Όντας υπό τη σκέπη του γερμανικού γκρουπ της VW, ήταν ζήτημα χρόνου να αποκτήσει και η Seat το δικό της εκπρόσωπο στη μεγάλη κατηγορία των SUV. Το θέμα, όμως, με το Tarraco ενδεχομένως είναι να αποδείξει πως δεν είναι «ακόμα ένα».

Το Tarraco έρχεται να κλείσει το κενό που παρουσίαζε η γκάμα της Seat προς το άνω άκρο αναφορικά με τα SUV. Μπορεί σε κάποιους αυτή η διαπίστωση να μοιάζει με υπερβολή, να όμως που κάθε εταιρεία που δεν έχει έναν εκπρόσωπο σε οποιαδήποτε από τις υποκατηγορίες των SUV ενδέχεται να χαρακτηριστεί ακόμα και λειψή. Έτσι, και ενώ βρισκόμαστε στο κατώφλι της ηλεκτροκίνησης, οι Ισπανοί έκλεισαν πρώτα μια... συμβατικών υποχρεώσεων εκκρεμότητα, τοποθετώντας πάνω από το Arona και το Ateca, σε ρόλο ναυαρχίδας, το Tarraco.

Seat Tarraco
Δεν είναι η πρώτη φορά που μοντέλο της Seat πήρε κάποια τοπική ονομασία. Θυμίζουμε τα Arona, Arosa, Ateca, Cordoba, φυσικά το Ibiza, το Leon και το Toledo, καθώς και το Malaga, το Marbella κ.ά. Ωστόσο εδώ, με «βήμα» το Διαδίκτυο, 146.000 φίλοι της μάρκας κατέθεσαν τη δική τους άποψη για την ονομασία του μεγαλύτερου ισπανικού SUV, με το «Tarraco» (από την ισπανική πόλη Ταραγκόνα) να συγκεντρώνει το 35,52% των προτιμήσεων. Ανάμεσα στα επικρατέστερα ονόματα ακολούθησε με 28,74% το Avila και με 26,91% το Alboran. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά προτάθηκαν περισσότερες από 10.000 ονομασίες.

Η είσοδος του Tarraco στην γκάμα της Seat αυτόματα σημαίνει ότι πλέον η ισπανική εταιρεία θα εκπροσωπείται με τα μοντέλα της στο 80% του αυτοκινητικού χάρτη αναφορικά με τις επιμέρους κατηγορίες αμαξωμάτων. Όσο για το 20% που απομένει, μιλάμε πλέον για αμαξώματα τύπου λιμουζίνας ή κουπέ, που τουλάχιστον προς το παρόν δε δείχνουν να έχουν θέση στο εργοστάσιο. Αντίθετα, το μέλλον μοιάζει περισσότερο ευοίωνο για το Tarraco, που πρακτικά δεν είναι άλλο -σε επίπεδο διαστάσεων τουλάχιστον- από ένα ισπανικό Skoda Kodiaq.
Seat Tarraco
Με δικά του χαρακτηριστικά
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το Tarraco συνδυάζει τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου της Seat. Μεταξύ άλλων γίνεται λόγος για λειτουργικότητα, άνεση, τεχνολογία και συναίσθημα. Συμφωνώντας λίγο ή πολύ με όλα, θα σταθούμε στο «συναίσθημα», που σίγουρα είναι εμφανές στην εξωτερική του εικόνα, πολύ περισσότερο αν συγκριθεί με τα ομολογουμένως πιο συντηρητικά Kodiaq και Tiguan. Έτσι, παρ’ ότι -φυσικά- βασίζεται στην πλατφόρμα ΜQB-A LWB, όπως και τα δύο προηγούμενα, και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στο Βόλφσμπουργκ (σ.σ.: να γιατί η λέξη «logistics» έχει μπει για τα καλά στο πετσί μας), είναι σχεδιασμένο στο εργοστάσιο της Seat στο Μαρτορέλ. Με μήκος 4.735, πλάτος 1.839 και ύψος 1.674 χλστ., είναι οριακά πιο μακρύ (4.697 χλστ.) από το αδελφό μοντέλο της Skoda, καταφέρνοντας όμως να το... καμουφλάρει κάτω από το εκλεπτυσμένο του ντιζάιν. Η στενή -τηρουμένων των αναλογιών- μάσκα εμπρός που πλαισιώνεται από επίσης λεπτά Full LED φωτιστικά σώματα δίνει μια σπορτίφ νότα στο μεγάλο SUV, η οποία ενισχύεται περισσότερο και από το πίσω μέρος, με την κυρτή πέμπτη πόρτα και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους, κάτι που τελευταία παρατηρείται όλο και συχνότερα σε νέα μοντέλα. Συνολικά οι διαστάσεις του μεταφράζονται σε άνετους χώρους για πέντε επιβάτες, ή και επτά στη διαθέσιμη σχετική έκδοση (σ.σ.: 5θέσια η «δική μας»).

Seat Tarraco
Στο εσωτερικό οι γραμμές είναι καθαρές και λιτές, και περισσότερο θα σταθεί κανείς στα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την επένδυση του ταμπλό και των πλαϊνών θυρών. Επιπλέον, τουλάχιστον κατά τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του, το Tarraco θα διατίθεται μόνο στις πλούσιες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις Style και Xcellence, κάτι που σημαίνει ότι στάνταρντ θα είναι εξοπλισμένο με το Seat Digital Cockpit, ελληνιστί έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μία ανεξάρτητα τοποθετημένη οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, που διαθέτει και δυνατότητα ανέπαφου χειρισμού όταν είναι εξοπλισμένο με Navigation Plus. Από πλευράς χώρων, ήδη από την 5θέσια διάταξη φαίνονται τα οφέλη της γερμανικής πλατφόρμας. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν και με το παραπάνω, την ίδια ώρα που τα 760 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι υπέρ το δέον αρκετά για τη μεταφορά των αποσκευών τους. Στην περίπτωση έκδοσης με 7θέσια διάταξη καθισμάτων, το πορτ μπαγκάζ περιορίζεται κατά 70 λίτρα όταν τα καθίσματα είναι αποθηκευμένα στο δάπεδο.
Seat Tarraco
Για όλα τα γούστα
Για την περίπτωση του Tarraco η Seat επέλεξε από τις αποθήκες της VW αρχικά τον 1.5 TSI (150 ίπποι), ο οποίος θα συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Με ίδιο καύσιμο, τη σειρά θα πλαισιώνει ο 2λιτρος TSI με 190 ίππους αλλά και με DSG κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ από πλευράς πετρελαίου θα διατίθεται ο 2λιτρος TDI του ομίλου, σε εκδόσεις επίσης με 150 και 190 ίππους, με το DSG των 7 σχέσεων να συνδυάζεται με την ισχυρότερη εκδοχή και προαιρετικά να τοποθετείται και σε αυτήν των 150 ίππων. Στα τέλη του επόμενου έτους αναμένεται και μία plug-in hybrid έκδοση, ενώ μέχρι τότε, εξαιρώντας το μικρότερο βενζινοκινητήρα, όλοι οι υπόλοιποι θα διατίθενται με τετρακίνηση είτε στάνταρντ είτε προαιρετικά, με τα οδηγικά προφίλ τους, πέραν των Eco, Normal και Sport, να διαθέτουν και προγράμματα παραμετροποίησης για εκτός δρόμου οδήγηση ή κίνηση σε χιονισμένες επιφάνειες.

Δοκιμασμένες είναι και οι λύσεις σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάρτηση, η οποία ανεξαρτήτως έκδοσης αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Στο «δικό μας» με τον 1.500άρη TSI, αρχικά εντυπωσιάζει η θέση οδήγησης, που δε θυμίζει σε τίποτα αυτήν του Kodiaq. Χαμηλότερα τοποθετημένη, έρχεται κι αυτή με τη σειρά της να... ξεγελάσει για τις πραγματικές διαστάσεις του Tarraco, αλλά και να φέρει τον οδηγό μία ιδέα πιο κοντά στο οδόστρωμα, ίσως για να ενισχύσει την -συγκριτικά με τις άλλες του γκρουπ- πιο σπορτίφ εικόνα αυτής της φίρμας. Το παρμπρίζ της πέμπτης πόρτας αποδεικνύεται κάπως στενό για το μέγεθος της κατασκευής και σε συνδυασμό με τα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων περιορίζει λίγο την ορατότητα, αλλά από εκεί και πέρα σε επίπεδο διαβίωσης δεν υπάρχει το παραμικρό θέμα.

Seat Tarraco
Στο δρόμο διαπιστώνουμε για πολλοστή φορά... το ταλέντο όσων βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα των Γερμανών να δίνουν τη δική τους ταυτότητα στα προϊόντα τους. Η όλη αίσθηση προέρχεται από την ανάρτηση, που αν και φορεμένη και αλλού, εδώ έχει το σύνηθες σφίξιμο των Seat. Ακριβής, χωρίς να μεταφέρει ανούσιες πληροφορίες στο εσωτερικό, πλην κάποιων διαδοχικών ανωμαλιών στο οδόστρωμα που δε φιλτράρει πάντα επαρκώς ο πίσω άξονας, ελέγχει το ογκώδες αμάξωμα ακόμα και υπό πίεση, μην αφήνοντάς το να παρεκκλίνει εύκολα από την πορεία του. Σε αυτό, βέβαια, το ρόλο του παίζει και ο μικρός αναλογικά κινητήρας, που μπορεί να μη λαχανιάζει, έχοντας να αντεπεξέλθει στα 1.559 κιλά του αμαξώματος, δεν μπορεί όμως και να αναδείξει τα όποια πλεονεκτήματα του πλαισίου. Από εκεί και πέρα, το κιβώτιο σίγουρα αποτελεί το μείον στο σύνολο, τόσο λόγω της κάπως βαριάς αίσθησης στο κούμπωμά του, όσο και εξαιτίας του ότι ο κινητήρας «ξυπνάει» λίγο πριν από τις 2.000 σ.α.λ., και τα μόλις 250 Nm της ροπής του δεν αρκούν για να ρολάρεις με μία σχέση πάνω, τουλάχιστον κατά τις αστικές μετακινήσεις. Σε κάθε περίπτωση, με αυτό το σύνολο το Tarraco «απαιτεί» μια σχετική πίεση, που αποτυπώνεται σε κατανάλωση 8,7 λίτρων/100 χλμ., ακόμα και έπειτα από σχετική προσπάθεια για καλύτερη τιμή.

Ζήτημα ταυτότητας
Με το Tarraco η Seat ανοίγει μια νέα σελίδα, καταθέτοντας τα διαπιστευτήριά της απέναντι στον καθημερινό οδηγό, που είτε δεν αποζητά απαραίτητα το φαίνεσθαι, αλλά επιθυμεί να καλύψει πραγματικές χωροταξικές ανάγκες, είτε απλώς έχει την ανάγκη ενός μεγάλου αυτοκινήτου που τα κάνει όλα - και στην προκειμένη περίπτωση με συμφέρουσα τιμή. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του σήμερα είναι το αποδεδειγμένα επιτυχημένο Skoda Kodiaq, και κάπου εδώ θα φανεί η δυναμική των δύο εταιρειών, αφού, όσο κι αν η καθεμία έχει επιλέξει ένα δικό της δρόμο, η μεταξύ τους κόντρα είναι αναπόφευκτη._4T

ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ /ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ /ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
Ο τιμοκατάλογος του Tarraco είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρων, και όχι μόνο γιατί ξεκινάει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ. Το σημαντικότερο είναι πως διατίθεται μόλις σε δύο εκδόσεις, με τη Style για τον 1.5 TSI να κοστίζει 28.600 ευρώ και την Xcellence 34.500. Δεδομένης της πλατφόρμας ΜQB-A LWB, όλα τα Tarraco διαθέτουν Front Assist με ανίχνευση ποδηλάτου, Lane Assist και Emergency Call, ενώ επιπλέον στην Xcellence περιλαμβάνεται το Adaptive Cruise Control. Πέραν αυτών, στάνταρντ είναι η κεντρική οθόνη και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο αυτόματος κλιματισμός, το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και η κάμερα οπισθοπορείας, τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και τα συρόμενα πίσω καθίσματα κ.ά. Η Xcellence, επιπλέον της Style, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και park assist, σπορ καθίσματα, φιμέ κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (17 ιντσών η Style), Beats Audio με εννέα ηχεία και subwoofer κ.ά.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά