Δοκιμές Test

Με το χέρι στην καρδιά

Δέκα αυτοκίνητα με άποψη, επιλεγμένα μέσα από την εμπειρία μας, ασχέτως καταγωγής τους.

Επιλέγουμε δέκα αυτοκίνητα, χωρίς κοινή καταγωγή, αλλά με κριτήριο το στίγμα που άφησαν με το χαρακτήρα και το δυναμισμό τους σε όλα τα επίπεδα.

Audi A4 Avant

Έφτιαξαν κατηγορία στο Ίνγκολσταντ με τα Avant αντί των παραδοσιακών station wagon-τύπου Passat. Έδειξαν το δρόμο για αυτή την κομψή σειρά με στυλ, που θα επιλέξει ο Ιταλός, αλλά και ο δικός μας γνώστης, που ξέρει «γιατί Audi». Ξεκίνησαν με το «80» και έφτασαν στα Α4 και μάλιστα με την έκδοση Allroad να πυροβολεί εξ επαφής και να σκοτώνει τα δημοφιλή και ως ανάγκη SUV κύρους. Έχουν κλάση τα Avant της Audi και δε χρειάζεσαι ειδικές εκδόσεις για να είσαι ασφαλής και να μετακινείσαι ποιοτικά. Επιλογή μας η έκδοση Β6,σε μαύρο, με γκρι δέρμα και μετον καλό 1.8 των 190 ίππων, αυτόματο 6άρι και βέβαια με την ένδειξη Quattro, που προσδιορίζει ακριβώς την απόσταση από το Βόλφσμπουργκ στο Ίνγκολσταντ. Η ποιότητα σε έντιμη ισορροπία με το κόστος και έχεις σταχέρια σου ένα ευφυές αυτοκίνητο με διαχρονική αξία, που κρύβει τα χρόνια τουχάρη και στην κλασική του σχεδίαση.

Audi A4 Avant

Alfa Romeo GTV TB

Δεν πρόκειται για την αγαπημένη Alfetta. Η δική μας, η ασημί, τότε, το 1995 ήταν προσθιοκίνητη και η ένδειξη TB προσδιόριζε τον υπερτροφοδοτούμενοV6 με τον εξαιρετικό ήχο. Την κατατάσσουμε στην κορυφή μιας άτυπης λίστας, με την Brera και τη GT. Πέρα από την προσωπική εμπειρία, η GTV είχε κάποια στοιχεία από το παρελθόν παρά την κίνηση στον «λάθος» άξονα. Η συγκεκριμένη μάλιστα, η ΤΒ, ήθελε σεβασμό σε σχέση με την απόλυτα ισορροπημένη Twin Spak, αλλά ακόμα και σε σχέση με την 3λιτρη. Η τελευταία, αποτελούσε τον ορισμό της«μεγάλης», που μόνο ο Γιώργος Μοσχούς θα αγόραζε. Γιώργος Μοσχούς «η καρδιά της Alfa Romeo», όπως ήταν το μότο της εταιρικής διαφήμισης της εποχής. Τότε που οι διαφημίσεις αυτοκινήτου, με εμπνευστή τον Χρόνη Βικονόπουλο, είχαν το νόημά τους. Εμείς, δις τυχεροί, αφού με πίεση-συμβουλή του Νίκου Ταγκούλη επιλέξαμε ασημί κουπέαντί για πράσινη Spider, αλλά και στη συνέχεια. Το τυπικό σέρβις στους Κυρκαίους (στη Ρόδων, όπου η ελληνική Autodelta τότε), εξελίχθηκε σε χειρουργική επέμβαση, με αναβάθμιση του κινητήρα σε όλη την καμπύλη ιπποδύναμης-ροπής. Μια ευχάριστη, πανάκριβη έκπληξη, με μηδενικό χρέωση. Μαζί με το 350Ζ,αυτή η Alfa είναι αυτοκίνητο που δεν το πουλάς. Το προστατεύεις, όπως κάθε κλασικό που για τον καθένα αποκτά διαφορετική αξία, άμεσα συνδεδεμένη με το βάθος και την ποιότητα της σχέσης μαζί του.

Alfa Romeo GTV

BMW 325 Coupé E46

Με δεδομένο ότι για τον πραγματικό οδηγό η σωστή «τριάρα» είναι η Μ3 Ε46, δε θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας η μικρότερη, η γήινη εκδοχή. Μικρότερη θεωρητικά, αλλά με τα ορθόδοξα πρότυπα που μπορείς να ονειρεύεσαι. Για εμάς στην Ελλάδα, στα όρια της υπέρβασης η 325 με το σωστό 6κύλινδρο σύνολο. Σχεδόν 200 ίπποι, από 2.5 λίτρα και έχεις τη σωστή αναλογία όταν το ζητούμενο αφορά ένα μεσαίο κουπέ κύρους, έτοιμο για όλα. Ικανό για κάθε ρόλο. Σχετικά βαρύ, αλλά ποτέ δε θα σε απογοητεύσει, όντας μακράν πιο οδηγoκεντρικό από τις αντίστοιχες CLK που… τεμπελιάζουν όταν θελήσεις να οδηγήσεις. Ισορροπημένη και αυτή η BMW, με σωστό τιμόνι και τέλεια ρυθμισμένο το σύστημα που ελέγχει την πρόσφυση. Τη γνωρίσαμε στην Πορτογαλία και είναι ένα από τα αυτοκίνητα που το αγοράζεις μεταχειρισμένο για τη συλλογή σου με αυτοκίνητα μετά το ‘90, αν δε θέλεις να είσαι ακόμα πιο παλιός, όπως με την επίσης εξαιρετική 325 Ε36.

BMW 325 Coupe E46

Ford Mustang

Roi mat από τη Ford και η σύγχρονη Mustang δεν είναι ακόμα ένα κουπέ. Έχει βάθος -εκτός από ιστορία- η επιλογή μας. Με μεσαίο-έξυπνο κινητήρα 2.3 λίτρων και με 5λίτρο τέρας, που προσφέρεται σε κουπέ και κάμπριο αμάξωμα. Της ταιριάζει μάλιστα ο 2.3 και ενδείκνυται για τη χώρα μας η κάμπριο, όπως και για την Ιταλία, χωρίς να ξεχνάμε ότι οι Γερμανοί και οι Βρετανοί ζουν με πάθος τη στιγμή όταν, σπάνια, προκύψει η υπεροχή του ήλιου σε σχέση με τα σύννεφα, τη βροχή και τις καταιγίδες. Ακαμψία που θα βρεις σε ακριβό διθέσιο, όπως σε μια F-Type,αλλά χώρος για +2. Σε κάθε περίπτωση, όταν αποφασίσεις να συγκρίνεις, διαπιστώνεις τη μοναδικότητα που τη χαρακτηρίζει. Γεγονός ότι σε δρόμους όπως οι δικοί μας, επιλέγεις μια κουπέ 2.3 με χειροκίνητο 6άρι και έχεις ευρωπαϊκό αυτοκίνητο, σπορ κουπέ, τυπικά για 4, με ιστορία και μέλλον. Σύνολο ευχάριστο και αποτελεσματικό σε κάθε επιλογή σου στο δρόμο. Η Ford με τη Mustang σφραγίζει το οδηγικό προφίλ που τη χαρακτηρίζει. Με την premium φιλοσοφία της, που εκφράζεται σε κάθε της πρόταση.

Ford Mustang

Honda S2000

Το παραλείψαμε συνειδητά στην επιλογή μας με τα 10 από την Ιαπωνία. Όπως και το RX-7, αλλά και το πρώτο MR2. Ίσως για να επανέλθουμε. Ίσως γιατί δεν έφταναν τα 10, με γεγονός πως όταν πρόκειται για τέτοιες κατασκευές, που αναζητούν το χειριστή τους, δε χωρούν αριθμοί και κατάταξη. Με το χέρι στην καρδιά, λοιπόν και δεν τίθεται θέμα ότι αυτό το Honda χωράει σε κάθε λίστα, εμπνέοντας καταρχάς την καρδιά σου. Πλαίσιο-εξαίρεση, που επιβεβαιώνει την υστέρηση των Ιαπώνων επί του προκειμένου και κινητήρας Παγκόσμιος Πρωταθλητής, με επιλογέα για διαρκή χρήση. Αν στρίψεις με τη φόρα, χωρίς γκάζι, εκπλήσσεσαι ευχάριστα, όντας ουδέτερο, ενώ αν στρίψεις τέρμα γκάζι, αφού πιστεύεις ότι μπορείς, απολαμβάνεις. Αποτέλεσμα Honda, με την ελεγχόμενη υπερστροφή να αποτελεί σημείο αναφοράς από τη στιγμή που εσύ έτσι θέλεις. Προσφέρεται και για τον τρόπο το σωστό, χωρίς ατελείωτα γυρίσματα, που άλλωστε ελέγχονται. Ακόμα ένα κόσμημα για το γκαράζ σου. Σταθμευμένο εκεί για πάντα, χωρίς οροφή, ώστε να απολαμβάνεις και το σωστό περιβάλλον για 8 μήνες το χρόνο.

Honda S2000

Mercedes SLK

Πρώτης γενιάς. Στην αρχική της έκδοση. Σε ασημί ή μαύρο, με κόκκινη ταπετσαρία. Αυτοκίνητο των αντιθέσεων και των προκλήσεων. Εντυπωσιακό σε σχεδίαση, αλλά και ως επιλογή, σε σχέση με το άνοιγμα της οροφής και στη συνέχεια οδηγώντας, με δύο πρόσωπα. Στην τέλεια διαδρομή, υπέροχο με κλειστή ή ανοιχτή οροφή, με τον ατμοσφαιρικό ή με το δυνατό κινητήρα, με κομπρέσορα. Η κατάσταση άλλαζε και χανόταν η ισορροπία αν σε επηρέαζαν οι περίπου 200 ίπποι και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και αποφάσιζες να αλλάξεις ρυθμό και να την οδηγήσεις σαν BMW. Δεν ανταποκρινόταν και με τον κλασικό τρόπο Mercedes συνιστούσε ηρεμία και την οδήγηση που ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο με στυλ και αποδεδειγμένα μεδιαχρονική αξία. Μεγάλη σχετικά η απόσταση από τη Στουτγάρδη μέχρι το Ίνγκολσταντ, όπου το ΤΤ, που συγκρίνεται ως κάτι διαφορετικό, αλλά και ίδιο, με τη Ζ3 να αποδεικνύεται ανήμπορη να ακολουθήσει. Σήμερα, η εικόνα είναι διαφορετική. Εκτός μάχης η SLK και το ΤΤ, με τη Ζ4 να λάμπει, σε επίπεδα Boxster.

Mercedes SLK

Nissan Sunny GTi

Να ταξιδέψει ο χρόνος πίσω, στο 1990. Ήταν ένα δίφυλλο, περίπου προσπέκτους, με Sunny Ν14 σε έκδοση GTi. Επεξεργασία και όνειρα, αφού θα συναρμολογούνταν στο Βόλο, στην ΤΕΟΚΑΡ. Έργο του αείμνηστου Γιάννη Ν. Θεοχαράκη, όπως μας το δίδαξε ως μεταπτυχιακό ζωής ο γιος του, Τάκης. Φίλος σήμερα, Boss τότε, αλλά και για πάντα στην καρδιά μας, ως και πολεμιστής. Μελετούσες, λοιπόν, τότε τις προδιαγραφές και σκεφτόσουν «δε θα είναι έτσι, κάτι θα λείπει»…Τουλάχιστον σε εξοπλισμό, μιας που τότε τα δίλιτρα και τα καλούδια τους ήταν απαγορευμένα. Γνώριζες από το Primera GT τον «κόκκινο» δίλιτρο κινητήρα και το κιβώτιο με τον εξαιρετικό επιλογέα. Αποδείχτηκε συνολικά εξαιρετικό σε κάθε διαδικασία εκτός και εντός ειδικών διαδρομών και δεν ήταν μόνο η αξιοπιστία του. Αρκούσε ένα σετ αμορτισέρ Kayaba, ανάλογα με τις ανάγκες σου και είχες στο χέρι ένα φιλικό σύνολο που σου έφτιαχνε τη διάθεση, γκρεμίζοντας και το κατεστημένο των ευρωπαϊκών GTi, κάτι που ήταν σχεδόν ανέφικτο τότε. Το Sunny πάντως το κατάφερνε σε σημείο που να το κατατάσσεις πολύ ψηλά και όχι λόγω του ατού της τιμής -αποτέλεσμα της εργοστασιακής μετατροπής. Στο Βόλο βέβαια, το 1991.

Nissan Sunny GTi

Peugeot Rallye

Όταν αναφέρεσαι στο Rallye, φωτογραφίζεις το 205. Με τα καλά και τα κακά του και δεν ψάχνεις για ισορροπία σε ό,τι χαρακτηρίζει η προσωπικότητα. Ιδιαίτερο στο δρόμο, εξαιρετικό στους αγώνες σε διάφορες εκδοχές. Το λευκό θηρίο του Σπάρταλη και το κόκκινο του Κοκκίνη. Το χωμάτινο. Αν όντως σε ενδιαφέρει να μάθεις ή θέλεις να εξελίξεις, πρέπει να πας στη Μεταμόρφωση και να… εντοπίσεις το ατελιέ των APR. Θα το βρεις εύκολα, από την γκρι BMW moto ή auto του Αλέξανδρου Ματαλιωτάκη που είναι σταθμευμένη απ’ έξω κάθε απόγευμα. Η σύγχρονη «γιάφκα» εκεί, όπου μπορείς να βρεις και τον Ιαβέρη και τον Δημήτρη Αμαξόπουλο και να συζητάς για ράλλυ. Χώρος με στυλ, που… θυμίζει την προ FB εποχή. Τότε που το παιχνίδι της επικοινωνίας είχε έδρα τα συνεργεία προετοιμασίας, τις boutique όπως τα χαρακτήριζε ο Πέτρος Μαρτίνης. Το 205 Rallye λοιπόν, όπως και τα 106 και ό,τι γαλλικό 3ψήφιο ήμε αρκτικόλεξο, όπως το ΑΧ, ήταν -και παραμένει ως Saxo για το Ν2-έτοιμα για όλα. Για τη βόλτα. Ένα106 πρώτης γενιάς όπως το δικό μας λευκό με τις λευκές Speedline,δώρο του κ. Μάκη Θεργιάκη ή ένα 106 XSi επίσης λευκό, όπως της Ε.Ξ. ή γκρι, όπως στο Τάνις και δεν υπάρχει αμφιβολία: Ο Βασίλειος, ο ΑPR Jr, θα βρει τον τρόπο ώστε να διαγράψει το μοναδικό του μειονέκτημα, το βαρύ τιμόνι. Μέχρι τότε, μαύρο 208 GTi με το μυαλό… στο προχθές.

Peugeot 205 Rallye

Porsche 944 Turbo S

Κάθε επιλογή πρέπει να έχει τουλάχιστον μια Alfa και μια Porsche. Προσθέστε την προτίμηση στην περί το 1990 εποχή και έχετε απάντηση στο «γιατί» σε σχέση με πολλές από τις επιλογές μας. Άλλωστε, η καλή 944 με τα φουσκωμένα φτερά και τους 250 ίππους από τον 2.5 με τους 4 κυλίνδρους, μας συνδέει και με αποστολή, που δεν ξεχνάμε. Στη Γερμανία, για την παρουσίαση του Nissan 300 ΖΧ, όπου εμφανιστήκαμε στους Ιάπωνες με την Porsche και ακόμα παραμιλάνε. Εγχείρημα με τον Γιάννη Σταυρόπουλο τότε στο C&D, χάρη στον Νίκο Ταγκούλη, ο οποίος τότε ήταν μαζί μας στη Nissan.

Η 944; Porsche! Όπως είναι σήμερα η Cayman. Porsche, με ορθόδοξη διάταξη των μηχανικών της μερών και μάλιστα ιδιαίτερα γρήγορη και ευχάριστη. Την οδηγούσες με μεγαλύτερη άνεση συγκριτικά με τις 911, όπως άλλωστε συμβαίνει σήμερα με την Cayman, με τον κινητήρα στην πλάτη σου. Την 944 έπρεπε να την προκαλέσεις εκτός ορίων και μόνο στην Ελλάδα, σε γλιστερό οδόστρωμα,ώστε να προσδιορίσειςπού μεταδίδεται η κίνηση και κυρίως για να αντιληφθείς πως δεν πρόκειται για τετρακίνητη. Συμμετείχε σε αγώνες, όπως όλες η Porsche και αν επέμεναν και ακολουθούσαν το δόγμα Βάλτερ Ρεάλ αποφεύγοντας την πίστα, ίσως η Porsche να είχε μεγαλύτερη ιστορία στα Ράλλυ.

Στα δικά μας, τη μοιράστηκαν ως 924 ο αείμνηστος Άρης Ιγγλέσης με τον Νίκο Τσάδαρη και στο χώμα, ενώ μια ιδιαίτερα εξελιγμένη εκδοχή μοιράζονται στην άσφαλτο ο PetroRetro911 Νικόλας Πετρόπουλος, με τον κ. Ανδρέα Περίδη. Η 944, αυτοκίνητο που σε έκδοση παραγωγής και με «χάδι» ουσίας… στη Scuderia τους στη Λυκόβρυση (οίκος με στοιχεία Singer και Tuthill και ψυχή Πετρό), προσφέρεται τόσο για καθημερινή χρήση, όσο και για συμμετοχή σε αγώνες. Μεταξύ κυρίων και κυριών με γνήσια κλασικά αυτοκίνητα.

Porsche 944 Turbo S

Tesla Model 3

Δεν πρόκειται για μια προχωρημένη, εκτός προγράμματος επιλογή. Απλά, συνδέεται με το ρεαλισμό που πρέπει να μας χαρακτηρίζει. Στην πρίζα λοιπόν και αν μας τρόμαξαν τα «S» και «Τ» λόγω διαστάσεων, όντας τεράστια και πανάκριβα, το «3» έβαλε αλλού τον πήχη. Συνολικά πιο προσιτό και με εκδόσεις συνδεδεμένες με τις εξειδικευμένες ανάγκες του καθενός. Μπελάς για κυβερνήσεις και για πετυχημένους της αυτοκινητοβιομηχανίας ο Elon Musk, πονοκέφαλος για τους ανταγωνιστές του το «3» του. Δεν αποτελεί μόδα, αλλά χαρακτηρίζει την ανάγκη που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε. Δεν απευθύνεται μόνο στον λάτρη του διαφορετικού, αλλά και στον συνειδητοποιημένο, που ξέρει και μπορεί να κρίνει το προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το δοκιμάσαμε δύο φορές στη Δανία, το οδηγήσαμε στη Γαλλία. Το εσωτερικό του δεν ενθουσιάζει, όμως είναι η συνέχεια στο δρόμο που επιβάλλει την επιλογή, με ό,τι άλλο σημαντικό εκφράζει κάτι τέτοιο σήμερα, που αγοράζεις-νοικιάζεις 208 και e-2008 e από το κινητό. Εμείς, DS3 φανατικά.

Tesla Model 3

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου