Δοκιμές Test

Hyundai Kona Electric: Μία ηλεκτρική καταιγίδα

Οδηγούμε στην Ελλάδα τη δυνατότερη εκδοχή των 204 ίππων, του ηλεκτρικού SUV της Hyundai.

Αντικρίζοντας το ηλεκτρικό Hyundai Kona έχει την εντύπωση κανείς ότι πρόκειται για μία νέα δημιουργία.  Στην ουσία όμως πρόκειται για ένα μοντέλο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018 και έχει ήδη προλάβει να σπάσει το ορόσημο των 100.000 στις πωλήσεις παγκοσμίως, με το ένα τέταρτο εξ αυτών να αφορούν την Ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα χρειάστηκε να ενεργοποιηθεί και το εργοστάσιο στην Τσεχία προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση.  Τώρα λοιπόν που έχουν αρχίσει να ανθίζουν οι προϋποθέσεις σχετικά με την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην χώρα μας, έρχεται το ηλεκτρικό Kona να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο.

side

Το ηλεκτρικό SUV της Hyundai διατίθεται στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις, μία 136 ίππων με μικρότερη μπαταρία και μία 204 ίππων με μεγαλύτερη μπαταρία. Αυτή που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή, είναι με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh που έχει αυτονομία 449 χιλιομέτρων (μικτός κύκλος στο πρωτόκολλο WLTP) και 619 χιλιομέτρων εντός πόλης, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει μέγιστη απόδοση 204 ίππων και ροπή 395 Nm. Να σημειώσουμε ότι, με την μπαταρία των 39 kWh η έκδοση των 136 ίππων (η μέγιστη ροπή δεν μεταβάλλεται), μπορεί να καλύψει κανείς με μία πλήρη φόρτιση έως και 305 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος στο πρωτόκολλο WLTP), καθώς και 435 χιλιόμετρα εντός πόλης.

charging port

Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στη μάσκα του αυτοκινήτου, δίπλα στο λογότυπο Hyundai και μέσω του ενσωματωμένου φορτιστή των 7,2 kW (με επιπλέον χρέωση μπορεί να παραγγείλει κανείς τον ισχυρότερο τριφασικό φορτιστή των 10,5 kW) , μία πλήρης φόρτιση σε wallbox της μεγάλης μπαταρίας των 64 kWh διαρκεί  9 ώρες και 35 λεπτά  (6 ώρες και 10 λεπτά για τη μικρότερη έκδοση με την μπαταρία των 39 kWh). Οι οδηγοί μπορούν επίσης να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους σε μια κοινή οικιακή πρίζα χρησιμοποιώντας το καλώδιο ICCB, αν και εδώ η διαδικασία, όπως είναι φυσιολογικό για μία τόσο μεγάλη μπαταρία, είναι πολύ μεγαλύτερη καθώς  χρειάζονται 31 ώρες (19 ώρες για την μικρότερη μπαταρία). Αν πάντως υπάρχει πρόσβαση σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) των 50 ή 100 kW, τότε για ένα ποσοστό έως και το 80% της χωρητικότητάς (ο τρόπος που συνίσταται δηλαδή σε μεγαλύτερα ταξίδια), χρειάζονται 75 ή 54 λεπτά αντίστοιχα, τιμές ρεαλιστικές για μία μπαταρία 64 kWh.

front lights

Στην εξωτερική σχεδίαση, βασικό στοιχείο διαφοροποίησης του Kona Electric σε σχέση με τα συμβατικά αδέλφια του είναι η κλειστή μάσκα που βελτιώνει παράλληλα και την αεροδυναμική του αυτοκινήτου (σ.σ.: ο συντελεστής οπισθέλκουσας διαμορφώνεται στο 0,288). Χαρακτηριστικό επίσης γνώρισμα της ηλεκτρικής έκδοσης σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα του Kona είναι οι εμπρός προβολείς (τεχνολογίας led φυσικά) που δεν ενώνονται με τα τόξα των θόλων, καθώς και οι χαρακτηριστικής σχεδίασης ζάντες των 17 ιντσών.  Με πλάτος 1.800 χλστ. και ύψος 1.570 χλστ. (+20 χλστ. σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις), το Kona Electric έχει μια επιβλητική εμφάνιση, που υποστηρίζεται περαιτέρω από το μήκος των 4.180 χλστ. (+15 χλστ.). Καθώς η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, οι χώροι επιβατών είναι αρκετά καλοί, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ βρίσκεται στα 332 λίτρα.

dash

Στο εσωτερικό, οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και στην διαφορετική κονσόλα.  Ο καινούριος, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7,0 ιντσών εμφανίζει στοιχεία όπως ταχύμετρο, επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ροή ενέργειας και επιλογή κίνησης και πλαισιώνεται στις άκρες από δύο όργανα που απεικονίζουν την χρησιμοποιούμενη ισχύ και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Ανάλογα με την επιλογή κίνησης, το χρώμα του φόντου και οι ενδείξεις προσαρμόζονται  στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (eco, normal και sport) προκειμένου να παρέχουν πάντα τις πιο σημαντικές και χρήσιμες πληροφορίες. Η κεντρική διώροφη κονσόλα του Kona Electric φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου μονής σχέσης με τα κουμπιά P, N, D και R και ακριβώς από κάτω βρίσκεται ένας επιπλέον μεγάλος χώρος για προσωπικά αντικείμενα. Στην πλουσιότερη έκδοση Limited είναι στάνταρ το head-up-display (HUD) που προβάλλει τις σχετικές πληροφορίες ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

infotainment

Το Kona Electric διαθέτει μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων διασύνδεσης, όπως το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10,25 ιντσών (στην αρχική έκδοση Premium η οθόνη είναι 7 ιντσών) που ενσωματώνει δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 40 χωρών και δωρεάν ανανέωση, μέσα συνδεσιμότητας, καθώς και τα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ . διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας. Ταυτόχρονα το ηλεκτρικό SUV της Hyundai είναι εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, που αποτελούν τη δέσμη τεχνολογιών Hyundai Smart Sense - μεταξύ αυτών τα Forward Collision Avoidance Assist with Pedestrian Detection, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning,  Intelligent Speed Limit Warning,  Blind Spot Collision Warning με Rear Cross Traffic Collision Warning όχι στην έκδοση Premium) , Lane Following Assist, High Beam Assist, καθώς και έξυπνο Cruise Control με σύστημα Stop & Go με σύστημα διατήρησης στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας (τα δύο τελευταία δεν προσφέρονται στην αρχική έκδοση Premium).

rear turn

Στον δρόμο το Hyundai Kona Electric προσφέρει μία απολαυστική ποιότητα κύλισης, χάρις στην λειτουργία της ανάρτησης (πίσω υπάρχει μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτο άξονα) και την αθόρυβης λειτουργίας (στις χαμηλές ταχύτητες το σύστημα VESS παράγει έναν ηλεκτρονικό ήχο προκειμένου να τον αντιλαμβάνονται οι περαστικοί, τον οποίον πάντως μπορεί να τον απενεργοποιήσει ο οδηγός εάν το επιθυμεί). Ο οδηγός έχει την δυνατότητα να μεταβάλλει την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης, με τις τέσσερις βαθμίδες να ελέγχονται μέσω των paddles του τιμονιού, ενώ υπάρχει και αυτόματη λειτουργία όπου το αυτοκίνητο εκμεταλλεύεται το ραντάρ που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Με ένα προσεκτικό στυλ οδήγησης η αυτονομία μπορεί κατά μέσο όρο να κυμανθεί από 400 έως 500 χλμ. Η τιμή αυτή μπορεί να αυξηθεί μέσα στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης ενός αστικού περιβάλλοντος, αλλά μπορεί και να μειωθεί εάν ο οδηγός παρασυρθεί από την μεταμόρφωση που συντελείτε εάν εξαντλήσει την διαδρομή του δεξιού πεντάλ (με παράλληλη ενεργοποίηση του προγράμματος sport).  Με το «0-100» να ολοκληρώνεται στη συγκεκριμένη εκδοχή του μοντέλου σε 7,9 δλ. το Kona Electric παρέχει συγχρόνως και fun-to-drive χαρακτηριστικά σε επίπεδο επιδόσεων.

front turn

Στην ελληνική αγορά το Kona Electric είναι διαθέσιμο εκδόσεις Premium 39 kWh, Premium 64 kWh, Distinctive 64 kWh και Limited 64 kWh. Η τιμή εκκίνησης για την έκδοση Premium είναι τα 36.990€ (39 kWh) και 42.990€ (64 kWh), ενώ  για την Distinctive 64kWh τα 45.990€ και για την την Limited 64 kWh τα 48.990€.  Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι με την κρατική επιδότηση το κόστος των εκδόσεων Premium διαμορφώνεται στα 31.190 και 37.960 ευρώ, αντίστοιχα  για τις εκδόσεις 39 kWh και 64 kWh.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Kona
Συνημμένα Αρχεία

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου