top icon
Δοκιμές

Δoκιμή Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS

Σε μια κατηγορία που βάλλεται εμπορικά ένθεν κακείθεν, το νέο Insignia Grand Sport έρχεται να διεκδικήσει το δικό του μερτικό, με φόντο αρετές άμεσα συνυφασμένες με το κατασκευαστικό -και όχι μόνο- DNA των δημιουργών του.

Μπορεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τα Sport Utility Vehicles να αποτελούν το κυρίαρχο αυτοκινητικό trend της εποχής μας ροκανίζοντας διαρκώς πωλήσεις και από τα παραδοσιακά σεντάν του segment D, αυτό όμως δε σημαίνει ότι τα τελευταία δε διαθέτουν τη δυνατότητα να καλύψουν με αξιώσεις τις οικογενειακές (και όχι μόνο) ορέξεις όλων όσοι αντιμετωπίζουν σήμερα τα πάσης φύσεως και μορφής crossover μοντέλα ως υπερυψωμένα… κουτιά, και τις γνωστές και μη εξαιρετέες γερμανικές limo των Audi, Mercedes και BMW ως ένα ακόμα αγοραστικό όνειρο θερινής νυκτός. Σε αυτό το μικρό από πλευράς όγκου κοινό (σ.σ.: μόλις 5 στους 100 εν Ελλάδι τη χρονιά που μας πέρασε), που για τους δικούς του λόγους γυρνά επιδεικτικά και δίχως δεύτερη σκέψη την πλάτη του στα καινά… δαιμόνια των καιρών, αλλά και στην επίπλαστη για πολλούς ανάγκη των off-road εφορμήσεων, απευθύνεται το αντικειμενικά πιο «Grand» σε μέγεθος και χαρακτήρα, αλλά και πιο «Sport» σε ντιζάιν και συμπεριφορά νέο Insignia. Μετά το κεφάλαιο Vectra, γυρίζει τη δεύτερη κατά σειρά σελίδα στην 9ετή μέχρι και σήμερα πορεία του στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι της μεσαίας κατηγορίας.

Πόσο Grand;

Το πιο αθλητικό παρουσιαστικό και εν γένει ο πιο ανάλαφρος και εύπεπτος εξωτερικός σχεδιασμός, από τον οποίο βέβαια δεν έπρεπε να απουσιάζει το «γερμανικό κύρος», ήταν από τους θεμελιώδεις πυλώνες για τους ανθρώπους της Opel, ήδη από τα πρώιμα στάδια της εξέλιξης του μοντέλου. Το αποτέλεσμα, παρά το αναπόφευκτα(;) σεβαστό μήκος της κατασκευής, που αισίως πλέον αγγίζει τα 4,9 μ., φαίνεται να δικαιώνει τις φιλότιμες προσπάθειες της σχεδιαστικής ομάδας της Opel. Κατά γενική ομολογία, το νέο Insignia Grand Sport, ακόμα και στο μάλλον αδιάφορο λευκό περλέ χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, είναι αναμφίβολα ένα από τα λιγότερο «βαριά» στο μάτι σχήματα του είδους. Θυμίζει εν πολλοίς, χάρη σε συγκεκριμένα σχεδιαστικά «τρικ», όπως το κεκλιμένο και πιο χαμηλό κατά 29 χλστ. τελείωμα της οροφής, κουπέ αυτοκίνητο, απλώς με πέντε πόρτες. Για μια πιο πλήρη εικόνα του σχεδιαστικού αναστήματος του αυτοκινήτου, δεν έχει παρά να «αθροίσει» κανείς σε όλα τα προηγούμενα τους εσκεμμένα πιο κοντούς κατά 30 χλστ. προβόλους, τα φαρδύτερα κατά 11 χλστ. μετατρόχια αλλά και τις πιο ζωηρές και εκλεπτυσμένες επιλογές του στυλιστικού παραρτήματος της μάρκας, τόσο στο σχήμα της μάσκας όσο και στη μορφή των εμπρός φωτιστικών σωμάτων.

Η ίδια φιλοσοφία ακολουθήθηκε και στο εσωτερικό, το οποίο σε σύλληψη και εκτέλεση παραπέμπει (διόλου τυχαία) στους ακριβότερους και πιο «πρεστιζάτους» στη θεωρία συμπατριώτες του γερμανικού μοντέλου στο segment D. Ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά από ό,τι στο παρελθόν -και σίγουρα χαμηλότερα απ’ ό,τι σε ένα Superb ή σε ένα Passat-, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο προσλαμβάνουσας αίσθησης πίσω από το πηδάλιο. Η δε εικόνα που με το «καλημέρα» αντικρίζει κανείς αποδεικνύεται εξίσου φιλική στο μάτι με την εξωτερική, με τις γραμμές και τις φόρμες που έχουν επιλεγεί να μη φλυαρούν κουράζοντας το μάτι. Η απτή ποιότητα κατασκευής είναι αναμφίβολα ακόμα ένας φανερός άσος στο μανίκι του νέου Insignia, με τα «δεμένα» αφρώδη υλικά του ταμπλό και τους «μαλακούς» στο χέρι διακόπτες να προσδίδουν στην κατασκευή ένα «ανώτερο» στίγμα. Ο πίνακας οργάνων είναι ασυνήθιστα πλήρης, καθώς διαθέτει και δείκτη θερμοκρασίας λαδιού και ένδειξη για το βαθμό πληρότητας της μπαταρίας(!). Οι δε περιφερειακοί διακόπτες βρίσκονται διάσπαρτοι στην καμπίνα, όχι μόνο στις σωστές ποσότητες, αλλά και στις πρέπουσες θέσεις και αποστάσεις. Όπως ακριβώς και ο επιλογέας του χειροκίνητου για την περίσταση «6αριού». Παρά την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, η ορατότητα δεν προβληματίζει, κάτι που με ευκολία μπορεί να επικαλεστεί κανείς και για τους διαθέσιμους χώρους στο πίσω κάθισμα.

Μπορεί εδώ οι επιδόσεις του νέου Insignia να υστερούν σε σχέση με τον Τσέχο βασιλιά του είδους, ωστόσο με αντικειμενικά κριτήρια αποδεικνύονται απόλυτα επαρκείς για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ακόμα και για τον τρίτο μεσαίο επιβάτη, που μοιραία, όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα του είδους, κάθεται πιο ψηλά από τους άλλους δύο και πιο στριμωγμένα όπου το κεντρικό υποβραχιόνιο έχει τον πρώτο λόγο. Ο χώρος φόρτωσης, με τα 490 λίτρα της ελάχιστης χωρητικότητάς του, μπορεί να μη βάζει ούτε και εδώ τα γυαλιά στον ανταγωνισμό -το Superb πρωτοστατεί δίχως δεύτερη σκέψη, με 625 λίτρα, ακολουθούμενο από τα Passat και Mondeo, που προτάσσουν έναν αποθηκευτικό χώρο 586 και 541 λίτρων, αντίστοιχα-, είναι όμως βαθύς, επίπεδος, εύκολα προσβάσιμος και με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, χάρη στην πέμπτη πίσω πόρτα.

Πόσο Sport;

Το νέο Insignia Grand Sport είναι το τελευταίο μοντέλο της Opel που βασίζεται σε πλατφόρμα της GM, μιας και από εδώ και στο εξής τον πρώτο λόγο στα… απόκρυφα μέρη των μοντέλων της τελευταίας θα έχουν τα δάπεδα του γκρουπ PSA (και όχι μόνο αυτά!), το οποίο πλέον έχει αναλάβει τις τύχες της γερμανικής φίρμας. Για την περίσταση, το πλαίσιο με τον κωδικό «Ε2» είναι ελαφρύτερο κατά περίπου 60 κιλά σε σχέση με το παρελθόν και με καλύτερη κατά 9% στρεπτική ακαμψία, ενώ συνολικά η κατασκευή έχει «κατέβει» αρκετά σε βάρος, αγγίζοντας στην έκδοση της δοκιμής μας, μαζί με εκείνο του οδηγού, τα 1.503 κιλά. Όλα τα παραπάνω γίνονται αντιληπτά από τον ευκαιριακό ή μη οδηγό ήδη από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Κρύβοντας επιμελώς τον όγκο του στον ανοιχτό δρόμο, το νέο Insignia ξεδιπλώνει ένα διακριτικά σπορτίφ προφίλ, χάρη κυρίως σε δύο πράγματα: το «δεμένο» σε αίσθηση τιμόνι του και τη σφιχτή, τηρουμένων των αναλογιών, ρύθμιση της ανάρτησης. Η καλή έκδοση ντίζελ των 1,6 λίτρων της δοκιμής με τους 136 ίππους -διαθέσιμη είναι και μια παραλλαγή του με 110 ίππους- ρολάρει με αρχοντιά, ταξιδεύοντας ακλόνητη στο εθνικό δίκτυο, με την ανάρτηση να δουλεύει σε όλες τις περιπτώσεις ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς από ένα μεγάλο σεντάν της μεσαίας κλάσης. Σε δρόμους με στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης ψηλά, καθώς τα πρώτα ψήγματα υποστροφής κάνουν δειλά δειλά την εμφάνισή τους μόνο στην υπερβολή. Μέσα στην πόλη, το Insignia δεν είναι ό,τι πιο ευέλικτο μπορεί να συναντήσει κανείς – ας όψονται τα 4,9 μ. του μήκους του! Η ανάρτηση, χωρίς να κουράζει, αντιδρά κάπως νευρικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, παρά τις μόλις 17άρες ζάντες, μετριάζοντας το γενικότερα ισορροπημένο και δίχως γωνίες οδηγικό προφίλ της κατασκευής. Αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει και τη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στη σχετική ενότητα.

Και ο κινητήρας; Ο γνώριμος 1.600άρης CDTi, με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής, τα καταφέρνει πολύ καλά, παρά το δύσκολο -λόγω βάρους- έργο του. Με μία εξαίρεση: την απροθυμία του στις πολύ χαμηλές στροφές, κάτι που μοιραία στοιχίζει σε χρόνο στις επιταχύνσεις εν κινήσει από τα 50 και 60 χλμ./ώρα με 5η και 6η σχέση, αντίστοιχα. Αντίθετα, πάνω από τις 1.800 με 2.000 σ.α.λ., ο γνώριμος από το Astra πετρελαιοκινητήρας της Opel έχει και τα αποθέματα και την ευστροφία, αλλά και το σθένος εν γένει να κινήσει σβέλτα το γερμανικό αμάξωμα, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 10,9 δλ. και για τα πρώτα 400 και 1.000 μ. σε 17,7 και 32,3 δλ., αντίστοιχα. Συγχρόνως είναι αθόρυβος, αλλά πρωτίστως οικονομικός, απαιτώντας κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας κατά μέσο όρο 7,5 λίτρα / 100 χλμ./ώρα, κάτι που ασφαλώς σχετίζεται άμεσα και με την αραιή κλιμάκωση του χειροκίνητου για την περίσταση κιβωτίου, που πλέον διαθέτει θετικό «κούμπωμα» και αίσθηση.

Εν κατακλείδι

Το νέο Insignia Grand Sport δεν τάζει… λαγούς με πετραχήλια, αλλά εκπληρώνει ακριβώς όλα όσα υπόσχεται. Αυτή είναι σίγουρα η μεγαλύτερη επιτυχία του. Χωρίς να αποτελεί αυτό που θα αποκαλούσαμε ευκαιρία στην έκδοση των ντίζελ των 1,6 λίτρων (περισσότερα στην ενότητα «Το Χρώμα του Χρήματος»), διαθέτει άμεμπτη ποιότητα, ανταγωνιστικούς χώρους για πέντε, αθλητική εξωτερική περιβολή, οδική συμπεριφορά δίχως αμβλείες γωνίες και, φυσικά, επαρκείς ποσότητες… πρεστίζ ώστε να αποτελέσει το δέλεαρ για όλους όσοι αναζητούν μια οικογενειακή μπερλίνα με γερμανικό DNA._ 4Τ


ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ/ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

ΚΑΤΑ/ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ/ΝΕΥΡΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΡΣΙΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Η έκδοση 1.6 CDTi με τους 136 ίππους διατίθεται στις εκδόσεις Edition και Innovation, που κοστίζουν αντίστοιχα 31.500 και 33.500 ευρώ. Η βασικότερη διαφορά στον εξοπλισμό των δύο, πέραν του head-up-display, ορισμένων διακοσμητικών στοιχείων εντός και εκτός, αλλά και των διαφορετικών καθισμάτων και επενδύσεων, έγκειται στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, με την Edition να διαθέτει στάνταρντ το Πακέτο 1 (σε συνδυασμό με την Opel Eye εμπρός κάμερα), το οποίο περιλαμβάνει τα υποσυστήματα Lane Departure Warning, Lane Keep Assist, Front Distance Indicator, Forward Collision Alert, Low Speed Collision Mitigation Braking και Autonomous Emergency Braking. Από τη μεριά της, η Innovation εξοπλίζεται με το Driver Assistance Pack 2, σε συνδυασμό με την Opel Eye εμπρός κάμερα που διαθέτει και ραντάρ, η οποία περιλαμβάνει, επιπλέον του Πακέτου 1, Αυτόματα Προσαρμοζόμενο Cruise Control και Αισθητήρα Αποφυγής Σύγκρουσης και Περιορισμού Ζημιών με Υποστήριξη Έξυπνου Φρεναρίσματος. Φυσικά, οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας μέσω WiFi της Opel, το προηγμένο σύστημα πλοήγησης Navi 900 IntelliLink, καθώς και το δημοφιλές πλέον Opel On Star είναι εκ των ων ουκ άνευ και στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις της σειράς.


OPEL INSIGNIA GRAND SPORT 1.5T 165 PS

Γιατί, εκτός από το ντίζελ, υπάρχει και η βενζίνη!

Με δεδομένη την αργή αλλά σταθερή, πλέον, «μετατόπιση» των Ελλήνων (και όχι μόνο) από τις εκδόσεις ντίζελ στις αντίστοιχες βενζίνης, το υπερτροφοδοτούμενο Insignia Grand Sport 1.5T κάθε άλλο παρά περιθωριακό μπορεί να θεωρηθεί. Για την περίσταση, η Opel πήρε τον γνωστό 1.400άρη της γκάμας της και, με την αύξηση της διαδρομής των εμβόλων του, δημιούργησε ένα νέο κινητήρα, που διατίθεται κάτω από το καπό του νέου Insignia σε εκδόσεις με 140 ή 165 ίππους. Φυσικά, σε επίπεδο τεχνικών προδιαγραφών, τόσο το σύστημα άμεσου ψεκασμού όσο και η αλουμινένια κεφαλή παρέμειναν ως είχαν. Όχι όμως και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, που πλέον είναι αναβαθμισμένα σε όλους τους τομείς σε σχέση με του… δότη του. Σε απευθείας αντιπαράθεση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων, που είναι και το σημείο αναφοράς των εν λόγω σελίδων, ξεχάστε την υστέρηση στις χαμηλές στροφές, καθώς ο «φρέσκος» 1.5Τ, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ροπή 250 Nm, τραβά με σθένος από τις 1.500 σ.α.λ. χωρίς κανέναν απολύτως δισταγμό ή κόμπιασμα. Χωρίς να κατατάσσεται στους πλέον αθόρυβους του είδους, διαθέτει επαρκή αποθέματα ισχύος μέχρι και τον περιοριστή στροφών, εξασφαλίζοντας μια γενικότερη ικμάδα εντός και εκτός πόλης, που σίγουρα θα ικανοποιήσει αυτόν που θα αναζητήσει το κάτι παραπάνω. Σε αριθμούς, αλλά πρωτίστως σε αίσθηση. Μοιραία, όμως, σε σχέση με τον CDTi, τα επιτεύγματά του σε κατανάλωση δεν είναι εφάμιλλα, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση τιμή που μετρήσαμε άγγιξε τα 9,2 λίτρα για κάθε «μικτά» 100 χλμ. Στο ταξίδι, και πάντοτε με φυσιολογικούς ρυθμούς κίνησης, η σχετική ένδειξη πέφτει εύκολα στο «8», ενώ με βαρύ πόδι και τον κλιματισμό να γράφει υπερωρίες σκαρφαλώνει στο «11». Τιμολογιακά, το 165άρι Insignia έχει ως αφετηρία τα 27.700 ευρώ (Edition) και «ταβάνι» τα 31.200, για την πλουσιότερη έκδοση Innovation – με χειροκίνητο ασφαλώς κιβώτιο. Το αυτόματο 6άρι διαμορφώνει τις τιμές των δύο εκδόσεων στα 30.100 και τα 32.300 ευρώ, αντίστοιχα. Βέβαια, αν αναζητάτε κάτι πιο προσιτό, το «παρών», όπως προαναφέραμε, δίνει και η έκδοση των 140 ίππων, που διατίθεται στο χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού Selection, με τιμή 21.950 ευρώ._ 4Τ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ