Δοκιμές Test

Δοκιμή: BMW X1 sDrive 16d

Η Χ1 φλερτάρει με την ιδέα να αποτελέσει ένα προσιτό -από πλευράς Βαυαρών- SUV. Και με αυτό ως γνώμονα, η γκάμα της... επιβάλλεται να ξεκινάει από χαμηλά.

ΑΝ το 3κύλινδρο σύνολο βενζίνης των προηγούμενων σελίδων αποτελεί την κυριολεκτική βάση των εκδόσεων της νέας Χ1, το αντίστοιχου κυλινδρισμού πετρελαιοκίνητο σύνολο έρχεται ως η εναλλακτική σε μια προσπάθεια της BMW να δώσει πραγματικά οικονομικά χαρακτηριστικά στο μικρότερο SUV της. Εδώ, βέβαια, προκύπτει μια διαφορά εις βάρος της ντίζελ της τάξης των 2.937 ευρώ στο κόστος κτήσης, η οποία εντούτοις δείχνει πως μπορεί να αντιστραφεί υπέρ της, χάρη στην κορυφαία τιμή κατανάλωσης, που μόνο υπό πίεση μπορεί να ξεπεράσει τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (8,5 λίτρα η βενζινοκίνητη).

Τι γίνεται όμως σε οδηγικό επίπεδο; Εκεί, ήδη με τη βενζινοκίνητη να αφήνει αρκετά κενά στον οδηγό που ζητάει το κάτι παραπάνω, η ντίζελ εκδοχή έρχεται να ενισχύσει τη γενικότερα ράθυμη εικόνα, που έρχεται ως αποτέλεσμα της περιορισμένης ισχύος. Σημειώνοντας εδώ ότι η X1 sDrive 16d διατίθεται μόνο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι οι μόλις 116 ίπποι/4.000 σ.α.λ. και τα 270 Nm στις 1.750 σ.α.λ. δεν αρκούν για το υπερυψωμένο αμάξωμα του 1,5 τόνου. Ειδικότερα, αυτό που εισπράττεις σε επίπεδο αίσθησης είναι ότι η ροπή κάνει τη δουλειά της χαμηλά ώστε να ωθήσει το βαρύ φορτίο, από εκεί και πέρα όμως το εύρος λειτουργίας του κινητήρα είναι περιορισμένο, με αποτέλεσμα να μην έχει νόημα οποιαδήποτε πίεση μετά τις 3.000 σ.α.λ. Με αυτό ως δεδομένο, η επιλογή-μονόδρομος του χειροκίνητου κιβωτίου με την ιδιαίτερα ελαστική αίσθηση είναι μάλλον άστοχη, αφού ουσιαστικά μιλάμε για μια έκδοση που ξεκάθαρα δεν προάγει την οδηγική συγκίνηση.

Έτσι, αν κανείς έπρεπε έπρεπε να αποκωδικοποιήσει το πραγματικό ποιόν αυτού του μοντέλου, που, όπως και κάθε Χ1, διακρίνεται για το εξαιρετικό του ζύγισμα και την απτή του ποιότητα, θα έλεγε πως πρόκειται για την «ουσιαστική» βασική έκδοση της σειράς, που απευθύνεται σε ένα οικονομικά ευκατάστατο κοινό, το οποίο ωστόσο δεν παραβλέπει και τις όποιες δυνατότητες του δίνονται για μια πραγματικά οικονομική χρήση._ 4Τ


BMW X1

ΥΠΕΡ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΤΙΜΗ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: X1

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου