top icon
Test Drive

Δοκιμή: Τι καινούργιο φέρνει η νέα Mercedes GLC;

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα Mercedes GLC 220d 4MATIC και ανακαλύπτουμε τους λόγους που ήρθε να αντικαταστήσει τον αψεγάδιαστο προκάτοχό της.

Στην περίοδο που διανύουμε είναι ξεκάθαρο πως το βάρος όλων των κατασκευαστών πέφτει στον περιορισμό των εκπομπών του CO2, και η νέα Mercedes GLC δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Η γκάμα των κινητήρων της απαρτίζεται πλέον από 4κύλινδρους βενζίνης και πετρελαίου που συνδυάζονται κατά διαφορετικούς τρόπους με ηλεκτρικά σύνολα.

Έτσι, υπάρχουν τέσσερις επιλογές ήπιων υβριδικών συστημάτων, τα οποία αξιοποιούν ένα δεύτερης γενιάς ενσωματωμένο σύστημα μίζας-γεννήτριας (ISG) και τρεις εκδόσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων των οποίων η ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνά τα 100 χλμ.(!), ώστε οι καθημερινές μετακινήσεις να καλύπτονται με άνεση χωρίς τη συμμετοχή του θερμικού κινητήρα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ MERCEDES GLC

MERCEDES GLC 2022

Για πρώτη φορά με τη νέα Mercedes GLC

Καθώς δεν είχε προηγηθεί δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου στο εξωτερικό, ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή με τη δεύτερη γενιά του μοντέλου -τρίτη αν συνυπολογίσουμε την GLK, με την οποία το 2008 η Mercedes ξεκίνησε να εκπροσωπείται στα μεσαία SUV– κατευθείαν επί ελληνικού εδάφους. Να σημειώσουμε πως συνδυαστικά οι GLK και GLC συγκεντρώνουν μέχρι σήμερα 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις.

Από σχεδιαστική άποψη, η νέα Mercedes GLC ακολουθεί τις αναλογίες του προκατόχου της. Στο παιχνίδι παρατηρητικότητας «βρείτε τη διαφορά», η λύση εντοπίζεται στο πλάι, και πιο συγκεκριμένα στο νεύρο που διέτρεχε το άνω τμήμα των θυρών του προηγούμενου μοντέλου, όταν στον διάδοχό του, αυτή η ασυνέχεια στην επιφάνεια του αμαξώματος έχει μεταφερθεί στα εμπρός και τα πίσω φτερά, λεπτομέρειες που μάλλον είναι δύσκολο να εντοπιστούν στο σκούρο γκρι «graphite» του αυτοκινήτου της δοκιμής.

MERCEDES GLC 2022

Αυτό που θα εντοπίσει περισσότερο ένα εκπαιδευμένο μάτι είναι η σημαντική αύξηση στο μήκος της νέας γενιάς (60 χλστ.), που τώρα φτάνει τα 4.716 χλστ., τη στιγμή που το πλάτος παρέμεινε ίδιο, όπως πρακτικά και το ύψος – μόλις 4 χλστ. μικρότερο. Από το μεγαλύτερο μήκος και την κατά 15 χλστ. αύξηση του μεταξονίου, ο χώρος των επιβατών πρακτικά δεν έχει επωφεληθεί, ούτε άλλωστε το είχε ανάγκη. Έτσι, το μεγάλο κέρδος (+70 λίτρα) εντοπίζεται στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, που πλέον φτάνει τα 620 λίτρα. Η πρόσβαση, μάλιστα, στο χώρο αποσκευών γίνεται ακόμα πρακτικότερη, χάρη στη στάνταρντ ηλεκτρική πέμπτη πόρτα.

Ο σχεδιασμός του νέου αμαξώματος συμμετείχε φυσικά κι αυτός στον βασικό στόχο του περιορισμού των εκπομπών, με το συντελεστή οπισθέλκουσας της νέας Mercedes GLC να περιορίζεται από 0,31 σε 0,29. Σε συνδυασμό με τη μείωση της τριβής κύλισης, το όφελος -πέρα από τον τομέα της κατανάλωσης- εντοπίζεται και στην εξασφάλιση ενός ακόμα πιο ήσυχου ταξιδιού.

MERCEDES GLC 2022

Στο εσωτερικό του νέου αυτοκινήτου, πέρα από τη διάχυτη αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας, ξεχωρίζει ο νέος σχεδιασμός του ταμπλό, με τους αεραγωγούς που παραπέμπουν σε εισαγωγές τουρμπίνας και τις δύο πλέον διακριτές οθόνες, για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Η τελευταία, με διαγώνιο 11,9 ιντσών και σχεδόν τετράγωνες αναλογίες,φαίνεται σαν να αναδύεται από την κεντρική κονσόλα, χωρίς να εφάπτεται του ταμπλό.

MERCEDES GLC 2022

Το πιο σημαντικό έχει να κάνει με την εξαιρετική απλότητα του μενού της, όπου οι λειτουργίες του κλιματισμού παραμένουν σταθερά διαθέσιμες στο κάτω μέρος της. Επιπλέον, στη βάση της συναντάμε και μία σειρά από διακόπτες αφής με ανάδραση, για πιο άμεση πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίες. Αλήθεια, τι ειρωνεία, όταν πολλοί κατασκευαστές στρέφονται σε ενιαία πάνελ που ενσωματώνουν τις οθόνες του αυτοκινήτου, η Mercedes απομακρύνεται από τη φιλοσοφία του πρώτου MBUX, καταλήγοντας σε μια πιο ώριμη και σαφώς πιο λειτουργική επιλογή.

Αναμφίβολα, το πιο αφαιρετικό ταμπλό με το μικρό τιμόνι εξασφαλίζει έναν ευχάριστο αέρα για τον οδηγό. Ενδιαφέρουσα αποστασιοποίηση από το παρελθόν αποτελεί και η τοποθέτηση των διακοπτών πάνω στα εμπρός καθίσματα για τη ρύθμισή τους, όταν επί σειρά ετών η Mercedes τους χωροθετούσε στις μπροστινές πόρτες. Εκεί τώρα συναντάμε μόνο τους διακόπτες των θερμαινόμενων καθισμάτων.

Αποστολή εκτός έδρας

Θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα της δικής μας 220d και βάζουμε πλώρη για τον Κοσμά, το ορεινό χωριό της Αρκαδίας. Σε αυτό το ταξίδι των περίπου 600 χιλιομέτρων με μικτές διαδρομές, όπως οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, ανάβαση στο νοτιοανατολικό κομμάτι του Πάρνωνα και επιστροφή από τον φιδωτό δρόμο του Λεωνιδίου, θα μας δοθεί η δυνατότητα να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι κατά πόσο το ήπιο υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθεί αποδοτικό και εκτός πόλης.

MERCEDES GLC 2022

Εν προκειμένω, ο πετρελαιοκινητήρας των 1.993 κ.εκ., με απόδοση 197 ίππους και μέγιστη ροπή 440 Nm, συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που του εξασφαλίζει επιπρόσθετα 23 ίππους και 200 Nm ροπής. Παρ’ ότι ο ήχος του ντίζελ στις χαμηλές ταχύτητες γίνεται αντιληπτός, στο ταξίδι το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα αθόρυβο. Η κατανάλωση των 7,9 λίτρων/100 χλμ. που είχαμε σημειώσει στη διάρκεια των αστικών μετακινήσεων έπεσε εύκολα στη συνέχεια στα 7,3, και αυτό παρά τον σβέλτο ρυθμό με τον οποίο κινηθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο.

Έχοντας εγκαταλείψει τον Α71 που οδηγεί στη Σπάρτη, κινούμενοι πλέον στην ανηφορική διαδρομή η οποία σταδιακά σκαρφαλώνει στα 1.127 μ., επιλέγουμε το πρόγραμμα Sport, έτσι που στα κλειστά κομμάτια του δρόμου να επιλέγεται μία ταχύτητα κάτω στο 9άρι αυτόματο κιβώτιο, διατηρώντας τον κινητήρα σε υψηλότερες στροφές. Σε κάθε περίπτωση, ο τελευταίος δεν έχει την τάση να «κρεμάσει», καθώς συνεπικουρείται από τον ηλεκτροκινητήρα στο χαμηλότερο φάσμα στροφών.

Το αυτόματο κιβώτιο επιλέγει την κατάλληλη σχέση και δε χρειάζεται να μπούμε στο σχετικό μενού της οθόνης πολυμέσων προκειμένου να επιλέξουμε την πλήρως χειροκίνητη λειτουργία. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στο αυτόματο πρόγραμμα του κιβωτίου μπορεί κανείς να καταφύγει στα paddles του τιμονιού προκειμένου να κατεβάσει ή ανεβάσει ταχύτητες, αλλαγές όμως που δε χαρακτηρίζονται από την αμεσότητα που μας έχουν συνηθίσει άλλα αυτόματα κιβώτια.

Στις στροφές η ανάρτηση των τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω ελέγχει σωστά τους (ακριβώς) 2 τόνους της κατασκευής. Αν το προηγούμενο μοντέλο δε σε προκαλούσε να ανεβάσεις ρυθμό, η νέα GLC, παρά την υψηλή θέση οδήγησης και τον όγκο της κατασκευής, σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, κάτι που εν μέρει ίσως οφείλεται στη σπορ ανάρτηση του αυτοκινήτου μας, την οποία μάλιστα ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει χωρίς έξτρα χρέωση.

Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, με την υποβοήθηση να διαθέτει το σωστό βάρος, χωρίς όμως να γίνεται υπερβολικό όταν ο οδηγός επιλέξει το σπορ πρόγραμμα οδήγησης. Κατ’ επιλογήν υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης του αυτοκινήτου με σύστημα τετραδιεύθυνσης, όπου έως τα 60 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί αποκλίνουν μέχρι 4,5 μοίρες, σε αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους μπροστινούς (για μεγαλύτερη ευελιξία, με τον κύκλο στροφής να περιορίζεται κατά 90 εκ.) και στην ίδια κατεύθυνση στις υψηλότερες ταχύτητες, γεγονός που βελτιώνει την απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού και περιορίζει την ανάγκη για μεγάλες κινήσεις του τιμονιού.

Στον τομέα τον επιδόσεων, όπως είναι αναμενόμενο, η 220d δε βάζει φωτιά στο δρόμο, χωρίς όμως να είναι και αργή, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8 δλ., ενώ την ίδια στιγμή τα φρένα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κατασκευής, με το δικό μας αυτοκίνητο να διαθέτει μεγαλύτερης διαμέτρου εμπρός δίσκους.

MERCEDES GLC 2022

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το οπτικό πακέτο AMG και διέθετε επιπλέον ράγες οροφής, έξτρα σκαλοπάτια μαρσπιέ, 20άρες ζάντες πολλαπλών ακτίνων και πανοραμική οροφή.

Στόχος επετεύχθη

Καθώς το υψόμετρο αυξάνεται, η βλάστηση στην περιοχή μεταμορφώνεται, με τα έλατα να καλύπτουν πλέον τις πλαγιές του βουνού, για να δώσουν τη σκυτάλη, αμέσως μετά τον Κοσμά, σε ένα υπέροχο δάσος από καστανιές. Εκείνο που δεν αλλάζει, παρά τον γρήγορο ρυθμό της ανάβασης, είναι η κατανάλωση, που έως τώρα διατηρήθηκε στην εξαιρετική τιμή των 7,5 λίτρων/100 χλμ.

Βγάζουμε φλας, προκειμένου να ακολουθήσουμε μια χωμάτινη διαδρομή μέσα στο δάσος, που άλλη χρονιά τέτοια εποχή θα ήταν στρωμένη με πορτοκαλο-κόκκινα φύλλα. Τώρα μόνο οι ώριμοι καρποί στολίζουν την άκρη του δρόμου, ο οποίος μοιάζει υπερβολικά βατός για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Η στιβαρότητα της κατασκευής (15% πιο άκαμπτη από το προηγούμενο μοντέλο), σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, σε εμπνέει να κινηθείς και εκτός ασφάλτου, όπου παραδόξως η σπορ ανάρτηση σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται ενοχλητική.

MERCEDES GLC 2022

Φωτ.: Μανώλης Σαλούρος

Αντίθετα, στην άσφαλτο, όπου σε γενικές γραμμές η ποιότητα κύλισης συμβαδίζει με τα πρότυπα της φίρμας, κατά περίπτωση η ανάρτηση θα διαβάσει πιο έντονα τις ανομοιομορφίες του δρόμου και ενίοτε, σε κάποιες πιο μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες, θα αντιδράσει πιο ξερά. Σε αυτό, μέρος της ευθύνης φέρουν και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά διάστασης 255/45 σε τροχούς 20 ιντσών, έναντι 235/60 R18 της βασικής επιλογής. Φυσικά, για τον υποψήφιο αγοραστή υπάρχει πάντα ο δρόμος της έξτρα αερανάρτησης, η απόσβεση της οποίας προσαρμόζεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης.

Την ίδια στιγμή τα καθίσματα, παρ’ ότι σκληρά και χωρίς καλή πλευρική στήριξη, αποδείχθηκαν ξεκούραστα στο ταξίδι μας, το οποίο ολοκληρώσαμε ύστερα από 560 χλμ., με τη συνολική κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 6,9 λίτρα/100 χλμ.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η νέα Mercedes GLC επιτυγχάνει τον ουσιαστικό της στόχο να εκσυγχρονιστεί στους τομείς των ρύπων και της συνδεσιμότητας. Το αποτέλεσμα δικαιώνει απόλυτα τη φίρμα, καθώς το αυτοκίνητο είναι αψεγάδιαστο, και το μόνο που θα μπορούσε κανείς να προσάψει στην GLC είναι η αυξημένη της τιμή, αν μη τι άλλο έναντι του υφιστάμενου γερμανικού ανταγωνισμού._ 4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΥΠΕΡ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ//ΧΩΡΟΙ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ

MERCEDES GLC 2022

MERCEDES GLC 220d 4MATIC

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: π/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (π/κ): 1.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (π/κ): 197 ίπποι/3.600 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (π/κ): 440 Nm/1.800-2.800 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 23 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 200 Nm/σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: 9 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Τεσσάρων συνδέσμων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.716×1.890×1.640 χλστ.

>ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.888 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 620 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.000 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 219 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,2-5,9 λτ./100 χλμ. >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 136-155 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 71.500 ευρώ (τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 82.373 ευρώ)

MERCEDES GLC 2022

Φωτ.: Μανώλης Σαλούρος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • MERCEDES GLC 2022
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ