top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Για πρώτη φορά το νέο Ford Fiesta είναι διαθέσιμο με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (mHEV) σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost των 155 ίππων, που του προσφέρει καλές επιδόσεις και σαφέστατα πιο χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Σε έκδοση ST-Line, όπως της δοκιμής μας, πρόκειται για το «GTI (ST) των φτωχών» ή για πολλά παραπάνω;

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

To δημοφιλές Ford Fiesta -best-seller μοντέλο της εταιρείας στην Ευρώπη- ανανεώνεται ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία του στην κατηγορία των σουπερμίνι (B), διαθέτοντας για πρώτη φορά το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V της Ford, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2020 στο νέο Puma.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

To έξυπνο και αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει στο νέο Fiesta βελτιωμένη απόδοση, σε συνδυασμό με μια πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία, ακόμα καλύτερες επιδόσεις, ταχύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και σαφέστατα βελτιωμένες ρεπρίζ.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Χρησιμοποιεί ως βάση την τελευταία γενιά του βραβευμένου 1.0 EcoBoost μηχανικού συνόλου της εταιρείας (θυμίζουμε: 3κύλινδρο 999 κ.εκ.), που περιλαμβάνει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου, η οποία εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε 3κύλινδρο κινητήρα, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την οικονομία καυσίμου, με εκπομπές CO2 92 γρ./χλμ. και κατανάλωση 4 λίτρα/100 χλμ. στον μικτό κύκλο NEDC (από 116 γρ./χλμ. και 5,1 λίτρα/100 χλμ. στον WLTP).

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Σημειώστε εδώ ότι στην υβριδική έκδοση με τους 155 ίππους, όπως αυτή της δοκιμής μας, συνδυάζεται μέχρι στιγμής με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η 1.0 125 ίππων χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα εφοδιάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων.

Παράλληλα, το Ford Fiesta διατίθεται στην Ελλάδα σε νέες, ακόμα πιο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις, που περιλαμβάνουν προηγμένες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, καθώς και συστήματα όπως τα Adaptive Cruise Control με σύστημα Stop&Go, Speed Sign Recognition και Pre-Collision Assist. Συνολικά, διαθέτει 15 τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης που κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και χωρίς αμφιβολία ασφαλέστερη.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Για τους λάτρεις της τεχνολογίας, άξιο αναφοράς είναι και το FordPass Connect με το ενσωματωμένο modem, το οποίο προσφέρει μόνιμη σύνδεση στο Internet. Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός μέσα από την εφαρμογή FordPass μπορεί να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά, να ελέγχει τη στάθμη καυσίμου και τη φόρτιση της μπαταρίας ή να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα για την πίεση των ελαστικών.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Στα δικά μας τώρα, τα καθαρά πιο οδηγικά. Ο λόγος για ένα μοντέλο το οποίο ανήκει πάντα στις επιλογές μας σε αυτό τον τομέα, για τον οδηγοκεκτρικό χαρακτήρα που προσφέρει. Bολευόμαστε στο εσωτερικό του Fiesta, βρίσκουμε εύκολα την ιδανική θέση, αν και για έκδοση ST-Line θα θέλαμε ακόμα καλύτερα σε «κράτημα» καθίσματα. Παρ’ όλα αυτά, κάθεσαι όσο χαμηλά πρέπει και τα πάντα είναι γύρω σου και στο σημείο που πρέπει. Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport) είναι εκεί για να συμβαδίσουν με τις ορέξεις σου, ενώ ανάλογα με αυτό που θα επιλέξεις, διαφοροποιείται η απόκριση στο γκάζι, στο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και η εμπλοκή του συστήματος ευστάθειας, στο οποίο παρέχεται και δυνατότητα απενεργοποίησής του, και πάλι με αντίστοιχο μπουτόν (TCS OFF), δίπλα σε εκείνο με τα προγράμματα οδήγησης.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Αυτό που καταλαβαίνεις αμέσως είναι η εξαιρετική απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές αλλά και η γραμμική λειτουργία του μοτέρ σε όλο το εύρος στροφών. Ειδικά ανάμεσα στις 2.100 με 5.500 σ.α.λ. το υβριδικό Ford Fiesta των 155 ίππων κινείται και ταξιδεύει ως ένα καλό GT, ενώ με την υβριδική υποβοήθηση η μέγιστη ροπή είναι της τάξης των 240 Nm στις 2.500 σ.α.λ., θυμίζοντας GTI, και στην -Ford- περίπτωσή μας «κανονικό» ST.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Καθόλου τυχαίες άλλωστε και οι επιδόσεις του συνόλου, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα, την ώρα που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 219 χλμ./ώρα.

Όταν όμως οδηγείς ένα Ford Fiesta, κάθε έκδοσης, δε στέκεσαι τόσο στα απόλυτα νούμερα. Αυτό που ξεχωρίζει στο μοντέλο είναι η συνολική αίσθηση που προσφέρει, οδηγώντας το σε κάθε διαδρομή. Από το σπίτι στο γραφείο, ακόμα και σε στριφτερές ορεινές.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Η ανάρτηση, με τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις αυτής της έκδοσης και το χαμήλωμα των 10 χλστ., λειτουργεί υποδειγματικά τόσο σε δρόμους με κακοτεχνίες όσο και στα βουνά, όπου πραγματικά το απολαμβάνεις. Κύριο χαρακτηριστικό του συνόλου η σιγουριά που σου προσφέρει στις υψηλές ταχύτητες, ενώ, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε αίσθηση και βάρος σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα του αυτοκινήτου, δημιουργούν αυτό που ορίζουμε ως ολοκληρωμένη οδηγική συμπεριφορά.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Την ίδια ώρα, όταν πιέσεις ακόμα πιο πολύ, καταλαβαίνεις και το πόσο συμμετοχικό είναι το σύνολο, αφού αντιλαμβάνεται αμέσως τις προθέσεις σου και προσαρμόζεται. Το σωστό εμπρός μέρος συνδυάζεται άψογα με τις αντιδράσεις του πίσω, με τον πίσω εσωτερικό τροχό να χάνει οριακά την πρόσφυση, θυμίζοντας παλιές καλές εποχές και «γευστικές» οδηγικές συνταγές του παρελθόντος, ενώ αν υπερβάλεις, μία ελαφριά υπερστροφή παρουσιάζεται ομαλά και διορθώνεται απλά και με σωστούς χειρισμούς.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Με την τιμή του Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 ίππων ST-Line στην Ελλάδα να ορίζεται στα 19.180 ευρώ (17.400 ευρώ το αντίστοιχο 5θυρο ST-Line 1.0 των 125 ίππων και 26.401 το 5θυρο ST 1.5 των 200 ίππων), δεν μπορούμε να πούμε με ακρίβεια αν μπορεί να θεωρηθεί το «GTI του φτωχού», ειδικά αυτήν την εποχή, αλλά δε χωράει αμφιβολία ότι μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο σύνολο, την ίδια ώρα που η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμαίνεται στα 7,9 λίτρα/100 χλμ., τιμή που άνετα πέφτει και πολύ πιο χαμηλά. Σημειώστε, τέλος, ότι το δημοφιλές μοντέλο της Ford μπορεί τώρα να αποκτηθεί με το ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα MyFiesta της Ford Finance (προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες) και 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect._ Μ. Σαλ.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

Βασικός εξοπλισμός έκδοσης ST-Line (επιπλέον της Titanium)

  • Ζάντες ελαφρού κράματος 17΄΄ με διαστάσεις ελαστικών 205/45-17

  • Κιτ εξωτερικής διαμόρφωσης ST-Line με χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης

  • Ιδιαίτερος πίσω προφυλακτήρας ST-Line

  • Πίσω φώτα LED

  • Σπορ ανάρτηση

  • Εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί (Keyless Start)

  • Κουμπί εκκίνησης κινητήρα (Ford Power)

  • Σπορ καθίσματα εμπρός

  • Σπορ δερμάτινο τιμόνι «flat bottom» και δερμάτινο χειρόφρενο με κόκκινη ραφή

  • Σπορ λαβή μοχλού ταχυτήτων ST-Line με δερμάτινο κάλυμμα μοχλού ταχυτήτων

  • Πεντάλ ελαφρού κράματος

  • Driver Assistance Pack 2

  • Ταπέτα δαπέδου ST-Line

  • Σκούρα εσωτερική επένδυση οροφής

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 155 PS

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ