Το Mazda 3 διακρίνεται τόσο για την ιδιαίτερη και ξεχωριστή σχεδίασή του, όσο και για την ποιότητα κατασκευής του. Το ερώτημα είναι κατά πόσο ο δίλιτρος κινητήρας των 122 ίππων ταιριάζει στο χαρακτήρα του.

Το νέο Mazda 3 έκλεψε τις εντυπώσεις στην έκθεση του Λος Άντζελες το 2018, όπου και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό. Με την επιστροφή της ιαπωνικής εταιρείας στη χώρα μας το ξεχωριστό χάτσμπακ αποτελεί μία διαφορετική πρόταση στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία. Σήμερα, το Mazda 3 διατίθεται με δύο κινητήρες, έναν βενζίνης και έναν πετρελαίου, τουλάχιστον μέχρι το λανσάρισμα της έκδοσης με το νέο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Skyactiv-X απόδοσης 184 ίππων. Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση Skyactiv-G 122, η οποία εφοδιάζεται με το δίλιτρο 4κύλινδρο κινητήρα με 122 ίππους που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 24V. Το συγκεκριμένο σύνολο, που χρησιμοποιεί τεχνολογία Skyactiv, είναι ατμοσφαιρικό 16βάλβιδο, χωρητικότητας 2.000 κ.εκ. και διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 24V με 0,17 kWh μπαταρία, αποδίδοντας 122 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., αλλά και 213 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. και στη δική μας περίπτωση, είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Mazda 3

Η νεότερη γενιά του Mazda 3 ξεχωρίζει για τη σχεδίαση και την αισθητική της. Η φιλοσοφία “Kodo” που διακρίνει τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας είναι εμφανής και στο χάτσμπακ αμάξωμα του Mazda 3. Απλές, λιτές γραμμές, με το μακρύ καπό και τα μικρά φωτιστικά σώματα να συνδυάζονται αρμονικά με την ευμεγέθη εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος που υιοθετεί την πιο πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Τα έντονα και δυναμικά χαρακτηριστικά ενισχύονται και από τη σχεδίαση του πίσω μέρους, το οποίο έχει φαρδύνει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Ένα σύνολο με έντονο δυναμισμό, χωρίς όμως ακραίες ή εξεζητημένες επιλογές.

Mazda 3

Αντίστοιχα μινιμαλιστική είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, με την ποιότητα κατασκευής να κερδίζει τις εντυπώσεις. Μαλακά πλαστικά με επένδυση δέρματος, εξαιρετική συναρμογή και κορυφαία εργονομία συνθέτουν ένα ξεχωριστό περιβάλλον για τους επιβάτες. Η οθόνη των 8,8 ιντσών, τοποθετημένη στο κέντρο και προς την πλευρά του οδηγού (ως ένδειξη της οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας της εταιρείας) δεσπόζει στο ταμπλό. Βασισμένη στην αρχή “Jimba Ittai” της ιαπωνικής εταιρείας που επίσης έχει τον οδηγό στο επίκεντρο, είναι και η θέση οδήγησης. Χαμηλά τοποθετημένη, με πληθώρα ρυθμίσεων και τον επιλογέα ιδανικά τοποθετημένο στο κεντρικό τούνελ, δεν είναι υπερβολή να τη χαρακτηρίσει κανείς ιδανική! Οι χώροι στο εσωτερικοί δε συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας, με τη χωρητικότητα του αυτού των αποσκευών να αγγίζει τα 358 λίτρα.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα στο εσωτερικό του Mazda 3, αυτό που διακρίνεις αμέσως είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλό, η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω απορροφάει με άνεση της ανωμαλίες του δρόμου και συνολικά λειτουργεί υποδειγματικά. Ακόμα και τις εγκάρσιες ανωμαλίες θα τις φιλτράρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, παρά τις ζάντες των 18 ιντσών με τα ελαστικά με 45άρι προφίλ. Την ίδια ώρα, στον αστικό κύκλο, ο συνδυασμός του αυτόματου κιβωτίου με το δίλιτρο σύνολο των 213 Nm ροπής σου επιτρέπει να κινείσαι με άνεση. Ο κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητά του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, χωρίς να αισθάνεσαι ότι του λείπει η δύναμη, με τη ροπή να παίζει σημαντικό ρόλο, πάντα σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του κιβωτίου. Ιδιαίτερα διακριτική είναι η λειτουργία του συστήματος απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, κάτι που ισχύει και για το ήπιο υβριδικό σύστημα των 24V, που εκτός από τη συμβολή του στη βελτίωση της απόδοσης, συνεισφέρει και στη μειωμένη κατανάλωση. Η επίσημη τιμή για το Mazda 3 είναι 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., αν και κατά τη συμβίωσή μας μαζί του κυμάνθηκε στα 8,5 λίτρα.

Mazda 3

Από τη στιγμή που θα βρεθείς στον επαρχιακό δρόμο ή στον αυτοκινητόδρομο, διαπιστώνεις ότι οι 122 ίπποι του δίλιτρου συνόλου αποδεικνύονται λίγοι για το εξαιρετικό πλαίσιο. Το στιβαρό και πολύ καλά ζυγισμένο αμάξωμα προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αντίστοιχο συναίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Οριακά θα υποστρέψει, αλλά ο έλεγχός του με το πεντάλ της βενζίνης και το πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης είναι απλή υπόθεση. Μάλιστα, σε αυτές τις συνθήκες το πίσω μέρος εμφανίζει την τάση να ελαφρώσει, στοιχείο που θα ικανοποιήσει τους πιο ενθουσιώδεις. Την ίδια ώρα, το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων παρέχει τη δυνατότητα επιλογής των ταχυτήτων μέσω paddles, λειτουργία που ταιριάζει περισσότερο σε γρήγορους ρυθμούς.

Mazda 3

Το νέο Mazda 3 έχει συγκεκριμένα προτερήματα που το καθιστούν ξεχωριστό, όπως η διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει η σχεδίασή του, η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, αλλά ακόμα και το γεγονός ότι απέσπασε μία από τις υψηλότερες διακρίσεις που έχουν καταγραφεί στην ιστορία στα αποτελέσματα της δοκιμής πρόσκρουσης EuroNCAP. Βέβαια, η τιμολογιακή πολιτική της Mazda είναι αρκετά υψηλή, με αποτέλεσμα από οικονομικής πλευράς να τοποθετείται απέναντι από παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας, όπως είναι το Audi A3 και η Mercedes A-Class. Με τον κυβισμό να αποτελεί φορολογικό ντισαβαντάζ στη χώρα μας και τιμή εκκίνησης της αυτόματης έκδοσης τα 27.551 ευρώ, είναι δεδομένο ότι το Mazda 3 θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των αγοραστών εκείνων που γνωρίζουν και ταιριάζουν με τη φιλοσοφία της Mazda._ Π. Τ.