Δοκιμές Test

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Honda e

Με ρετρό αναφορές σε επίπεδο σχεδιασμού αλλά και με ό,τι πιο σύγχρονο σε τεχνολογίες, το ηλεκτρικό Honda e αποτελεί μία ιδιαίτερη από κάθε σκοπιά πρόταση στην κατηγορία των «γήινων» EV που σίγουρα ξεχωρίζει. Και όχι άδικα.

Η Honda δεν ακολούθησε την πεπατημένη όταν αποφάσισε να «καταθέσει» τη δική της πρόταση στην πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας. Έτσι, αντί να… στριμώξουν κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες ενός συμβατικού αυτοκινήτου της γκάμας μια μπαταρία υψηλής τάσης κι έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, οι πάντοτε ανήσυχοι Ιάπωνες της Honda αποφάσισαν να σηκώσουν τα μανίκια τους σχεδιάζοντας από λευκό χαρτί ένα EV νέας κοπής, που με ρετρό για την περίσταση σχεδιασμό θα ενσωμάτωνε στα σωθικά του ό,τι πιο σύγχρονο σε τεχνολογίες – και συνάμα το όραμα της εταιρείας για την αστική κινητικότητα του άμεσου πλέον μέλλοντος. Κάπως έτσι λοιπόν γεννήθηκε το Honda e, ένα city-car μήκους 3,9 μ., με ηλεκτρική ασφαλώς καρδιά και ρίζες από το πρωτότυπο Urban EV του 2017 που με τον σχεδιασμό στην έκδοση παραγωγής και τη συνολική του εφευρετικότητα, σε βάζει με μιας στην πρίζα.

Honda e

Εκτός και εντός

Βασισμένο σε έναν εντελώς νέο δάπεδο, το Honda e κλέβει με το καλημέρα τα βλέμματα όλων. Τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός θυμίζουν κάτι από το Civic πρώτης γενιάς, και όχι άδικα, ενώ… θεαματικό είναι και το διαφανές κάλυμμα της θύρας φόρτισης πάνω στο εμπρός καπό, κάτω το οποίο βρίσκεται εγκατεστημένος ο εναλλάκτης. Το δικό τους ασφαλώς ρόλο παίζουν και άλλα σχεδιαστικά στοιχεία και «τρικ», όπως για παράδειγμα τα στρογγυλά πίσω φώτα, οι frameless πόρτες (5 στο σύνολο), οι pop-out εξωτερικές χειρολαβές των εμπρός θυρών, αλλά και το μεγάλο κρύσταλλο του παρμπρίζ που «σβήνει» στις κολώνες Α με ιδιαίτερη αρμονία. Σίγουρα, πέραν όλων των παραπάνω, το στοιχείο που κλέβει την παράσταση είναι η απουσία των παραδοσιακών εξωτερικών καθρεπτών, οι οποίες έχουν υποκατασταθεί από κάμερες – και τις σχετικές ασφαλώς οθόνες προβολής στην καμπίνα.

Honda e

Εδώ, η Honda έκανε το… θαύμα της δίνοντας τον καλύτερό της εαυτό. Με στόχο να δώσει μια lounge αίσθηση, τα υλικά τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στις επενδύσεις των καθισμάτων παραπέμπουν σε οικιακά έπιπλα. Χαρακτηριστική είναι και η απουσία φυσικής…. σύνδεσης της κεντρικής κονσόλας με το ταμπλό, επιλογή που αν μη τι άλλο δημιουργεί μια παραπανήσια αίσθηση «ενιαίου χώρου» για τους εμπρός επιβάτες, σε συνδυασμό ασφαλώς με την απουσία κεντρικού τούνελ. Πέραν τούτων όμως, αυτό που κλέβει την παράσταση, χωρίς να ξενίζει, είναι οι 6 οθόνες που βρίσκονται εγκατεστημένες εμπρός από το οπτικό πεδίο οδηγού-συνοδηγού, καταλαμβάνοντας πρακτικά όλο το πλάτος του εσωτερικού «προσωπείου». Οι τρεις από αυτές υποκαθιστούν τους καθρέφτες (για τον κεντρικό υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής με την κλασική επιλογή), ενώ η παράλληλη διαμόρφωση του ταμπλό περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8'' και δύο οθόνες 12,3'' με ξεχωριστά παραμετροποιήσιμα μενού για οδηγό και συνοδηγό.

Honda e

Πόσο λειτουργική αποδεικνύεται η συγκεκριμένη επιλογή στην πράξη; Η απάντηση, όπως σε κάθε αντίστοιχη εκτέλεση, είναι άμεσα συνυφασμένη με τον χρόνο εξοικείωσης, που σε πρακτική βάση δεν είναι περισσότερος από κάποιες ώρες και μερικές δεκάδες χιλιομέτρων πίσω από το τιμόνι δύο ακτίνων του Honda e. Ο οδηγός θα βρει γρήγορα τη θέση οδήγησης και θα προσαρμοστεί σχετικά εύκολα με τις δύο οθόνες στα άκρα του ταμπλό που υποκαθιστούν τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέφτες. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι η γωνία που καλύπτουν οι κάμερες ρυθμίζεται, όπως και στους συμβατικούς καθρέφτες, ενώ υπάρχει και πιο ευρυγώνια θέαση, εναλλαγή όμως που πραγματοποιείται από μια καλά... κρυμμένη επιλογή στο μενού του συστήματος πολυμέσων. Είπαμε όμως, τα πάντα είναι θέμα προσαρμογής.

Honda e

Από πλευράς διαθέσιμων χώρων στην «προχωρημένη» καμπίνα, το Honda e δεν διεκδικεί δάφνες με τις δυνατότητες που προσφέρει από τα εμπρός καθίσματα και πίσω. Εντούτοις, δύο επιβάτες με ύψος 1,8 μ. δεν θα τα βρουν σκούρα για τις ενδοαστικές μετακινήσεις τους στο πίσω μέρος, παρά το στενό σχετικά άνοιγμα των αντίστοιχων θυρών, που δυσκολεύει την πρόσβαση, και το λελογισμένο μήκος του μεταξονίου των 2,53 μ. Ο χώρος αποσκευών, από τη μεριά του, είναι ανάλογος των προσδοκιών, αλλά και της γενικότερης αστικής φιλοσοφίας της κατασκευής, καθώς με «στάνταρ» χωρητικότητα 171 λίτρα (861 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων) κρίνεται επαρκής για τα ψώνια της εβδομάδας και τις βασικές εν γένει μεταφορικές ανάγκες ενός ζευγαριού.

Honda e

Από εκεί και πέρα, χαμηλά στο ταμπλό, απέναντι από την «αιωρούμενη» κονσόλα, βρίσκονται ουκ ολίγες θύρες συνδεσιμότητας και φόρτισης συσκευών, συμπεριλαμβανομένων μίας τύπου HDMI, μιας παροχή 12V DC, καθώς και 2+2 USB θύρών για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Η κεντρική κονσόλα προσφέρει ευέλικτους αποθηκευτικούς χώρους, κάτω από τις θύρες φόρτισης και διασύνδεσης, ανάμεσά τους και μία συρταρωτή ποτηροθήκη, καθώς και μια υποδοχή-τσέπη για κινητό τηλέφωνο.

Honda e

Ένας από τους βασικότερους άσσους στο μανίκι του ηλεκτρικού Honda e που έρχεται να ενισχύσει έτι περαιτέρω την high-tech εικόνα του, είναι η έντονη παρουσία των γνώριμων καλουδιών διασύνδεσης και επικοινωνίας, με την αρωγή μάλιστα της τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά και εκείνων που εγγυώνται, μέσω του πακέτου Honda Sensing και των σχετικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, την ασφάλεια των επιβατών. Εδώ, αξίζει να σταθεί κανείς και στο Honda Parking Pilot, ένα αξεσουάρ του ηλεκτρικού «e» στην έκδοση Advance που αποτελεί περισσότερο ένα χαρακτηριστικό ευκολίας και άνεσης στην καθημερινότητα, παρά ασφάλειας. Εν προκειμένω, ο οδηγός δεν έχει παρά να πατήσει ένα μπουτόν στο ταμπλό και εν συνεχεία να επιλέξει μία από τις θέσεις που έχει εντοπίσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το Honda e αναλαμβάνει να κάνει μόνο του τις απαραίτητες κινήσεις, πάντοτε όμως υπό την εποπτεία του οδηγού στην καμπίνα.

Honda e

Η μονάδα κίνησης, η μπαταρία και η φόρτισή της

Το Honda e χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, λύση που θα χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά πλέον στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – κι αυτό γιατί προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο πρακτικά, όπως η μικρή ακτίνα στροφής που για την περίσταση είναι 4,3 μ., όσο και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όπως η καλύτερη ελκτική πρόσφυση, η απουσία αντιδράσεων στο σύστημα διεύθυνσης και η αυξημένη σταθερότητα όταν ενεργοποιείται το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει τη βασική έκδοση των 136 ίππων ή την «δική» μας των 154 ίππων, που αποδίδει, όπως και η μικρότερη, ροπή 315 Nm. Και στις δύο εκδόσεις, με δεδομένη την πρόθεση της Honda να μείνει μακριά από την «κούρσα αυτονομίας» του ανταγωνισμού, περιορίζοντας συγχρόνως σε λογικά επίπεδα το κόστος και το βάρος της κατασκευής, η μπαταρία ιόντων λιθίου του νέου Honda e έχει χωρητικότητα 35,5 kWh. Γεγονός που ναι μεν συνάδει απόλυτα στον αστικό χαρακτήρα του Honda e, ωστόσο δε δεν παύει να περιορίζει την (θεωρητική) ελευθερία κίνησης στα 222 και 210 χλμ. με μία φόρτιση, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Honda e

Στην πράξη, η αυτονομία που είδαμε είναι ακόμα μικρότερη, μιας και η πραγματική μέση… δίψα σε ηλεκτρική ενέργεια του «μεγάλου» ηλεκτροκινητήρα δεν δύναται να εξασφαλίσει περισσότερα από 160-180 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Οδηγώντας δε πιο επιθετικά, σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση της επιλογής Sport, αλλά και του αποδοτικού συστήματος κλιματισμού της καμπίνας, η σχετική ένδειξη στην ψηφιακή οθόνη του αυτοκινήτου εύκολα σκαρφαλώνει έως και τα 25 kWh/100 χλμ., τιμές που σε συνδυασμό με το περιορισμένο δίκτυο υποστήριξης σε επίπεδο δημόσιων σταθμών φόρτισης, μοιραία αυξάνουν το όποιο άγχος. Με συνετή χρήση, πάντως, μια λογική μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στις 16 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου μπορεί να ολοκληρωθεί με ποικίλους τρόπους (και χρόνους). Για παράδειγμα, σε οικιακό φορτιστή ΑC ισχύος 2,3 kW η αναμονή για πλήρη φόρτιση από τη στιγμή που ανάβει η σχετική λυχνία ανέρχεται στις 18,8 ώρες, ενώ σε δημόσιο φορτιστή AC ισχύος 7,4 kW ο χρόνος πέφτει στις 4,1 ώρες. Από εκεί και πέρα, σε ταχυφορτιστή DC των 100 kW, η σχετικός χρόνος περιορίζεται στα 30 λεπτά με δεδομένο ότι η ωφέλιμη ισχύς φόρτισης περιορίζεται πέριξ των 70 kW για λόγους που σχετίζονται με την προστασία της μπαταρίας.

Honda e

Οδηγώντας

Έχοντας διανύσει τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Honda e, όλα τα παραπάνω… ξεχνιούνται γρήγορα. Η αίσθηση επιτάχυνσης είναι αναμενόμενα… ισχυρή στις χαμηλές ταχύτητες και πιο πληθωρική, ασφαλώς, στη θέση Sport (υπάρχει και η Normal), ενώ το «παρών» για κάθε είδους μετακίνηση δίνει και η λειτουργία e-pedal, η οποία είναι εύκολα ρυθμίσιμη σε 4 διαφορετικά επίπεδα μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από τα μπράτσα του τιμονιού. Οι 154 ίπποι, χωρίς να κολλούν την πλάτη σου στο κάθισμα στο «τέρμα γκάζι», φτάνουν και περισσεύουν ώστε το αμάξωμα των 1.500+ κιλών να επιταχύνει απρόσκοπτα έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,3 δλ. Από τα επίπεδα αυτά και πάνω, έως και την τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα, τα πράγματα εξελίσσονται πιο «ήπια» υποδηλώνοντας για μια ακόμα φορά ότι το Honda e φτιάχτηκε με γνώμονα το «ευ οδηγείν» στην καθημερινότητα.

Honda e

Από εκεί και πέρα, το τιμόνι, αν και ελαφρύ, είναι ακριβές και γρήγορο, με μόλις 3,1 στροφές από άκρη σε άκρη, ενώ συνάμα «κόβει» πολύ μέσα στη πόλη, χαρίζοντας στο ιαπωνικό EV έξτρα πόντους στον τομέα της ευχρηστίας. Παρά το μικρό μεταξόνιο και με «όπλα» την ιδανική κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (50/50), το χαμηλό κέντρο βάρους (500 χλστ. από το έδαφος), τα γόνατα Μακφέρσον και στις τέσσερις άκρες, αλλά και την πολύ καλή δουλειά των Ιαπώνων σε επίπεδο ρυθμίσεων στην ανάρτηση, το Honda e ξεδιπλώνει έναν ευχάριστο στο σύνολό του χαρακτήρα, με πολύ καλή άνεση, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες που «φορούσε» το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αλλά και διασκεδαστικό προφίλ όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο σβέλτα. Η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες δεν κλονίζεται από το μικρό μεταξόνιο, παρά μόνο από τον ισχυρό άνεμο, γεγονός που αποτελεί ένα ακόμα οδηγικό ατού για το «συμπαγές» ηλεκτρικό μοντέλο της Honda.

Honda e

Κάνοντας ταμείο

Το Honda e έχει ήδη ξεκινήσει την εμπορική του σταδιοδρομία στη χώρα μας. Η βασική έκδοση των 136 ίππων κοστίζει 30.186€ μετά και την αφαίρεση της επιδότησης ύψους 5.804€ που προβλέπει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ η μεγαλύτερη Advance των 154 ίππων τιμολογείται στα 34.274€, είτε με 16άρες είτε με 17άρες ζάντες αλουμινίου και ελαστικά διαστάσεων 205/55 και 225/45, αντίστοιχα. Σε επίπεδο εξοπλισμού η ακριβότερη έκδοση διαθέτει επιπλέον της βασικής στοιχεία και καλούδια όπως Blind Spot Information με Cross Traffic Monitor, Centre Camera Mirror System, Multi View Camera System, σύστημα ξεπαγώματος εμπρόσθιου παρμπρίζ, θερμαινόμενο τιμόνι, Honda Parking Pilot, καθώς και ηχοσύνολο με απόδοση 376 W, αντί για 180 W, subwoofer και 8 αντί 6 ηχεία._X.A.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 154 ίπποι ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 315 Nm ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός/πίσω ΜΗK.XΠΛ.XΥΨ.: 3.895x1.750x1.512 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.530 χλστ. ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 171-861 λίτρα ΒΑΡΟΣ: 1.527-1.542 κιλά ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 35,5 kWh ΦΟΡΤΙΣΗ AC 2,3 kW: 18,8 ώρες ΦΟΡΤΙΣΗ ΑC 7,3 kW: 4,1 ώρες ΤΑΧΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ 100 kW: 30 λεπτά ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ*: 210 χλμ. (WLTP) 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,3 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 145 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16,7 kWh/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 0 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ ME EΠΙΔΟΤΗΣΗ: 34.274 ευρώ

*Τιμές κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου