top icon
Δοκιμές

Kia Sportage 2.0 4X2

Η Κia αφουγκράστηκε τις επιταγές των καιρών και εμπλούτισε την γκάμα του Sportage με μια νέα, δικίνητη έκδοση.

Αφού η πλειονότητα των αγοραστών της μεγάλης κατηγορίας των SUV δεν πατάει χώμα πάρα μόνο στα όνειρά της, ποιος ο λόγος ύπαρξης τετρακίνησης; Σε αυτό το -διόλου φιλοσοφικό- ερώτημα οι Αμερικάνοι έχουν απαντήσει προ πολλού, καθώς η γκάμα των περισσότερων SUV συνοδεύεται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού από δικίνητες εκδόσεις. Τώρα είναι η σειρά της γηραιάς ηπείρου, και, μετά το Nissan Qashqai, το δικίνητο Kia Sportage εμπλουτίζει τη νεοσύστατη «κατηγορία». 

Τι μπορεί να περιμένει, λοιπόν, ο αγοραστής; Φυσικά, μια περιορισμένη εκτός δρόμου δεινότητα, με την απόσταση από το έδαφος πάντως να παραμένει, φροντίζοντας ώστε να ξεπερνιούνται οι ήπιες κακοτοπιές. Η απουσία των διακοπτών της κατανομής ισχύος και του ESP σημαίνει πως οι κινητήριοι τροχοί θα σπινάρουν συχνά (και όχι μόνο στο χώμα), ωστόσο, υπό κανονικές συνθήκες, η απουσία της τετρακίνησης δε θα γίνει αντιληπτή από το χρήστη. Απεναντίας, η απουσία του βάρους που αυτή συνεπάγεται (154 κιλά) έχει ευεργετικές επιδράσεις σε επιδόσεις, κατανάλωση, απόσταση ακινητοποίησης και τιμή αγοράς. Υπολογίστε, λοιπόν, σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις, βελτίωση της επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα κατά 0,9 δλ., και 0-1.000 μ. κατά 1,1 δλ., αλλά και σεβαστές διαφορές στις ρεπρίζ, που κυμαίνονται από τα 0,3 δλ. («80-110» με 3η) έως και τα 4,8 δλ. («120-140» με 5η)! Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως το γνωστό μας Sportage έγινε αρκετά πιο σπιρτόζικο, αφού επιταχύνεται ευκολότερα, αλλά επιβραδύνεται το ίδιο εύκολα, σε 57,8 μ. έναντι 61,4 μ. της τετρακίνητης έκδοσης. Προσθέτουμε σε αυτά τη μειωμένη κατά περίπου 2 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση και την τιμή, που ξεκινά από τα 20.690 ευρώ – μια ουκ ευκαταφρόνητη διαφορά από την αντίστοιχη βασική τετρακίνητη έκδοση των 23.400 ευρώ, σε σχέση με την οποία προσφέρεται επιπλέον ο αυτόματος κλιματισμός (και λείπουν ο υπολογιστής ταξιδίου και οι λασπωτήρες). Συνεπώς, για τον συνειδητοποιημένο που αποζητά την αισθητική και μόνο ενός SUV, αδιαφορώντας για τα προσόντα της τετρακίνησης, η επιλογή της δικίνητης έκδοσης είναι μονόδρομος._ Ν. Κ.

+
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΙΜΗ

ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΕΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.975 κ.εκ. • ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 142 ίπποι/6.000 σ.α.λ. • ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 18,8 χλγμ./4.500 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ.* • 0-1.000 μ.: 32,2 δλ.* • 120-0 χλμ./ώρα: 57,8 μ.* • ΤΕΛΙΚΗ: 179 χλμ./ώρα • ΒΑΡΟΣ: 1.467 κιλά* • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,1 λίτρα/100 χλμ.* • ΤΙΜΗ: Από 20.690 ευρώ
*ΤΙΜΗ 4Τ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ