top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε: BMW 420d M Performance

Με την τοποθέτηση των αξεσουάρ του τμήματος M Performance Parts της BMW, το θελκτικό κουπέ αμάξωμα της BMW Σειράς 4 αποκτά ακόμα πιο σπορτίφ χαρακτήρα. 

Πριν από μερικές εβδομάδες, η BMW παρουσίασε στους εκπροσώπους του Τύπου τα προϊόντα του τμήματος M Performance Parts, τα οποία και τοποθετούνται στα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας με στόχο την ανάδειξη περισσότερο δυναμικού και σπορ χαρακτήρα στους κατόχους BMW. Λίγες εβδομάδες αργότερα είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε τις όποιες διαφορές, αφού στα χέρια μας βρέθηκε η BMW 420d εξοπλισμένη με μία σειρά από προϊόντα της M Performance Parts. Η δική μας μπλε «4άρα» με τους μεγάλους τροχούς και τα αεροδυναμικά βοηθήματα δε διέθετε τη σχετική αναβάθμιση σε κινητήρα και ανάρτηση, αλλά ήταν εφοδιασμένη με μία σειρά από αξεσουάρ που αναμφίβολα τη μεταμόρφωσαν σε σχέση με την «ταπεινή και εργοστασιακή» 420d.

Καταρχήν, από μακριά «φωνάζει» τη διαφορετικότητά της. Δεν είναι τυχαίο ότι ουκ ολίγες φορές τα κεφάλια γύριζαν στο πέρασμά της, θεωρώντας ότι αντικρίζουν ακόμα ένα αποκύημα του τμήματος Μ, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η έκφρασή τους όταν διαπίστωναν πως στο πίσω μέρος ανέγραφε «420d». Ο αμύητος θα μπερδευτεί αρχικά από τα αεροδυναμικά βοηθήματα στον εμπρός προφυλακτήρα, τα πλαϊνά σκερτς και την πίσω μικρή-διακριτική αεροτομή. Σαν να μη φτάνει αυτό, οι μπλε-κόκκινες γραμμές (σήμα κατατεθέν του τμήματος Μ) επιβεβαιώνουν τους όποιους συνειρμούς, ενώ το ίδιο ισχύει και με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, οι οποίες φορούν ελαστικά διάστασης 225/40R19 εμπρός και 255/35R19 πίσω. Παράλληλα, η ασημένια, διαφοροποιημένη διπλή απόληξη της εξάτμισης προσθέτει ακόμα ένα στοιχείο που παραπέμπει στα ισχυρά μοντέλα της BMW, λίγο πριν το μάτι ανέβει πιο πάνω, συναντήσει την επιγραφή «420d», και σε προσγειώσει στην πραγματικότητα. Σε κάθε περίπτωση, οι πινελιές των προϊόντων της M Performance Parts έχουν ουσιαστικά μεταμορφώσει το κουπέ αμάξωμα της Σειράς 4, προσφέροντάς του μια σαφώς πιο σπορτίφ εικόνα, και χαρακτήρα που εκπέμπει δυναμισμό.

Η δική μας «4άρα» διέθετε μία σειρά από σημαντικές αλλαγές και στο εσωτερικό, που αναβάθμισαν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της. Η χρήση αλκαντάρα στην κεντρική κονσόλα, που συνδυάζεται ιδανικά με ανθρακονήματα, τόσο στο τούνελ όσο και στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, είναι στοιχείο που προσφέρει σπορ χαρακτηριστικά στο εσωτερικό. Το στοιχείο, όμως, που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι το τριάκτινο τιμόνι από αλκαντάρα, το οποίο μάλιστα διαθέτει οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο πάνω μέρος της στεφάνης, αλλά και shift light, με μία σειρά από πράσινα και κόκκινα φώτα να υποδεικνύουν τις στροφές του κινητήρα όσο πλησιάζει στον κόφτη, ουσιαστικά όπως και σε αγωνιστικές κατασκευές!

Σε μηχανικό επίπεδο, η 420d που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε διαφοροποιημένη εξαγωγή με το σύστημα Active Sound Diesel της M Performance Parts, το οποίο και βελτιώνει τον ήχο του κινητήρα όταν γίνεται χρήση του προγράμματος Sport. Παράλληλα, αναβαθμισμένο ήταν το σύστημα πέδησης, με μεγαλύτερους τρυπητούς δίσκους εμπρός-πίσω διάστασης 370 και 340 χλστ., αντίστοιχα, και με δαγκάνες από αλουμίνιο.

Στο δρόμο, η 420d διαθέτει την αρχοντιά και την άνεση που είχαμε διαπιστώσει από την πρώτη μας επαφή μαζί της. Οι 190 ίπποι σού επιτρέπουν να κινηθείς γρήγορα, ενώ η θηριώδης ροπή των 400 Nm σε συνδυασμό με το κοντό και πυκνό σε σχέσεις αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων έχουν ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κενά κατά την επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει. Σημειώστε ότι για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση απαιτούνται μόλις 7,1 δευτερόλεπτα, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος για πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Την ίδια ώρα, η οδική συμπεριφορά της παραμένει το ίδιο φιλική και προβλέψιμη, ενώ στο γλιστερό οδόστρωμα θα επιτρέψει την υπερστροφή, πάντα ελεγχόμενα, λόγω των προβλέψιμων αντιδράσεών της. Η όποια διαφοροποίηση εντοπίζεται στα φρένα, τα οποία έχουν αντοχή αλλά και καλύτερη απόδοση, την ώρα που ο ήχος από την εξάτμιση, έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Sport, έχει πιο μπάσα χροιά.

Η BMW 420d με τις αναβαθμίσεις του τμήματος Μ Performance Parts είναι σαφές ότι έχει αποκτήσει πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά. Στην περίπτωσή μας σε αισθητικό επίπεδο, ενώ για όσους το επιθυμούν υπάρχει μία σειρά από μηχανικές βελτιώσεις σε κινητήρα και ανάρτηση. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα ακόμα και τοποθέτησης μπλοκέ διαφορικού. Το σημαντικό είναι ότι όσοι κάτοχοι BMW, μπορούν να πραγματοποιήσουν τις επιλογές της επιθυμίες τους, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να αγοράσουν κάποιο ολοκληρωμένο πακέτο. Κάθε προϊόν πωλείται ξεχωριστά, παρέχοντας τεράστιες δυνατότητες εξατομίκευσης. Βέβαια, το αντίτιμο δεν είναι μικρό, αφού, για παράδειγμα, η αναβάθμιση του εσωτερικού αγγίζει τα 1.800 ευρώ, ενώ τα αεροδυναμικά βοηθήματα στον εμπρός προφυλακτήρα από κάρμπον κοστίζουν περί τα 1.737 ευρώ, με την πίσω αεροτομή να υπολογίζεται στα 660 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η αναβάθμιση είναι δεδομένη, και μάλιστα με την εγγύηση που προσφέρεται για όλα τα προϊόντα της M Performance Parts._ Π. Τ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ