθε καινούργιου Forester. Διόλου άσχημα, δε νομίζετε; 
[[PAGEBREAK]] 
Money talks!
Τα ερωτήματα που μεμιάς προκύπτουν είναι απλά, όσο και προφανή, ασφαλώς: Πόσο συμφέρει τελικά την… τσέπη μας το υγραέριο; Ποιες είναι οι τυχόν «επιπτώσεις» της χρήσης του ως καυσίμου στη λειτουργία του κινητήρα; Πόσο επηρεάζει τελικά τις επιδόσεις του;
 
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Οδηγώντας επί μακρόν και αποκλειστικά με υγραέριο το ατμοσφαιρικό Forester LPfi της δοκιμής μας, η μέση επίδοση που καταφέραμε να σημειώσουμε στον τομέα της κατανάλωσης ήταν της τάξης των 13,1 λίτρων για κάθε 100 χλμ. Έτσι, λοιπόν, εστιάζοντας αρχικά στο… καυτό θέμα του κόστους, αν υποθέσουμε ότι σε ένα χρόνο διανύει κανείς 15.000 χλμ., τότε στο ταμείο θα πρέπει να καταβάλει για καύσιμο το ποσό των 1.316,55 ευρώ. Με δεδομένο τώρα ότι με τη χρήση της βενζίνης ως καυσίμου η αντίστοιχη μέση τιμή που μετρήσαμε ανήλθε στα 11,6 λίτρα/100 χλμ., η ετήσια επιβάρυνση, υπολογίζοντας ως μέση τιμή βενζίνης το 1,473 ευρώ, ανέρχεται ούτε λίγο ούτε πολύ στα 2.563 ευρώ. Όπερ σημαίνει όφελος, στην περίπτωση του υγραερίου, της τάξης των 1.246 ευρώ!
 
Αυτό είναι το πρώτο -ξεκάθαρο- συμπέρασμα όσον αφορά τον πάντοτε νευραλγικό τομέα του κόστους. Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο αίσθησης αλλά και αριθμών, η χρήση του υγραερίου, συγκρινόμενη με εκείνη της βενζίνης, διαφέρει στην περίπτωση του δικού μας Forester όσο… δύο σταγόνες νερό! Χωρίς «ναι μεν αλλά», ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καμία διαφορά, καθώς ο επίπεδος μπόξερ των 2.000 κ.εκ. αποδίδει το ίδιο καλά και στις δύο περιπτώσεις. Μάλιστα, όπως απέδειξαν τα μετρητικά μας όργανα, στην περίπτωση του υγραερίου προκύπτει επιπλέον όφελος στις επιδόσεις, και ιδιαίτερα στις ρεπρίζ, όταν ο κινητήρας περιστρέφεται άνω του άτυπου ορίου των 3.500 σ.α.λ., όπως φαίνεται και στο σχετικό πίνακα στο τέλος της αναφοράς μας.
 
Εν κατακλείδι
Συμφέρει. Και μάλιστα πολύ. Τόσο απλά, αλλά και τόσο ξεκάθαρα. Η χρήση του υγραερίου ως καυσίμου όχι μόνο δεν επιβαρύνει, αλλά αντίθετα ανακουφίζει. Όχι μόνο την τσέπη, όπως εύκολα και δίχως κόπο αποδείξαμε, αλλά και το περιβάλλον, όπως αναδεικνύουν οι επιστήμονες με σχετικές μελέτες τους. Στην περίπτωση του υγραεριοκίνητου Forester, μάλιστα, το όφελος παίρνει επιπλέον… διαστάσεις, χάρη στην ισχύουσα προσφορά της εταιρείας για δωρεάν εγκατάσταση, χωρίς επιπλέον χρέωση στην τιμή του οχήματος. Για όσους έχουν ήδη στην κατοχή τους το ιαπωνικό SUV και ρέπουν προς την καθ’ όλα συμφέρουσα λύση της υγραεριοκίνησης, υπολογίστε πως το όλο project εγκατάστασης, το οποίο μάλιστα καλύπτεται πλήρως από την εργοστασιακή εγγύηση (!), ανέρχεται στα 2.000 ευρώ._ 4Τ 
 
 
[[PAGEBREAK]]
Από τεχνική σκοπιά
Η αντιπροσωπία της Subaru στη χώρα μας εξοπλίζει το ατμοσφαιρικό Forester με ένα σύστημα υγραεριοκίνησης το οποίο κατασκευάζεται από την καταξιωμένη στο είδος ολλανδική εταιρεία Vialle. Το σύστημα που υιοθετείται εδώ είναι το πλέον εξελιγμένο, δηλαδή πέμπτης γενιάς, με το μείγμα προπανίου-βουτανίου να φτάνει μέχρι τα μπεκ ψεκασμού του μπόξερ κινητήρα σε υγρή μορφή, και όχι σε αέρια, όπως συμβαίνει με παλαιότερους τύπους υγραεριοκίνησης. Η συγκεκριμένη επιλογή, μάλιστα, είναι αυτή που εξασφαλίζει, σύμφωνα με τους δημιουργούς του συστήματος, τη βέλτιστη δυνατή καύση αλλά και την καλύτερη απόδοση του κινητήρα σε σχέση με τη βενζίνη.
 
Επί του προκειμένου, η εγκατάσταση του συστήματος της Vialle από την ελληνική αντιπροσωπία της Subaru είναι εξαιρετικά προσεγμένη σε όλες τις πτυχές της. Κάτω από το καπό επικρατεί απόλυτη… τάξη, και μάλιστα σε βαθμό που ο ανυποψίαστος δεν αντιλαμβάνεται την «προσθήκη» του συστήματος υγραεριοκίνησης. Από εκεί και πέρα, η δεξαμενή καυσίμου του υγραερίου, χωρητικότητας 53 λίτρων, είναι -αναγκαστικά- τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης, εκεί ακριβώς που υπό κανονικές συνθήκες φιλοξενείται ο εφεδρικός τροχός. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και το μοναδικό μείον της όλης λύσης, καθώς ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος ή να κουβαλά τον εφεδρικό τροχό στο χώρο φόρτωσης, «χάνοντας» πολύτιμο χώρο, ή να τον αντικαταστήσει με κιτ επισκευής. Αξίζει να προσθέσουμε πως η… εναλλαγή από βενζίνη σε υγραέριο και αντίστροφα πραγματοποιείται εύκολα και γρήγορα (και μάλιστα ανά πάσα στιγμή, αρκεί ο κινητήρας να βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας) μέσω του σχετικού μπουτόν (που αποτελεί συνάμα και δείκτη πλήρωσης της δεξαμενής υγραερίου) στην κεντρική κονσόλα.
 
ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΚΥΡΙΩΣ ΡΕΠΡΙΖ / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΧΡΗΜΑΤΩΝ!) / ΕΓΓΥΗΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΙΑΣ
ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΙ… ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΦΟΡΤΩΣΗΣ 
 
Μοντέλο Subaru Forester 2.0 LPfi
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.984
Ισχύς (ίπποι/σ.α..λ.) 150/6.000
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.) 20,0/3.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2
50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) 6,5 (6,2)
80-110 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 10,4 (9,6)
120-140 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 14,2 (13,1)
120-0 χλμ./ώρα (μ.) 61,3
Μέση κατανάλωση (λιτ./100 χλμ.) 11,6 (13,1)

Σε παρένθεση οι τιμές με υγραέριο
 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ