top icon
Δοκιμές

Δοκιμή: Mercedes CLA Coupe 200

Οδηγούμε τη δεύτερη και νεότερη γενιά του 4θυρου κουπέ της Mercedes, με τον κινητήρα των 1.332 κ.εκ. απόδοσης 163 ίππων, που συνδυάζει κομψό στυλ με υψηλού επιπέδου πολυτέλεια.

Από το 2013, όταν και παρουσιάστηκε η CLA, κατάφερε να συγκεντρώσει σημαντικό ενδιαφέρον, με την παραγωγή της να ξεπερνά τις 750.000 μονάδες. Η σπορτίφ και νεανική εικόνα του 4θυρου κουπέ της Mercedes κέρδισε το αγοραστικό κοινό της Ευρώπης, με τη νεότερη γενιά να τονίζει ακόμα περισσότερο τα συγκεκριμένα στοιχεία. Μετά την πρώτη μας επαφή στο εξωτερικό, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τη CLA 200 με τον κινητήρα των 1.332 κ.εκ. απόδοσης 163 ίππων στους ελληνικούς δρόμους. Μπορεί να βασίζεται στη νέα A-Class, αλλά ο διαφορετικός και σπορτίφ χαρακτήρας είναι φανερός. Οι νέες διαστάσεις τονίζουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά της, με τις αναλογίες να θυμίζουν μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι το συνολικό μήκος είναι κατά 2 χλστ. μεγαλύτερο εκείνου της C-Class, η οποία και ανήκει στο D-Segment. Στο δυναμισμό της CLA συμβάλλουν το μακρύ καπό, το κατά 2 χλστ. μικρότερο ύψος, αλλά και το κατά 5 εκατοστά φαρδύτερο αμάξωμα. Στην περίπτωσή μας, το ματ χρώμα με τις μαύρες ζάντες τονίζει ακόμα περισσότερο τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της, χωρίς να χάνει ίχνος από την κομψότητά της και με την εικόνα της να παραπέμπει στην εντυπωσιακή CLS.

Στο εσωτερικό οι ομοιότητες είναι σαφώς περισσότερες σε σχέση με την A-Class, ακολουθώντας τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας σήμερα. Η ψηφιακή οθόνη και το σύστημα πολυμέσων MBUX είναι αναβαθμισμένα σε σχέση με της χάτσμπακ εκδοχής, προσφέροντας πληθώρα λειτουργιών, όπως αναγνώριση χειρονομιών. Σε κάθε περίπτωση, η εικόνα του εσωτερικού συνδυάζει ιδανικά τη σύγχρονη ψηφιακή εποχή με την πολυτέλεια μιας Mercedes, κερδίζοντας και τον πλέον απαιτητικό. Παράλληλα, η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υπεράνω κριτικής, ακολουθώντας το πνεύμα και τη φιλοσοφία της Mercedes. Το σύστημα πολυμέσων είναι εύχρηστο στη λειτουργία του και φιλικό προς τους επιβάτες, με την εργονομία να αγγίζει το τέλειο. Όντας ένα 4θυρο κουπέ, ιδιαίτερα σημαντικοί είναι οι χώροι στο εσωτερικό, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβαίνοντες, με τον αέρα για τους πίσω να είναι μεγαλύτερος σε σχέση με το παρελθόν. Άκρως ικανοποιητικός είναι και ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 460 λίτρα.

Η CLA 200 που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εφοδιασμένη με το γνωστό μας πλέον υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.300 κ.εκ. απόδοσης 163 ίππων, που είναι και το πρώτο στο οποίο η Mercedes υιοθέτησε σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Μάλιστα, στη δική μας περίπτωση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Getrag. Με το βάρος να είναι σχεδόν ίδιο με αυτό της A-Class, περί τα 1.410 κιλά, οι επιδόσεις της είναι άκρως ικανοποιητικές, αφού για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση απαιτούνται μόλις 8,2 δευτερόλεπτα, την ώρα που η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 229 χλμ./ώρα.

Αυτό που σε κερδίζει, όμως, είναι η λειτουργία του 1.300άρη κινητήρα σε συνδυασμό με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τη σφιχτή κλιμάκωση. Εξαιρετικά ελαστικός από χαμηλά, δε θυμίζει σε τίποτα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, προσφέροντας ηλεκτρική αίσθηση. Στις μεσαίες στροφές αποδίδει καλύτερα, ενώ μετά τις 5.500 σ.α.λ. η πτώση ισχύος είναι αισθητή, χωρίς εντέλει να εντυπωσιάζει με την ισχύ του. Πάντως, τόσο στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όσο, ακόμα περισσότερο, στην πόλη, επιτρέπει στον οδηγό να κινείται απροβλημάτιστα. Σε αυτό συμβάλλει και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με το επίπεδο θορύβου να είναι αρκετά χαμηλό. Για την τελευταία, σημαντικό ρόλο παίζει και η αεροδυναμική της CLA, η οποία διαθέτει κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 23. Βέβαια, σε συνθήκες πίεσης και φλερτάροντας με τις ψηλές στροφές του κινητήρα, ο θόρυβος στην καμπίνα του εσωτερικού αυξάνεται σημαντικά, χωρίς ωστόσο να ξεπερνά τα όρια του αποδεκτού.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω διατηρείται και στη CLA, αλλά με τη ρύθμισή της να είναι πιο σφιχτή, την ώρα που έχει τοποθετηθεί αντιστρεπτική με μεγαλύτερη διάμετρο, θέτοντας ως στόχο τις περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω (63-55 χλστ.), το 4θυρο κουπέ έχει αποκτήσει περισσότερο σπορτίφ συμπεριφορά σε σχέση με της A-Class. Βέβαια, όλα αυτά έχουν το ανάλογο τίμημα απέναντι στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, αφού σε κάποιες περιπτώσεις διαπιστώσαμε κάποιες ξερές αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, όμως, σε δρόμο με καλή άσφαλτο, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ ψηλά, με τη συμπεριφορά της CLA να είναι αυστηρά ουδέτερη. Παράλληλα, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, εμπνέοντας στον οδηγό αυτοπεποίθηση, ενώ σε οριακές καταστάσεις θα υπερστρέψει, αλλά όσο επιτρέψει το σύστημα ευστάθειας. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και μεταφέρει τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ τα φρένα σε καμία περίπτωση δε θα προβληματίσουν, αφού ακόμα και σε συνθήκες πίεσης δεν εμφάνισαν σημάδια κόπωσης.

Η νέα CLA αποτελεί μια πιο σπορ εκδοχή της A-Class, αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο. Σχεδιαστικά κλέβει τις εντυπώσεις και μαγνητίζει τα βλέμματα στο δρόμο, εκπέμποντας δυναμισμό, όντας διαφορετικό και ξεχωριστό, την ώρα που η πολυτέλεια του φιλόξενου εσωτερικού αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Δεν πρόκειται για την απόλυτη σπορ κατασκευή, αλλά για ένα θελκτικό 4θυρο κουπέ, σύγχρονο και εφοδιασμένο με όλα τα καλούδια που προτάσσει η εποχή, με το κόστος του να ξεκινάει από τα 35.499 ευρώ._ Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ