R8 υπό κλίμακα: Δεν είναι μόνο η σχεδίαση που επιτρέπει τον παραπάνω συνειρμό, αλλά και η φιλοσοφία και ο εκρηκτικός χαρακτήρας του νέου TTS.

Η ΤΡΙΤΗ γενιά του Audi TT δεν αποτελεί μια απλή βελτίωση της προηγούμενης γενιάς, αλλά το επιστέγασμα της τεχνογνωσίας των Γερμανών τεχνικών, που δημιούργησαν ένα κουπέ με επιβλητικό χαρακτήρα, με σπορ χαρακτήρα και φιλοσοφία. Είτε με τον 2λιτρο TFSI των 230 ίππων είτε με τον 2λιτρο TDI, δεν κρύψαμε ότι το ΤΤ μάς κέρδισε με την all-around προσωπικότητά του, συνδυάζοντας ιδανικά την καθημερινή χρήση με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Όπως, όμως και στο παρελθόν, έτσι και σήμερα η Audi φροντίζει για όσους επιθυμούν ακόμα πιο εκρηκτικές επιδόσεις και συμπεριφορά. Και αν το TTRS συμβολίζει την κορυφαία έκδοση, αυτή που συνοδεύεται από το χαρακτηριστικό «S» είναι για αρκετούς η χρυσή τομή.

Με τη συγκεκριμένη εκδοχή της νεότερης γενιάς του TT είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για αρκετές ημέρες, παρατηρώντας ότι το καλό μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο. Το ότι είναι το ισχυρότερο μέχρι σήμερα μοντέλο της σειράς δε σημαίνει ότι πρέπει απροκάλυπτα να το δείχνει με την αισθητική του. Οι διαφορές σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις είναι μικρές, και ουσιαστικά θα τις εντοπίσουν οι πλέον παρατηρητικοί και μυημένοι. Αν προσπεράσουμε τα χαρακτηριστικά «TTS», οι διαφορετικής σχεδίασης τροχοί, το αμάξωμα που βρίσκεται κατά 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος και οι δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης είναι τα στοιχεία που γνωστοποιούν τη διαφορετικότητά του.

Τα υπόλοιπα βρίσκονται καλά κρυμμένα κάτω από το επιβλητικό κουπέ αμάξωμα και εντοπίζονται στον κινητήρα, αλλά και στο σύστημα μετάδοσης. Ο 2λιτρος TFSI, που ουσιαστικά είναι ο ίδιος με αυτόν που δίνει ζωή και στο S3, διαθέτει διπλό ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων, σφυρήλατα έμβολα και ενισχυμένες μπιέλες, νέο intercooler και αναβαθμισμένη πίεση του τούρμπο, η οποία και αγγίζει το 1,2 bar. Το αποτέλεσμα είναι 310 ίπποι διαθέσιμοι από τις 5.800 σ.α.λ. έως και τις 6.200 σ.α.λ. και ροπή της τάξης των 380 Nm σε μεγάλο εύρος στροφών, και μάλιστα από τις 1.800 έως τις 5.700 σ.α.λ. Για να περάσει όλη η παραπάνω ισχύς στο δρόμο, το TTS διαθέτει σύστημα τετρακίνησης, ουσιαστικά το ίδιο με αυτό που συναντήσαμε και στο VW Golf R. Η μετάδοση βασίζεται σε έναν αναβαθμισμένο και κατά 1,5 κιλό ελαφρύτερο πολύδισκο ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη, που βρίσκεται τοποθετημένος μπροστά από το πίσω διαφορικό. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες να μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της ισχύος στους πίσω τροχούς, κάτι που γίνεται αντιληπτό ιδιαίτερα σε γλιστερές συνθήκες.

Περνώντας στο εσωτερικό, τα χαρακτηριστικά «TTS» στο flat-bottomed τιμόνι και τα τύπου μπάκετ καθίσματα είναι τα πρώτα διαφορετικά στοιχεία που παρατηρείς. Μπορεί να μην ακούγονται λίγες οι όποιες αλλαγές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζεσαι. Η σχεδίαση του εσωτερικού, με την οδηγοκεντρική φιλοσοφία που συνδυάζει την απλότητα με τη λειτουργικότητα, αλλά και την υψηλή τεχνολογία, μας έχουν κερδίσει προ πολλού. Κάθεσαι χαμηλά και με την πληθώρα ρυθμίσεων να επιτρέπει την εξεύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Όλα είναι συγκεντρωμένα μπροστά από τον οδηγό, και τα μάτια δε φεύγουν από το δρόμο ή την TFT οθόνη των 12,3 ιντσών με τις εντυπωσιακές γραφιστικές ιδιότητες, την οποία και διαμορφώνεις ανάλογα με τις επιθυμίες σου, παρέχοντας ό,τι πληροφορίες χρειάζεσαι για το αυτοκίνητο, και όχι μόνο.

Με το Audi Select στην επιλογή Normal, διαπιστώνεις ότι η magnetic ride ανάρτηση, η οποία και περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, είναι αρκετά σφιχτή για τα ελληνικά δεδομένα, περνώντας τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι με την επιλογή στο Dynamic το TTS γίνεται ακόμα πιο σκληρό, διαβάζοντας και την παραμικρή διαφοροποίηση στο οδόστρωμα, γεγονός που το καθιστά κουραστικό στην κακή ελληνική άσφαλτο. Παρ' όλα αυτά, με εξαίρεση τον μπάσο ήχο από τις εξατμίσεις, τίποτα δραματικό δεν ακολουθεί αν δεν το προκαλέσεις, με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να συμβάλλει στην άνεση κατά τη μετακίνηση.

Έχοντας αφήσει τους πολυσύχναστους δρόμους της Αττικής και βυθίζοντας το γκάζι στο πάτωμα, αμέσως διαπιστώνεις ότι δεν πρόκειται για ένα απλό, καθημερινό κουπέ. Το TTS μεταμορφώνεται, με τον 2λιτρο TFSI να προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις στο κουπέ αμάξωμα. Κάνοντας χρήση του launch control, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ τα 200 σε 19,6! Από τις 2.000 σ.α.λ. η επιτάχυνση είναι καταιγιστική, και μάλιστα κοντά μέχρι το όριο περιστροφής του κινητήρα χωρίς ίχνος κομπιάσματος. Δεν είναι μυστικό ότι η συγκεκριμένη εκδοχή του είναι από τις καλύτερες από όσες έχουμε δει και, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό και στιβαρό πλαίσιο, επιβάλλεται να ρίχνει κανείς κλεφτές ματιές στο ταχύμετρο, διότι μπορεί να υπερβεί κατά πολύ τα όρια ταχύτητας χωρίς να προλάβει να το συνειδητοποιήσει.

Με άσο στο μανίκι τον κινητήρα του, στον επαρχιακό δρόμο το TTS αναδεικνύει τις αρετές του συνδυασμού πλαισίου-ανάρτησης-τετρακίνησης, όντας ικανό να εκμηδενίσει αποστάσεις, και μάλιστα προσφέροντας ευχαρίστηση στον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή γεωμετρία είναι σχετικά ελαφρύ για κατασκευή του είδους, αλλά παραμένει ακριβές και παρέχει καλή πληροφόρηση. Το κιβώτιο στη χειροκίνητη επιλογή ακολουθεί τις εντολές του οδηγού, με εξαίρεση κάποιες περιπτώσεις που υπερβάλλεις, ενώ οι αλλαγές ακολουθούνται με ηχητική υπόκρουση από τα σκασίματα της εξάτμισης.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, και από την πρώτη στιγμή μπορείς να καταλάβεις τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο, που σε καμία περίπτωση δε δείχνει το βάρος του, το οποίο αγγίζει τον 1,5 τόνο, επιτρέπει ιδανικό turn-in, και δεν έχεις παρά να εμπιστευτείς το σύστημα μετάδοσης για να βρεθείς στην έξοδο, έτοιμος προς εκτόξευση για την επόμενη στροφή. Η τετρακίνηση παίζει φυσιολογικά το ρόλο της, και εύκολα διαπιστώνεις ότι μέρος της ισχύος μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, όπως διαφημίζουν οι Γερμανοί τεχνικοί. Η υποστροφή είναι στοιχείο άγνωστο για το TTS, ενώ το πίσω μέρος αποδεικνύεται ιδιαίτερα συμμετοχικό στη διαδικασία. Η ουρά θα ελαφρώσει αν ο χειριστής το επιδιώξει, είτε με το άφημα του πεντάλ της βενζίνης είτε αν επιμείνει στο γκάζι στην έξοδο της στροφής, αλλά πάντα με προοδευτικό και εύκολα ελεγχόμενο τρόπο. Η συγκεκριμένη διαδικασία χαρίζει ένα διασκεδαστικό χαρακτήρα στο TTS, συνδυάζοντας εντέλει τις εκρηκτικές επιδόσεις με σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Το κορυφαίο -μέχρι το επερχόμενο RS- δε διαθέτει το χαρακτήρα του all-arounder των μικρότερων εκδόσεων, αλλά αποτελεί μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή. Οι επιδόσεις του το φέρουν κοντά σε αυτές των supercar, ενώ ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του μπορεί να ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό, την ώρα που και ο λιγότερο μυημένος θα απολαύσει κάθε στιγμή πίσω από το τιμόνι του. Σε όλα τα παραπάνω είναι σημαντικό να προσθέσουμε ότι προσφέρονται σε ένα μοναδικής αισθητικής αμάξωμα και σε μια υψηλής τεχνολογίας και αντίστοιχης ποιότητας κατασκευή. Ένα R8 σε μικρότερο και, όσο αυτό είναι δυνατό, πιο οικονομικό πακέτο._ 4Τ

 

ΥΠΕΡ/ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ/ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: TT

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά