top icon
Δοκιμές

Δοκιμή Mercedes SLC 180

Απέναντί μας έχουμε την ανανέωση της τρίτης γενιάς της SLK, που μετονομάστηκε σε «SLC» και όλα δείχνουν πως η Mercedes έχει ακόμα πολλά να δώσει σε αυτό το μοντέλο.

Με μια σύντομη αναδρομή στο χρόνο, συνειδητοποιείς ότι αυτό το κάμπριο έχει στην πλάτη του είκοσι χρόνια ζωής. Σήμερα απέναντί μας έχουμε την ανανέωση της τρίτης γενιάς της SLK, που μετονομάστηκε σε «SLC», και όλα δείχνουν πως η Mercedes έχει ακόμα πολλά να δώσει σε αυτό το μοντέλο. Πρόκειται για αισθητική αλλά και επί της ουσίας αναβάθμιση της SLK που είδαμε το 2011, και που περισσότερο από κάθε άλλη μας έκανε να μιλάμε για μια σύγχρονη παγόδα. Κι όμως, εκείνο το μοντέλο, αν και με 1.800άρη κινητήρα στη βάση του, «χτυπήθηκε» από τη φορολογική κρίση, με το αποτέλεσμα προφανώς να αποτυπώνεται στις ελάχιστες πωλήσεις του επί ελληνικού -και όχι μόνο- εδάφους. Για εμάς, λοιπόν, καθώς και για ακόμα λίγους πονεμένους, η ανανέωση της σειράς περιλαμβάνει και το γνωστό τα τελευταία χρόνια από σχεδόν κάθε γήινο μοντέλο της μάρκας σύνολο βενζίνης των 1,6 λίτρων και 156 ίππων, με το οποίο είναι εξοπλισμένη η δεσποινίδα αυτών των σελίδων. Το όνομα αυτής από τούδε και στο εξής «SLC», αφού οι Γερμανοί κάθε άλλο παρά να κρύψουν θέλουν ότι το εντυπωσιακό τους ρόουντστερ έχει πολλά κοινά τεχνικά χαρακτηριστικά με την τελευταία C-Class. Αφήστε που το «Κ» στην ονοματοδοσία μοντέλων Mercedes πάει σιγά σιγά περίπατο.

Προκαλεί αίσθηση

Ήδη από την παρουσίαση της τρίτης γενιάς κάναμε λόγο για ένα από τα ομορφότερα ρόουντστερ που είχαμε δει. Η Mercedes, άλλωστε, όφειλε να δώσει σχεδιαστικά το μέγιστο της προσοχής της στο μοντέλο που όρισε το ύφος της κατηγορίας, χάρη στη μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή του. Η σημερινή εκδοχή δε διαφέρει σημαντικά από εκείνη του 2011, αλλά εφαρμόζει κάποια νέα μικρά στοιχεία που λίγο ή πολύ ορίζουν την πιο πρόσφατη εταιρική ταυτότητα του εργοστασίου. Έτσι, πλέον έχει μια πιο στρογγυλεμένη μάσκα, την ώρα που οι γρίλιες εμπρός έχουν δώσει τη θέση τους στη σήτα με τις κυψέλες που παραπέμπουν σε διαμάντια, κάτι που πρόσφατα είδαμε και στην A-Class. Νέα είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός/πίσω, όπως και ο πίσω προφυλακτήρας. Ανάλογα μικρές είναι και οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στο εσωτερικό, με πιο εμφανή τη μεταφορά του -επιτέλους- λειτουργικότατου επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στο κέντρο της κονσόλας, αντί για την ενσωμάτωσή του στο διακόπτη δεξιά από το τιμόνι, το οποίο πλέον έχει επίπεδη βάση. Για τα υλικά και τη συναρμογή, απλώς θα αναφέρουμε ότι… τιμούν το άστρο, ενώ πλέον ο οδηγός έχει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες infotainment μέσα από μια οθόνη TFT 7 ιντσών, που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Πιστή στην παράδοση που η ίδια καθιέρωσε, η Mercedes διατηρεί τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή (ως έξτρα διατίθεται και με γυάλινη), που στην περίπτωση της SLC ξεκινάει να ανοίγει ή να κλείνει μέσω ενός διακόπτη, μόνο όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση. Από εκεί και πέρα, η διαδικασία μπορεί να συνεχιστεί εν κινήσει μέχρι τα 40 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την πρακτικότητα, η SLC παραμένει ένα ρόουντστερ με απόλυτα ικανοποιητικό χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 335 λίτρα, που μοιραία μειώνονται στα 225 όταν κλείσει το κάλυμμα ασφαλείας που χωρίζει τα τμήματα της οροφής από τις αποσκευές.

Στα μέτρα μας

Με την γκάμα από πλευράς κινητήρων να περιλαμβάνει τον 2λιτρο βενζίνης του εργοστασίου στις εκδόσεις «200» (184 ίπποι) και «300» (254 ίπποι), όπως και την 3λιτρη AMG των 367 ίππων, αλλά και τη 250 d με τον ντίζελ των 2.143 κ.εκ., η μικρή «180» αυτών των σελίδων μπορεί να μην εξιτάρει από πλευράς προδιαγραφών κινητήρα -και εδώ απλώς μιλάμε για την ιπποδύναμη των 156 ίππων-, αλλά σίγουρα θα ιντριγκάρει όποιον μιλάει αρκετά με τον λογιστή του. Κοιτάζοντας αυτό το σκαρί, δύσκολα πείθεσαι ότι κάτω από το μακρύρυγχο καπό του κρύβεται ένα σύνολο… μόλις 1,6 λίτρων, το οποίο εν προκειμένω συνεργάζεται με το έξτρα αυτόματο 9άρι G-Tronic. Δεν έχουμε οδηγήσει την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που αποτελεί και το στάνταρντ της, όμως βάζουμε από τώρα το χέρι μας στη φωτιά πως θα την επιλέγαμε με το αυτόματο. Δεν πρόκειται για το πιο σπορτίφ κιβώτιο της κατηγορίας, μιας και θα το θέλαμε πιο γρήγορο στα ανεβάσματα και πιο… σκεπτόμενο στα κατεβάσματα, όμως το βέβαιο είναι πως «απογειώνει» το επίπεδο άνεσης σε ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά δε φτιάχτηκε για επιδόσεις – μιλώντας για την «180» και μόνο το σχόλιο περί επιδόσεων. Διότι, κακά τα ψέματα, τα 1.408 κιλά που κατέγραψε η ζυγαριά μας «φαίνονται» στην SLC, όταν της ζητήσεις το κάτι παραπάνω. Μπορεί το τιμόνι με το μάλλον αχρείαστα υπερβολικό βάρος ακόμα και στη θέση Comfort του Dynamic Select (διαθέτει και προγράμματα Eco, Sport και Sport+, που κατά βάση επεμβαίνουν στην υποβοήθηση του τιμονιού, στην απόκριση του κινητήρα και στις στροφές όπου πραγματοποιούνται οι αλλαγές των σχέσεων) να προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω, την ίδια ώρα που παίρνει τα εύσημα η ανάρτηση, τόσο για το επίπεδο άνεσης όσο και για την ποιότητα με την οποία φιλτράρει τις ανωμαλίες, όμως ο κινητήρας δεν «ακολουθεί» σε συνθήκες πίεσης. Στρίβεις στην πρώτη στροφή και χαμογελάς λόγω του υποδειγματικού ξεκολλήματος της ουράς που επανέρχεται άμεσα με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια, ορμάς με χαρά στην επόμενη, όπου παρατηρείς ότι θέλει συμμετοχή με γκάζι για να ξεκολλήσει, και τελικά σύντομα έχεις να διαχειριστείς μια κλασικά υποστροφική συμπεριφορά, αφού μόλις ζεσταθούν τα λάστιχα η ισχύς του κινητήρα δεν αρκεί για να βγάλει από το πλαίσιο όσα αυτό μπορεί να δώσει. Ένα πλαίσιο που είναι προφανές ότι σηκώνει με άνεση ακόμα και τη δύναμη της AMG, με βασικό του χαρακτηριστικό την ομοιογένεια, το πολύ καλό ζύγισμα (50,9 εμπρός/49,1 πίσω) και την ακαμψία, που σίγουρα παίζει καθοριστικό ρόλο στο να μην προδίδεται η ιδιαιτερότητα του «2 σε 1» αμαξώματος. Τι μας εντυπωσίασε; Από τη μία η αντοχή και η απόδοση των φρένων, που αν και με απλούς δίσκους πίσω ακινητοποίησαν το αμάξωμα από τα 120 χλμ./ώρα σε μόλις 54,4 μ., και από την άλλη η… επιμονή στην κατανάλωση καυσίμου, που μόνο με κυριολεκτικά φιλότιμες προσπάθειες έφτασε κοντά στο όριο των 10 λίτρων/100 χλμ.

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Στα 48.010 ευρώ της βασικής έκδοσης της SLC 180 ο εξοπλισμός μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σπορ καθίσματα ρυθμιζόμενα σε ύψος, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, Audio 20 CD και κεντρική οθόνη αφής TFT 7 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες κ.ά. Η «δική μας» SLC ήταν εξοπλισμένη με το πακέτο AMG (4.480 ευρώ), που, πέραν των στοιχείων εμφάνισης, περιλαμβάνει σπορ ανάρτηση, paddles και σπορ επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο μεμονωμένα κοστίζει 2.922 ευρώ. Πέραν αυτών, ενδεικτικά, η γυάλινη οροφή Magic Sky Control κοστίζει 3.089 ευρώ, ο διάφανος ανεμοθώρακας air guide, που σαφώς αποτελεί χρήσιμο αξεσουάρ σε αυτοκίνητο του είδους, 389,62 ευρώ, ο αυτόματος κλιματισμός 960 ευρώ και -παραδοσιακά- ο κατάλογος συνεχίζεται…

ΥΠΕΡ/ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ/ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

MERCEDES SLC 180

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.6

ΚυβισμΟς 1.595 κ.εκ.

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ 4 σε σειρά

MEΓ. ΙσχΥς 156 ίπποι/5.300 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡοπΗ 250 Nm/1.200 σ.α.λ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.133×1.810×1.301 χλστ.

ΜεταξΟνιο 2.430 χλστ.

Βαρος* 1.408 κιλά

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 8,9 δλ.

ΤελικΗ ταχΥτητα 134 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ελάχιστη/μέση/μέγιστη) 10,1/10,5/12,7

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 133 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 40.600 ευρώ

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ 43.522 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ 4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ