top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το Suzuki Swift Sport Hybrid

Μπορεί η προσθήκη ενός σύγχρονου ήπιου υβριδικού συστήματος (48V) να συνδυαστεί με ένα old school σουπερμίνι GTi και μαζί να δημιουργήσουν έναν καλό συνδυασμό για την πόλη και τις… ορεινές διαδρομές; H Suzuki απαντάει ότι έχει τη λύση!

Κολόνια που κρατάει από το 1986, όταν οι Ιάπωνες της Suzuki παρουσίαζαν στη Χαραμάτσου ένα μικρό σε διαστάσεις και ελαφρύ σε κιλά σύνολο 1.3. Ήταν εφοδιασμένο με 16βάλβιδο καπάκι, που αποτελούσε σημείο αναφοράς για την εποχή, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού και υδραυλική ρύθμιση των βαλβίδων, δίνοντάς του το όνομα… Swift GTi. Τα χρόνια πέρασαν, ο «πύραυλος τσέπης» εξελίχθηκε στη δεύτερη γενιά του (1991) με διαφορετική, πιο «στρογγυλοποιημένη» εμφάνιση, αλλά και έναν πολύστροφο κινητήρα 101 ίππων, ενώ το 2006 ο χαρακτηρισμός «GTi» αντικαταστάθηκε με το «Sport», και δημιουργήθηκε ένα σύνολο από λευκό χαρτί, τόσο σχεδιαστικά όσο και στην ουσία, του οποίου έως σήμερα έχουμε δει τρεις γενιές. Ακόμη και… ήπια υβριδική.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Suzuki Swift Sport Hybrid

Ποιο είναι όμως αυτό το κοινό στοιχείο στη διαδρομή από το 1986 έως σήμερα; Μικρό μέγεθος που δεν ξεπέρασε ποτέ το ψυχολογικό αλλά και ουσιαστικό όριο των 4 μέτρων (το σημερινό: 3.890×1.735×1.495 χλστ.), αλλά και χαμηλό βάρος το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία του περνάει έστω και οριακά τον ένα τόνο, με το μοντέλο της δοκιμής μας να κυμαίνεται από 1.020 έως 1.025 κιλά, ανάλογα με τον εξοπλισμό, την ώρα που ακόμη και το πρόσφατο 1.4 των 140 ίππων ζύγιζε 970 κιλά.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Εμφανισιακά, καταλαβαίνεις ότι αυτό είναι ένα διαφορετικό Swift από τα υπόλοιπα (σε κάθε περίπτωση αποκλειστικά 5θυρα), παρατηρώντας την επιβλητική μάσκα και τον προφυλακτήρα, τις 17άρες ζάντες (195/45 R17) από τις οποίες διακρίνονται οι εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι και οι δίσκοι πίσω, και στο πίσω μέρος από τη διπλή εξάτμιση και τη διακριτική αεροτομή. Φυσικά, δίπλα στο δεξιά πίσω φως, υπάρχει ακόμη το logo «SWIFT Sport», ενώ λίγο πιο χαμηλά και το «HYBRID», υποδηλώνοντας τον σύνθετο χαρακτήρα του, σημείο των καιρών μας άλλωστε. Σημειώστε, τέλος, επτά διαφορετικά εξωτερικά χρώματα και τρεις συνδυασμούς διχρωμίας και μαύρη οροφή σε κόκκινο, μπλε και πορτοκαλί, όπως αυτό της δοκιμής μας.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Στα εντός, στην αρχή παρατηρείς τις διακοσμητικές λωρίδες σε κόκκινο και μαύρο, τον πίνακα -των όπως πρέπει αναλογικών- οργάνων, όπου δεσπόζουν το κόκκινο στροφόμετρο και το σκούρο ασημί ταχύμετρο, με τις ενδείξεις πίεσης, υπερπλήρωσης και θερμοκρασίας λαδιού να προβάλλονται στο κέντρο της οθόνης των 4,2 ιντσών (φυσικά όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας είναι στη διάθεση οδηγού και πληρώματος).

Suzuki Swift Sport Hybrid

Στη συνέχεια πιάνεις το flat-bottom τιμόνι, παρατηρείς τα μεταλλικά πεντάλ και κάθεσαι στα σπορ καθίσματα, όπου η κόκκινη ραφή και το ανάγλυφο λογότυπο «Sport» έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και ακαμψία. Εμείς ωστόσο θέλαμε να έχει δοθεί μεγαλύτερη σημασία στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης, για ένα μοντέλο που ουσιαστικά απευθύνεται σε αυτό. Σαφέστατα επίσης θα θέλαμε να υπάρχει δυνατότητα να είναι και πιο χαμηλή, και το τιμόνι να έχει περισσότερα περιθώρια μεταβολής της θέσης του.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.4 BOOSTERJET, που πλέον συνεργάζεται με μία ηλεκτρογεννήτρια 13,6 ίππων/3.000 σ.α.λ. και 53 Nm ροπής/500 σ.α.λ., προδιαγραφών Euro 6d. Τα νέα δεδομένα έχουν ρίξει τη συνολική ιπποδύναμη κατά 11 ίππους, με το Sport Hybrid να αποδίδει πλέον 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., αντί για 140, αλλά με τη ροπή να έχει ανέβει στα 235 Nm στις 2.000 σ.α.λ. από τα 230 Nm του προγενέστερου μοντέλου.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Οδηγώντας το Suzuki Swift Sport Hybrid, καταλαβαίνεις αμέσως ότι όλα τα παραπάνω, λόγω κατανάλωσης και οικολογίας (σύμφωνα με το εργοστάσιο: μέση 4,7 λίτρων/100 χλμ. και CO2 106 γρ./χλμ.), συν το επιπλέον βάρος, έχουν επηρεάσει τις επιδόσεις του μοντέλου, με το «0-100» να έρχεται πλέον σε 9,1 δλ. (8,1 το προηγούμενο), αλλά την τελική του ταχύτητα να παραμένει στα 210 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση όντως έχει επηρεαστεί θετικά, με αυτήν της δοκιμής μας να κυμαίνεται εύκολα στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., όταν με το προκάτοχο σημειώναμε συνήθως τιμές πάνω από 8 λίτρα/100 χλμ. Από εκεί και πέρα, το μοτέρ παρουσιάζει ελαστική λειτουργία και απόκριση από χαμηλά, ενώ η προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος το έχει κάνει πιο «γεμάτο» μέσα στο φάσμα των στροφών, βελτιώνοντας την ακαριαία αίσθηση και θυμίζοντας ένα καλό ατμοσφαιρικό σύνολο, με τον κόφτη του να βρίσκεται λίγο πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Τα στοιχεία που μας επαναφέρουν στην τάξη και θυμίζουν την old school GTi οδηγική συμπεριφορά του, όμως, βρίσκονται εκεί. Ένα πολύ κοντό στην κλιμάκωση (τελική σχέση μετάδοσης 3,944) μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με έναν επιλογέα που προσφέρει σωστό κούμπωμα και μικρές διαδρομές, σου περνάει αμέσως το μήνυμα. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης (αρχιτεκτονική γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δημιουργούν ένα αρκετά σφιχτό σύνολο το οποίο όμως δεν κουράζει στην καθημερινότητα, με το συνδυασμό άνεσης και σπορτίφ χαρακτηριστικών να είναι σε καλή αναλογία. Όταν το πιέσεις πολύ σε δρόμο με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος (120 χλστ. από το έδαφος) είναι μικρές, ενώ ο πίσω εσωτερικός τροχός έχει την τάση να χάνει την επαφή του με το έδαφος, θυμίζοντας παλιές εποχές.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Στο καλό οδόστρωμα σημειώνεις αμέσως την ουδετερότητα του χαρακτήρα του, ενώ το πίσω μέρος δε θα σε προδώσει εύκολα, όσο και αν έχει την τάση να ελαφρώσει. Το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό και ακούραστο σε κάθε περίπτωση, με τα Continental ContiSportContact 5 να συνδυάζονται εξαιρετικά μαζί του αλλά και με όλο το σύνολο, ενώ η οδηγική μας ένσταση έρχεται από το σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση, λοιπόν, δεν προσφέρει την αίσθηση που θα ήθελες και θα περίμενες από μια τέτοια κατασκευή. Είναι περίεργα βαρύ για την καθημερινότητα, ενώ, αν και είναι ακριβές, θα ήθελες να μεταφέρει ακόμη περισσότερες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού του.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Το Suzuki Swift Sport, ακόμα και ως Hybrid, απευθύνεται σε αυτούς που γνωρίζουν ακριβώς τι ψάχνουν και αναζητούν, προσφέροντας εν προκειμένω ένα πακέτο που συνδυάζει μικρές διαστάσεις, χαμηλό βάρος και καλή ιπποδύναμη. Θυμίζουμε άλλωστε ότι τα old school GTi, με τα οποία μεγάλωσε η προηγούμενη γενιά, ήταν το πολύ 100 με 140 ίππους. Πλέον, αυτός που θα το επιλέξει, καταβάλλοντας το ποσό των 21.130 ευρώ, θα μπορεί να απολαμβάνει τη γρήγορη οδήγηση και συνάμα να κινείται πιο οικονομικά στην καθημερινότητά του._ Μ. Σαλ.

Suzuki Swift Sport Hybrid

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ