Δοκιμές Test

Επιλέγοντας

Επιλέγουμε σε πρώτο πρόσωπο, δημιουργώντας ένα σύγχρονο πάρκινγκ για δέκα. Με το χέρι στην καρδιά και με σχετική ψυχραιμία σε σχέση με την τσέπη.

Αν ήσουν «κάπως πλούσιος», λοιπόν, ή, όπως θα έλεγε... πρώην συγγενής, «αν είχες μυαλό “Στράπα”», και με δεδομένο ότι μένουμε μακριά από τις αγγελίες μεταχειρισμένων, ενώ πάμε μόνο για καφέ στου Κωνσταντίνου Χαλιβελάκη στη Λυκόβρυση. Χρυσάφι στα μεταχειρισμένα, αλλά δεν είναι της στιγμής...

HYUNDAI I10

Για την πόλη

Δύο αυτοκίνητα για μία χρήση. Το νέο i10 σε 1.2 auto, και σε ρεύμα το Corsa. Το συγκεκριμένο Hyundai i10, το κουκλί σε μπορντό, με μαύρη οροφή, που μπορεί να μην είναι το καλύτερο της γκάμας, όμως για την πόλη θέλεις auto, και ο σοφός Κορεάτης σκέφτηκε ότι, αφού απλώς τσουλάς, φτάνει και περισσεύει σε συνδυασμό με τον 1.2. Υπέρ του i10 είναι ότι, είτε το οδηγείς είτε είσαι επιβάτης, η αίσθηση είναι επιπέδου i20. Προσθέστε τη γνωστή πλέον ποιότητα Hyundai, την αντιπροσωπεία που ξέρει να υποστηρίζει την πολύχρονη εγγύηση, ενώ είναι και ο σχεδιασμός του, σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό του, που σου βελτιώνουν τη διάθεση, παρ’ ότι κάπως λαίμαργο. Αντίπαλος; Μόνο το Picanto της Κia αντέχει στη σύγκριση.

Opel Corsa e

Σε ηλεκτρικό

Για την πόλη (και εκτός με σύνεση, αφού δεν μπορείς να ξεθαρρέψεις) το Opel Corsa-e - και ούτε ένα από τα δύο μωρά του γερμανικού γκρουπ, ούτε Smart, που δεν έχεις δοκιμάσει αλλά και δε θα αγοράσεις. Το Opel είναι 1,5 «κλικ» μεγαλύτερο από τα τύπου Α, όπως up! και City Go, οπότε πρόκειται για ένα περισσότερο «αυτοκίνητο», χωρίς ιδιαίτερο «γκαπ» στην τιμή. Το χαρακτηρίζεις λιγότερο κομψό και περισσότερο εργαλείο από το Peugeot, αλλά είναι και πιο φτηνό. Γεγονός είναι πως ο ανεκπαίδευτος δυσκολεύεται να ερμηνεύσει τα ως συνήθως εξαιρετικά καλά δουλεμένα προωθητικά προγράμματα της Peugeot, ενώ είμαστε σε αναμονή για τη δοκιμή του ηλεκτρικού «208» στην Ελλάδα και από την αφεντιά μου.

Απασχολημένα τα λίγα διαθέσιμα e-208 από εκδότες, παραγωγούς ενέργειας, υπουργούς και τον πρωθυπουργό. Περιμένεις στην ουρά και χαμογελάς περήφανος και με υπομονή. Χαλάλι οι 10 βαθμοί.

Peugeot 208

Το COTY!

Ως συμβατικό μικρομεσαίο, σουπερμίνι αν προτιμάτε, δεν τίθεται θέμα· το Peugeot 208 και μόνο - το καλό, με τον 1.2 και τους 130 ίππους. Σε GT Line με το αυτόματο 8άρι και όλο τον εξοπλισμό· κόσμημα των 25 χιλ. Σε αυτό το λευκό της πέρλας ή σε κόκκινο, με τα σήματα της νίκης στο COTY. Υπέροχο και το ελαφρώς μουντό γκρι-ασημί, που ταιριάζει και στο «2008». Οδηγείς το «208» και το χαμόγελο είναι διαρκείας, ακόμα και όταν απλά τα βλέπεις να κοσμούν ήδη τους δρόμους. Σε διάφορα χρώματα και με χειριστές κάθε ηλικίας και φύλου. Έχεις την αίσθηση ότι είναι φίλοι σου, πιστεύεις πως ο θεσμός που εκπροσωπείς και ο αντίστοιχος ελληνικός έχουν παίξει το ρόλο τους, ώστε σε συνδυασμό με τα ατού-Aiglon να ζουν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες με ό,τι διδάσκει αισθητική. Στο δρόμο του «3008», και με υψηλή μέση τιμή πώλησης, επιπέδου premium.

Το «208», ο ευγενής της κατηγορίας που «βλέπει» την παραπάνω, ενώ αντιμετωπίζει με στυλ και την κάθοδο των B-SUV. Κουκλί-τσαμπουκάς, έτοιμο για όλα εναντίον όλων. Έξυπνο και κομψό ως θηλυκό, με την αρσενική ψυχή που απαιτείται για τον πρωταθλητισμό.

Nissan Juke

Σπαζοκεφαλιά

Tα Β-SUV. Στη δική μας λίστα, καρέ με άσους, Puma-Juke και DS 3-2008. Το Nissan Juke σε auto είναι η άτυπη επιλογή μας (για λόγους ουσίας, συνδεδεμένους με τιμή και συμπεριφορά), με ανάρτηση και τιμόνι που σε προκαλούν να δημιουργείς ευκαιρία για δοκιμή. Υπάρχουν στοιχεία που ευκαιριακά εκθέτουν τον εξαιρετικό κινητήρα, έχεις όμως το πλαίσιο ώστε να το φορέσεις. Είναι γεγονός πως το αίμα νερό δε γίνεται, και θα συμφωνήσουμε, διευκρινίζοντας.

Οδηγούμε τα δύο γαλλικά, με τον ντίζελ ατού για το «2008», και τον 155 PS με στοιχεία GTi για το DS, που κλέβει καρδιές παρά το χρώμα του-μόνο για εξώφυλλο. Στο όνειρο έρχεται η ιαπωνική κουλτούρα για λόγους και DNA, ενώ δεν αφήνεις στο πάρκινγκ το Puma, ορμάς στο πηδάλιό του. Οδηγείς με τους 125, χαμογελάς και αναμένεις το αυτόματο. Αντίστοιχα, είναι γεγονός πως η άφιξη του Captur σε plug-in μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα. Η Renault GR ξεπέρασε με μαεστρία τον Covid-19 και, κακά τα ψέματα, τοποθέτησε υποδειγματικά στην αγορά το Clio και το Captur.

Είπαμε, δύσκολη άσκηση τα B-SUV, με τη συντακτική μας ομάδα να ψηφίζει με τα δύο χέρια Kamiq 1.5 DSG. Απλώς, στα 65, και με 45 χρόνια στα βουνά, θέλεις κάτι με χρώμα και με στυλ που σε άλλο Nissan δε βρήκαμε ποτέ. Juke!

Kia X Ceed

All-time classic του C segment, σε hatchback

Το περιοδικό σε κάθε σύγκριση επιλέγει την BMW Σειρά 1. Δε θα πάρω, όντας προδομένος από την κίνηση εμπρός. Η λογική ψηφίζει Golf, τόσο για την τέλεια σχέση προσφοράς-τιμής, όσο και γιατί αν σε αντιληφθεί ο Θ.Φ. στο πάρκινγκ με ιδιόκτητη Α-Class, ειδικά τέτοια εποχή, θα πληρώνουμε αντί να πληρωθούμε. Στο μεταξύ, έρχεται το Α3 για σκληρή αντιπαράθεση με τη Σειρά 1 στα δικά του χωράφια. Μέχρι λοιπόν να δοκιμάσουμε το Α3 με τους 155 και DSG και τα πάντα όλα σε συνδεσιμότητα με συνολική ποιότητα Audi, επιλέγουμε την υπέρβαση - σε σχέση με το αμάξωμα, γιατί το Ceed, όπως και το Focus, δεν έχουν να ζηλέψουν πολλά από τους Γερμανούς.

Κia XCeed λοιπόν η επιλογή μας, με τον καλύτερο 1.4 βενζίνης της αγοράς, αυτόν με τους 140, που μάλιστα μεγαλώνει άμεσα, και με αυτόματο κιβώτιο. Ένα περίπου SUV με στυλ, που το οδηγείς από χαμηλά, ένα έξυπνο σύνολο που αντιμετωπίζει δύο κατηγορίες. Από τα λίγα που βλέπει κατάματα και το C-HR, ενώ αντιστέκεται και στην Corolla. Εμπορική πολιτική για σεμινάριο με έδρα την Κάτω Κηφισιά, ενώ καταθέτεις και την εκτίμησή σου για έναν premium κατασκευαστή που διδάσκει αξιοπιστία.

Citroen C5 Aircross

Αντίστοιχο σε SUV;

Το Citroen C5 Aircross! Περισσότερο εργαλείο από το πιο σπορτίφ, περίπου κουπέ θαύμα «3008», όντας ένα γαλλικό RAV με άποψη και το γαλλικό ύφος που δεν αντιγράφεται, με τις σωστές συνολικά διαστάσεις και με εξαιρετικό πάτημα και στο χώμα. Μια χαρά με τον ντίζελ 1.5 με το 8άρι. Έχει και το καλύτερο αυτόματο σύστημα στα φώτα. Δεν ασχολείσαι με τον απέναντι, ενώ στο εσωτερικό οι φιλοξενούμενοι έχουν την τιμητική τους. Με τα AirCross οι Γάλλοι ίσως κάπου χάθηκαν με το «3άρι» τους, αλλά η λάμψη του αντίστοιχου C5 υπερκαλύπτει. Το υποτιμήσαμε όταν το γνωρίσαμε, θεωρώντας ότι δεν έχει τύχη σε σχέση με τον «θεό», το «3008», αλλά μας εξέπληξε όταν ζήσαμε μαζί του και διαπιστώσαμε πως πρόκειται για άλλο, για διαφορετικό σύνολο, που σφραγίζει το χαρακτήρα της Citroen με το σωστό τρόπο. Ο καθένας στο είδος του, και το δυσεύρετο RAV, με κινητήρες που δεν το κολακεύουν στην αγορά μας, έχει αντίπαλο με πολλά πλεονεκτήματα.

Alfa Romeo Giulia

Sedan is back...

Ανεβαίνουμε κατηγορία σε κόστος και, αφού… is back, πάμε για την κλασική μπερλίνα. Ένα είναι το σεντάν με άποψη που θυμίζει το προχθές, δείχνοντας τη διαδρομή και σε βάθος χρόνου. Η Alfa Romeo Giulia! Μονόδρομος η Veloce 2WD, μια σύγχρονη 2000 Berlina, και κρίμα που δεν είναι ακόμη διαθέσιμη ώστε να ζήσουμε την πραγματικότητα όπως έχει αποθηκευτεί στο μυαλό μας εδώ και πενήντα χρόνια. Είναι Alfa, και τα θέλεις τα στοιχεία από το χθες. Δεν αντέχει σε περιορισμούς. Θέλεις να συνδυάσεις τον τέλειο κινητήρα της Veloce με το σύστημα μετάδοσης της Benzina, αφαιρώντας την προστασία της πρόσφυσης και αξιοποιώντας ένα σύνολο που ξεπερνάει τις Maserati, ξεκαθαρίζοντας και το παιχνίδι vs BMW.

Η Alfa, ο τελευταίος κατασκευαστής που ο ειδικός πληρώνει για να την απολαύσει, αλλά και ο επαγγελματίας για να επικοινωνήσει το μεγαλείο της, σε παρασύρει για κατάθεση της ψυχής σου, επιβεβαιώνοντας και το DNA του Μέσου που εκπροσωπείς. Μας αρέσει πολύ όλο αυτό το παιχνίδι, και δεν το κρύψαμε, αφού το πάθος ούτε ελέγχεται ούτε κοστολογείται. Αξιολογείται, και εννοείται πως δε θα απαξιώσουμε την ιστορία και το μέταλλο ώστε να μας σέβονται με αποδείξεις. Δεν το ακολουθούμε όλο αυτό. Μένουμε εκτός εποχής...

Audi Q3 Sportback

Συνεχίζουμε με υπέρβαση

Μεγαλύτερο SUV και κάτι που μπαίνει και στην πρίζα, λέει η λογική, και οι ειδικοί των αναλύσεων θα μελετήσουν τις προσφορές για Χ1 ή 3008 Ηybrid2, επιλέγοντας όμως το «4», που έχει αντίπαλο το DS 7. Σε πρώτο πρόσωπο, υποκλίνεσαι στην ήρεμη δύναμη-σταθερή αξία της Χ1, θέλεις το γκάζι του «3008» και την αρχοντιά της DS, αλλά δηλώνεις ανέτοιμος. Δεν είσαι διατεθειμένος να συμμετάσχεις στο παιχνίδι της πρίζας με τον παραδοσιακό «φορτιστή» στο πρατήριο. Με την κάνουλα και τα «κλικ-κλικ» έζησες, συχνά χρησιμοποιώντας την ο ίδιος.

Σήμερα ντίζελ ή βενζίνη, λοιπόν, και αν μπορείς, σκαρφαλώνεις στο Velar. Φαίνεται σαν ένα XL Evoque, αλλά δεν έχει καμία σχέση, όντας περισσότερο Range Sport με γκάμα κινητήρων που ταιριάζει απόλυτα με το σασί. Σταθμεύεις και κλειδώνεις κοιτάζοντάς το. Από τα αυτοκίνητα που δεν εγκαταλείπεις με την πλάτη γυρισμένη.

Επιλογή μας, με επιμονή στο φράγμα των 60.000 ευρώ, το Audi Q3 Sportback με τον 2λιτρο βενζίνης των 240 ίππων και το 8άρι, αφού ακόμη θέλουμε και πρέπει να οδηγούμε, ώστε να ζούμε. Μας αρέσει αυτή η επιλογή του κουπέ, ενώ όταν αποφασίσεις και επιλέξεις Sport, μεταμορφώνεται με την ήρεμη δύναμη της Audi, που εκτιμάς.

AMG A45s

Ιεροσυλία!

Μ2 vs A45S και, υπεράνω τιμών, επιλέγεις τη Mercedes. Τόσο χάλια; Τόσο γερασμένος; Καμία σχέση. Πρόκειται για συγκλονιστικό αυτοκίνητο από τη Στουτγάρδη, με ό,τι από την «Μ» στο Μόναχο να δείχνει εκτεθειμένο. Ξεπεράστηκε η διαδικασία «αφαιρώ τα προστατευτικά, είμαι ο χεράς που το γυρίζω και οδηγώ». Άλλοτε και κάποτε αυτή η πρακτική, για τη μηχανή και τον άνθρωπο-κάτοχο Ε46 Μ3.

Θα επιλέξουμε λοιπόν τη χάτσμπακ, την Mercedes AMG Α45S, όπως ήταν η γκρι σε βαρύ ματ που σκότωσε τον κορονοϊό στην καρδιά μας. Ένεση ζωής που άντεξε την καραντίνα, από 2,0 λίτρα 420 ίπποι - το ζεις στο δρόμο και θέλεις το χρόνο σου για να το συνειδητοποιήσεις. Εξαιρετική η ισορροπημένη Α35, αλλά αφού μπορείς, δεν κάνεις εκπτώσεις. Θέλεις το καθαρόαιμο. Το όπλο για κάθε τύπου μετακίνηση, και μόνο την αντίστοιχη σε CLA θα βρει στο δρόμο της. Πρόταση και για τον γιάπη, που νομίζει πως ξέρει και δε θα τον τσακίσει, ενώ, όντας και πιο διακριτική, ταιριάζει και ως σύζυγος. Όμως, με τέτοια χαρακτηριστικά, και έχοντας επιλέξει το drift mode σε μόνιμη σύνδεση, θέλεις την ερωμένη σου. Την εκδοχή που σε παρασύρει στο παιχνίδι με τα όρια. Κρίμα που είναι δυσεύρετη.

Τέτοια μηχανή, μία φορά το τρίμηνο στην τέλεια δική σου διαδρομή, σου φτιάχνει τη διάθεση για ένα εξάμηνο, οπότε έχεις ζωή περίσσευμα και η εκτοξευμένη αδρεναλίνη δημιουργεί το σοβαρό χαμόγελο κλάσης «911», ακόμα και στο «τσουλάω μαζί της»...

BMW X5

Η αμφισβήτηση των διαστάσεων

Μεγάλα ΧL με τάση προς ΧXL, και μάλιστα σε SUV. Δε θέλουμε να προκαλούμε, αλλά αυτή η BMW Χ5 e45 xDrive αναθεωρεί την κατηγορία. Υπενθυμίζει «who is the boss» και, αφού φτάνει στο χέρι σου ως Χ3 σε διαστάσεις και αίσθηση ακόμα και στην κατηφόρα, σέβεσαι και την επιλέγεις. Δυνατοί οι εχθροί της στην αγορά. Δεν πρόκειται για συμπαίκτες, αλλά για ορκισμένους στον πόλεμο των άστρων με παρεμβάσεις πολύ υψηλού επιπέδου, κλάσης Porsche και Jaguar Land Rover. Δεν προκύπτει Volvo στο κάδρο. Πολύ ψηλά ο πήχης, και αυτή η ΒMW με τους 300 ίππους, που εξελίσσονται σε 400, τους βάζει «στα σχοινιά». Επιταχύνει όπως η Μ8, αλλά το σημαντικό είναι το πώς πατάει και το πώς διδάσκει την υβριδική τεχνολογία. Από το Χάρβαρντ της αυτοκίνησης στο Μόναχο. Λεπτομέρεια αν εμείς θεωρούμε ότι η Μ2 ξεπεράστηκε, ή εσείς τρομάξατε με τη μάσκα της νέας «4άρας» κουπέ.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου