top icon
Δοκιμές

Δοκιμή Audi A6 2.0 TFSI Multitronic

Σε μια κατηγορία όπου μετράει η υπερπροσφορά σε όλα τα επίπεδα, το Audi A6 δείχνει για ακόμα μία φορά τα δόντια του.

Η κατηγορία E των μεγάλων αυτοκινήτων είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση στην ελληνική πραγματικότητα. Οι ανακατατάξεις σε αυτήν είναι σπάνιες, καθώς πρόκειται για μια ουσιαστικά παγιωμένη κατάσταση, όπου το status quo έχει γερμανικό χρώμα και ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς είναι η Mercedes E-Class, με μερίδιο που πλησιάζει το επιβλητικό 50%, διπλάσιο σχεδόν από τη δεύτερη BMW 5 Series. Ωστόσο, τo σταθερά τρίτο στη χώρα μας Audi Α6 διαπρέπει σε παγκόσμιο αλλά και πανευρωπαϊκό επίπεδο, όντας ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας. Με μια σημαντική διευκρίνιση, όμως. Τα περισσότερα μοντέλα φορούν τους μεγάλους V6 και V8 κινητήρες της γκάμας και στις περισσότερες περιπτώσεις συνοδεύονται από τετρακίνηση και άφθονο εξοπλισμό, σε αντιδιαστολή με τις συγκριτικά φτωχότερες εκδόσεις που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Αυτό το στοιχείο θα δούμε παρακάτω ότι παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του συνολικού χαρακτήρα του γερμανικού σεντάν.
 
Παραπέμποντας στο μικρό «αδελφό»
Η τελευταία γενιά του Α6 παρουσιάστηκε το 2004, κάτι που σημαίνει ότι είχε έρθει πλέον ο καιρός για το καθιερωμένο facelift. Όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις, οι αλλαγές δεν είναι ριζικές, περιορίζονται μόνο σε επιμέρους λεπτομέρειες. Αυτό έγινε και εδώ, βαδίζοντας πάντοτε στα αισθητικά χνάρια του μικρότερου Α4. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό, εάν εστιάσει κανείς στα νέα φώτα εμπρός (στάνταρντ οι προβολείς Xenon) και πίσω τεχνολογίας LED, που συμπληρώνονται από αλλαγές σε προφυλακτήρες, μάσκα και καθρέφτες. «Μικρολεπτομέρειες» ίσως πει κάποιος. Η ήπια, όμως, εικόνα του προηγούμενου μοντέλου (ειδικά πίσω) έχει κερδίσει τώρα αρκετούς πόντους ιδιαιτερότητας. Μικροαλλαγές θα συναντήσει κανείς και σε επιμέρους λεπτομέρειες του εσωτερικού: στον πίνακα οργάνων, στα προσκέφαλα και στα υλικά των επενδύσεων, πάντοτε κάτω από μια ομπρέλα εξαιρετικής ποιότητας και φινιρίσματος. Βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση έγιναν και στο κεντρικό σύστημα ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών (κλιματισμός, ψυχαγωγία, πλοήγηση κτλ.), με στόχο έναν απλούστερο και ευκολότερο χειρισμό, αν και κατά τη γνώμη μας υπάρχουν και άλλα περιθώρια βελτίωσης. Οι διαστάσεις δεν έχουν μεταβληθεί, κάτι που θα ήταν άλλωστε εντελώς περιττό, καθώς η ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές (546 λίτρα) συγκαταλεγόταν πάντοτε στα πλεονεκτήματα του Α6.
 
Η βάση μιας πλούσιας γκάμας
Το σημαντικότερο στοιχείο που φέρνει η ανανεωμένη γενιά του Α6 είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας των κινητήρων με νέα σύνολα, όπως είναι οι δύο εκδόσεις του νέου V6 των 2,8 λίτρων, αλλά και μία πιο «εξημερωμένη» εκδοχή του 3λιτρου κομπρεσοράτου V6, που γνωρίσαμε πρόσφατα στο S4. Στη χώρα μας, πάντως, τη μερίδα του λέοντος θα συνεχίσει φυσιολογικά να κατέχει ο 2λιτρος TFSI. Το ότι πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα δεν το λέμε μόνον εμείς, αλλά και οι ξένοι συνάδελφοι, καθώς από το 2005 και για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια έχει αποσπάσει το βραβείο Engine of the Υear στην κλάση του. Αν και στην προκειμένη περίπτωση δεν πρόκειται για την έκδοση των 200 ίππων, αλλά για εκείνη με τους 170 ίππους, τα παράπονα περιττεύουν, αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στις καμπύλες ισχύος και ροπής, οι οποίες κυριολεκτικά έχουν «ισοπεδωθεί». Η ισχύς διατηρεί τη μέγιστη τιμή της από τις 4.300 έως τις 6.000 σ.α.λ., ενώ το ίδιο ισχύει και για τα 28,5 χλγμ. της ροπής στο φάσμα 1.800 με 4.200 σ.α.λ. Αυτά τα στοιχεία συνθέτουν ένα μηχανικό σύνολο που τα καταφέρνει πολύ καλά ανά πάσα στιγμή, παρά τις αντιξοότητες του βάρους (1.550 κιλά με άφθονη χρήση αλουμινίου) και του αυτόματου κιβωτίου. Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι τα 110 χλμ./ώρα το αυτόματο Α6 αποδεικνύεται στις περισσότερες ενδιάμεσες ρεπρίζ ταχύτερο, έναντι του χειροκίνητου μοντέλου που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα. Σε ό,τι αφορά το αυτόματο κιβώτιο, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με εκείνο των συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων multitronic, το οποίο τοποθετείται στις προσθιοκίνητες εκδόσεις (και όχι για το κλασικό Τiptronic που συνοδεύει τις τετρακίνητες εκδόσεις) και βελτιώθηκε στα σημεία προκειμένου να περιοριστούν και οι απώλειες, ενώ μεγάλωσε και το εύρος λειτουργίας του. Πέρα από τη θέση D και τις θεωρητικά άπειρες σχέσεις, υπάρχει και η σειριακή λειτουργία με επτά προεπιλεγμένες σχέσεις. Σε μια κατά βάση εξαιρετική λειτουργία με τη χαρακτηριστική αδιάκοπη παροχή ισχύος, το σημείο τριβής εντοπίζεται συνήθως σε αυτού του τύπου τα κιβώτια, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε πιο σπορτίφ ρυθμούς. Στο πρόγραμμα Sport, λοιπόν, το συγκεκριμένο κιβώτιο δε συμπεριφέρεται ως CVT με τον κινητήρα να διατηρείται σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, κάτι που συνοδεύεται από ένα αρκετά ενοχλητικό μούγκρισμα, αλλά λειτουργεί, χρησιμοποιώντας προεπιλεγμένες σχέσεις, ελαφρά κοντύτερες μάλιστα από αυτές της χειροκίνητης λειτουργίας. Υπάρχουν δε και paddle πάνω στο τιμόνι, τα οποία αποδεικνύονται πολύ χρήσιμα, αφού επιτρέπουν στον οδηγό να επέμβει ανά πάσα στιγμή, επιλέγοντας τη σχέση που επιθυμεί, κάτι που θα ήταν πολύ πιο δύσκολο μέσω του λεβιέ.
Τηρουμένων των αναλογιών (μεγέθους, βάρους και κιβωτίου), η μέση τιμή κατανάλωσης των 12 λίτρων/100 χλμ. κρίνεται ως αρκετά ικανοποιητική.
 
Ο παράγων quattro
Το γερμανικό σεντάν στο δρόμο αποπνέει αυτό που θα περίμενε κανείς από μια τέτοια λιμουζίνα. Οι μικροβελτιώσεις, που έγιναν στην (εμπρός) ανάρτηση του ανανεωμένου μοντέλου, έχουν ενισχύσει την αποτελεσματικότητα του τρόπου με τον οποίον απορροφώνται οι κάθε λογής ανωμαλίες, διατηρώντας πάντοτε ένα εξαιρετικό επίπεδο κύλισης, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ηχομόνωση. Εάν ο οδηγός αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμούς, αναζητώντας κάτι πιο σπορτίφ, τότε θα διαπιστώσει ότι το A6 ανταποκρίνεται, χωρίς όμως και να προδιαθέτει, όπως συμβαίνει με την «5άρα» BMW. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, χωρίς υπερβολική υποβοήθηση, τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής (57,5 μ. για την ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα), δεν μπορείς όμως να μη νοσταλγείς το χαρακτήρα των εκδόσεων quattro (στην περίπτωση του Α6 ξεκινούν από τα 2,8 λίτρα και άνω). Για πιο απαιτητικά γούστα ο επιπλέον εξοπλισμός περιλαμβάνει στοιχεία, όπως το πακέτο S Line (μεταξύ άλλων χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 30 χλστ.) και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση. Μιλώντας για εξοπλισμό, τα επιπλέον στάνταρντ στοιχεία (όπως τα φώτα Χenon και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου) δικαιολογούν τη μικρή αύξηση της τιμής, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, οι τιμές του ανανεωμένου Α6 ξεκινούν από τα 44.300 ευρώ, ενώ η έκδοση με το κιβώτιο multitronic κοστίζει 47.400 ευρώ (οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση Αvant είναι 47.400 και 50.500 ευρώ). Εν αναμονή, λοιπόν, της ολοκαίνουργιας Mercedes E-Class, η μάχη του κύρους καλά κρατεί, απέναντι στην «5άρα» BMW. Το Α6 από τη μεριά του φρεσκάρισε την εμφάνισή του μέσα και έξω, διατηρώντας στο ακέραιο πλεονεκτήματα, όπως η ποιότητα, οι χώροι και οι επιδόσεις του υπερτροφοδοτούμενου 2λιτρου κινητήρα._ 4Τ
 
AUDI A6 2.0 TFSI MULTITRONIC
ΥΠΕΡ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΚΙΒΩΤΙΟ/ΧΩΡΟΙ
 
ΚΑΤΑ/ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΚΔΟΣΗΣ QUATTRO
 
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Η ΝΕΑ ΕΙΚΟΝΑ ΕΜΠΡΟΣ ΜΕ ΤΑ ΦΩΤΑ ΗΜΕΡΑΣ
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ
 
ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΜΙ
 
ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ
ΜΙΑ ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Κίνηση
Εξαιρετική ποιότητα κύλισης για ξεκούραστες διαδρομές, ανεξάρτητα από την απόσταση, είναι το κυρίαρχο οδικό χαρακτηριστικό του ανανεωμένου Α6.
 
Κινητήρας
Αν και πρόκειται για την ήπια έκδοση του 2λιτρου κινητήρα εκείνη με τους 170 ίππους, το κέρδος στην εξομάλυνση ροπής και ισχύος δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ