top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το νέο Kia Soul

Έφτασε, ανανεωμένο εντός και εκτός αλλά και με τρεις καλούς κινητήρες 1.6 βενζίνης και diesel να το εφοδιαζούν. Το “δικό μας”, πετρελαιοκίνητο 136 ίππων με το ημιαυτόματο 7-DCT να το κολακεύει ακόμη περισσότερο, αλλά με το σύνολο να μας δημιουργεί κάποια ερωτήματα.

Την γνώμη μας για την Kia -της νέας εποχής- την έχετε διαβάσει, κυρίως μέσα από τις γνωριμίες των νέων μοντέλων της εταιρείας, τα οποία έρχονται άμεσα και στην Ελλάδα, όπως το Picanto και το Rio, αλλά και στην πρόσφατη δοκιμή του Sportage, και είναι παραπάνω από θετική. Οι Κορεάτες έχουν αλλάξει επίπεδο, για να ακριβολογούμε έχουν ανέβει επίπεδα, τόσο σχεδιαστικά, με τα νέα Picanto και Rio να έχουν από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα στις κατηγορίες τους, κάτι για το οποίο μας είχαν “προειδοποιήσει” άλλωστε, από το πρώτο κιόλας Ceed και μετά, όσο και στα πιο σημαντικά θέματα ουσίας. Πλαίσια, αναρτήσεις και συστήματα διεύθυνσης συνεισφέρουν στη σωστή οδική συμπεριφορά, μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές και έξυπνα επιλεγμένα μηχανικά σύνολα. Χωρίς φόβο και πάθος λοιπόν, σας λέμε ότι τα Kia της νέας αποχής είναι εξαιρετικά πακέτα, ικανά να πρωταγωνιστήσουν – κυριαρχήσουν στις κατηγορίες τους και όχι να αποτελέσουν τους κομπάρσους αυτών. Στο ίδιο επίπεδο και το Sportage φυσικά, με το ολοκληρωμένο πακέτο του, ενώ την ίδια ώρα και τα νέα που έρχονται για το άμεσο μέλλον είναι παραπάνω από θετικά, αφού πριν ακόμη ολοκληρωθεί η χρονιά, περιμένουμε και μία άκρως εμπορική και όπως όλα δείχνουν ολοκληρωμένη πρόταση από αυτούς, σε μία κατηγορία που τα τελευταία χρόνια, γίνεται στην κυριολεξία “χαμός”(!) τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε ελληνικό επίπεδο…

Είναι όμως το Kia Soul, δεύτερης γενιάς (που ανανεώθηκε το 2017), αντίστοιχο Kia, νέας εποχής; Βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με το Ceed, γεγονός που του εξασφαλίζει άνετους εσωτερικούς χώρους, θεωρητικά πάντα καλύτερη ποιότητα κύλισης, μείωση θορύβων και αντικειμενικά αξιόλογο χώρο αποσκευών 354 λίτρων. Εμφανισιακά, είναι από τα σχήματα που “λατρεύεις να μισείς”, αφού η αλήθεια είναι ότι είτε σου αρέσει, γιατί είναι όντως διαφορετικό και ασυνήθιστο, είτε σου φαίνεται έως και χιουμοριστικό με την τετραγωνισμένη σιλουέτα του. Στο facelift της δεύτερης γενιάς, έχει καινούργιους προφυλακτήρες και νέα σχέδια για τις ζάντες (18άρες αλουμινίου με ελαστικά 235-45 R18), λίγο αλλαγμένα φωτιστικά σώματα, ενώ στο ευρύχωρο (κυρίως πάνω από τα κεφάλια) εσωτερικό του, κυριαρχούν κάποια επίσης νέα διακοσμητικά, καινούργιες επενδύσεις και χρωματικοί συνδυασμοί και φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά “καλούδια” της εποχής μας. Κυριαρχεί βέβαια, η οθόνη αφής 7 ιντσών μέσα από την οποία ελέγχεται το συμπαθητικό ηχοσήστημα και στο στάνταρ σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, ενώ συνδυάζεται και με Apple CarPlay και Android Auto. Γενικότερα ο εξοπλισμός του είναι παραπάνω από επαρκής και μάλιστα ακόμη ως στάνταρ, στην εξαιρετική έκδοση που έχει αποφασίσει να το φέρνει η ελληνική αντιπροσωπεία, αφού εκτός από αυτά που σας αναφέραμε και πέρα από τις θύρες USB εμπρός και πίσω, διαθέτει μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, Cruise Control, φιμέ κρύσταλλα, ράγες οροφής και πολλά ακόμη.

Όλα τα παραπάνω λοιπόν, έχουν προσπαθήσει να καλύψουν τα χρόνια του Kia Soul (1η γενιά 2009 – 2013, 2η γενιά από το 2013 και έπειτα με facelift φέτος), αφού η αίσθηση που σου δίνει από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα επιβιβαστείς σε αυτό, είναι ότι μπαίνεις μέσα σε αυτοκίνητο της προηγούμενης πενταετίας, με τις ενστάσεις μας να μην είναι μόνο αισθητικές αλλά και στον τομέα της ποιότητας των υλικών και παρά το γεγονός ότι οι δερμάτινες πινελιές στο κεντρικό υποβραχιόνιο και στην επένδυση των θυρών και του πίνακα οργάνων, έχουν προσπαθήσει να μακιγιάρουν αυτές τις ατέλειες. Δυστυχώς, αυτή μας η εντύπωση συνεχίζεται και όταν αρχίζει το κυρίως μενού της δοκιμής μας, η οδήγηση. Το άσπρο-κόκκινο Soul των φωτογραφιών είναι εφοδιασμένο με το εξαιρετικό 1.6 diesel των 136 ίππων, ο οποίος σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας αλλά και την δική μας άποψη, αποτελεί την ιδανική επιλογή για την ελληνική αγορά, καθώς συνδυάζει ιδανικά επιδόσεις και χαμηλό κόστος μετακίνησης, αν και η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας μέχρι στιγμής είναι στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. Είναι διαθέσιμος είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων στα 19.490 ευρώ, είτε με το αξιοπρεπέστατο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως στο δικό μας, στα 21.490 ευρώ. Για το περίφημο “0-100” απαιτούνται 11,2 δλ. (με 7-DCT 11,1 δλ.) ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα (7-DCT στα 182 χλμ./ώρα) και οι εκπομπές CO2 στα 127 γρ./χλμ (DCT: 130 γρ./χλμ). Κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται σωστά, σε σημείο μάλιστα να σε παρασύρουν σε λάθος-ρυθμό για τα δεδομένα του αυτοκινήτου και να εκθέτουν το σύνολο. Όταν πιεστεί, παρουσιάζονται έντονες κλίσεις του αμαξώματος, η ανάρτηση δεν ακολουθεί, κυρίως στο πίσω μέρος του συνόλου ενώ και οι πληροφορίες που φτάνουν από το σύστημα διεύθυνσης, δεν είναι αυτές που θέλει να έχει ο οδηγός εκείνη την στιγμή.

Σημειώστε ακόμη, ότι το νέο Kia Soul, διατίθεται και με κινητήρα βενζίνης 1.6 132 ίππων, με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, σε μία πιο “προσιτή” πρόταση επιπέδου 17.490 ευρώ με “0-100” σε 11 δλ., τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα και εκπομπές CO2 στα 155 γρ./χλμ. αλλά και στην κορυφαία κινητήρια έκδοση του, με 1.6 turbo βενζίνης 204 ίππων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το “0-100” έρχεται σε μόλις 7,8 δλ. με την τελική ταχύτητα να είναι 200 χλμ./ώρα ενώ η συγκεκριμένη έκδοση είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σε με μία ενδεικτική τιμή της τάξεως των 25.000 ευρώ και αποκλειστικά κατόπιν παραγγελίας.

Με όλα τα παραπάνω ως δεδομένα, θα σταθούμε και στον επίλογο, στο αρχικό μήνυμα του κειμένου μας και μόνο. Η νέα Kia έχει αλλάξει προς το καλύτερο και από αυτήν περιμένουμε εξαιρετικά μοντέλα – πρωταγωνιστές σε κάθε κατηγορία, όπως τα νέα Picanto και Rio. Το Kia Soul, δυστυχώς, δεν είναι ένα από αυτά, πόσω μάλλον με τιμή απλησίαστη για τα δεδομένα της εποχής…_Μ. Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ