top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Ford Kuga 1.5 TDCi 120 PS

Η ελληνική πραγματικότητα φαίνεται να ταιριάζει γάντι στο γνώριμο 1.500άρη κινητήρα της ντίζελ της Ford, ο οποίος βρήκε, έστω και με καθυστέρηση, τη θέση του κάτω από το καπό του «φρεσκαρισμένου» σε ουκ ολίγα σημεία Kuga.

Με περισσότερες από 100.000 πωλήσεις μέσα στο 2015 και κάτι περισσότερες από 93.000 στο πρώτο 9μηνο της τρέχουσας χρονιάς, το Kuga αποτελεί πλέον τον κεντρικό πυλώνα της Ford στην καλπάζουσα από πλευράς δημοτικότητας «αρένα» των SUV μοντέλων. Mιας κατηγορίας, με άλλα λόγια, η οποία θα καταφέρει έως το 2020 να αποσπάσει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις έγκυρων αναλυτών της αγοράς, μερίδιο αγοράς που θα ξεπεράσει το 25%. Ναι, σωστά διαβάσετε: 1 στα 4 αυτοκίνητα που θα πωλούνται από τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε και εξής θα ανήκει στην πολυσυλλεκτική πλέον κλάση των Sport Utility Vehicles. Λαμβάνοντας υπόψη της όλα τα παραπάνω, η Ford, έχοντας ήδη στη φαρέτρα της τα Edge και EcoSport, ενισχύει σήμερα την παρουσία του μεσαίου από πλευράς μεγέθους Kuga με νέους κινητήρες, και δη τον γνώριμο 1.500άρη που λατρέψαμε στο Focus, αναβαθμισμένες τεχνολογίες και, ευκαιρίας δοθείσης, με αλλαγές στη σχεδίαση που ευθυγραμμίζονται πλήρως με το γνώριμο αισθητικό DNA της μάρκας.

Το φαίνεσθαι

Σχεδιαστικά, το νέο Kuga ασπάζεται στοιχεία και γνωρίσματα που είδαμε στα υπόλοιπα αδέλφια του, με αιχμή του δόρατος τη… δεσπόζουσα τραπεζοειδή μάσκα, σε συνδυασμό με τον μικρότερο αεραγωγό χαμηλά, τα κομψότερα και πιο λεπτά φώτα ημέρας εμπρός (τεχνολογίας LED, ασφαλώς), τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα μικρότερα σε μέγεθος πίσω φώτα που εκτείνονται πλέον «μέσα» στα πίσω φτερά. Στη δε έκδοση ST-Line, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, το αισθητικό «πακέτο» συμπληρώνουν μεταξύ άλλων οι τροχοί των 18 ιντσών, οι μπάρες οροφής, που μπορούν να «σηκώσουν» βάρος έως 75 κιλά, οι αεραγωγοί στα πλαϊνά φτερά, τα σχετικά λογότυπα, καθώς και το μαύρο φινίρισμα στο πλαίσιο των θυρών. Κατά τ’ άλλα, το Kuga παραμένει ως είχε από πλευράς μεγέθους, με το μήκος του να υπερβαίνει κατά τι τα 4,5 μ. και το μεταξόνιο να φλερτάρει τα 2,7 μ.

Με την ευκαιρία της ανανέωσης του μοντέλου, η Ford δεν θα μπορούσε παρά να βάλει το… χεράκι της και στο εσωτερικό επεμβαίνοντας σε υλικά και εργονομία, χωρίς μάλιστα να αλλοιώσει τη γνώριμα ευχάριστη και ποιοτική εικόνα που «αντιμετωπίζει» κανείς σε κάθε σύγχρονο Ford. Που εντοπίζονται –επομένως- οι βασικές αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν; Χάρη και στο αναβαθμισμένο σε ευχρηστία και δυνατότητες πολύ-σύστημα SYNC3, στα λιγότερα… κουμπιά σε κονσόλα και τιμόνι, στο ηλεκτρονικό πλέον χειρόφρενο, επιλογή που απελευθερώνει πολύτιμο χώρο πίσω από τον επιλογέα, στο νέο τιμόνι και συνολικά στην απτή ποιότητα της καμπίνας. Αυτά, σε ότι αφορά στο φαίνεσθε, καθώς σημαντικές είναι οι προσθήκες και σε ότι αφορά στο διαθέσιμο εξοπλισμό. Άνεσης, αλλά και ασφάλειας. Ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξετε και φυσικά τη δυναμική του τραπεζικού σας λογαριασμού, το Kuga μπορεί για πρώτη φορά να εφοδιαστεί με το γνωστό σύστημα Adaptive Front Lighting της Ford, που «παρακολουθεί» τις συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος προσαρμόζοντας αναλόγως τη δέσμη των προβολέων bi-Xenon σε συνάρτηση με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, τη γωνία διεύθυνσης, αλλά και την απόστασή του από ένα αντικείμενο. Τα καλά νέα για τους λάτρεις της τεχνολογίας, που ολοένα και πληθαίνουν, δεν σταματούν εδώ, μιας και διαθέσιμα είναι πλέον τόσο το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Perpendicular Parking για.. hands free παρκάρισμα σε κάθετες ή και παράλληλες θέσεις, όσο και το αναβαθμισμένο Active City Stop, που επενεργεί προστατευτικά σε ταχύτητες κίνησης έως και 50 χλμ./ώρα.

Χωροταξικά, το νέο Kuga καταφέρνει περίφημα να ανταποκριθεί στις ανάγκες και τις απαιτήσεις, εν γένει, μιας οικογένειας. Ο «αέρας» για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο, ενώ ο χώρος φόρτωσης των 456 λίτρων, χάρη και στο επίπεδο σχήμα του, θα μεταφέρει χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις τα απαραίτητα «μπαγκάζια» μιας πολυμελούς παρέας. Με την πλήρη δε αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, διαδικασία που πραγματοποιείται «μονοκόμματα» με το γρήγορο και απλό τράβηγμα των σχετικών μοχλών ένθεν και ένθεν, το Kuga μεταμορφώνεται σε μίνι… cargo με ικανότητα μεταφοράς αντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 1.603 λίτρων.

Εκ των ουκ άνευ

Το κερασάκι στην τούρτα των αλλαγών του νέου Ford Kuga είναι αναμφίβολα η προσθήκη κάτω από το πιο ανάγλυφο, για λόγους παθητικής ασφάλειας, εμπρός καπό, του γνώριμου από το πρόσφατο παρελθόν 1,5 TDCi πετρελαιοκινητήρα, ενός συνόλου με απόδοση 120 ίππων και 270 Nm, το οποίο καλείται να τα βγάλει… πέρα τόσο με τα σχεδόν 1.600 κιλά του αμαξώματος, όσο και με την πάντοτε αντίξοη φορολογική και οικονομική ελληνική πραγματικότητα. Ο μικρότερος σε χωρητικότητα Duratorq της γκάμας (σ.σ.; για πιο γερά… πορτοφόλια, η Ford προσφέρει παράλληλα και τον αντίστοιχο 2λιτρο και μάλιστα σε εκδόσεις με 150 ή 180 ίππους) αποδεικνύεται επαρκής στον ανοιχτό δρόμο, επιτρέποντάς σου να προσπεράσεις με ασφάλεια, αλλά συγχρόνως και να διατηρήσεις εύκολα χωρίς να τον «ξεζουμίζεις» μια ταχύτητα ταξιδίου της τάξης των 140-150 χλμ./ώρα. Μέσα στην πόλη, και ειδικά στις ανωφέρειες, όπου το συνολικό βάρος της κατασκευής με πλήρες φορτίο δύσκολα κρύβεται, όλα εξελίσσονται χωρίς… παρατράγουδα και ενστάσεις, αρκεί πάντα ο δείκτης του στροφόμετρου να διατηρείται πάνω από το ψυχολογικό και όχι μόνο όριο των1.500 σ.α.λ. Το 6άρι κιβώτιο είναι ευχάριστο, κατά τα γνώριμα πρότυπα της Ford, ο συμπλέκτης μαλακός και προοδευτικός και η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, άμεση χωρίς ίχνος δισταγμού. Από εκεί και πέρα, σε ότι αφορά στο οικονομικό σκέλος της εξίσωσης «κινητήρας 1.5TDCi», ήτοι στις απαιτήσεις του σε καύσιμο, μια μέση τιμή της τάξης των 7,5 λίτρων για κάθε 100 χλμ. θα λέγαμε πως είναι η πλέον πραγματική σε μικτές συνθήκες κίνησης. Στο ταξίδι, με λελογισμένη χρήση του δεξιού ποδιού, υπολογίστε πως θα χρειαστείτε κάτι παραπάνω από 6 λίτρα.

Πίσω από το τιμόνι

Οδηγώντας το νέο Kuga είχαμε για μια ακόμα φορά την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των δημιουργών του. Η θέση οδήγησης είναι μεν… ψηλή, όπως σε κάθε αυτοκίνητο του είδους, αλλά κάθε τι βρίσκεται ακριβώς εκεί που το χρειάζεσαι. Η ορατότητα, παρά το «βαθύ» ταμπλό, είναι απρόσκοπτη και μάλιστα προς όλες τις κατευθύνεις, το δε πηδάλιο με την παχιά στεφάνη και την ηλεκτρική υποβοήθηση, διαθέτει το απαραίτητο «βάρος», όντας συγχρόνως και ταχύ, με μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη, ώστε να «νιώθεις» ανά πάσα στιγμή που, αλλά προπάντων, πως πατούν οι εμπρός τροχοί σου. Οι κλίσεις του αμαξώματος, ειδικά στην έκδοση ST-Line της δοκιμής μας με τις διαφορετικές αντιστρεπτικές δοκούς και τις «χαμηλότερες» αναρτήσεις, δεν προβληματίζουν, ενώ την ίδια στιγμή, η πρόσφυση που σου εξασφαλίζουν οι κινητήριοι τροχοί, ακόμα και στα ουκ ολίγα «γυαλιστερά» της Αθήνας, δεν διαταράσσεται εύκολα. Τα φρένα έχουν όλα τα εχέγγυα ώστε να σου εμπνεύσουν εμπιστοσύνη ακόμα και με πλήρες φορτίο τόσο με την αντοχή, όσο και με την αποτελεσματικότητά τους και μόνο η αδράνεια του αμαξώματος στις κλειστές διαδοχικές στροφές θα σταθεί εμπόδιο στις σπορτίφ σου ανησυχίες. Ας μην είμαστε και… πλεονέκτες, όμως: το Kuga δεν είναι Focus ST, αλλά ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση SUV, που «πατά» αρχοντικά και με ακρίβεια, χωρίς μάλιστα να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Και αυτό είναι σίγουρα μια all-around επιτυχία της Ford που θα εκτιμηθεί από την πλειοψηφία των δυνητικών αγοραστών της κατηγορίας. Όσο για τις εκτός δρόμου αρετές του, οι δυνατότητες είναι οι αναμενόμενες, με την απουσία τετρακίνησης, τους 18άρηδες τροχούς με τα «55αρια» ελαστικά και τις «χαμηλές» εμπρός ποδιές να θέτουν τους όποιους περιορισμούς.

Εν κατακλείδι

Στη χαραυγή του 2017, το νέο Ford Kuga έρχεται με ανανεωμένο παρουσιαστικό, αλλά πρωτίστως, με περισσότερα απ’ ότι στο πρόσφατο παρελθόν απτά ατού, να επανενταχτεί δυναμικά στη μάχη της πολυπληθούς κατηγορίας των μεσαίων SUV. Ο 1.500άρης κινητήρας ντίζελ είναι αναμφίβολα ένας φορολογικός και όχι μόνο άσσος στο μανίκι του μοντέλου, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα επιτεύγματά του στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς, της πρακτικότητας, των χώρων και φυσικά των καθιερωμένων πλέον ηλεκτρονικών… ευκολιών. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την πάντοτε ενδιαφέρουσα τιμολογιακή πολιτική της εδώ αντιπροσωπείας, συνιστούν στην προκειμένη περίπτωση ένα «κοκτέιλ» που δύσκολα μπορεί να προσπεράσει κανείς, παρά τον ολοένα και πιο… απειλητικό ανταγωνισμό του είδους._Χ.Α.

Εκδόσεις-Εξοπλισμός

Το νέο Kuga στη βασική έκδοση Business περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ABS, ESC και TCS, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα (Hill Start Assist), κουμπί εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί (Ford Power), Cruise Control, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TPMS), αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού (DΕΑTC), εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8 ιντσών, σύστημα Ford SYNC3 (Bluetooth/κλήση έκτακτης ανάγκης/ ΑppLink/ 6 ηχεία/χειριστήρια στο τιμόνι/θύρες USB (x2)/AV & SD slot), κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός προβολείς ομίχλης, εμπρός φώτα ημέρας LED, ράγες οροφής, ζάντες ελαφρού κράματος 17”, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια και δερμάτινη λαβή λεβιέ ταχυτήτων, εμπρός υποβραχιόνιο.

Η έκδοση ST-Line περιλαμβάνει επιπλέον εμπρός προβολείς Bi-Xenon, ημιδερμάτινα καθίσματα, ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, σπορ ανάρτηση, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (Auto Park Assist) με Perpendicular Park Assist και σύστημα Park Out, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Active City Stop), εξωτερικό κιτ διαμόρφωσης αμαξώματος ST-line, φιμέ κρύσταλλα, πίσω μεγάλη αεροτομή, πεντάλ αλουμινίου, ράγες οροφής, πλαίσια προβολέων, αεραγωγοί στα πλαϊνά φτερά και πλαίσια θυρών με μαύρο φινίρισμα, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σκούρα επένδυση οροφής και εσωτερικό κρυφό φωτισμό (Ambient Lighting).

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 1.499 κ.εκ. Ισχύς: 120 ίπποι/3.600 σ.α.λ. Ροπή: 270 Nm/1.500-2.000 σ.α.λ. Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων Διαστάσεις: 4.531×1.838×1.1694 χλστ. / Βάρος: 1.591 κιλά 0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ. Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα Εκπομπή CO2: 115 γρ./χλμ.

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ