Δοκιμές Test

Hyundai i20: Το οδηγούμε στην Ελλάδα

Σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση της νέας γενιάς του i20, στην έκδοση με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων, με 48V υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο.

Το νέο i20 αποτελεί την τρίτη γενιά του επιτυχημένου μοντέλου της Ηyundai, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», κάτι που μεταφράζεται σε μια δυναμικότερη παρουσία. To χαμηλό ρύγχος τονίζει τη μάσκα με το χαρακτηριστικό μαύρο μοτίβο, που πλαισιώνεται από τους μακρόστενους προβολείς και τις εσοχές χαμηλά για τους αεραγωγούς, ενώ στο πίσω μέρος μία σκουρόχρωμη επιφάνεια που περιλαμβάνει το πίσω τζάμι ενώνει την οροφή με την μπάρα των φωτιστικών σωμάτων.

rear

Η νέα γενιά έφερε μια μικρή αναθεώρηση των διαστάσεων, με το αποτύπωμα να παραμένει εντός της κατηγορίας Β. Με μεγαλύτερο πλάτος (+30 χλστ.), αυξημένο μήκος (+5 χλστ.) και χαμηλότερη οροφή (-24 χλστ.), το νέο Hyundai i20 έχει εντυπωσιακή παρουσία, που ενισχύεται από τους Full LED προβολείς και τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών.

dash

Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων απολαμβάνουν πιο άνετους χώρους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο (+10 χλστ.), το αυξημένο πλάτος (+30 χλστ.) και το χαμηλό τούνελ μετάδοσης. Η πολύ καλή ορατότητα του προκατόχου βελτιώνεται ακόμη περισσότερο, χάρη στη χαμηλότερη γραμμή βάσης των παραθύρων και στο μικρό παράθυρο μετά τις πίσω πόρτες. Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 26 λίτρα, προσφέροντας συνολικά 352 λίτρα για τις αποσκευές των επιβατών, αν και στις εκδόσεις με το 48V υβριδικό σύστημα η χωρητικότητα περιορίζεται στα 262 λίτρα. Ο νέος, έξυπνος τρόπος επιτόπιας αποθήκευσης της εταζέρας για περίπτωση μεταφοράς ογκωδών αντικειμένων, αλλά και το χαμηλότερο κατά 24 χλστ. ύψος φόρτωσης βελτιώνουν την ευχρηστία.

instruments

Σε αυτήν τη νέα γενιά έχει υιοθετηθεί μια διαφορετική λογική στη σχεδίαση του ταμπλό, καθώς μία κεντρική λωρίδα που ενσωματώνει τους αεραγωγούς και ένα μοτίβο με ραβδώσεις μοιάζει σαν να διαχωρίζει το ταμπλό. Στο ανώτερο τμήμα βρίσκεται πλέον μία πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 10,25 ιντσών, με απεικονίσεις στρογγυλών αναλογικών οργάνων που μεταβάλλονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα των Driving Modes. Στο κέντρο δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών που προσφέρει λειτουργίες split-screen για ταυτόχρονες απεικονίσεις, ενώ πλέον τα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν ασύρματα.

badge

Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, του νέο Hyundai i20, αυτή ξεκινάει με τον 4κύλινδρο MPi 1.2 των 84 ίππων, ενώ στην κορυφή της γκάμας υπάρχει ο TGDi 1.0 ισχύος 100 ή 120 ίππων. Για πρώτη φορά συνδυάζεται turbo βενζινοκινητήρας με 48V Hybrid σύστημα -προαιρετικά στην έκδοση 100 PS, στάνταρντ σε αυτήν των 120 PS- συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Το 48V Hybrid σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT) ή με ένα πρόσφατα εξελιγμένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το Intelligent Manual Transmission (iMT).

rear turn

Σε αυτή την πρώτη γνωριμία μας με το νέο i20 είχαμε στην διάθεση μας την έκδοση των 100 ίππων με υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο. Το κιβώτιο μας άφησε καλές εντυπώσεις, αφού δεν έχει ορισμένες απότομες αντιδράσεις που παρατηρούνται αρκετές φορές σε αντίστοιχες κατασκευές διπλού συμπλέκτη, ενώ η κλιμάκωση των 7 σχέσεων κολακεύει τον κινητήρα, ο οποίος σημείωσε μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100 χλμ. Στο δρόμο το νέο i20 αποστασιοποιείται από τα πολύ μαλακά πρότυπα του προκατόχου του, συνθέτοντας ένα σαφέστερο οδηγικό προφίλ, χάρη και στην αμεσότητα που χαρίζουν οι 17άρηδες τροχοί της πλουσιότερης έκδοσης Distinctive.

front lights

Το νέο Hyundai i20 διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του το πακέτο ασφαλείας S-10 Hyundai SmartSense που, στην αναβαθμισμένη εκδοχή του, εκτός από τα απαραίτητα (αυτόματη πέδηση, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, απόσπαση προσοχής οδηγού, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας προβολέων κ.ά.), περιλαμβάνει επιπρόσθετα δύο νέες τεχνολογίες: το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist), που επιπλέον ανιχνεύει και πεζούς, ενώ αρκετά χρήσιμο για τους αφηρημένους των φαναριών θα αποδειχθεί το σύστημα Προειδοποίησης Αναχώρησης Προπορευόμενου Οχήματος (Leading Vehicle Departure Alert).

gearbox

Σε ό,τι αφορά τέλος τις τιμές, το νέο Hyundai i20 ξεκινάει από τα 12.990 ευρώ για την ατμοσφαιρική έκδοση των 84 ίππων, ενώ 1.000 ευρώ ακριβότερη είναι η αρχική υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 100 ίππων (ή τα 16.190 ευρώ για την αυτόματη παραλλαγή της). Οι διαθέσιμες υπερτροφοδοτούμενες επιλογές με το 48V υβριδικό σύστημα ξεκινούν από τα  15.790 με χειροκίνητο κιβώτιο iMT και τα 16.890 ευρώ με το αυτόματο 7DCT. Οι αντίστοιχες τιμές εκκίνησης για τις ισχυρότερες εκδόσεις των 120 ίππων είναι τα 16.490 και τα 17.590 ευρώ, αντίστοιχα. Αναλυτικότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τους εξοπλισμούς των διαφόρων εκδόσεων και τις τελικές τιμές μπορείτε να βρείτε στα επισυναπτόμενα αρχεία. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να σημειώσουμε την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων, με την οποία συνοδεύεται και το νέο i20.

 

HYUNDAI i20 1.0T 100 PS 48V 7DCT

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 172 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Δίσκοι

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 205/45 - 17

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.040x1.775x1.450 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 262 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.115-1.225 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,4 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ*: 7,5 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 104 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: Από 16.890 ευρώ (Exclusive)

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 18.890 (Distinctive)

 

ΤΙΜΗ 4ΤΡΟΧΟΙ

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου